1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Yürürlükte 166 numaralı gemiadamlarının ülkelerine geri gönderilmesine ilişkin sözleşme

Konusu 'ILO' forumundadır ve Talha Taflıoğlu tarafından 27 Mart 2013 başlatılmıştır.

  1. Talha Taflıoğlu Gruplar Koordinatörü

    • Site Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    118179
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    ERPİLİÇ Entegre Tesisleri
    GEMİADAMLARININ ÜLKELERİNE GERİ GÖNDERİLMESİNE İLİŞKİN 166 SAYILI SÖZLEŞME

    ILO Kabul Tarihi: 24 Eylül 1987
    Kanun Tarih ve Sayısı: 15.7.2003 / 4941

    Uluslararası Çalışma Bürosu Yönetim Kurulu'nun daveti üzerine 24 Eylül 1987 tarihinde Cenevre'de yaptığı yetmişdördüncü oturumunda,

    1926 yılına ait Gemiadamlarının Geri Gönderilmesi Hakkında Sözleşme'nin ve 1926 yılına ait Gemiadamlarının (Kaptan ve Miçoların) Geri Gönderilmesi Hakkında Tavsiye Kararı'nın kabul edilmesinden bu yana deniz nakliyat sektöründe meydana gelen gelişmelerin; Sözleşme'de, Tavsiye Kararı'nın uygun unsurlarını da içerecek şekilde, düzeltme gerektirdiğini müşahede ederek ve gemiadamlarının geri gönderilmesine ilişkin olarak, 1926 yılına ait Gemiadamlarının Geri Gönderilmesi Hakkında Sözleşme de yer verilmeyen pek çok konuda ulusal mevzuat ve uygulamaların dikkate değer gelişmeler sağladığına işaretle; gemiadamlarının geri gönderilmeleri hususunun bazı yeni yönleri açısından ve deniz nakliyatçılığında yabancı uyrukluları çalıştırmanın yaygınlaştığı da hesaba katılarak, yeni bir uluslararası belgeye gereksinim duyulduğu göz önünde bulundurularak, gündemin 5. Maddesini oluşturan 1926 yılına ait 23 numaralı Gemiadamlarının Geri Gönderilmesi Hakkında Sözleşme'nin ve 1926 yılına ait 27 numaralı Gemiadamlarının (Kaptan ve Miçoların) Geri Gönderilmesi Hakkında Tavsiye Kararı üzerine verilen önergelerin benimsenmiş ve bu önergelerin bir uluslararası sözleşme hüviyeti kazanması kararlaştırılarak, bin dokuz yüz seksen yedi yılı Ekim ayının dokuzuncu günü, 1987 yılına ait Gemiadamlarının Geri Gönderilmesi (değişik) Sözleşmesi adıyla anılacak olan aşağıdaki Sözleşmeyi kabul etmiştir.

    Kaynak: ILO 166 Numaralı Sözleşme - 25176 Sayılı Resmî Gazete

    Ekli Dosyalar:

  2. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Bu faydalı paylaşım için teşekkür ederim. Bir denizci olduğum için ülkemizdeki durum ile ILO'nun bu sözleşmesini kendimce yorumlamak isterim.
    ILO gerçekten çok başarılı çalışmalar yapmaktadır. Diğer tüm sözleşmelerine bakarsanız yarısından çoğu neredeyse denizciler için yapılmıştır. Ne yazık ki ülkemizde aynı hassasiyet gösterilmemekte, en başından beridir gemilerde İSG uygulamasının Türk Mevzuatında yeri olmadığını ( gemileri hariç tutmaktadır ) üzülerek belirtmek isterim.
    Her ne kadar bu sözleşme gemiadamlarının haklarını koruyor da olsa ülkemizdeki armatörlerin çoğu bu sözleşme kurallarına riayet etmemekte ve bunun takibini ülkemizde yapabilecek bir kurum bulunmamaktadır.
    Şöyle ki;
    Madde2 f ve g bentlerindeki koşullar kesinlikle uygulamaya bile giremiyor. Bir gemideyseniz sizin sefere itiraz etme hakkınız yok. İlk limanda deport olursunuz. ( Şirket tarafından kovulma ) Bunu itiraz edeceğiniz merci de yoktur çünkü sözleşmede belirtildiği üzere Toplu İş Sözleşmelerine dahil olan toplasanız 5 tane şirket vardır koca Türkiye'de. Diğerleri çalışanlarını mevsimlik işçi olarak kullanırlar. ( Buna Kaptan ve Mühendis kadroları da dahil ) Nasıl mı? Siz 4 aylık bir hizmet akdi imzalarsınız. Süreniz sonunda izine çekildiğinizde şirketten çıkışınız yapılır. Tüm haklarınızı ve sigortanızı kaybedersiniz. ( Zaten özellikle İSG kanunu bu nedenle denizcileri kapsamamaktadır. Durumu zaten aslında çok kötüdür ve uğraşmak istemezler) Neredeyse her gün her gemide iş kazası meydana gelir. Her kontratta ciddi yaralanma, ortalama yılda bir de gittiğimiz her gemide 1 uzuv kaybı vakası yaşarız. Ama bunlar rapor edilmez. edilse de umursanmaz çünkü birçok kanun (6331 gibi ) 854 sayılı Deniz İş Kanununu kapsam dışı tutar. Kapsama dahil ederlerse bilinir ki Türkiyenin iş kazası istatistikleri ciddi anlamda zedelenir. Eğer gemide yaşanan olaylar rapor edilirse iddia ediyorum ki iş kazalarındaki en yüksek alan denizcilik çıkacaktır.
    Konuyu biraz dağıttık gibi.
    Madde 4 de ülkemizde uygulaması farklı olan bir yükümlülüktür. Gemi personeli ile yöneticileri bu kanunda ayrı sınıflarda değerlendiriliyor. Aynı limanda inen biri gemici diğeri yönetici kadrosundaki kişiler aynı yere gitseler bile yöneticinin gidişi uçak ile, personelinki otobüs ile yapılıyor. Uçak ile geri dönüş masraflarını işveren çalışan hesabından tahsil ediyor personel için. ( Kaptan ve mühendisin böyle bir sorunu yok, çünkü onların eve dönüş biletlerini ayrılmalarından önce kendisi alıyor)Burada uygulanmayan madde bagaj sorunu. Önceden karşılanan 30kg lık bagaj hakkı şimdilerde karşılanmıyor. Önceden uçak firmaları ile anlaşması olan denizcilik şirketleri şimdi buna önem vermiyorlar. Hali ile gemiden gelen kişi yüklü eşya ile çıkış yapmak isteyince check in de çok ciddi tutarlar ödenmek zorunda kalınıyor.
    Dikkatimi çeken bir diğer madde de Madde10
    Bazen şirketler gemiden çektikleri bir personelin yerine birisini göndermeden birkaç aylık sefer yaptırıyorlar. Bu sefer yük diğer personele biniyor. Bahaneleri de hazır. izinde adam yok. İdare edin. Oysa gemide çalışanlar bunun sebebini çok iyi biliyorlar. Gemiden ayrılan kişinin masraflarını kapatmak olarak tahmin ediyoruz.

    Neyse konuyu çok uzattım sanırım ama bu güzel sözleşme hükümlerinin can alıcı maddelerinin , ülkemizdeki çoğunluk denizcilik şirketlerinde uygulanmadığını bilmenizi istedim. Zaten yukarıda da bahsettim. Siz ILO kurallarını bırakın. Daha kendi ülkemizin mevzuatına dahi denizciliği dahil etmeyen bir sistemimiz var. Acaba bunun nedeni armatörleri korumak olabilir mi? NOT: Son 10 yılda kimlerin armatörlük yaptığını, kimlerin gemiler aldığını araştırırsanız, neden denizcilikte işverene sorumluluk yüklenmek istenmediğini sanırım anlayabilirsiniz.

    Saygılarımla