1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .
  2. ISGForum Geliştiricileri - Haberler
    Paylaştığınız güncel haberlerin ana sayfa (portal) slideshow'da çıkmasını istiyorsanız, yüklediğiniz resmin ismi haber olmalı, uzantısı ise jpg olmalıdır. Örnek için ana sayfada ki haberleri inceleyebilirsiniz. Bunu uyguladığınız zaman haberleriniz ana sayfamızda otomatik olarak gösterilecektir.

SON DAKİKA!!! Asansör facisasında fatura şantiye şefine,proje müdürüne,asansör teknikerlerine kesildi!!

Konusu 'Kaza ve Olay Haberleri' forumundadır ve Mehmet MAKAR tarafından 10 Eylül 2014 başlatılmıştır.

  1. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    "Faruk Çelik aynı hikayeyi tekrarladı: sorumlu denetim elemanlarıdır

    Asansör faciasıyla ilgili konuşan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, facianın baş sorumlusunun denetim elamanları ile fenni meshullardır” dedi

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik Hürriyete, Torun Center’da yaşanan ve 10 işçinin ölümüyle sonuçlanan iş cinayetiyle ilgili açıklamalarda bulundu. Asansör faciasında gözlerin kendisine çevrildiğini ama sadece kendilerini ilgilendirmediğini kimsenin topu başkasına armaması gerektiğini söyleyerek “Çalışma hayatıyla ilgili çok önemli düzenlemelere imza attık, bunlardan biri de iş güvenliği yasasıydı. Yasa açısından ciddi bir eksiğimiz yok, belki bir iki rötuş yapacağız. Ancak buradaki sorun, eğitim, bilinçlendirme ve farkındalık yaratma. Herşeyi yasalara koysanız da sonuçta uygulamayla ilgili sorunları ortadan kaldırmak gerekiyor” dedi.

    ‘Baş sorumlu yapıtım denetim elemanları’

    Çelik kendi sorumluluklarının olmadığını belirttikten sonra baş sorumlunun denetim elemanları olduğunu şu sözlerle anlattı: “Teknik olarak denetim görevi konusunda baş sorumlular yapı denetim elemanları ve fenni meshullardır. Bu konuda hiç bir karışıklık yok. Yapı denetim elemanlarının işverenden maaş alması eleştiriliyor, ama bu daha büyük sorumluluk. ‘Ben her aşamada senin adına denetim yapıyorum’ demek. Yüreklere ateş düştüğünde bunun sorumluluğundan kaçabilir mi? İşvedenden maaş alması sorumluluğunu azaltmıyor ki? 10 kişiden az işçi çalıştıran yerlerde denetim elemanlarının maaşını devlet ödüyor. Tamamına kaynak yaratmak o kadar kolay değil.”

    ‘Tüm aşamayı müteahhitten beklememiz beklenemez’

    Çelik taşeron ile ilgili soruya “İnşaat gibi bir sektörde tüm aşamayı müteahhit firmadan beklemek de zordur. Bunun gerekli düzenlemelerini yaparsanız sorunsuz çalışılabilir” gibi bildik bir açıklamayı yaparak taşeronla yasaklanmayacağını açıklamış oldu."
    Kaynal: Sendika.Org

    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 10 Eylül 2014 ---
    TOKİ'nin ihaleye verdiği bütün büyük projeler bu kapsamdaysa vay halimize!

    "Hürriyet’ten Gülistan Alagöz’ün haberine göre Şişli Belediyesi yetkililerinin verdiği bilgiye göre, ilçe belediyeleri hiçbir şantiyedeki iş güvenliği ve işçi sağlığı konusunda denetim yapamıyor. Belediye yetkilileri, ‘Proje tapuda hâlâ TOKİ üzerinde. Şirket de ruhsat alırken harçtan muaf” diye konuştu." Sendika.org

    Ekli Dosyalar:

