1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

18 mayıs sınavı için önemli bir strateji / mutlaka okuyunuz

Konusu 'Eğitim Notları ve Hazırlık' forumundadır ve Muhammed Ali tarafından 28 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    18 MAYIS SINAVI İÇİN
    HANGİ KONULAR BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ

    İSTATİSTİK OLARAK SONUÇLAR ve STRATEJİ


    Son Sınav 21 Ekim 2012 Tarinden Çıkmış Soruların Konulara Göre Dağılımı

    Risk .................14 soru
    Yangın .................8 soru
    Kimyasal ............ 6 soru
    Havalandır .......... 6 soru
    Maden .................5 soru
    Elektrik ................5 soru
    Fiziksel ................5 soru
    Kaldırma ..............4 soru
    İnşaat ...................4 soru
    Sağlık göz........... 4 soru
    basınçlı k .............4 soru
    çalı.özel risk........ 3 soru
    ulusal ...................3 soru

    Toplam .................71 soru = 71 puan


    Önem vermeniz konuların ne olduğu bir bakıma çıkmış oluyor..

    Acaba önceki sınav nasıl diye baktımızda çok değişiklik olmamış.

    13 mayıs 2012 sınavında yine risk konusundan 14 soru çıkmış ....

    Konularına göre soru çözerken önem vermeniz konular ortaya çıkmış oluyor.

    Bu dağılım sizce 18 mayıs sınavında değişirmi değişirse ne kadar değişir ?
  2. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    2.
    Aykırı şık

    3 şık birbine yakınlık verirken diğeri farklılık gösteriyor.

    Aşağıdakilerden hangisi havalandırmasınıfiarından biri değildir?

    a) Cebri havalandırma

    b) Doğal havalandırma

    c) Kapalı çalışma

    d) Maske kullanma
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 28 Nisan 2013 ---













    3.
    Sınavda yanlış doğruyu götürmüyor.

    2 ye düşürebilirsen ilk aklına yatanı işaretle
    beyin onu hatırlar gibi oldu.

    Sonra değiştirip üzüldüğün olmuştur...
  3. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    4857 sayl i Kanunu'na göre bir iyerinin kapatlmas veya iin durdurulmas ile ilgili aada belirtilen
    hususlardan hangileri doru deildir?
    I. Bir iyerinde, içilerin yaam için tehlikeli olan bir husus tespit edilirse, bu tehlike
    giderilinceye kadar tehlikenin niteliine göre i tamamen veya ksmen durdurulur veya iyeri
    kapatlr.
    II. yeri kapatma karar, iyerlerini i sal ve güvenlii bakmndan denetlemeye yetkili iki
    müfetti ve bir iveren temsilcisinden oluan üç kiilik bir komisyon tarafndan verilir.
    III. Komisyona kdemli i müfettii bakanlk eder.
    IV. Verilecek durdurma veya kapatma kararma kar iverenin yerel i mahkemesinde alt i
    günü içinde itiraz etmek yetkisi vardr.
    V. Bir iyerinde çal an içilerin ya , cinsiyet ve salk durumlar böyle bir yerinde
    çalmalarna enge tekil ediyorsa, komisyon tarafndan tespit tutana hazrlanr ancak bu
    kiilerçalrnaktan alkonulamaz.

    a)l,lll,V b) II, IV c) II,V d)IV,V


    Bu gibi SORULARDA şıklardan çözmeye çalışabilirsin.Yani bildik bilmedik eleme yaparak
  4. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Aykırı şık

    Aşağıdakiierden hangisi işvesağlık ilişkisini belirleyençevresel faktörlerden biridir?
    a) Yaş b) Beslenme c) Aydınlatma d) Cinsiyet
  5. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    3 kısa şık - 1 uzun şık


    Bazı soruların şıklarına dikkat edin 3 şık kısacık diğeri 4.şık sanki tanım gibi yazılmış.
    Böyle olduğunu hissettiğinizde o tanım gibi olan şıkka dikkat edin cevap olabilir.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 28 Nisan 2013 ---



    Sizinde
    Soru çözme stratejiniz varsa paylaşımınızı bekleriz.
  6. faruk72 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
  7. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Çıkmış Soruları nasıl çözülmeli

    En son çıkan sınavdan geriye gidilmeli


    2012 yılı 10.ayda çıkan C sınıfı sınavı

    2012 yılı 5.ayda çıkan C sınıfı sınavı

    2011 yılı 12.ayda çıkan C sınıfı sınavı

    2011 yılı 7.ayda çıkan C sınıfı sınavı

    2010 yılı 12.ayda çıkan C sınıfı sınavı

    2005 yılı 6.ayda çıkan C sınıfı sınavı




    Aynı şekilde B sınıfı geriye doğru

    2012

    2011

    .....


