1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Şirket araçları kontrol ve bakımları hakkında

Konusu 'Trafik Yönetimi ve Kontrolü' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 14 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
  2. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Sezgi Spaceye
    arkadaşlar şirket araçları da iş ekipmanları sayıldığından onlarada özen gösterelim

    bakımları hakkında bilgisi olan var mıdır ?
  3. Arkadaşlar ilginiz için teşekkürler öncelikle
    bakımları servis ve bizim tarafımızdan diye ikiye ayırsak öncelikle
    yukarıda yazan bilgiler gerçekten faydalı ama bunlar servis bakımları
    bunların dışında günlük haftalık aylık gibi periyodik kontroller için nelerden bahsedebiliriz
    Özellikle ehliyet alırken hatırladığım aracın lastiklerini her binişte kontrol etmek gerekirken motor yağını daha geç aralıklarla silecek suyu vs bitmeden kontrol etmekte fayda var.

    bunun için hazırlanmış bir şablonumuz var mıdır ?
  4. sevgay İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    64972
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    merhabalar,

    konuyu 3 kez okudum ama paylaşılan bölümler silinmiş galiba. Güzel bir konuymuş ama bizler göremeden tarih olmuş anlaşılan.
  5. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    http://www.isgforum.net/threads/günlük-araç-kontrol-listesi.11231/ (Nakliye işlerinde İş güvenliği yapan arkadaşların işine yarayacak süper bir liste)

    Sanırım aradığınız şey üstteki linktekine benzer bir kontrol listesi. Ben bu listeyi uygulatıyordum.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 1 Ağustos 2014 ---
    TRAFİĞE ÇIKARKEN BULUNDURULMASI GEREKEN EVRAKLAR:
    1. Araç Ruhsatı. :Ruhsatsız araç trafiğe çıkamaz, yakalandığında araç bağlanır ve trafik cezası uygulanır.
    2. Sürücü Belgesi (Ehliyet) : Kullandığımız araca uygun olarak sürücü belgemizi yanımızda bulundurmalıyız. Ehliyetsiz araç kullanılırken yakalanılırsa trafik cezası uygulanılır ve yanınızda ehliyeti olan bir sürücü yok ise araç bağlanır.
    3. Zorunlu Trafik Sigortası : Sigortası olmayan veya süresi sona eren araçla kesinlikle trafiğe çıkılmaz, yakalandığında araç bağlanır ve trafik cezası uygulanır.
    4. Egzos Emisyon Pulu : Ceza uygulanır.
    5. Kaza Tespit Tutanağı : Ceza uygulanır.
    6. Çalışma karnesi (Araç Ticari ise)
    7. Taşıt Tanıtma Kartı (Trafik kuruluşlarından onaylı ve Araç Ticari ise)
    8. Ticari Taşıt Kullanma Belgesi (Araç Ticari ise)
    Ayrıca trafiğe çıkan aracın Muayene tarihine dikkat etmeliyiz. Muayene süresi geçen araç trafikte yakalandığında ilk seferde ikaz edilir, bu ikaz kayıtlara geçer, ikinci sefer yakalandığında ise araç bağlanır.

    Ekli Dosyalar:

  6. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Oto periyodik bakımı

    Yağ ve Filtreler: Aracınızın yağ ve filtrelerini üreticinin önerdiği zaman aralıklarında değiştirin. Motora iyi bir yağ basıncı sağlayabilmek için yağ seviyesini her iki haftada bir kontrol edin.
    Kayışlar: Kayışları 5.000 km.de bir kontrol edin – Aracınızdaki alternatör, fan ve soğutma sistemleri, doğru çalışabilmeleri için kayış sistemleri kullanır ve kayışlar düzenli olarak kontrol edilmeli, gerektiğinde değiştirilmelidir. Gözle yapılacak bir kontrolde, kayışlarda yıpranma ya da tırtıklı kenarlar oluşmaya başlamışsa , kayışların değiştirilme zamanı gelmiştir. Kayış kopmadan önlem alınmazsa, çok kötü sonuçlar doğabilir.
    Hortumlar: Hortumları 5.000 km.de bir kontrol edin – Konu soğutma sistemi olduğunda, hortumlar özenle kontrol edilmeli ve gerektiğinde değiştirilmelidir. Bir hortumun durumunu, onu sıkarak test edebilirsiniz – kolayca sıkılabilen yumuşamış hortumlar mutlaka değiştirilmelidir.
    Lastik Basıncı: Lastik basınçlarını ayda en az bir kez kontrol edin. Olası lastik sorunlarını önceden belirlemek çok önemlidir ve bu bağlamda lastik kontrolü güvenli sürüş için hayati önem taşır. Kullanım kılavuzunda aracınız için doğru lastik basıncı mutlaka bulunur Sıcaklıktaki değişiklikler çarpıcı bir şekilde lastik basınçlarını etkileyebilir. Bu nedenle mevsim değişikliklerinde lastik basınçlarını sık sık kontrol edin.
    Aydınlatmalar: Aydınlatmaları kontrol edin – Farların ve fren lambalarının çalıştığından emin olun. Eski ve zayıf ampulleri değiştirin ve her zaman yedeklerini aracınızda taşıyın. Ayrıca kışın da aracınızı düzenli bir şekilde yıkayın. Farların temiz olması gece görüşünü geliştirecek ve diğerlerinin sizi daha net bir şekilde görmesini sağlayacaktır. Düzenli yıkama, buzlu yol yüzeyleri için kullanılan tuzun kaporta boyasına zarar vermesini de önler.
    Dış Belirtiler: Dışarıdan görünen belirtilere dikkat edin – Eğer aracınız sıvı sızdırıyorsa ciddi bir problem olabilir. Sürekli aynı yere park ediyorsanız, olası sızıntılarda sizi uyarabilecek lekeler için dikkatli olun. Özel formüllü ve uzun mesafelere dayanıklı Castrol yağları, contaların korunması ve bakımı için özel katkılar içerir ve bu suretle eski ve uzun mesafe kat etmiş motorlarda genel bir sorun olan sızdırmaları azaltmada yardımcı olur. Aracınız çok fazla kilometre yapmışsa, motorda ağır yıpranma göstergesi olan mavi bir duman çıkarıp çıkarmadığını kontrol edin.
    Araç Sıvıları: Sıvıların kontrol edilmesi ve değiştirilmesi – Motor yağı dışında diğer hayati sıvılar da (fren hidroliği, hidrolik direksiyon yağı, şanzıman yağı, soğutma suyu) kontrol edilmeli ve yeniden doldurulmalıdır. Şanzıman ve hidrolik direksiyon yağı, doğru sıvı seviyesinin gösterilebilmesi için seviye çizgileri bulunmaktadır. Fren hidroliği ve soğutma suyu, dolana kadar eklenebilir.
    Lastikler: Lastiklerde düzensiz aşınma olup olmadığını periyodik olarak kontrol edin – Lastiklerde bu tarz aşınmalar varsa aracınızı nitelikli bir teknisyene gösterin ve lastik hizalarını kontrol ettirin. Lastiklerdeki aşınmaları kontrol etmek için lastik dişleri arasına bir bozuk para sokun ve başparmağınızla işaretleyin. Her bir lastiğin diş derinliği, diğerlerinin diş derinliklerinden en fazla 2 milimetre kadar sapmalıdır. 5 milimetreden daha az diş derinliğine sahip olan lastikler değiştirilmelidir. Ayrıca 8.000 km.de bir lastiklerin yerlerini değiştirin.

    Kaynak : http://www.otobeyinmerkezi.com/otobeyin/85-periyodik-bakim.aspx