    • HABER.jpg
      HABER.jpg
      Dosya Boyutu:
      34,2 KB
      Görüntüleme:
      1.643
  2. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    Müfettişler asansör faciasıyla ilgili üç ihmal saptadı
    10 işçinin hayatını kaybettiği Torun Center rezidansındaki asansör faciasıyla ilgili müfettişler ilk incelemelerinde ihmalleri saptadı. Çalışma Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanı Mehmet Tezel "Facianın temel nedeni, asansörü en üstte tutması gereken stoperlerin olmaması" dedi.
    Mecidiyeköy Büyükdere Caddesi’ndeki eski Ali Sami Yen Stadyumu’nun bulunduğu alanda yapımı halen devam eden rezidans inşaatında cumartesi günü 19.30’da işçilerin bulunduğu asansör, 32’nci kattan zemine düştü. Torun Center inşaatındaki bu kazada asansörde bulunan 10 işçi hayatını kaybetti. Kaza sonrasında çeşitli kurumların yanı sıra hem savcılık, hem de Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı müfettişleri ayrı ayrı soruşturma başlattı.
    DOSYAYA GİREN FOTOĞLAFLAR
    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı müfettişleri de kazanın hemen ardından gittikleri inşaatta, faciaya nelerin neden olduğunu ve ne gibi aksaklıkların olduğunu tespit için inceleme yaptı. İki gün boyunca müfettişler, kazanın meydana geldiği inşaat alanı ile özellikle asansör bölümünde inceleme yapıp en ince ayrıntılarına kadar da bunları görüntüleyip dosyalarına koydu.
    Müfettişlerin, soruşturma dosyalarına koyduğu fotoğraflarda, asansörü tutan düzeneğin yanı sıra, düştüğü alandaki en net görüntüsü ile yine düşmeye neden olan kırılan dişliler yer aldı.
    MÜFETTİŞLER 3 TEMEL İHMAL SAPTADI
    Müfettişlerin araştırmaları sonrasında, 10 işçinin can vermesinde üç temel ihmali saptadı:
    1- Yapılan incelemeye göre, kazaya asansörü en üstte durdurmaya yarayan bir yerde ’son nokta’ olarak kabul edilen bölümde yer alan ’stoper’ parçalarının takılmaması oldu. Bu parça takılı olmadığı için olay meydana geldi. Raylardan bir bölümü çıkan asansörü, üzerindeki yükle taşıyamayan dişliler de kırıldı ve asansör 32’nci kattan zemine çakıldı.
    2- Bunun yanı sıra yine yük taşıyan asansörler ile işçileri taşıyanların ayrı olması gerektiği ancak burada ikisinin de bir arada olduğu ortaya çıktı. Firmaların hem insan hem de yük taşımayı bir arada yapmaları halinde emniyet amaçlı kullanmaları gereken, halat ve paraşüt sisteminin de ilk tespitlere göre asansörde olmadığı saptandı.
    3- Son tespit ise, asansörü genellikle işe yeni başlayan acemi işçilerin kullanması oldu. Son kazada da asansörü kullanan operatör işçinin de, 5 gün önce çalışmaya başladığı için deneyimsiz olduğu ortaya çıktı.
    ÜRETİME DALMIŞ EMNİYETİ UNUTMUŞLAR
    Asansör kazasının hemen ardından farklı kurumlardan açıklamalar geldi. Ancak kazayı birebir takip edip inceleyen Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanı Mehmet Tezel, ilk kez konuştu. Müfettişlerin incelemelerini tamamladığını, delillendirmeleri yaptığını önümüzdeki günlerde de raporunu hazırlayacağını söyleyen Mehmet Tezel, şunları söyledi:
    "Arkadaşlarımız şimdi ifade alma işlemine geçtiler. En ince ayrıntısına kadar takip ediyorlar. Tespit ettikleri önemli, insan hayatına neden olan aksaklıklar var. Bu kazaya tamamen işletme hatası neden olmuş. Bunlar, üretime dalmışlar, insan emniyetini unutmuşlar. Oysa önce güvenlik sonra üretim gelir. Bir kez kazaya, stoper denilen parçanın takılmaması neden olmuş. Bu kadar küçük parçayı takmazsan facia olur, bunlar kabul edilemez. Ehliyetsiz kişilere asansörü insanların canını teslim etmişler. Bir de tabi tam onu delillendiremedik ama asansörün istiap haddinin 2 bin 700 kilo olduğu söyleniyor. Ama bu aşılmış gibi. Bunun olup olmadığına da yine bakılacak. Bir de inşaatlarda yük taşıyan ve insan taşıyan asansörler farklı olur. Burada ikisini bir arada taşımışlar. Bunun için de gerekli önlemi almamışlar." Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanı Mehmet Tezel, soruşturma sonrasında da gerekli kişiler hakkında, savcılıklara suç duyurularında bulunacaklarını ve gereken cezaların de verileceğini dile getirdi.
  3. Mehmet Mete İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Asansör faciasında nöbetçi mahkeme tarafından "birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek" suçlamasıyla tutuklanan Şantiye Şefi Önder Türksoy, Proje Müdürü Murat Aytimur, asansör teknikerleri Adem Akyıldız ve Turgay Dalkılıç Metris Cezaevi'ne getirildi
  4. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Asansör faciasında Şantiye Şefi Önder Türksoy, Proje Müdürü Murat Aytimur, asansör teknikerleri Adem Akyıldız ve Turgay Dalkılıç "birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek" suçlamasıyla tutuklandı. 2 kişi yurtdışı çıkış yasağı konarak serbest bırakıldı.
    HABER.jpg
    Mecidiyeköy'deki Torunlar GYO'ya ait rezidans inşaatında meydana gelen ve 10 işçinin hayatını kaybettiği asansör faciasıyla ilgili olarak 4 kişi tutuklandı. 2 kişi ise adli konrtol tedbiri uygulanarak serbest bırakıldı. Gözaltına alınan ve Emniyet'teki sorguları tamamlanan 6 şüpheli öğle saatlerinde adliyeye sevk edilmiş, ardından da dün akşam savcılık sorgusundan sonra haklarında ek gözaltı süresi verilerek Şişli İlçe Emniyet Müdürlüğü'ne geri gönderilen 5 kişiyle birlikte toplam 11 kişi adliyeye sevk edilmişti.