    Aynı şekilde A sınıfı geriye doğru

    2012

    2011

    .....

    Aynı şekilde işyeri hekimi geriye doğru

    2012

    2011

    .....
  8. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Tuzak soruları önceden 1 kere görmeniz ve çözmeniz gerekiyor
    bunun için mutlaka çok soru çözün.

    Parlayıcı patlayıcı maddelerin bulunduğu yerlerde ve bu maddelerin yakınındaki yerlerde statik elektriğin meydana gelmesine karşı aşağıdakilerden hangisi uygulanmaz?

    a) nemlendirme
    b)topraklama
    c)iyonizasyon
    d) yalıtkan ayakkabı




    Aşağıdaki ifadelerden hangisi meslek hastalıkları için doğrudur?

    A) Tümüyle önlenebilir hastalıklardır.
    B) Kısmi olarak önlenebilir hastalıklardır.
    C) Ülkemizde ilk olarak fiziksel nedenli tanılar
    konulabilmiştir.
    D) Ülkemizde en çok tanısı konan meslek has -
    talıklarının kas-iskelet sistemi rahatsızlıkları
    olduğu görülmektedir.


  9. miraç burak İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    sorunun cevabı ıyanızasyonmuu ?
  10. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    yalıtkan ayakkabı
  11. hknbsrn İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    ewet statık elektrık oldugu ıcın yalıtkan ayakkabı mantıklı ama nemlendırme nedır statık elektrıkte .yanı nasıl bır onlemdır.bılen varsa acıklasın lutfen.

    ayrıca soru dagılımı cok degısecegını dusunuyorum.

    cunku bu sınavdan oncekı sınavlarda soru dagılımı;

    teknık 65
    saglık 5
    genel ısg 15
    mevzuat 10
    hukuk 5 ıdı.



    bu sınavda ıse ;

    teknık 40
    mevzuat 30
    saglık 10
    genel ısg 15
    hukuk 5 olarak degıstırılmıstır.

    bu yuzden soru dagılımları bu sekılde olmayacaktır.ornek verırsek rısk 14 ıse bu sınavda 9-10 olacaktır.dıgerlerıde bu sekılde dusurulecektır bence.


    ben bunu dıger sayfada ısrarla paylastım.mevuzat a agırlık verelım dedım.bununla ılgılı sorular gonderın dedım ama pek kaale alan olmadı.hepsı mevzuat zaten falan dendı.yanı anlıyacagınız hakkımızda hayırlısı :)


    mevzuat + teknık : 70 soru. bence buraya asılmalıyız.

    sizce?
  12. infotech İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Son çare olarak söylüyorum gördüğüm kadarıyla eğer soru içinde "her" kelimesi geçiyorsa genellikle yanlış oluyor.
    Bir de özellikle basınçlı kaplar sorularında eğer şıkları 2 ye indiriyor sanız ve cevaplar içinde 2 varsa 2 olan şıkkı sallayın.

