1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .
  2. ISGForum Geliştiricileri - Haberler
    Paylaştığınız güncel haberlerin ana sayfa (portal) slideshow'da çıkmasını istiyorsanız, yüklediğiniz resmin ismi haber olmalı, uzantısı ise jpg olmalıdır. Örnek için ana sayfada ki haberleri inceleyebilirsiniz. Bunu uyguladığınız zaman haberleriniz ana sayfamızda otomatik olarak gösterilecektir.

Asansörlerin yüzde 70’i tehlikeli

Konusu 'Güncel Haberler' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 5 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    İLHAN ÇULHA - GAZIANTEP
    Türk Standardları Enstitüsü’nün (TSE) Türkiye genelindeki asansör denetimlerinden çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı.
    haber.jpg
    TSE Güneydoğu Bölge Koordinatörü Ulaş, şu bilgileri verdi: “Her asansörün yılda en az bir kez periyodik muayeneden geçmesi gerekiyor. Muayenesi yapılmayan asansörün kapatılması gerekiyor. Öyle asansörlerle karşılaşıyoruz ki resmen canlı bomba. Vatandaşlar ve apartman yöneticileri asansörün dış görünümüne aldanıp olayın ciddiyetine varamıyor. Muayenede asansörün güvenlik tertibatından, kayma durumunda paraşüt sistemine, halatların durumuna, rayların uygunluğuna ve bütün güvenlik tertibatlarının çalışıp çalışmadığına bakıyoruz.”

    Ayda en az bir ölümlü asansör kazası yaşandığına dikkat çeken Ulaş, muayeneler esnasında yöneticiler tarafından ciddi oranda tepkiler aldıklarına değiniyor. “Yöneticilerden bu nereden çıktı diye tepkiler alıyoruz. Bina sahipleri buna karşı çıkarken kendi çocukları, eşleri ve kendileri güven altındalar mı bunu göremiyor.” diyen TSE Güneydoğu Bölge Koordinatörü, muayeneler esnasında karşılaştıkları durumu şu sözlerle özetliyor: “Malzemede yorulma dediğimiz bir süreç vardır. Halatın bir telinin kopması demek diğer tellerin de kopmasının kaçınılmaz olduğu anlamına geliyor. Askıdan çıkmış sallanan raylarla karşılaşıyoruz. Elektrik güvenlik tertibatları olmayan asansörler mevcut. Kayma durumunda paraşüt sistemi açılmayan asansörler var. Orta kusurlu asansörlere sarı etiket yapıştırıyoruz. 1 yıl içerisinde tamir edebilir ama kullanılmasında mahzur yoktur diyoruz. Tamamen olumlu olanlar yeşil etiket alıyor ve güvenilir olarak geçiyor. Can güvenliğini tehdit eden asansörlere ise kırmızı etiket yapıştırarak kapatıyoruz. Yaptığımız muayenelerin yüzde 70’i olumsuz çıkıyor. Yani bu Türkiye’deki asansörlerin yüzde 70’i tehlikeli demek. Bu çok ciddi bir rakam. Ama ikinci muayenede yüzde 100 başarı sağlıyoruz.”

    Apartman yöneticilerinin yönetmelik hakkında bilgi sahibi olmadığını vurgulayan Ulaş, insanları bilinçlendirmek için bu yönde bütün binalara tebligatlar çıkardıklarını ve broşürler gönderdiklerini anlattı. Ulaş, muayene yaptırmayan yöneticilerin herhangi bir kazada sorumlu tutulacağını ifade etti. 2013’ün sonuna kadar bütün binalardaki asansörlerin bakımını tamamlayacaklarını açıklayan TSK Güneydoğu Bölge Koordinatörü, yıl sonunda yığılma olmadan bu muayene işlemlerinin tamamlanması gerektiğinin altını çizdi.

    KAYNAK-05.06.2013
    YASAL UYARI:Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Feza Gazetecilik’e aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazı sadece zaman gazetesi tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.
  2. Fatma Kocaer Bölüm Yöneticisi

    • Bölüm Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Konya
    Sertifika Numarası:
    13436
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    periyodik muayene 3 ayda bir değiliydi erkan hocam?
  3. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Standartlarda süre belirtilmemişse-1 Yıl
    31/1/2007 tarihli ve 26420 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Asansör Yönetmeliği ile 18/11/2008 tarihli ve 27058 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği’nde yer alan hususlar saklı kalmak kaydıyla TS EN 81–3, TS EN 13015, TS ISO 9386-1 ve TS ISO 9386-2, standartlarında belirtilen kriterlere göre yapılır
    İŞ EKİPMANLARININ KULLANIMINDA SAĞLIK VE GÜVENLİK ŞARTLARI YÖNETMELİĞİ

    Ekli Dosyalar:

  4. Fatma Kocaer Bölüm Yöneticisi

    • Bölüm Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Konya
    Sertifika Numarası:
    13436
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    tüzük temi 3 ay dı
  5. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
  6. Muhammed Ali Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    • Eğitim Grubu
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman

    Asansör kaldırma aracı olduğu için 3 ay tüzük evet. MMO kontrol etti.

    Ben asansörü yeni tadilattan geçirdim.


    Paraşüt fren

    kızaklar 70 lik

    kabin kapısı 2 kapılı olacak.İçinde olan kişiler elini hareket eden yere dokunamayacak.

    Plastik tampon tam ortasına çarpma plakası altına gelecek. ( asansör çakılmalarına karşı önlem)

    Fren sistemi hız regülatörü konacak

    Acil aydınlatma bağlanacak- alarm çalışacak – kabin çalışacak -akü

    Topraklamalar yapılacak

    İçerde dur butonu(stop butonu) çift kadameli – dışardan komut veremeyecek.sadece kabin içinden komut alacak.dışardan biri komut veremeyecek bir yeri sıkışmıştır.dur komutu tek yerden komut alacak.

    Kapı kilitleri çift emniyetli.

    Kapıların topraklamaları takılacak.

    Asansör aşırı yük 300 kg ayarla. 1.1 ayarlanacak 330 kg
  7. Nilcan Parlak Sütcü İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    48011
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Ben yakın çevremi bu konuda bilinçlendirmeye çalışıyorum ama insanların bu konuya çok hassas bakmadıkları ortada. Bahsedilen broşürlerden talep etsek de apartman yöneticilerine iletsek. Ben bahsediyorum verdikleri cevap geri gelip de bakan yok denetleme yok oluyor. Bir de yeni yapılan apartmanlarda da aynı sıkıntı var. Neredeyse hepsinde kırmızı etiket var. konuştuğum kişiler yeni apartmanları örnek gösterip bina yapıldığında tehlike yoktu da 2 ay içinde mi tehlikeli oldu bu asansör :cool: o asansörü takan firma nasıl o zaman uygun olmayan asansör imal ediyor diyorlar. Ee haklılar da.
  8. Kesinlikle asansör üreten firmaların kalite standartlarını ve kalite konturöllerinin daha ciddi ve denetimlerinin daha hassas bir şekilde yapılması gerekli. Bu şekilde proaktif çözümlerin daha yapıcı olduğunu düşünüyorum.Sonuçta Asansör gibi basit makinaları gündelik hayatımızda sık sık kullanıyoruz.
  9. bim İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Kamu
    tüzük normlar hiyerarşisine göre yönetmeliklerden daha üstte olması nedeniyle tüzükte 3 ay'sa bu dikkate alınmalıdır gibi hukuken bir mantık ortaya çıkıyor.