1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .
  2. ISGForum Geliştiricileri - Haberler
    Paylaştığınız güncel haberlerin ana sayfa (portal) slideshow'da çıkmasını istiyorsanız, yüklediğiniz resmin ismi haber olmalı, uzantısı ise jpg olmalıdır. Örnek için ana sayfada ki haberleri inceleyebilirsiniz. Bunu uyguladığınız zaman haberleriniz ana sayfamızda otomatik olarak gösterilecektir.

SON DAKİKA!!! Özerk fon gündemde

Konusu 'Güncel Haberler' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 22 Mayıs 2014 başlatılmıştır.

  1. Salih ŞENER İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    100394
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Kamu/NEVŞEHİR
    ÖZERK FON GÜNDEMDE
    Soma'daki madende örgütlü Maden-İş Sendikası'nda 22 yıldır eğitim uzmanı olarak çalışan Dr. Fikret Sazak, iş güvenliği uzmanlarının (fenni nezaretçi) tarafsız rapor verebilmesi için maaşını şirketten almaması gerektiğini söyledi.

    "fenni nezaretçi", İGU haricinde farklı bir unvan mıdır ? Parantez içinde belirtilmiş.
  2. servet yortumluk İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    45819
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    6235 sayılı kanunda yer aldığı gibi fenni nezaretçi maden mühendisi , maden yüksek mühendisi, kimya ve kimya yüksek mühendisi olabilir, bunlar kamuda çalışıyor olmayacak ve oda kaydı bulunacak ki bu işi yapabilsin,
    ancak 10 sahaya bakabilirler, o yüzden igu ayrı bir kol olarak karşımıza çıkıyor,
    kolay gelsin, kazasız günler dilerim,
  3. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Şu an ki maden kanununda fenni nezaretçi yeni adıyla teknik nezaretçi olarak anılmaktadır.
    Teknik Nezaretçi:işletmleri teknik ve iş güvenliği açısından ayda 2 defa denetleyen maden mühendisleri olarak kısacası tarif etmektedir.