    4 TUTUKLAMA


    11 kişiden asansör firması Geda Major'un ortaklarından Orhan Demirel ile Torunlar GYO Muhasebe Müdürü Metin Karakoç, Şantiye Şefi Önder Türksoy, asansör teknikerleri Adem Akyıldız ve Turgay Dalkılıç ile Murat Aytimur savcılık sorgularının ardından tutuklama talebiyle mahkemeye sevk edildi. Nöbetçi İstanbul 3. Sulh Ceza Hakimliği'nce 4 saat süreyle sorguları yapılan 6 kişiden Adem Akyıldız, Turgay Dalkılıç, Önder Türksoy ve Murat Aytimur "birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek" suçlamasıyla tutuklanırken Metin Karakoç ve Orhan Demirel yurtdışı çıkış yasağı adli kontrolü uygulanarak serbest bırakıldı.

    ASANSÖR FACİASINDA SERBEST KALAN KARAKOÇ ADLİYE'DEN AYRILDI


    Mecidiyeköy'deki Torunlar GYO'ya ait rezidans inşaatında meydana gelen ve 10 işçinin hayatını kaybettiği asansör faciasıyla ilgili olarak tutuklama talebiyle nöbetçi mahkemeye sevk edilen 6 kişiden Adem Akyıldız, Turgay Dalkılıç, Önder Türksoy ve Murat Aytimur "birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek" suçlamasıyla tutuklanırken, asansör firması Geda Major'un ortaklarından Orhan Demirel ile Torunlar GYO Muhasebe Müdürü Metin Karakoç'a ise adli kontrol tedbiri uygulanarak serbest bırakıldı. Kararın ardından tutuklanan şüphelilerin yakınlarından bazıları göz yaşlarına hakim olamadı. Serbest bırakılan Torunlar GYO Muhasebe Müdürü Metin Karakoç, adliye çıkışında basın mensuplarının sorularını yanıtsız bırakarak yakınlarıyla birlikte aracına binerek adliyeden ayrıldı.


    ASANSÖR FACİASINDA TUTUKLANAN 4 KİŞİ CEZA EVİNE GETİRİLDİ


    Asansör faciasında nöbetçi mahkeme tarafından "birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek" suçlamasıyla tutuklanan Şantiye Şefi Önder Türksoy, Proje Müdürü Murat Aytimur, asansör teknikerleri Adem Akyıldız ve Turgay Dalkılıç Metris Cezaevi'ne gönderildi. DHA

    KAYNAK
  5. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    insan ve yük taşıyan bu asansörlerdeki kremayer dişli sistemi;
    upload_2014-9-11_17-39-31.png

    [​IMG]
  6. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    Asansör Firması Geda-Majör: "Paraşüt Fren Sistemi Vardı"
    10 Eylül 2014 Çarşamba 18:23Güncel
    Mecidiyeköy' de 10 işçinin hayatını kaybettiği kazayla ilgili asansör firması Geda-Majör Limited, bazı bilgilerin yanlış anlaşıldığı gerekçesiyle açıklama yaptı. Açıklamada, asansörde paraşüt fren sisteminin olduğu belirtildi.

