1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

3. köprü 3 can 3 vardiya !

Konusu 'Diğer Duyuru ve Etkinlikler' forumundadır ve Mustafa Çağlayan tarafından 7 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. Mustafa Çağlayan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    47896
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Taca İnşaat ve Ticaret A.Ş.
    3. Köprüde gerçekleşen iş kazası bir çoğunuzun malumu, kaza sonucu 3 işçimiz hayatını kaybetti, ikisi kardeşti, biri işe başlayalı henüz 2 gün olmuştu, 50 metre yüksekliğindeki viyadük için kurulan döşeme iskelesinin saat 21:00 sularında çökmesi sonucu olduğu öne sürülüyor. Ne yazık değil mi ? Böylesine riskli faaliyetlerin yürütüldüğü bir projede 3 vardiya çalışılması kimin katkısı sizce ? Malum "Devlet Büyüklerimiz"in tüm açılış törenlerinde planlaması en üst düzeyde Mühendis ve Mimarlarca yapılan projelerin bitiş tarihi üzerine pazarlık yapması olabilir mi ? Buna kim karşı çıkabildi peki ? Kısacası arkadaşlar, son olarak şunu ifade etmek istiyorum, böylesine önemli bir olayı görmezden gelmek ve sessiz kalmak beni çok incitiyor, bu olayın birileri sesi ve takipçisi olacaksa bu kişiler öncelikli olarak biz olmalıyız kanısındayım.. Lütfen! ek'teki linkin 12:15'ten itibaren sonuna dek izleyin, ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız.. http://video.haber7.com/video-galeri/29996-basbakanin-3-kopru-konusmasi-2
  2. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Tayyip açılışlarda proje süresi üzerine pazarlık yapıyorsa vardır bir bildiği! köprünün nereye yapılacağına, ne kadar sürede tamamlanacağına karar verebilir!

    Marmaray'da açılışa yetişsin diye son 1 ay İş Güvenliği yüzünden iş durdurmalar yasaklanmış mı gidip bi araştırın bakalım ne çıkacak karşınıza!
  3. Samet Kılıç İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    110245
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Henüz kaza sebebinin belirlenmediği bir kazada sonucu birilerine bağlamak bana fazlasıyla siyasi bir söylem gibi geldi.

    Bir işin 3 vardiya olarak yapılması yanlış yapılmasına bahane olamaz. Ortada bir ihmal varsa, bunu da işin başında duranların ve projeyi yönetenlerin vermeleri gereken bir hesaptır.
  4. Mustafa Çağlayan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    47896
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Taca İnşaat ve Ticaret A.Ş.
  5. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    kaza özelinde dediklerinize katılıyorum.

    Yalnız benim söylemim daha genel !
  6. Mustafa Çağlayan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    47896
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Taca İnşaat ve Ticaret A.Ş.
    İyi niyetli olduğunu düşünerek ve olayı siyasi malzeme haline getirmemek için sana şu kadarını söyleyeyim, bahsi geçen kazanın hatasal değerlendirmesi elbette yapılacak analiz sonucunda ortaya çıkacaktır. Ben tamamiyle teknik bilgi içeren ve çok geniş bir ekibin çalışması sonucu planlanan bir projenin süresi konusunun siyasi söylem haline getirilmemesinden bahsediyorum. Şimdiye kadar hiç beton döktün mü bilmiyorum. Ama 50 metre yükseklikte gece saat 21:00'de çok geniş bir alanda döşeme betonu dökmek bana göre çok riskli bir durum. Anlatmak istediğim iskele bağlantıları, iskelenin kurulduğu zemin, iskeleyi kuran ekip v.b. bunlarla ilgili zaten hata ortaya çıkacaktır. Bunu besleyen diğer en önemli neden de elbette ki vardiya sıklığı ki zaten bunu hayatını kaybeden işçilerin yakınları da belirtiyor. Umarım verilmesi gereken hesabın benzerini benzer nedenlerle vermek zorunda kalmazsın.. Kazasız günler
  7. Anıl Keskin Haber Grubu

    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    92297
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Oradaki firmaları tanıdığım için şunu söyleyebilirim sana @Mehmet MAKAR ın söylediği siyasi durum hiç de azımsanacak bir konu değildir proje süreleri belirli bir siyasi pazarlıktan geçmektedir. Firmanın buna benzer bir olayı daha yaşandı ve ben de şahit oldum birebir (6 kişinin üzerinde olduğu viyadüğün göçmesi). Buradaki ihmaller tabi ki tartışılamaz ama birilerinin bizzat devleti yöneten insanlarla her gün telefonda konuştuğu, fırça yememek için, rant için, bir şeyleri yetiştirmeye çalıştığı düşünülürse orada ne kadar güvenlikten söz edilir tartışılır.
  8. Samet Kılıç İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    110245
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Ben de bunu demek istiyorum. 50 metre yükseklikte saat 21.00'da döşeme betonu dökmek çok riskli bir durum ise buna oradaki proje şefi, şantiye şefi vesair projenin başındaki insanlar karar vermeliydi.