    Maden kanunu bu günlerde revize edilmesi gündemde,kanunda teknik nezaretçilik şartları ve standartları,görevleri iş güvenliği uzmanı belge sahibi olma şartıda aranmasını tavsiye edebiliriz..
  4. servet yortumluk İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    45819
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    evet kardeşim bu şekilde olursa madendeki doğru gözlemci sayısı otomatik olarak artar ,
    bu da hem çalışan için hem de bizler için pozitif bir katkı olur, zaman içerisinde kusurlar düzeltilecek
    ideal çalışma şartları oluşacak , bazılarının gözleri doysa olacak da ...ne zaman,
    bekleyen derviş madene inermiş,
    kazasız çalışmalar,
  5. Tugbay Seker İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Bu bahsettiğiniz İş Güvenliği Uzmanlarını taşeronlaştırmaktan başka bir şey değil. OSGB sahiplerini zengin patronlara dönüştürme projenizden ötürü sizi tebrik eder, bu konu hakkında çalışmalarınızın başarısızlığa uğramasını dilerim :)
  6. Deniz Ural İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Tek ve basit bir çözümü var,
    Ticari kaygıyı denetçilerin üzerinden çekmek. İşte bu kadar... :)
  7. Tugbay bey OSGB patronlarının çoğu işini hakkı ile yapmamakta bunun nedeni onlar içinde bir denetim mekanizması yok. Ben yazdıklarımda tarafsız şekilde OSGBleri itiraz geldi TSM ler dahil olabilir diye TSMlerde olabilir fikrinede katıldım. Burada önemli olan fikir alışverişi ile en doğrusu ne olabiliri bulabilmek. Formlardaki tartışma konuları ve nihai sonucu oldukça önemlidir. Medyanın gündemde tuttuğu fon önerileride bu tür formlarda tartışılmıştır çok önceleri ve frmlarda orataya atılmıştır bu fikir. Benimkisi bir fikir. Beğenirsiniz beğenmezsiniz. Çözüm için sizde bir fikir ortaya atabilirsiniz veya fikriniz yoksa eleştirebilirsiniz. Fakat eleştirirkende azıcık vicdanlı olalım lütfen.
  8. Salih ŞENER İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    100394
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Kamu/NEVŞEHİR
    Peki maden işyerleri harici diğer işyerlerinde görevli olan ve "fenni/teknik nezaretçi" olmayan İGU olanlar maaşını eskisi gibi işverenden almaya devam mı edecek ?
    Eğer böyle olacaksa sanırım yetkililer "başka sektörde 200 - 300 kişi ölürse oralarda çalışan İGU içinde bişeyler düşünürüz" demişlerdir !
  9. Tugbay Seker İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Vicdanen çok rahat olduğum bir cevap verdim size. Sözlerimin arkasındayım. Tabiki bu tip konular tartışılarak en uygun çözüme ulaşılması gereken konulardır. Çözüm önerime gelince; ben de bir fon oluşturulması taraftarıyım. Fakat bu konuda şöyle bir sıkıntı görüyorum; oluşturulacak fondan alınacak maaşlar gayet doğal olarak yapılan işin niteliğine göre standarda bağlanacaktır. A, B ve C sınıfı uzmanlar için işin niteliğine göre belirlenecek standart ücretler, devlet kontrolünde değerlendirileceğinden, serbest piyasada kazanılan paraların kat be kat altında olacaktır. Sıkıntı şu ki; özellikle yüksek ücretler alan A Sınıfı uzmanlar bu tip bir yaklaşıma karşı çıkacak ve olayın daha başından çatlak çıkacaktır. Sermayenin kontrolündeki İş Güvenliği hiç bir işe yaramazken, devlet kontrolündeki İş Güvenliğini ise yapacak kişi sayısı çok az olabilir. Standartların belirlenmesi her ne kadar güzel olsada buna karşı çıkanlar epeyce çok olacaktır diye düşünüyorum.
  10. Bu işi yapanın amacı çok para kazanmak ise İş Güvenliği en başından kaybetmiştir. Maliyet ve Karkaygısının iş güvenliğinde yeri olmamalı. Özel sektörde 50 000 kazanıyordum. Devlet 5000 verecek diye hesaplar yapanlar bu işi yapmasın arkadaşlar. OSGBler olur yada olmaz bu iş kamulaşmalı. işçisinden çatır çatır vergisini almayı bilen devlet. İşçisinin hakkınıda savunabilecek sistem oluşturmak zorunda.
  11. Erol TULUK İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    15330
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Hiçbirşey değişmez herşey eskisi gibi devam eder.Bu yazı silinmezse uzun yıllar sonra tarihine bakıp haklıymış dersiniz .301 can mı? 99 depremiyle kıyaslanırsa onbinleri hatırlayın deprem konteynerlerini her hafta çıkan neler yapmamız gerektiği ile ilgili tv eğitimleri deprem çantası .Sahi nerde o çantalar? geçti mi tehlike neyi artık daha güvenli yapar olduk?40 bin, yazması ne kolay seni toprağa verirken de yüreğimizden birşeyler koptu.Yine bir daha böyle acılar yaşanmasın önlemler alınsın dendi vs. Tarih ders almayanlar için tekerrürdür.Sıradaki felaket gelsin bu yazıyı kopyala yapıştır .Allah aşkına yanıldığımı bir şeylerin değişeceğini söyleyin.Herşey iyiye gidecek mi?40 binden ders almayanları 301 mi uyandıracak.
  12. Mustafa bozye İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Sektör isg
    Yapacakları şeyi diyeyim, tarihe not düşüsülsün: osgb ile çalışmak istemeyen firmaları bile zorla osgb den hizmet alımına yönlendirecekler. Diyelim ki firmanın kendi personeli var, yok o da oraya hizmet veremeyecek. Serbest müşavirler gibi çalışmak sorunun temel çözümü olacakken osgb sahipleri, eski müfettişler aç kurt gibi bu felaket durumunu ranta çevirme peşindeler maalesef.
    Nitekim, işyerleri uzman+hekimle çalışırken sırf buna engel olmak için diğer sağlık personeli şartını getirtti bu lobi. Bu insanların yatacak yeri yok.
  13. Mehmet Fırat Yıldırım İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    "diğer sağlık personeli şartını getirtti bu lobi." çok doğru bir tespit. Diğer sağlık personeli pratikte ne işe yarar çözemedim, hekim sekreter olarak kullanıyor. Mevzuattaki diğer bir açmaz, tam zamanlı hekim çalışması durumunda sağlık personeli zorunluluğu yoktur. Yani 1-2 kişinin çalıştığı yerde zorunlu, 100'lerce kişinin çalıştığı yerde zorunlu değil.
  14. m. nuri demiroğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    44878
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    A SINIFI UZMAN
    "Ayda 2 gün geleceği iş yerinden 10.000.-TL/Ay isteyen A sınıfı uzmanlar OSGB'nin icadına sebep oldu."DOĞRU BİR TESPİT
  15. ugur sayar İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    bu fonun gerçekleşmesi için osgb lerin kapatılması gerekmektedir..çalışan için olması gerek bu ama işgüvenliği uzmanı için bu değil
  16. Murat Uğur100 İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    41360
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest
    Umarım hükümet bu İSG işine sadece maden sektörü için değil, bununla beraber özellikle inşaat ve diğer sektörler içinde eğilir.
  17. Murat ERDEM Bölüm Yöneticisi