    Mecidiyeköy' de 10 işçinin hayatını kaybettiği kazayla ilgili asansör firması Geda-Majör Limited, bazı bilgilerin yanlış anlaşıldığı gerekçesiyle açıklama yaptı. Açıklamada, asansörde paraşüt fren sisteminin olduğu belirtildi.

    Geda-Majör Limited Şirketi, parlamenterlerin Mecidiyeköy' de 10 işçinin ölümüne sebep olan asansör kazasıyla ilgili yaptıkları açıklamalarda bazı yanlış bilgi ve yorumların yer aldığı gerekçesiyle yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada, “Bazı kimselerce asansörün düşmesine halat kopmasının yol açtığı belirtilmiş ve gerek geleneksel basında, gerekse sosyal medyada bu yanlış bilgi gerçekmişçesine tartışılmıştır. İnşaatta kullanılan asansörlerde halat yoktur. Bazı kimselerce düşen asansörün ‘raydan çıktığı’ bilgisi kamuoyu ile paylaşılmıştır. Asansörlerin çalışma sistemi ‘raylı’ bir sistem değildir. Dolayısıyla hayatını kaybeden 10 işçi ile bir miktar malzeme taşıyan kabinin raydan çıkması da söz konusu olamaz” denildi.

    Projede kullanılan asansörlerin eski olduğu ve kiracının yüksek bedel ödememek için eski asansörleri kiraladığı iddialarına ilişkin olarak ise, “İnşaatta kullanılan asansörlerin 6’sı da Almanya’da üretilerek ithal edilmiş ve İstanbul’da montajları yapılarak sıfır teslim edilmiştir. Yine aynı kaynaklar şantiyedeki 6 asansörden 2’sinin çalıştığı ve diğerlerinin bozuk olduğunu belirtmişlerdir. Bu da doğru değildir. Asansörlerin kullanımı ve yoğunluğunu inşaatın ilerleme yönü belirlemektedir” açıklaması yapıldı.

    Açıklamada, “Kiracı ile şirketimiz arasındaki sözleşme uyarınca asansörlerin işletilmesi ve güvenli çalışması kiracının sorumluluğundadır. Çalışan personele talep olduğu takdirde eğitim verilmesi ve asansörlerle ilgili şikayet başvurusu yapıldığında arızanın giderilmesinden ise şirketimiz sorumludur. Sözleşmede yer almadığı halde şantiyede bulundurduğumuz iki teknik görevlimiz, mesai saatinden sonra meydana gelen kaza haberi kendilerine ulaştırıldığı için şantiyeye dönmüşlerdir” ifadelerine yer verildi.

    Açıklamanın devamında şöyle denildi:

    “Şirketimizin Alman ortağı GEDA dünyada bu asansörleri (insan ve yük taşımada kullanılan makine) üreten en büyük üç şirketten biridir ve şirketin 80 yılı aşan tarihinde benzeri bir kaza bulunmamaktadır. Asansörlerin çalışması kremier adı verilen bir sistem (fotoğraflarda göründüğü gibi bir tarafı dişli bant, diğer tarafı dişli makara) ve birbirini tamamlayan iki elektrik motoru tarafından sağlanmaktadır. Bu sistemlerin üçü de elektronik değil mekaniktir. Kabine taşıyacağından fazla ağırlık yüklendiğinde ilk önce fren motoru devreye girmekte ve asansörü yavaşlatmaktadır. Asansör hareketine devam ederse ‘paraşüt fren’ denilen ikinci sistem devreye girmekte ve asansörü durdurmaktadır.”