    Eğer bu işi yapanlar gerçekten iş sağlığı ve güvenliği kültürüne sahip iseler ve bunun gerekliliğe inanıyor iseler, isterse başbakan gelip başlarında dursun, yapılması gereken neyse onu yaparlar. Yok bu kültürden uzak, sadece para odaklı çalışıyor iseler başbakan onlara 10 sene mühlet verse ne farkeder?
  9. Mustafa Çağlayan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    47896
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Taca İnşaat ve Ticaret A.Ş.
    Yazının ekinde Başbakan kendisi "Tek vardiya olmaz 3 vardiya yapacaksınız" diyor. Fark ettiysen İC'nin patronu anında olur verse de Hyundai ve diğer Müteahhit firma temkinli şekilde "Elimizden geleni yapacağız" diyor. Ben de devletin en büyük projelerinden birinde çalıştım bu nedenle senin bahsettiğin gibi kurumlar yetkiyi Proje Müdürü bile olsa çalışanına değil İşverene yani Ulaştırma Bakanlığı dolaylı yoldan Başbakana veriyor. Bu durumda Proje Müdürü veya İş Güvenliği Uzmanı'na yapacak 2 şey kalıyor ; 1. İşten ayrılmak 2. Kendi firması hakkında şikayette bulunmak..
  10. Samet Kılıç İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    110245
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Ben böyle yazdıkça iktidar savunuculuğu yapmış gibi hissediyorum kendimi fakat anlatmak istediğim şeyi tam olarak ifade edemediğim için yazmak zorunda hissediyorum kendimi.

    Benim tam olarak demek istediğim. bu işi yapanlar teknik insanlar ve Teknik bir insanın bana öyle dediler, bana hızlı ol dediler, bana böyle yap dediler demek gibi bir lüksü yok. Bu kazada eğer insan kusuru olduğu ortaya çıkarsa o Proje Müdürü bana hızlı ol dediler, bana böyle yap dediler dediğinde kendisini kurtarabilecek mi? gördüğü yanlış karşısında susmasına karşılık aldığı para kendisinin ve ailesinin çekeceği sıkıntılara değecek mi? Ya da daha kötüsü hayatını kaybedenlerin ve ailelerinin nezdinde vicdan muhasebesi yapabilecek mi?

    Birileri yanlış olabilir, yanlış buyurabilir ve yanlış bilebilir. bizde doğru bildiğimizi savunmayacak ve yapmayacaksak İGU olmanın anlamı ne?
  11. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    @Samet Kılıç bey dediğin teori de doğru ama pratikte o dediklerin yapılıyor bu bir realite ama!

    Büyük bir firmanın iş güvenliği işinde çalışan bir uzman arkadaş kurul toplanamıyor diye deftere yazdı diye işinden oldu, bu örneklerden yüzlerce var türkiyede!
  12. Anıl Keskin Haber Grubu

    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    92297
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Patron o proje müdürleri, üst düzey yöneticiler o saatlerde en lüks restoranlarda tuzlama orfoz balığını kemirip, 1940 dan kalma şarabın 6. kadehini içiyor oluyorlar. O saatte gabar dağlarının eteklerinden gelmiş yarı Türkçe yarı arapça yarı kürtçe konuşan bir ustabaşı, köyden topladığı 1 kamyon vasıfsız eleman ile kendilerine verilen götürü usulü işten daha fazla para kazanmak için yemek bile yemeden tabiri caizse birbiri üzerinden geçerek 5-10 kalasların üzerinde cambazlık yaparak Allah'a emanet çalışıyorlar. Buna kimse dur diyemez ne iş güvenliği uzmanı, ne uzmanın çalıştığı firma ki diyemiyorlar da zaten. Devlet bu olaya el atmadıktan sonra bu işler böyle gelmiş böyle gider biz ne kadar kendimizi yırtarsak yırtalım sonuç her zaman hüsran olacaktır. Emin ol o inşaatta kaç taşeron kaç çalışan olduğundan firmanın haberi yoktur herkesle bahse girerim. Devlet > İşveren > Çalışan. Zincir baştan kopuk :)