1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .
  2. ISGForum Geliştiricileri - Haberler
    Paylaştığınız güncel haberlerin ana sayfa (portal) slideshow'da çıkmasını istiyorsanız, yüklediğiniz resmin ismi haber olmalı, uzantısı ise jpg olmalıdır. Örnek için ana sayfada ki haberleri inceleyebilirsiniz. Bunu uyguladığınız zaman haberleriniz ana sayfamızda otomatik olarak gösterilecektir.

123 tonluk Kapak 6 tona Dayanamadı

Konusu 'Kaza ve Olay Haberleri' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 29 Şubat 2012 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Bakır “İnşaat bitmeden gövdede su tutulmaya başlanması felakete davetiye çıkardı” dedi. Beton tıkaçların yapılmaması da tepki çekti.29 Şubat 2012 - 02:30
    manset.jpg
    MURAT KİBRİTOĞLU- YAŞAR KORKUSUZ Adana DHA

    Adana’nın Kozan ilçesindeki Gökdere Köprü Barajı Derivasyon Tüneli’nin kapağının patlaması sonucu suya kapılan işçilerden Erkan Yeğen’in cesedine ulaşıldı. Diğer 7 işçiye ulaşılması için çalışmalar da sürüyor.
    Gökdere Köprü Barajı ve Hidroelektrik Santralı’nın Derivasyon Tüneli’nin kapağı 24 Şubat’ta patlamış, 80 milyon metreküp suyun boşalmasıyla işçilerden Eyüp Altıntaş ile Cumali Değirmenci’nin cesetleri bulunmuştu. Soruşturma kapsamında şantiye sorumlusu Proje Müdürü Erdal Nakas ile şantiye şefi Öncü Polat tutuklanmıştı. Kayıp işçiler Latif Değirmenci, Erdal Demirelli, Mehmet Yılmaz, Hasan Bolat, Veli Damaksız, Selahattin Aral ve Necmettin Karayiğit, Göksun Irmağı ve baraj çevresinde aranıyor.
    fft16_mf2044950.jpg
    Eşi 8 aylık hamile
    Dün saat 09.00 sıralarında Derivasyon Tüneli’nin kapağının önünde şiddetli basınçla oluşan ve çamurla dolan alanda toprak altında bir kepçe ve iş makinesinin içinde bir cesede rastlandı. İşçinin ayağının görülmesi üzerine alanda arama kurtarma ekipleri, kazma ve kürekle çalışma yaptı. Cesedin, operatör Erkan Yeğen’e (30) ait olduğu belirlendi. Kepçeden çıkarılan, evli ve bir çocuk babası olan Yeğen’in cenazesi, Kozan Devlet Hastanesi’ne götürüldü. Eşi Hatice’nin de 8 aylık hamile olduğu belirtilen Yeğen’in yakınları sinir krizi geçirdi. Yeğen’in cenazesi otopsi için Adana Adli Tıp Kurumu’na gönderildi.

    Beton tıkaçlar yapılmamış!
    Gökdere Köprü Barajı’nda tünel kapağının patlamasıyla meydana gelen kazayla ilgili olarak Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği’ne bağlı (TMMOB) Adana’daki meslek odaları yöneticileri ortak bir basın toplantısı yaptı. Makine Mühendisleri Odası Şube Başkanı Hüseyin Atıcı, tünelin 126 tonluk mekanik kapağının yanı sıra ilave güvenlik önlemi olarak beton tıkaçlar yapılması gerektiğini, ancak bu yapılmadan su tutulmaya başlandığını söyledi.
    İnşaat Mühendisleri Odası (İMO), Mimar Mühendisler Odası, Elektrik Mühendisleri Odası, TMMOB Adana İl Koordinasyon Kurulu, Makine Mühendisleri Odası, Ziraat Mühendisleri Odası, Jeoloji Mühendisleri Odası ve Harita Mühendisleri Odası şube başkanları, Çukurova Gazeteciler Cemiyeti’nde ortak açıklama yaptı. Adana Şube Başkanı Abdullah Bakır şunları söyledi: “Heyetimizin barajda yaptığı ön incelemede karşılaştığı sonuçlar, baraj inşaatında pek çok soru işareti taşımaktadır.

    Dikkatsizlik!
    93 milyon metreküp hacme sahip baraj, su tutulmaya başlanması ile 87 milyon metreküp doluluk oranına ulaşmış, 123 tonluk mekanik kapağın, 6 tonluk basınca dayanamayarak koptuğu anlaşılmıştır. Baraj inşaatı tamamlanmadan gövdede su tutulmaya başlanmış olması, mansap bölgesinde işçilerin çalışmaya devam etmesi, felakete davetiye çıkarmıştır. Dolayısıyla, barajın mansabında çalışma yapan işçiler hayatını kaybetmiştir. İşçi sağlığı ve iş güvenliği konusunda dikkatsizlikler, can ve mal kaybına yol açmıştır.”

    ‘Önlem alınmamış’
    Barajın tünel kapaklarındaki sızıntının kum çuvallarıyla kapatılmak istenmesini de değerlendiren Bakır, “Bu kadar sızıntı olan kapak için bu teknik kullanılamazdı. Yapılacak tek şey, kapakların önündeki işçilerin bulundukları yerden çekilmesini sağlamak ve teknik olarak çalışmalar sürdürmekti. Ancak ciddi önlemler alınmamış. Barajın önünde 300 işçi görev yapıyormuş” dedi.

    İşçilerin cesetlerinin suyla akıp gitmemesi için Gökdere Çayı üzerine ağ gerildi.

    Mühendisler DSİ’yi suçladı
    Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği’nin (TMMOB) internet sitesinde, ’Adana Gökdere Barajı’nda yaşanan faciaya yönelik İnşaat Mühendisleri Odası görüşü’ başlığı altında yapılan açıklamada, “Bugün böylesi bir facianın yaşanmasının nedeni denetimle ilgili yönetmeliğin iptal edilmesi ile doğan hukuksal bir boşluk değil, DSİ’nin asli görevleri içerisinde yer alan ’denetleme’ görevini yerine getirmemiş olmasıdır” denildi. Odanın açıklamasında Bakan Eroğlu’nun, DSİ’nin denetim yapmamasını Danıştay’ın ’Su Yapıları Denetim Hizmetleri Yönetmeliği’ni’ durdurma kararına bağladığı, sorumluluğun kendilerinde olmadığını belirterek kamuoyunu yanlış bilgilendirdiği savunuldu.

    Milliyet