1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

112 acil servis mi, 110 itfaiye mi, 155 polis mi

Konusu 'Acil Durum Faaliyetleri' forumundadır ve Erdem Baskın tarafından 7 Kasım 2013 başlatılmıştır.

?

Acil bir durumda örneğin YANGIN durumunda önceliğimiz.

  1. 112 Acil Servis midir?

    20,0%
  2. 110 İtfaiye midir?

    80,0%
  3. 155 Polis midir?

    oy sayısı 0
    0,0%
  1. Erdem Baskın Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    OSGB
    olası bir acil durumda
    örneğin işyerinde olası bir yangın anında ilk önce haber verilmesi gereken kurum

    5628809_ambulans.jpg

    112 ACİL SERVİS midir?

    manisada_bir_fabrikada_yangin_cikti_h95821.jpg

    110 İTFAİYE midir?

    polis-telsizi.jpg

    155 POLİS midir?
  2. aktasi İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    7247
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Alarko Taahhüt Grubu
    polis olmadığı kesin :))
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 7 Kasım 2013 ---
    yangındada öncelikle itfaiye derim. sonra ambulans. büyük bir patlama olduğu zaman ambulans önce cagırılabilir.
  3. İsmail Uygur İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    44592
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    MURAT TİC. KABLO SAN. A.Ş.
    Bildiğim kadarı ile herhangi birisine haber verince diğerleri de zaten geliyor. Birbirleri ile irtibatlaşıyorlar.
    Ben de olsam ilk önce itfayeye haber verirdim:)
  4. Nurdan Dahi İstanbul Temsilcisi

    • Forum Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    İstanbul
    Sertifika Numarası:
    45334
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    TEZ MEDİKAL
    acil durum yangınsa itfaiye tabiki.
    itfaiye kazazedeleri kurtarmadan 112 bişey yapamaz zaten o_O
  5. Selman Doğan Serbest Kürsü

    • Bölüm Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    28982
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Bireysel Uzman
    [​IMG][​IMG]
  6. bim İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Kamu
    acil durumlarda sadece 112'nin kullanılması için yürütülen bir proje var ve bazı pilot illerde kullanılıyor.
  7. Erdem Baskın Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    OSGB
    ben de
    acil durum eğitimlerinde çalışanlara bundan bahsediyorum
    911 modeli uygulanmaya çalışılıyor diyorum
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 8 Kasım 2013 ---
    işyeri hekimi arkadaşlardan da cevap bekliyorum
  8. bim İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Kamu
  9. Hasan Can Özdenli İtfaiye Er

    • Bölüm Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    Düzce İtfaiye Müdürlüğü'nde İtfaiye Eri
    Yangın büyük küçük fark etmez dumanın kokusunu aldığınız zaman 110 itfaiyeyi arayıp net bilgiler verin. Söndürmeyi başarabilirseniz tekrar arar ihbarı iptal edersiniz. İtfaiye santrali her olaya polisi, elektrik, doğalgazcıları ve gerekli ise 112 yi arıyacaktır. Bir çok ilde pilot uygulama polis itfaiye Ambulans aynı istasyondan takım olarak çıkar. Başarılabilirse 2014 ortasında tüm türkiye 112 acil komutayı kullanıcak.

    Yeterki itfaiyeyi arayıp "Yanıyom abiii çabuk koşun" deyip telefonu kapatmayın.