    • Bölüm Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Eskişehir
    Sertifika Numarası:
    45030
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Forum Madencilik Müşavirlik Mühendislik san. ve tic. ltd.şti.
    yorumunuzla ilgili düzeltme yapma gereği duydum... Teknik Nezaretçi olarak yalnızca Maden Mühendisi/ Maden Yüksek Mühendisleri atanabilir.


    3213 SAYILI MADEN KANUNU

    (5177 SAYILI KANUNLA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER İŞLENMİŞTİR)


    Teknik nezaret

    Madde 31.- Maden üretimi, bir maden mühendisi nezaretinde yapılır. Maden mühendisinin daimî olarak istihdam edileceği işletme büyüklüğü ile istihdam usul ve esasları Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.

    İşletmede istihdam edilen maden mühendisi 4857 sayılı İş Kanununun 82 nci maddesinde belirtilen iş güvenliği ile görevli mühendis veya teknik elemanların üstlendiği görev ve sorumluluğu da yerine getirir.

    Maden mühendisi istihdamı veya nezareti gerçekleşmeden üretim yapılması halinde ruhsat teminatı irad kaydedilerek faaliyet durdurulur. Maden mühendisi istihdamı/nezareti sağlanması ve teminatın yenilenmesi ile faaliyete izin verilir.

    ----------------------------------------------------------------------

    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2005/02/20050203-2.htm

    Maden Kanunu Uygulama Yönetmeliği

    ÜÇÜNCÜ KISIM

    Teknik Nezaretçilik


    BİRİNCİ BÖLÜM

    Teknik Nezaretçinin Görevi ve Atanması

    Görev

    Madde 107- Teknik nezaretçi, 3213 sayılı Maden Kanunu ile 4857 sayılı İş Kanununun ilgili maddelerinde ve yönetmeliklerinde yer alan görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.

    Atanma
    Madde 108- Teknik nezaretçi atanması için ruhsat sahibince;


    a)Bu Yönetmelik ekinde verilmiş teknik nezaretçi atama belgesi (Ek Form-17),

    b)Ruhsat sahibinin 492 sayılı Harçlar Kanunu gereği yatırdığı teknik nezaretçi tayin harcı makbuzu

    ile Genel Müdürlüğe müracaat edilir. Teknik nezaretçi atama belgesinin Genel Müdürlükçe onaylanması ile atama gerçekleşmiş olur.


    Teknik nezaretçi, ruhsat sahasının tamamına atanabileceği gibi ruhsat sahasındaki işletmenin bir bölümüne de atanabilir.


    İKİNCİ BÖLÜM

    Teknik ve Daimi Nezaret İçin
    Ruhsat Sayıları, Yetki ve Sorumluluklar


    Teknik nezaret görevi alınabilecek ruhsat sayısı

    Madde 109 - Bir maden mühendisi, I (a) Grubundan beş, diğer gruplardan da beş olmak üzere en fazla on ruhsat sahasında teknik nezaret görevi alabilir. I (a) Grubunda nezaret görevi olmasa bile, I (b), II., III., IV. ve V. Gruplar için en fazla beş nezaretçilik görevi yapabilir. Diğer gruplarda teknik nezaret görevi olmadığı durumlarda I (a) Grubu için bu sayı en fazla on olabilir. İstifa eden veya azledilen nezaretçiler, yukarıda belirtilen sınırlar dahilinde aynı yıl içinde en fazla üç yeni nezaretçilik görevi alabilir.


