1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .
  2. ISGForum Geliştiricileri - Haberler
    Paylaştığınız güncel haberlerin ana sayfa (portal) slideshow'da çıkmasını istiyorsanız, yüklediğiniz resmin ismi haber olmalı, uzantısı ise jpg olmalıdır. Örnek için ana sayfada ki haberleri inceleyebilirsiniz. Bunu uyguladığınız zaman haberleriniz ana sayfamızda otomatik olarak gösterilecektir.

11 işçinin öldüğü afşin çöllolar maden kazasının sayıştay raporu

Konusu 'Güncel Haberler' forumundadır ve Mehmet MAKAR tarafından 3 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    [​IMG]


    Kahramanmaraş Afşin’deki Çöllolar Madeni’nde 6 ve 10 Şubat 2011’de heyelan sonucu meydana gelen iki ayrı göçükte 11 maden işçisinin hayatını kaybetmesine, Turgay Ciner’e ait şirketin kâr hırsının neden olduğu ortaya çıktı. Sismik aletler uyarı vermesine rağmen madenciler çalışmaya devam ettirildiler, heyelanı önleyecek susuzlaştırma çalışması yeteri kadar yapılmadı, kazma açısı daha yatay olması gerekirken dikleştirildi.

    Park Holding bünyesindeki Park Teknik tarafından, 2007 yılında satın alınan Çöllolar kömür sahasında, 2011 yılında iki ayrı göçük meydana geldi. Göçükten 2 işçinin cenazesi çıkarılabilirken, jeoloji mühendisi Halil Tatlı, maden mühendisi Nail Yılmaz, işçiler Hacı Mehmet İpek, Muhsin Koşan, Kemal Elmas, Cuma Yıldırım, Adnan Demir, Tuğran Gökhan ve Aydogan Polat’ın cenazeleri toprak altında kaldı. Göçüğün ardından uzun bir süre kapalı kalan maden sahasında, bu yıl yeniden başlayan çalışmalar, Eylül başında durduruldu.

    Göçüğün ardından ortaya çıkan çok sayıda rapor, adeta cinayet işlendiğine işaret ederken, Sayıştay’ın konuyla ilgi raporu da şirketin sorumluluğunu ortaya koydu. TKİ, MTA, MİGEM ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı iş müfettişlerinden kurulan yeni bir heyetin yaptığı incelemelerin ardından hazırlanan Sayıştay raporuna göre, Çöllolar’da işlenen cinayetlerin nedenleri arasında şunlar bulunuyor:

    •Kütlenin hareketini durdurmaya yönelik inceltme işi, yeterli ölçüde yapılmadı.
    •Bölgede çatlaklar oluşmasını göz ardı eden Park Teknik, ilk heyelandan hemen önce ölçüm istasyonları tarafından kütle hareketi tespit edildiğinde çalışmalara ara vermesi gerekirken, madencileri yeraltından çıkarmadı ve çalıştırmaya devam etti.
    •Kazma işlemi, olması gerekenden daha dik açıyla yapıldı.
    •Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü yetkilileri, sözleşmenin takibi için, asli işi kontrol olan deneyimli bir teşkilat oluşturup etkili bir kontrol yapmadı.

    Yüzde 50 zamlı satabilmek için
    6 Şubat’ta meydana gelen heyelanda 1 işçinin cinayete kurban gitmesine rağmen çalışmalara devam edilen göçük alanında, 2010 Ocak’ında tespit edilen çatlaklar da Ciner’in üretim yapmasına engel olmadı. Çatlaklar göçükten 5 gün önce, 12 ila 21 santimetreye kadar çıktı.

    11 işçinin ölümünün ardından Afşin Cumhuriyet Başsavcılığı’nın hazırlık soruşturması kapsamında İstanbul Teknik Üniversitesi Maden Fakültesi öğretim üyelerinden oluşan bir heyetin hazırladığı bilirkişi raporu da Ciner’in kâr hırsını gözler önüne sermişti. Sayıştay, ilgili raporunda bu heyetin tespitlerine de yer verdi. Bilirkişi raporunda, yeraltı suyunun güvenli seviyeye indirilip indirilmediğinin yeterince kontrol edilmediği, susuzlaştırmanın yeterince başarılmadan ve öngörülen susuzlaştırma süresinden önce ocakta deneme üretimi dışına çıkan miktar ve hızda, B termik santralini beslemek üzere kömür üretimine başlandığı belirtilmekteydi.

    Sözleşmede erken kömüre yüzde 50 zamlı fiyat uygulanması nedeniyle Ciner, daha fazla para kazanabilmek için, gerekli çalışmaları yapmadan ve ocakta güvenliği sağlamadan üretime başladı.

    Bilirkişi raporunda “Park Teknik A.Ş., üretim baskısı ve heyecanı içinde, onaylı projede öngörülen sınır değerleri risk oluşturacak düzeyde kullandı” tespiti de yer alıyordu.
    Kaynak: http://guvenlicalisma.org
    NOT: Arkadaşlar çok yakın bir arkadaşım o sahalarda görev yaptı ve yukarıda yazılan her şey doğrudur!
  2. ibrahimg İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Kazanın sorumluluları içeri alındı mı?
  3. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
  4. aktasi İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    7247
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Alarko Taahhüt Grubu
    Burası türkiye bu kadar şaşırmaya gerek yok maalesef. Ankaranın göbeginde istanbulun göbeginde bizzat ulaştırma bakanlığından yetkillerin gece gündüz calısıp 29 ekime treni yürüteceksiniz dediklerini hatta gerekirse 4 saat dinlensin bir işçi 20 saat çalıştırın dediklerini bizzat şahit oldum. ama efenim 11 saatten fazla çalışamazlar denilince ben bilmem orasını naparsanız yapın demelerinede sahit oldum. bunu devlet dikte ederse ozel sektördeki adam neler yapar varın siz dusunun.
  5. Murat Uğur100 İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    41360
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest

    Gariban olanları alınmıştır.
  6. Oğuz Dinç İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Durum vahim tabiki. Kaç kişiye mezar olmuş bir işletme var ortada. Doğru düzgün çalışılmadığı belli, çalışılacak mı buda şüpheli. Çalışılacak ise aynı işveren mi çalıştıracak ve tekrar böyle bir kazanın yaşanmaması için gerekli tedbirleri alacak mı? Alacağım diyorsa şimdiye kadar neden almadı?

    Orada bir milli servette var. Bence o işletmenin şimdiki işverenden alınıp farklı ve güvenilir bir işverene devri gerekir diye düşünüyorum.