  13. bu dediğinizi bende yaklaşık 3-4 kere soru / cevap bölümünde dile getirdim ama ezberci olduğumuz için herkes ortalama aynı çıkmış / çıkan / testlerde en çok görülen soruları paylaşıyor kimse dikkate almıyor ne sorulacak değişen birşey var mı . tabi ki paylaşımlar güzel soru / cevap bölümünde ama bunu dikkate almak gerek değişen bir sistem var ama farkında olan yok gibi ...
  14. Fatma Kocaer Bölüm Yöneticisi

    • Bölüm Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Konya
    Sertifika Numarası:
    13436
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    d
  15. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    İŞ-SA OSGB
    yalıtkan ayakkabı elektirk temasında ileten olmamak için,anti statik ayakkabı statik enerji oluşturmamak için..iyi düşünmek lazım statik elektrik oluşmasına karşı alınması gereken önlem nedir sizce...
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 29 Nisan 2013 ---
    ve hangisi uygulanmaz diyor..bence de D şıkkı ama nemlendirme işi kafamı karıştırdı şimdi..
  16. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    STATİK ELEKTRİK AKTİF ELEKTRİKSEL İYONİZASYON

    AC veya DC yüksek voltaj kullanılarak, daha sonra yüzey elektrik yüklemelerinin nötralizasyonunda kullanılabilecek iyonize olmuş hava üretebilir.AC veya DC sistemlerinin kullanımı, uygulamaya bağımlılık gösterir

    Nem Kontrolü ile Statik Elektriğin Giderilmesi
    Nemlendirme, üretim ortamında biriken statik elektiriğin birikmesini önlemek için çok etkili bir çözümdür. Nem, %55 bağıl nem oranında tutulduğunda, havanın nem içeriği doğal bir iletken görevi görür ve herhangi bir potansiyel statik şarjı topraklar.

    Statik Elektriğe Karşı Topraklama
    Statik Elektrik; elektronların atomlar arasında hareket etmesiyle ortaya çıkan enerji olarak düşünülebilir. Buradaki hareket, elektronların çekirdek etrafındaki hareketi değil, farklı atomlar arasındaki hareketidir. Statik elektriğe en büyük örnek olarak yıldırımverilebilir. Kısacası statik elektrik; katının katıya, sıvının katıya veya iki sıvının birbirine sürtünmesi sonucu oluşan, genel olarak bir işe yaramayan ve zaman zaman arklar şeklinde boşalan elektrik enerjisidir.


    İzole Ayakkabı 18000V ----- yüksek gerilim demek...
    FRANKLİN MODELİ SB+E+P 20T22C
    Franklin SB + E + P 20T22C modeli elektrikçi ayakkabısı CE EN ISO 20345 : 2004
    Standartlarında üretilmiş olup, SB + E + P + WRU HRO SRC ek güvenlik özelliklerine sahiptir.
    Arkası, suya dayanıklı kısa süet deri, 1.8 - 2.0 mm kalınlığında çizilmez deri ökçelidir.Terlemeye ve aşınmaya yüksek rezistans gösteren kumaş astarı bulunmaktadır . Yumuşak ayakkabı dili,astarlı ve dolguludur.
    Tamamen, metal'den bağımsız olarak üretilmiştir.
    Polimerik kompozit, ısı yalıtımlı 200 joul darbeye dayanıklı ayakkabı burnu EN 12568 standardındadır. Orta tabanı, esnek, delinmez kompozit kumaştan olup, EN 12568 standardındadır. Tabanı, çift yoğunluklu poliüretan ve yalıtkan kauçuktan imal edilmiş olup, kesilmeye karşı rezistans göstermektedir.Petrol ve petrol türevlerine karşı da direnç göstermektedir. Tabanı şok emici ve kaymayı önleyecek şekilde SRC EN ISO 13287 : 2007 standardındadır.
    1. Yalıtkanlık rezistansı : CSA Kanada standardı Z 195 - 1 Kv/saniye olarak 18.000V/60 Hz 'e kadar, 1 dakika süre ile test edilmiştir.
    İç taban çıkarılabilir, anatomik, absorbe edici özellikli, antistatik ve terletmeyen özellikte olup, tabanı sıcak temasa dayanıklıdır.
    Ayakkabının ölçüleri : 39 - 47 numaralar
    Ayakkabının ağırlığı : 570 gr. (42 numara)
    Yalıtkan taban > 1000 Mohm



    SONUÇ OLARAK CEVAP YALITKAN AYAKKABI
  17. yunusata67 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    bence teknik de sonuçta mevzuat demek bikaç konu dışında zaten herşeyin yönetmeliği var onlara çalışılmalı.
  18. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Aşağıdakilerden hangisi yangının sebeplerinden biri değildir?
    a) Bilgisizlik
    b) ihmal ve dikkatsizlik
    c) Sabotaj
    d) Doğalgaz kullanımı