    Yapılan açıklamada kazanın meydana gelmesine yol açan nedenlerin bilirkişi raporlarından sonra belirlenebileceği ifade edilerek, bu raporlar açıklanana kadar yapılacak bütün açıklama ve yorumların duyulan üzüntüyü artırmanın ötesinde bir yararı olmayacağı, bu nedenle kesin bilgiye dayanmayan bu türden açıklamaları yapanların konunun hassasiyetine uygun davranmalarının her şeyden önce insani bir görev olduğu bildirildi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    http://haberciniz.biz/asansor-firmasi-geda-major-parasut-fren-sistemi-vardi-3153329h.htm
  7. Coşkun Muti İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    103042
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Sosyal Güvenlik Kurumu
    Merhabalar,
    İnternette araştırma yaparken Çin menşeyli bir imalatçı buldum. Adresi; http://bjfth.en.alibaba.com/product...em_Hydraulic_System_2T_Two_Cage_Supplier.html Burada inşaat işlerinde kullanılan bir modele ait teknik veriler ve emniyet düzenleri verilmiş. Verileri incelediğimde 2000 kg lık yük - 16 insan taşıma kapasiteli bir asansörde 3x11 kW motor grubu (3 lü motor grubu) kullanılmış. Geda 'nın orijinal sitesinde http://www.geda.de/Temporaeranlagen/Zahnstangenaufzuege/Transportbuehnen-fuer-Personen-und-Material en büyük modeli olan GEDA 1500 Z / ZP model i için max. 2000 kg (Yük ve insan toplamı) ve max 100 mt boyutlu olmak üzere 2x 3,0 / 6,1 kW / 400 V / 50 Hz motor grubu yani 2 motor taşımakta. (Başka modelleri varsa da ben göremedim) Yanlış duymadıysam bu asansörün kapasitesi 2 bin 700 kg / 28 personel ve 2 motorlu sistemli idi. Benim düşüncem şu; bu sistemde emniyet sistemleri (limit switchleri de dahil) tam olmakla birlikte (aksinin olamaması gerektiği şeklinde iyimser düşüncem doğrultusunda) aşırı yüklenme ve yetersiz motor gücü neticesi pinyon dişlilerin kırılarak kramayer dişliden ayrılması neticesi asansörün serbest düşmeye geçmiş olması, fren sistemlerinin de görev yapmayışının sebebinin (mekanizmasını tam olarak bilmemekle birlikte) pinyon dişlilerin kırılarak kramayerden ayrılmış olabileceğidir. Bu sebeple tüm sistemin hesaplarının, taşıma kapasitesinin ve aşırı yük taşıma durumlarının da incelenmesi gerektiği kanaatindeyim
  8. Coşkun Muti İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    103042
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Sosyal Güvenlik Kurumu
    Bir ihtimal de, yine aşırı yüklenme sonucu motor grubunu asansör kabinine bağlayan sistemin kopması sonucu pinyon dişilerin kramayerden ayrılması olabilir. (Asansör motor grubunun işçilerinin üzerine düşmesinin sebebi bu olabilir)
  9. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    paraşüt fren çalışsa dahi tutunacağı yüzeyden ayrılmış olabilir dolayısı ile işlevini yerine getirememiş olabilir.Bilirkişi raporunu beklemek en doğrusu
  10. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    10 işçiye mezar olan rezidans inşaatı şantiyesinde yapılan son teftişte 21 önemli eksiklik tespit edildi. Bunlardan ikisi düşen asansöre ilişkin...

    [​IMG]




    İstanbul Mecidiyeköy’de 10 işçiye mezar olan Torunlar GYO şantiyesinde, geçen nisan ayında 2 iş müfettişi tarafından yapılan inceleme sonucu hazırlanan teftiş raporuna, Radikal'den İsmail Saymaz ulaştı. Rapora göre, şantiyede 21 önemli eksiklik saptandı. Bunlardan ikisi, işçilerin can verdiği ‘Alimak’ adlı dış cephe asansörüne ilişkindi. İlk tespite göre, Alimak kat kapılarında sviç tertibatı yoktu. Yani asansör, kapılar kapanmadan hareket ediyordu. İkinci tespit ise şu oldu: Alimak kat kapıları ve döşemelerin toplu koruma tedbirleri alınmamıştı. Müfettişlerinin ulaştığı diğer vahim noksanlıklar şöyle: Elektrik panolarının bazılarında kaçak akım rölesi yok, aydınlatmalar eksik, kişisel koruyucular yetersiz, işçiler için içme suyu yok, hijyen şartları düzgün değil, elektrik uygunluk belgesi gösterilemedi…