    Bir maden mühendisinin alabileceği teknik nezaretçilik yukarıda belirtilen sayıyı aşamaz. Bu sayıyı aştığının tespit edilmesi durumunda on beş gün içinde nezaretçilik sayısını yukarıda belirtilen sınırlara indirmek zorundadır. Bu fiili işleyenler üç yıl süre ile yeni bir nezaretçilik görevine atanamazlar.


    Zorunlu olarak daimi nezaretçinin çalıştırılacağı ruhsat sahaları

    Madde 110 - Maden mühendisinin daimi nezaretçi olarak istihdam edileceği durumlar şunlardır:

    a)En az otuz işçi çalıştıran işletmeler,

    b) En az on beş işçi çalıştıran yeraltı üretim yöntemiyle çalışan işletmeler.


    Maden mühendisinin daimi istihdam şartının oluştuğu durumlarda daimi nezaretçi istihdam edilmeden sahada üretim yapılamaz. Daimi nezaretçi istihdam edilmeden üretim yapılmasının belirlenmesi halinde teminat irat kaydedilir ve daimi nezaretçi istihdam edilinceye kadar faaliyet durdurulur.

    İşletmede daimi istihdam edilen maden mühendisi, 4857 sayılı İş Kanununda belirtilen iş güvenliği uzmanı olabilme şartlarını sağlaması halinde aynı zamanda iş güvenliği uzmanı olarak da görev yapabilir. Ancak, 300’den fazla işçi çalıştıran sahalarda ayrıca bir iş güvenliği uzmanı maden mühendisi görevlendirilir.

    Ruhsat sahibi, daimi nezaretçinin işe başlama ve işten ayrılma tarihlerini Genel Müdürlüğe bildirir.

    Daimi nezaret görevi üstlenmiş olan mühendisler, gerekli şartları sağladıkları taktirde aynı zamanda o işletme için teknik nezaret görevi de yapabilirler. Ancak, bu durumda başka ruhsat sahalarında teknik veya daimi nezaret görevi üstlenemezler.


    Yetki ve sorumluluk

    Madde 111 - Teknik nezaretçisi olmayan ruhsat sahalarında üretim yapılamaz. Teknik nezaretçinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:


    a) Teknik nezaretçi, işyerinin her yerinde görevi ile ilgili inceleme yapmak ve gerekli her türlü bilgiyi alma yetkisine sahiptir. Bu yetkinin kullandırılmamasından ruhsat sahibi sorumludur.

    b) Teknik nezaretçi, nezaret görevini 3213 sayılı Maden Kanunu ve 4857 sayılı İş Kanunu hükümleri kapsamında yürütür. Teknik nezaretçi, ruhsat sahasındaki faaliyet ve üretimleri on beş günde en az bir defa denetlemek, tespitlerini ve önerilerini teknik nezaretçi defterine not etmek zorundadır. İşyerinde yaptığı inceleme ve gözlemlerde iş sağlığı ve güvenliği yönünden tehlikeli bir durumun varlığını tespit etmesi ve hemen tedbir alınmasının mümkün olmadığını belirlemesi durumunda, işletme faaliyetini tedbir alınıncaya kadar durdurma yetkisini kullanarak ilgili kuruluşlara bildirir.

    c) Teknik nezaretçi, atanmış olduğu işyerindeki faaliyetler ile ilgili eksiklik ve aksaklıkları, öneri ve önlemleri belirler. Bunları işyerinde çalışanların görebileceği şekilde ilan eder ya da panoya asar. Aynı zamanda noter onaylı “Teknik Nezaretçi Defteri” ne rapor ederek ruhsat sahibine bildirir. Eksiklik ve aksaklıkların, öneri ve önlemlerin rapor edilmemesinden teknik nezaretçi, bunların yerine getirilmemesinden ruhsat sahibi sorumludur.

    d) Teknik nezaretçi, 4857 sayılı İş Kanununda belirtilen iş güvenliği uzmanı olabilme şartlarını sağlaması halinde aynı zamanda iş güvenliği uzmanı olarak da görev yapabilir. Ancak, 300’den fazla işçi çalıştıran sahalarda ayrıca bir iş güvenliği uzmanı maden mühendisi görevlendirilir.

