1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

50 tonluk vinc halatında deformasyon ve bir telde kırık mevcuttur ne yapılmalıdır?

Konusu 'Elle ve Mekanik Yük Taşıma' forumundadır ve Deniz K. tarafından 30 Eylül 2014 başlatılmıştır.

  1. Deniz K. İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    arkadaşlar 50 tonluk vincin halatında resimdeki deformasyon gözlenmiştir. bir telde kırık mevcuttur kullanım dışı bırakılması gerekir mi ?
  2. Deniz K. İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    dosya yükleyemiyorum :( dosyayı seçiyorum kenarda işlem yapılıyor işareti çıkıyor ancak yükleme yapamıyorum yardım lütfen ?
  3. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Dosya Yükle düğmesinden yapsana...
  4. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    upload_2014-9-30_14-27-7.png
    Tel halatların muayenesi:
    Hareketli halatlarda,bir halat sarımında rasgele dağılmış 6 ve daha fazla kırık
    tel varsa veya 1 kordonda 3 ve daha fazla kırık tel varsa,
    b-Askı veya duran halatlarda,bir halat sarımında 3 veya daha fazla kırık tel
    varsa,

    c-Bir bağlantının yakınında 1 veya daha fazla kırık tel varsa,
    d-Hareketli halatlarda,kordonlar arasındaki çubuklarda herhangi bir kırık
    belirtisi varsa halat değiştirilmelidir.

    Ekli Dosyalar:

  5. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
  6. Deniz K. İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Bilgisayardan yukleyemedigimi trlden yukledim

    Paylastiginiz bilgilere bende ulastim evet tel kopmasi icin bir tablo var ancak kaynagi belli degil guvenemedim

    Tabloya gore servis disi birakmaya gerek yok 1 tel kopuk
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 30 Eylül 2014 ---
    Erkan bey paylasmis milli egitim bakanligina aitmis tablo guvenilirdir buyuk olasilikla :) paranoyak oldum iyice

    Ekli Dosyalar:

  7. Deniz K. İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Arkadaslar ne diyorsunuz resme ?
  8. ozilt İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    48144
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    bir adet el kırığından sorun olmaz. ama demet boyunca tellenme mevcut ise ve sürekli yüksek tonajla (20-30 ton) yükleme yapılıyorsa sorun olabilir. periyodik kontrolleri var mı ? ve bu durum kontrollde tesbit edilmişmi. tespit edilmişse mühendisin rapordaki kanaati önemli
  9. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    iç tel kırıkları çelik halatlarda kolaylıkla farkedilemiyor,birde metal yorgunluğu meselesi var ömrünü tamamlayan çelik halatlar kullanım dışı bırakılmalı.halat ömrünü belirleyen bazı faktörler yük ağırlığı,kullanım sıklığı,hız,ortam nemi,yağlama yetersizliği
  10. Ali Ünal İSGforum Üyesi

    Grup tellerde metal yorgunluk değeri aşılmış, kopma noktasına gelmiştir. Kestirip hurdaya ayırın