    Bilgilenmek isteyene yeni kurulacak 112 komuta merkezinin yönetmelik taslağı

    http://www.saglikpersoneli.com.tr/g...onetmelik-ve-organizasyon-taslagi-h24571.html
  10. AYDIN_06 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Yangın durumunda önce itfaiye haber verilir ateş altındaki yanan bi hasta için 112 giremez
    Acil Durum binadan intahar atlama olayı yaşanıyorsa 112 sonra itfaiye ve polis
    yangın söndürülmüş ve dışarda yaralı varsa önce 112 sonra herhangi bir durum kontrolü için itfaye
    yanma olaylarının olmadığı bir kaza sonucu zehirlenme yaralanma kırık çıkık 112 tabiki benim düşüncem bunlar...
  11. Erdem Baskın Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    OSGB
    112 acil serviste yıllarca çalışmış ve işyeri hekimliği yapan bir doktorumuzun bilgi paylaşımından yararlanarak söylüyorum
    önce 112yi yani bizi arayacaklar diyor
    çünkü yaralı o an yangın mahallinde de olabilir ve sadece tek sefer arayabilecek imkanı olabilir
    diğer birimler genel olarak kendi ihbarlarını değerlendiriyor
    112 acil serviste ise acil duruma göre zaten biz gerekli birimleri anında haberdar ediyoruz diyor itfaiye polis jandarma
    Amerikan mantığı 911 gibi
    zaten Türkiye de de sadece 112 ile ilgili bir çalışma yapılıyor
    işin sonu bu noktaya varacaktır
  12. Hasan Can Özdenli İtfaiye Er

    • Bölüm Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    Düzce İtfaiye Müdürlüğü'nde İtfaiye Eri
    iş yerinizde yangın çıktığında bu günkü şartlara göre 112 yi ararsanız;
    1. 112 santraline derdinizi anlatacaksınız oda anladıı kadartını itfaiye santraline anlatacak en aşağı 70-80 sn extra zaman kaybı olur. 70 sn itfaiyede çok önemlidir. 112 ciler itfaiye kadar hızı çıkış yapmazlar, örneğin Düzcede bazen 7 sn de toparlanıp çıkış yapıyouz ortlamamız 30 sn.
    2. 112 santrali yangın bilgisinden yoksun olduğu için size müdahale etmesi gereken doğru itfaiye takımını yönlendiremez. Mesela 5 katlı bir binadır 30 mt merdiven değilde 15 mt merdiven gelir.
    3. Ayrıca laf taşınırken bilgi aktarımında yanlışlıklar olabilir. Elektrik trafosu yanıyorsur elektrik panosu denir vs.

    4. inş bu deişecek. 112 acil komuta lar da itfaiye çağrı operatörü, emniyet çağrı operatörü vs. tek santralde ve iyi eğitim alış ilgili myo mezunu kişiler bir arada çalışacak.
    bu gün devlet 112, 110, 155, 156,157, 183, 122, santrallerine ayrı telsiz telefon tertibatı kuruyor, ayrı ersonel çalıştırıyor, ayrı temizlikçi tutuyor, ayrı bina yapıyor. Allahın izniyle 112 acil komuta kurulduğunda senede benim hesaplarıma göre sadece Düzce de 500 000 tl kara geçiliyor.
  13. aysel dursun İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    KAMU ALANI
    Hasan bey öncelikle yazdıklarınıza katıldığımı söylemek isterim yanlız bir konuya değinmek istiyorum 112 ciler itfaiye kadar hızlı çıkış yapmazlar, demişsiniz bunu neye dayandırarak söylediniz bilemiyorum ama ben hem 112 komuta kontrol merkezinde hemde 112 saha çalışmasında çalışan bir acil tıp teknisyeni olarak şunu söylemek istiyorum yangın ve emniyetle bağlantılı olarak aldığımız her çağrıda 2 telsiz aynı anda devreye girerek biri 112 ekibini çıkarırken diğeri 110 yada duruma göre 155 bilgilendiriyor aynı saniyelerde yapılan çagrılar neticesinde nedense olay yerine ulaşan ilk 112 olup 110 yada 155 beklemek zorunda kalıyor .bu durum acil tıp teknisyeni olarak değindiğim mevzu ,diğer iş pozisyonumla olaya bakacak olduğumda bu yönlendirme genellikle yangınsa öncelik yangına yaralanmaysa öncelik yaralanma tartışma tarzı bir durumda da öncelik 115 veriliyor bu tamamen halkın o anki düşüncesiyle ilğili öncelik kesinlikle itfaye olmalı diyorsanız kamu spotlarıyla halkı bilinçlendirmelisiniz
  14. Hasan Can Özdenli İtfaiye Er

    • Bölüm Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    Düzce İtfaiye Müdürlüğü'nde İtfaiye Eri
    evet haklısınız.