    Teknik nezaretçinin nitelikleri

    Madde 112 - Teknik nezaret görevini üstlenebilmek için aşağıdaki şartlar aranır:

    a) T.C. vatandaşı olmak,

    b) Maden mühendisi olmak,

    c) Yeraltı işletme faaliyetlerine nezaret edecek olanlarda yeraltı maden işletmelerinde en az iki yıl deneyimli olmak ve bu deneyimini belgelemek.


    Teknik nezaretçi olarak ilk defa atanacakların Maden Mühendisleri Odası tarafından yapılacak eğitim semineri sonucunda verilen teknik nezaretçi sertifikasına sahip olmaları gerekir.

    Maden işletmelerinde veya madencilikle ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında denetim veya işletme faaliyetlerinde fiili olarak en az beş yıl çalışan maden mühendisleri için sertifika şartı aranmaz.

    Teknik nezaretçi eğitim programı, Bakanlık ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının görüşleri alınarak Maden Mühendisleri Odası tarafından hazırlanır.


    Görevin sona ermesi

    Madde 113 - Teknik nezaret görevi; işveren ile yapılan sözleşmenin feshedilmesi, ruhsatların devri, teknik nezaretçinin istifası veya ölümü halinde sona erer. Bu gibi durumlarda ruhsat sahibi tarafından en geç on beş gün içerisinde yeni bir teknik nezaretçi atanmak zorundadır. Yeni teknik nezaretçi atanıncaya kadar teknik ve emniyet yönünden meydana gelecek tüm olaylarda sorumluluk ruhsat sahibine aittir.

    İstifa ve azillerin Genel Müdürlüğe on beş gün içinde bildirilmesi zorunludur. Aksi halde tarafların sorumluluğu devam eder. Bu süreden sonra üretim faaliyetlerine devam edilmesi halinde teminat irat kaydedilir.

    Ruhsat ile ilgili olarak;

    a) Teknik nezaretçilik yapan mühendisin istifası halinde, teknik nezaretçi, görev yaptığı döneme ait faaliyet bilgi formunu iki nüsha düzenleyip, bir kopyasını ruhsat sahibine diğer kopyasını ve sahanın son durumuna ilişkin öneri ve önlemlerini içeren raporu ve işletme faaliyet bilgi formunu Genel Müdürlüğe verir. Aksi halde teknik nezaretçi olarak yeni bir göreve bir yıl süresince atanamaz.

    b) Ruhsat sahibinin teknik nezaretçiyi azletmesi ya da ruhsatın devri, iptali ve terk edilmesi hallerinde, teknik nezaretçi görev yaptığı döneme ait işletme faaliyet bilgi formunu, sahanın son durumuna ilişkin öneri ve önlemleri içeren raporu Genel Müdürlüğe verir. Aksi halde azledilen teknik nezaretçi yeni bir göreve bir yıl süresince atanamaz.

    Teknik nezaretçi ataması gerçekleşmeden üretim yapılması halinde ruhsat teminatı irat kaydedilerek faaliyet durdurulur. Teknik nezaretçi atanmasının sağlanması ve teminatın yenilenmesi ile faaliyete izin verilir.
  18. Murat Uğur100 İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    41360
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest

    Murat Bey,
    Anladığım kadarıyla bu kanun ile esasında iş güvenliği esaslarına uymadan üretim yapan madenlerin işin başında, iş işten geçip kaza olmadan üretimin durdurularak reaktif değil proaktif önleme esası var. Ama maalesef bizde her şeyde olduğu gibi kanun takip edilmeyerek, teftiş yapılmayarak yapanın yanına kar kalması ana fikri ile kanunun cılkının çıkarılmış olması var. 6331 de olduğu gibi. Bende birazdan en çok ölümlü kazaların başında olan inşaat sektöründe yazıldığı halde kepaze hale getirilmiş kanun maddelerimizi yazacağım. Yazıklar olsun kanunu yazdığı halde, kast ile suiistimal ile kanunu takip etmeyenlere.
  19. Murat Uğur100 İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    41360
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest
    4708 SAYILI YAPI DENETİM KANUNU,
    Yapıdenetim kuruluşları ve görevleri


    Madde 2
    ................
    f)İş yerinde, iş güvenliği ve işçi sağlığı konusunda gerekli tedbirlerin alınması için yapı müteahhidini yazılı olarak uyarmak, uyarıya uyulmadığı takdirde durumu ilgili bölge çalışma müdürlüğüne bildirmek.

