1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Çağrı merkezi çalışanları

Konusu 'Sektörel Tehlikeler ve Emniyet' forumundadır ve gulkubra tarafından 19 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. gulkubra İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Merhaba çağrı merkezi çalışanlarının sürekli kulaklık takmalarının ve telefonla konuşmalarına önlem olarak neler yapabiliriz?
  2. Bilal Gezgin İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    29683
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    KOLİN İnşaat A.Ş
    Bu sorunun cevabını ben de merak ediyorum. O yüzden soruyu şöyle zenginleştireyim:
    Sürekli olarak kulaklıkla ve ekrana bakarak konuşan çağrı merkezi çalışanlarında başgösteren baş ağrısı, görme bozuklukları vs. gibi hastalıklar meslek hastalığı olarak sayılabilir mi?
  3. gulkubra İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    mola için 2saatte bir 15 dak yeterli midir?
  4. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Bu süreler bana göre işlerin yoğunluğuna ve zihinsel aktivitenin zorluğuna göre değişik olmalıdır. Öyle tanıdıklarım var ki resmen çağrı merkezi çalışanlarının sabrını zorlamaktalar. Sonuçta onlar da insan. Yeri gelir 15 dakikalık bir görüşmeye 15 dakika bile gerekebilir. Bununla beraber çalışanın o günkü rahatsızlığı, evde yaşadığı olay vb. durular da işini 1. dereceden etkileyecektir.
  5. cul_de_sac İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Herkese ayrı ses geçirmez izolasyona sahip kabin yaptırın görüşmeleri hoparlör aracılığı ile kabinlerde yapabilirler,dilenme saatlerine mutlaka uyulmasını sağlayın bundan dolayı artı çalışan gerekebilir çünkü çağrı merkezleri de her işletme gibi az iş gücüne çok iş yüklemekle ünlü iş alanlarıdır.
    Yukarıda yazdıklarımı tabiki işletme sahibi yaptırmayacaktır, bundan dolayı taban, tavan, ve duvarlara sesi izolasyonu yaptırtabilirsiniz. kulaklıklar mümkünse tek kulakta olsun ama bu durumdada ofisteki konuşma sesleri dikkatini dağıtabilir ki zaten buda işyerinin düzensiz (içiçe) oturma düzeninden dolayı olmaz. Eğer iş yapılacaksa ergonomi ve ofis iç mimarisi bilgileri size yardımcı olacaktır.
    Kusura bakmayın bu kadar olumsuz olmak istemezdim ama ne yazık ki Tr şartları.
  6. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Bugün bir Çağrı Merkezinde İSG Eğitimi verdik. risk analizini yaptık..valla ne dersek diyelim rapora yazdıklarımızı yapacaklarını sanmıyorum. öyle sezindim..yukarıda saydıklarınızı risk analizine ekledik...ortam ölçümü yapılıp ona göre önlemler alınmasını, kulaklıkların yetersiz olduğunu, dinlenme aralarına dikkat edilmesi gerektiğini ve aklınıza gelebilecek çoğu şeyi yazdık. Puanlama usulü yani performansa dayalı çalıştıkları için İSG önlemleri en son aşamada şu an onların gözünde...20 20 ayrı iki şirket olduğu için daimi uzman çalıştırma zorunlulukları yok o yüzden ne kadar raporu ciddiye alıp düzeltmeler yaparlar bilemiyorum....

    dostlukla..
  7. Serkan UÇAR İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Çağrı merkezi çalışanlarının yukarıda belirttiğiniz baş ağrısı, görme bozuklukları riskleri dışında, sürekli oturmaya bağlı kas iskelet sistemi rahatsızlıkları da önemle dikkate alınması gereken bir husustur. ergonomik ve bel destekli koltuklar düşünülebilir. Masa, klavye ve bilgisayar yükseklikleri de ayrıca dikkate alınabilir.
  8. Gizem Korkmaz İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    UMUT OSGB
    şuan bnde çağrı merkezine risk analizi yapıyorum örnek teşkil etmesi açısından paylaşırmısınız yaptığınız analizi
  9. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Gizem hanım arkadaş yaptı Risk analizini şu an ofşste değilim, öğleden sonra atarım
  10. Gizem Korkmaz İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    UMUT OSGB
    valla çok sevinirim atarsanız ana hatlarıyla olusturdum ama detaylı olsun istiyorum uzmanlığını yapıcam buranın ellinin üzerinde çalışanı var
  11. Nilcan Parlak Sütcü İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    48011
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Pazartesi günü bir çağrı merkezine tam zamanlı İGU olarak görüşme yapacağım. Ön hazırlık olması adına araştırma ve çalışma yapıyorum. Mümkünse değerlendirmenizi benimle de paylaşabilir misiniz?

    Şimdiden teşekkürler.
  12. Ali Ustun İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Çok iyi bir seçim. Çağrı merkezleri en rahat yerlerdir.
    Yalnız çağrı merkezine dikkat edilmesi gereken en önemli husus Ekranlı Araçlarla Çalışmalarda Sağlık ve Güvenlik Önlemleri Hakkında Yönetmelik maddelerine harfiyen uyulmasıdır.
    Bu sebeple monitör ayakları sabit olmayacak, bileklikli mouse pad olcak, klavyeler bileklik dayamalı olacak.
    Ne tip klavye ve mouse pad ihtiyacınız olacağınıda söyleyebilirim. Ayrıca LCD ekranların ayakları asansörlü olmalı. Ekranlar sabit olmamalı vs.. vs.. gibi konulara dikkat etmelisiniz. Ayakları sabit ekranlar için asansörlü stand satılıyor. Bu konudada ayrıntılı yardımcı olabilirim.
    Sonra havalandırmaya önem vermelisiniz. Yukardan havalandırmalarsa havanın direk çalışanın kafasına ve sırtına üflemesini engelleyen sistemler var vs.. vs..
    Aklıma ilk gelenler bunlar. Tekrar hayırlı olsun..
  13. Nilcan Parlak Sütcü İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    48011
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman

    Desteğiniz için teşekkür ederim. Umarım olumlu sonuçlanacak bir görüşme olur hayırlısıyla.
  14. Ali Ustun İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    rica ederim lafı olmaz.. varmı bir gelişme?
  15. Nilcan Parlak Sütcü İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    48011
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Görüşme Pazartesi olacak. Sonucunu buradan iletirim. Ama hemen sonucu söylemeyeceklerdir. :D
  16. Ali Ustun İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    haklısın. hayırlısı işalla..
  17. Volkan PEHLİVAN İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Bir iş Güvenliği Seminerinde 2016 yılında büro personeli koltuklarında baş yaslama yerinin olma zorunluluğu olduğunu duymuştum. Ben çağrı merkezinde çalışmaktayım ve baş yaslama yeri benim için neredeyse hayati bir önem arzetmekte. Sözkonusu düzenlemeyi aradım ancak bulamadım bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz?
  18. Volkan PEHLİVAN İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Acaba ben yanlış anlamış olabilir miyim? Yada bu konuyu Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığına mı sorsak?