1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

10 kişinin altında çalışanı olan firmaya risk analizi

Konusu 'Risk Değerlendirmeleri ve Yönetimi' forumundadır ve baris_pep tarafından 5 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. baris_pep İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Merhaba Arkadaşlar,

    Yeni yasada hatırladığım kadarıyla 10 kişinin altında çalışanı olan işyerlerinin risk analizi, acil eylem planı gibi iş güvenliği hizmet masraflarını devlet karşılıyor. Bu şu anlama mı geliyor:

    Biz eğer bu küçük işyerlerine ücreti karşılığı risk analizi hazırlarsak, işveren bizim fatura ettiğimiz bu ücreti devletten alabilecek ????
  2. Onur Kaysavuk İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    mantık olarak öyle ama net ifade yok
  3. Merhabalar,
    10 kişinin altındaki firmalara isg hizmetlerine destek hakkında aşağıdaki gibi bir taslak yayınlanmıştı. Bu taslağa göre desteğin nasıl olacağı tarif edilmiş. Bunun içinde risk değerlendirmesi danışmanlığı ve benzer hizmetlerin danışmanlığı söz konusu değil gözüküyor.
    http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/ShowProperty/WLP Repository/isggm/dosyalar/isgdestek

    Ayrıca ufak bir düzeltme, çalışanı olmadığınız (işyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürütmüyorsanız) herhangi bir işletmenin risk değerlendirmesini yapamazsınız, ancak 2. bentte belirtildiği gibi ekibe destek olabilirsiniz. Ekibe destek olmak risk değerlendirmesi dosyasını hazırlamak da değildir tabi ki.
    İşverene yönetmeliğin istediği ekip kurdurmak, ekibe eğitim vermek, örnek risk değerlendirmesi çalışmalarıyla, prosedürlerle destek olmak ve dosyanın ekibin hazırlamasına destek olmak. Unutmamalı ki aksi takdirde dışarıdan sanki o yerin uzmanıymış gibi risk değerlendirmesi yaptığınızda hem yönetmeliğe aykırı hareket edilmiş olur, hem de gereksiz yere sorumluluk alınmış olur.

    Saygılarımla

    Risk değerlendirmesi ekibi
    MADDE 6 – (1) Risk değerlendirmesi, işverenin oluşturduğu bir ekip tarafından gerçekleştirilir. Risk değerlendirmesi ekibi aşağıdakilerden oluşur.
    a) İşveren veya işveren vekili.
    b) İşyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri.
    c) İşyerindeki çalışan temsilcileri.
    ç) İşyerindeki destek elemanları.
    d) İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike kaynakları ile riskler konusunda bilgi sahibi çalışanlar.
    (2) İşveren, ihtiyaç duyulduğunda bu ekibe destek olmak üzere işyeri dışındaki kişi ve kuruluşlardan hizmet alabilir.