    Teftiş günü işçi Polat öldü

    Rapora göre Çalışma Bakanlığı’na bağlı İş Teftiş Kurulu müfettişleri, geçen 9 Nisan’da rutin teftiş için Torunlar Center şantiyesine gitti. İki iş müfettişi, şantiyeye adım attığı anda, 19 yaşındaki Erdoğan Polat adlı işçinin ölüm haberi geldi. Bunun üzerine teftiş, beş gün sonrasına bırakıldı. Müfettişlerin ikinci ziyareti, 14 Nisan’da oldu. İlkin Proje Müdürü Murat Aytimur’la görüşen iki müfettiş, üç gün boyunca şantiyede inceleme yaptı. Hazırladıkları rapora göre 460’ı erkek, 28’i kadın olmak üzere 488 işçinin çalıştığı şantiyede şu noksanlıklar saptandı:

    İşte o şantiyede 21 noksan

    * Saha içerisinde kullanılan elektrik panolarının bazılarında kaçak akım rölesi bulunmuyor

    * Çalışanlar için tesis edilen soyunma yeri uygun değil

    * Yemekhanenin acil çıkış kapısı faal durumda değil, çıkışı önleyecek engel bulunmuyor

    * Saha içerisinde kullanılan aydınlatmalardan etanj olmayanlar mevcut

    * Seyyar iskelelerde ve kalıp montaj çalışmalarının… noktasına uygun erişim sağlanamamıştır

    * Kişisel koruyucu donanım kullanımı konusunda eksiklikler mevcuttur

    * İşçiler için çalışma yerinde içme suyu bulundurulmamaktadır

    * Saha içerisinde kullanılan elektrik tesisat bağlantıları için uygun bağlan elemanları kullanılmayanlar mevcuttur

    * Elektrik tesisatı uygunluk belgesi ve topraklama ölçüm raporları görülememiştir

    * Sabit merdivenlerden uygun eğim açısına ve korkuluk sistemine sahip olmayan mevcuttur

    * Doğalgaz kazanının periyodik kontrol raporu görülememiştir

    * Kullanılan elektrikli iş ekipmanlarının gövde topraklaması olmayanlar mevcuttur

    * Kullanılan dış cephe askı platformlardan bazılarının zeminlerinde boşluklar mevcuttur

    * Koğuş bölgesinde işçiler için yeterli hava hacminin sağlanamadığı yatakhaneler mevcuttur

    * Elektrik panolarının zeminleri yalıtılmamıştır

    * Kalıp altı iskelelerinin çiroz demirleri çarpmalara karşı uygun şekilde düzenlenmemiştir

    * Kamp bölgesinde gerekli hijyen şartları sağlanmamıştır

    Alimakta sviç tertibatı yokmuş

    * Alimak kat kapılarında sviç tertibatı bulunmamaktadır

    * Kullanılan RCS (Rail Climbing System) sistemi ile döşeme platformları arasındaki boşluk kapatılmamıştır. Ayrıca Alimak kapıları ile döşeme platformu şaft boşluklarının bazılarında, malzeme ve platformlarının bazılarında, kalıp montaj çalışmalarında kullanılan platformların kısa kenarlarında uygun toplu koruma tedbirleri alınmamıştır.

    * Kule vince yapılan geçişler uygun nitelikte değildir

    * Saha içerisinde bazı yerler aydınlatılmamıştır

    ‘Noksan yazmayın' baskısı

    Radikal’in ulaştığı bilgiye göre; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, 2014 başından itibaren ‘iş yeri kapatma ve durdurma’ cezası verilmesi uygulamasına son verdiği için Torunlar’a noksanlıkları düzeltme için süre verildi. Bir bakanlık yetkilisine göre, Torunlar hakkında eksik rapor düzenlenmemesi ve ceza verilmemesi için iş müfettişlerine baskı yapıldı.
    http://www.yapi.com.tr/Haberler/torunlardaki-son-teftis-cinayeti-haber-vermis_124689.html
  11. Aydın Altıntaş İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Bu asansör kazasında bilinmeyen düşünüldüğü kadar fazla değildir. Asansör raylarından çıkmıştır. Yani yol bitmiş ama kabin hala yukarıya doğru gitmeye devam etmiştir.