1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Özel güvenlik ve temizlik görevlisi istihdam eden firmada igu sorumlulukları hakkında bir kaç soru

Konusu 'Yardım Masası' forumundadır ve gizem biriz tarafından 21 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. gizem biriz İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32660
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Eczacıbaşı
    Merhaba,
    Ben Özel güvenlik ve temizlik görevlisi istihdam eden bir firmada tam zamanlı c sınıfı uzman olarak işe başladım.şirket güvenlik hizmetleri olarak tehlikeli, temizlik hizmetlerinde ise az tehlikeli grupta yeralmaktadır.Aklıma takılan bir kaç şey var. Yardımlarınızı rica ediyorum.
    İşverene ait iki ana sigorta sicil numarası var ( güvenlik ve yönetim şeklinde) ve çalışanları gittikleri projelere göre alt sigorta sicil numaralarından sigortalıyorlar. İstanbul içinde toplam çalışan sayıları da 250. Merkez ofisinde ise çalışan sayısı 6. Bana hem güvenlik için hem de temizlik için 2 ayrı sözleşme yaptılar.

    1) Şirketin İş yeri hekimi çalıştırma zorunluluğu var mı? var ise ayda bir kaç saat gelecek olan işyeri hekimi merkez ofise geleceği için 50 üzeri farklı lokasyondaki projelerde çalışanlar nasıl faydalanacaklar?

    2) İSG kurulu kurma zorunluluğum var mı? ( totalde 50 çalışan üstü fakat şu projelere göre alt sicil numaralarına göre sigortalama olayı kafamı karıştırıyor)

    3) iki farklı sigorta sicil numarası olduğu için 2 adet noter onaylı defter tutmam gerekiyor değil mi? ( her proje için farklı tutmama gerek olmadığını umuyorum)

    4) Sadece merkez ofis için mi Acil durum eylem planı hazırlayıp ,ekipleri kuracağım ?

    Şimdiden yanıtlarınız için teşekkürler
  2. Barış Özener İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    63807
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    ORTADOĞU OSGB
    merhaba
    isg katip üzerinden sözleşmeler her alt sigorta başlığı için ayrı ayrı yapılır.Dolayısıyla kaç çalışma alanı varsa herbiri için ayrı çalışma,dosyalama vb. yapman gerekir.Tabii önemli olan isg-katip üzerinden onaylanan farklı sicil kodlarıdır.

    İş güvenliği uzmanı çalıştırma zorunluluğu varsa işyeri hekimi çalıştırma zorunluluğu da vardır

    3. ve 4. soruların cevabı yukarıda var.

    bende de var güvenlik firması ve 12 ayrı çalışma alanı var herbiri için ayrı onay,dosya,acil durum eylem planı vs....

    Kolay gelsin
  3. gizem biriz İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32660
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Eczacıbaşı
    50 proje alanı var hepsi için ayrı ayrı sözleşme yapmadılar. Güvenlik ana sicil numarasından sözleşme yapıldı. E peki işverenin bunu değiştirmesi gerekir mi ? Bugün özellikle sözleşme için doğrusunun hangisinin olduğunu sordu.

    Çalışanlara proje bazlı alt sigorta sicil numarası verilmesi kafamı karıştıran kısmı.
    Ortalama 3-4 kişiye sahip 50 farklı lokasyon için 50'şer adet ekip kuracağım ,50 adet noter onaylı defter tutacağım, 1 'er kişiden oluşan acil durum ekipleri kuracağım. Doğru mu anladım ? :(
  4. Barış Özener İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    63807
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    ORTADOĞU OSGB
    Daha önce belirttiğim gibi isg-katip modülünde her bir alt sigorta sicil numarası için ayrı ayrı sözleşme yapılmalı dolayısıyla ayrı dosyalama(risk anl,ekip,.....) yapman gerekir.