    YAPI DENETİMİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ

    Yapı denetim kuruluşunun görev ve sorumlulukları

    MADDE 5



    ı) İnşaat alanında işçi sağlığı ve iş güvenliği ile çevre sağlığı ve güvenliğinin korunması için gereken tedbirlerin alınıp alınmadığını kontrol eder.






    Denetim faaliyetinin durdurulması ve izin belgesinin iptali

    MADDE 8. —

    Yapı denetim kuruluşlarından, bu Kanunda öngörülen esaslara göre denetim görevini yerine getirmedikleri anlaşılanların veya son üç yıl içerisinde üç defa olumsuz sicil alanların veyahut 3 üncü maddenin son fıkrası ile 6 ncı maddenin birinci fıkrası hükümlerine aykırı hareket ettiği belirlenenlerin denetim faaliyeti, yapı denetim komisyonunun teklifi üzerine Bakanlıkça bir yıla kadar durdurulur ve belgesi geçici olarak geri alınır. Durdurma kararı, ResmîGazetede ilan edilir ve sicillerine işlenir.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 27 Mayıs 2014 ---
    300 civarında ölüm, bir o kadar da sakatlanma olan bina inşaatı sektöründe hiç bir yapı denetim firmasının bu yüzden ceza almaması ve bunlara göz yumulması ne kadar acıdır.
    Halbuki uygunsuz inşaatlara göz yuman yapı denetimler patır patır kapatılıyorken bu konuda suiistimal çok acı....
  20. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Yapılmak istenirse çok da güzel yapılır aslında.
    Nasıl mı?
    Her uzmanın ayrı sertifika numarası yok mu? Var.
    OSGB anlaşmalı uzmanın ataması ÇSGB tarafından mesleğine ve kriterlerine uygun bir iş yerine atanır. Veya OSGB kendi anlaşmasını yaptığı uzmanı atar. Uzman gerekli denetlemelerini yapar ve sisteme bütün detayları, eksiklikleri, denetleme sonuçlarını ve önerilerini girer. Kaç saat iş yaptığı, iş yeri temsilcisi ile karşılıklı olarak sistemde onaylanır. Tehlike durumuna vb. şartlara bağlı olarak belirlenmiş olan birim saat ücreti ile kaç saat çalışma yapıldığı belli olur ve uzmanın o iş yerinden hak ettiği ücret belirlenir. Örneğin 1000TL. Eğer bireysel şekilde bu iş yeri ile anlaşma yaptıysa uzman arkadaşımız parasını ÇSGB havuzundan hesabına alır. ( ÇSGB'de zaten zorunlu olan bu iş güvenliği hizmeti için parasını aynı sigorta primlerini tahsil eder gibi iş yerinden önceden tahsil etmiştir) Yok başta dediğim gibi uzman bir OSGB aracılığı ile bu işe atandıysa yine bakanlığın garantörlüğünde ve tehlike sınıfına bağlı olarak belirlenen bir komisyonu otomatikman OSGB hesabına aktarır. Örneğin %10 olsun.
    1000TL'lik hizmetin 900TL'si Uzman arkadaşa, 100TL'si de ona işi ayarlayan OSGB'ye verilir. Herkes mutlu mesut ayrılır, herşey kayıt altında olur, OSGB'ler rahat olur, uzmanlar ne alacağını bilir ve adam akıllı denetlemeler yaparlar.
    Bu naçizane benim 5dk içerisinde düşündüklerim. 5 dk düşünerek bu fikirler ortaya çıkabilirken, daha iyileri bakanlıkla masa başında oturanların akıllarına gelir mi, orası muamma işte. Veya o işi yapmak işlerine gelir mi desek doğru olur bilemem.

    saygılar.