1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Özel otobus toplu taşıma işi,otobüs ve şoförler tehlike ve riskleri neler olabilir?

Konusu 'Risk Değerlendirmeleri ve Yönetimi' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 4 Şubat 2014 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    @buket kani yazmış..yardımcı olalım arkadaşlar..en azından sorularına cevap verelim.direk risk analizi istemi yok farkındalık yaratalım.konu ve mevzu trafik güvenliğine giriyor çünkü..

    1. Merhaba ben c sınııf isg uzmanıyım şöförler ve kullandıkları araç yani otobusler hakkında bi risk analizi ve acil eylem planı yapmam gerekli,yani çalıştım kurum bi özel otobus toplu taşıma işi.
    2. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlarımdan ricam eğitimleri nasil verilmelidir? neleri kapsamalı? risk analizi yaparken bu konuda özellikle hangi noktalar önemli?
    3. şöförlerin yaratabilecegi ek riskler ve tehlikleer nelerdir? nasıl bi inceleme yapabilirim?

    konularda bana yardımcı olurlarsa sevinirim özellikle tecrubeli arkadaşlar bu konuda lütfen bana bilgi akışı sağlamanızı bekliyorum. TEŞEKKÜRLER...
  2. Recep Tayyip Taşdelen İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Başıma gelen basit bir şeyi belirteyim; Otobüste ayakta yolculuk yaparken oda spreyi tam burnuma püskürmüştü astım hastası olan birisini krize sokabilir.
    Birde kaza durumunda camdan çıkışı sağlamak için yeterli cam kırma çekiçleri göz önünde bulunmalı. Ani bir frenleme yapıldığı zaman kafanın ön koltuk demirine çarpma ihtimali var. Camlar sıkı sıkı açılmayacak şekilde kapatılmamalı. kalp tansiyon astım hastaları rahatsız oluyor. klima sistemi temiz ve iyi çalışır olmalı. termal konfor sağlanmalı. sık temizlik yapılmalı. fren tertibatı , yağ göstergeleri , su - hava göstergeleri kontrol edilmeli. tekerlik basınçları kontrol edilmeli. tekerlek yivleri kontrol edilmeli. şoför periyodik sağlık kontrolünden geçirilmeli (geçenlerde epilepsi krizi nedeniyle kaza oldu) . benim aklıma gelenler bunlar.
  3. SİBEL ARICI İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    83997
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    elimde minibüs işletmesi bilgileri var risk değerlendirme yaptırmak istiyorlar nace kodu 4936 .listede tehlike sınıfını bulamadım. benzer çalışma yapan var mı?
  4. elgin8586 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    şoförler yolcu taşımasıyla ilgili src belgesini almış olmaları gerekmektedir.(src 2)
    genel isg eğitimleri dışında güvenli sürüş eğitimleri verilmelidir. bunu otobüsü satın aldığınız firmadan isteyebilirsiniz, sizin kendi vereceğiniz bir eğitimin yararlı olacağı kanısında değilim. mesela bizde volvo araçlar var volvodan özel eğitmenler gelip uygulamalı eğitim arada veriyorlar.
    genel olarak risk analizi yaparken ben olsam, ilk şoförlerin soyunma-giyinme, araç park yeri ve görev teslim aldığı yerler vs. işe başlarım, sanırım acil durum eylem planınıda oralara uygun yapmak yeterli olacaktır.
    ekstra olarak risk analizinde;
    araçların sefer öncesi çıkış kontrollerini günlük kontrol etmelerinin sağlanması (lastik havası, yağ seviyesi , göstergeler, aynalar... vs.)
    sonuçta şoförün çalışma saati trafiğe göre değişeceğinden günlük çalışma saatlerinin aşılmaması gerektiği,
    araçların yangın tüplerinin kontrolleri,
    bir de araç içi işaretlemelerin tam olması.