    AYKIRI ŞIK

    Doğalgaz kullanımı ......YANGIN SEBEBİ DEĞİL.
  19. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Hızlı Test Çözme Teknikleri Yöntemleri
    Ancak iş o kadar çetrefilli ki sadece bilmek yetmiyor. Zamanı iyi kullanacaksın, heyecanlanmayacaksın, dikkatsiz olmayacaksın. Kendine güveneceksin. Test tekniklerinde usta olacaksın. Ne kadarını kullanırsınız veya kullanmazsınız bilmem ama işte size rakiplerinize fark attıracak 20 tane teknik:
    1. Her bölüme çok hızlı göz atarak zihninizi bir süre sonra meşgul edeceğiniz bölüme ısındırın. Bu işlem soruların genel yapısını görmenizi, testin yapısındaki ve soru sayısındaki değişikliklere karşı kendinizi yeniden düzenlemenizi sağlayacaktır.
    2. Soruları hazırlayanların sizin benim gibi insanlar olduğunu unutmayın. Dolayısıyla bu insanların kafa yapısını anlamaya bakın. Bunu anlarsanız (empati diyoruz) sorular size çok daha tanıdık gelecektir.
    3. Soru kökünü okumadan paragrafı okumak, cevabı düşünmeye çalışmak hızı düşürür. Zaman kazanmak için soruyu okumadan cevap şıklarına sıçramak sizi yanıltır.
    4. Tahmin yürütmekle kafadan atmak aynı şey değildir. Hiç alaka kuramadığınız sorularda kendinizi zorlamanızın bir anlamı yok. Bu durumlarda kafadan atmayın. Şıkları düşürdüyseniz hele iki şıkka indirdiyseniz, o zaman ilk aklınıza geleni işaretleyin. Genellikle doğru olmaktadır.
    5. Soruların hepsi zor değildir. Hatta bazıları o kadar kolaydır ki, pimpiriklenir; bu kadar kolay olamazdı deyip olmayacak şıkkı işaretlersiniz. Bu gibi durumlara dikkat edin.
    6. Soruyu 20 saniye içinde anlayamıyorsanız ya tekrar okuyun ya da geçin. Geçerken buraya tekrar döndüğünüzde ipucu olabilecek bir işaret koyun. Bu sorunun çözümünü ikinci tura bırakın. Biz buna TURLAMA TEKNİĞİ diyoruz.
    7. Soru kökünün veya soru metninin uzun olması genellikle korkutur. Halbuki bu hiç sorun değildir. Siz soru kökünü iyi anlayın, metnin uzun olması size daha fazla ipucu veriyor demektir. İşe,bu yönden bakın. Yine de yavaş okuyan ve bir defada okuduğunu anlayamayanlardansanız bu durum tabii farklı.
    8. Soruyu okur okumaz doğru seçeneği görmeye bakın. Teker teker yanlışları okuyup doğruyu bulmak da bir çözüm ama çok zamanınızı alır. Bunu başaramadığızda da yanlışları eleyerek doğruya ulaşmaya çalışın.
    9. Hangi bölümden başlamak istiyorsanız ondan başlayın, deneme sınavlarında izlediğiniz yolu gerçek sınavda da izlemelisiniz.
    10. Soru çözme tekniklerinde beceriklililiğinizi arttırmak istiyorsanız her dersin kendine özel mantığı olduğundan yola çıkmalısınız. Yani biyoloji konusunu okuyarak sorular üretme ve bunu teste uyarlama konusunda becerinizi geliştirirseniz, biyolojiden o kadar daha az soru kaçırırsınız. Çözmekse kolaylaşır.
    11. Soru soranların mantığına ne derece yakınlaşırsanız, onun gibi düşünebilme ve soru üretebilme yeteneğini geliştirmiş olursunuz.
    12. Soru kökeninde değildir. sözcüğü genellikle altı çizili verilir. Ancak buna rağmen düz mantık kurup hangisidir olarak algılayan beynimiz yanlış seçeneği işaretler.
    13. Saat bulundurmak ve saate göre hareket etmek çeviklik hızınızı arttırır. Kendinizi daha önceden belirlediğiniz süre içinde soruyu çözmeye şartlandırın. Bu şartlandırmanın işe yaradığını göreceksiniz.
    14. Okurken yarmak ya da kalem kullanın. Doğru duydunuz. Bugüne kadar size şiddetle yasaklanan, okuma hızını yavaşlattığı varsayımıyla söylenmişti bu söz. Siz öyle yapmayın parmakla takip edin ama 1 + 1 kuralı çerçevesinde (okuduğunuz sözcükten bir fazlasını görmeye çalışın ve parmağınızı oraya sürükleyin) okuma hızınızın en az % 50 arttığını göreceksiniz. Bugüne kadar bunu nasıl keşfetmedin diyeceksiniz.
    15. Okurken şapka takın. Şapkanın ön siperliği görme alanınızı daraltacak ve okuduğunuz metne yoğunlaşmanızı kolaylaştıracaktır.
    16. Her on soruda bir durup gözünüzü kapatın ve sadece burnunuzdan derin bir nefes alın. Birkaç saniye tutun ve yavaş yavaş verin. Oksijen beynimize giden kan damarlarını genişletecek ve zihniniz daha zeki çalışacaktır. Kaybettirdiği vakitten çok kazandıracaktır, emin olabilirsiniz.
    17. Testleri çözerken kitapçık üzerinde çözün ancak her on soruda bir onları çözüm kağıtlarına geçirin. Hem dikkatiniz daha az dağılır hem kaydırma riskiniz olmaz. Hem de zihninize bilinçli olarak kısa bir mola vermiş olursunuz.
    18. Yanınızda hiç kullanılmamış beyaz bir kağıt bulundurun. Bu kağıdı soru çözmediğiniz sütunları kapatacak şekilde tutun, bu da konsantrasyon ve verimliliğinizi arttıracaktır (Sınav sırasında böyle bir şeye izin verilmezse, siz de konsantrasyonunuzu arttırmak için soru kitapçığının kullanmadığınız tarafını arkaya doğru katlayıp ters çevirirsiniz).
    19. Bir soruya takıldığınızda kafanızı ritmik bir şekilde müzik dinler gibi sallayın. Kafanızın farklı çalıştığını ve odağınızı koruduğunuzu göreceksiniz. Bazı sorular vardır ki ilk etapta konsantre olamayınca vakit geçer sonra da ipin ucunu kaçırırsınız. Bu yöntem, bu gibi durumlarda etkilidir.
    20. Günde belirli bir süre test çözmeye zaman ayırın ve bu süreyi git gide arttırın. Saatli çalışarak da gittikçe daha kısa sürede bitirme oyunları oynayın. Hem zevkli hem gerilimli hem de geliştirici bir çalışma olacaktır.
  20. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    TÜPRAŞ
    http://www.isgforum.net/threads/sınavda-2-şık-arasında-kalınca-ne-yapmalıyız.5893/
    konusundan buraya geldim.
    Kendi taktiğim şu;
    Kesinlikle olmaz dediğim 2 şıkkı direk olarak hiç ayrıntısına bakmadan, yoğunlaşmadan eliyorum. Geriye kaldı 2 şık. Şimdi beyin fırtınası başlar işte. ( Zaten soruyu hazırlayanlar da bizim bu noktaya gelip, bilgisi olanları burada ölçme eğilimindeler)
    Burada yaptığım ilk şey soruyu okuyup kelime kelime ayırmak. Çünkü burada kelime oyunu yapma ihtimalleri %80.
    Ortam der, oysa cevapta kaynak geçer. vb. vb.

    Bir diğer yöntem de cevap son 2 şık içerisindedir. Size soruda .... hangi tozlardır der. Cevabın birisi ...tozu, diğeri ... partikülü'dür. Hemen tozlara yapışın.

    Yine mi olmadı. SİZE GÖRE olması gereken cevap doğrudur. Nede olsa yanlışlar doğruyu götürmeyecek. Soruyu boş bırakıp puansız kalmaktansa %50 doğru işaretlemek daha mantıklı geliyor.

    Kolay gelsin.