    aklıma gelenler şimdilik bukadar.
  5. AYDIN_06 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    -Şöför Ehliyet Kullancagı araca Uygunmu?
    -Bakım Onarım-Güvenlik talimatı-Kullanım Talimatı varmı
    -Acil Durum Planı(Sabotaj-Trafik Kazası-Ramak Kala-Yangın-Hırsızlık)Talimatları varmı
    -Müşteri Talimatı Varmı
    -Uygun yerlerde Uygun Uyarı Levhaları Varmı
    -Yedek Lastik Varmı
    -Lastik değiştirme Aparatları-Bakım Onarım Yola Koyulcak Uyarı Levhaları Varmı,
    -Şöför Güvenli Sürüş -İleri Teknik Sürüş Eğitimi Almışmı
    -Şehirler Arası Yolcu Otobüsleri İçin Takograf Cihazı Varmı
    -Sigara İçilmezz Uyarı Levhası Varmı
    -İmdat Çekici Varmı
    -Yolculara Yolculuk Öncesi Ön Bilgi Talimatı varmı ve olculuk Öncesi(Oryantasyon eğitimi gibi düşünün) okunuyormu
    -Muavin Müşteri Davranış Özel Eğitimi Almış mı?
    -Şehirler Arası ve Şehir İçi Hız Limitleri Konusunda Bilgilendirilmiş mi?
    -Cep Telefonu Uyarı Levhası varmı?
    -Hijyen Temizlik Talimatı varmı_Yolculuk öncesi ve sonrası Gerekli Hijyen Kurallarına Uyuluyor mu?
    -Hareket Öncesi Lastik Havası Silecek Sinyal,Yağ,Göstergeler,Aynalar vs.. Hareket İzin kontrol Formu Oluşturulmuş mu ve Hareket Öncesi Düzenli Olarak Sürücü Tarafından Bu forma uygun gerekli kontroller yapılarak Sürücünün imzası alıp düzenli olarak arşivde saklanıyor mu?
    -Geri geri harekette sinyalizasyon ve gerekli Uyarı sesleri mevcut mu ve çalışır durumda mı?
    -Yolculara verilen ikram(meyve suyu,Kek,Su Kahve) Son kullanma tarihleri kontrol edilmiş mi?
    -İlkyardım çantası varmı ve içeriği tam mı?
    -Muavinlerin veya sürücünün İlkyardım eğitimi varmı?
    -Yangın Söndürme Tüpleri Sayısı Yeterli mi? Uygun Periyodik Kontrolü Yapılmış mı?
    -Sedye,Boyunduruk vs Gibi İlkyardım Unsurları Otobüste Mevcut mu?
    -Koltuklarda kullanılan kulaklıkların ses düzeyi zararlı düzeyde mi? Ses Düzeyleri uygun mu?
    -Otobüsteki Elektirik Tesisatı Periyodik Kontrolü Tammı?
    -TV-Koltuk- sistemleri kablolama elektirik tesisatı ve çalışır durumları hakkında kontroller yapılmış mı?
    -Otobüsteki Çocuklar İçin Özel Kontrol Tedbirleri belirlenmiş mi ve bu durumlar Hakkında Yolcular Bilgilendirilmiş mi?
    -Otobüs firmaları için Araç takip sistemleri mevcut mu
    -Araçta Kırık Çatlak Cam Mevcut mu?(Genelde Ön Camlar Taş Sıçraması Sonucu çatlak olabilir)Çatlak Camla Taşımacılık Yaptırılmamalıdır.
    -Şöför Değişim Prosedür ve talimatları mevcutmu ? Düzenli olarak uygulamaya sokuluyor mu?
    -Bazı Şöförler Araç İçinde Rahatsız edici Müzik Açabilmektedir.Bu Konuya dikkat ediliyor mu? Sürücü bu konuda bilgilendirilmiş ve gerekli uyarılar yapılmış mı?
    -Araç Park Yerleri Uygunmu ?
    -Araç Park Etme Talimatı Varmı?
    -Araç İç Temizlik Talimatı varmı?
    -Mola Yerlerinde Gerekli Güvenlik Tedbirlerinin sağlanması için Güvenlik talimatları varmı ve uygulamaya sokuluyor mu?
    .
    .
    .
    .
    .
    .vs vs..Aklıma şimdilik gelenler bunlar.Çoğaltmak Mümkün Umarım Faydalı Olur.Saygılar
  6. Abidin Özler İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    63771
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Meditek Yazılım
    Bu konuya Trafik yönetmeliği ve Yük ve yolcu taşıma yönetmeliği ışık tutacaktır.