1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Damper açikken aracin hareket etmesini engelleyen sistem: "wabco safestart"

Konusu 'İş Ekipmanlarında Emniyet' forumundadır ve Ersin Bozkurt tarafından 10 Eylül 2014 başlatılmıştır.

  1. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    DAMPER AÇIKKEN ARACIN HAREKET ETMESİNİ ENGELLEYEN SİSTEM: "WABCO SAFESTART"
    Ana Sayfa » Gündem » DAMPER AÇIKKEN ARACIN HAREKET ETMESİNİ ENGELLEYEN SİSTEM: "WABCO SAFESTART"


    Wabco tarafından üretilen ‘Safestart’ adlı sistem, damperli araçların damperi açıkken hareket etmesinin önüne geçiyor.
    03.09.2014 tarihinde Avcılar İGS Yaya Üst Geçidi’nde tanker treylerin çarptığı geçidin yıkılması sonucunda 1 kişinin hayatını kaybettiği, 4 kişinin de yaralandığı trafik kazasının ardından yetkililer alınabilecek önlemler üzerinde duruyor.
    Ülkede büyük üzüntüye yol açan kazanın ortaya çıkış sebebi, “tanker treylerin damperi açık şekilde seyretmesi.”
    Tüm dünyada önlemi alınan bu ihmalin Türkiye’de de alınacak tedbirler ve düzenlemelerle tekrarlamasını engellemek mümkün. Şöyle ki tankerlerde depo kapağı açık olduğunda, tanker dahil tüm damperli treylerlerde damper açık olduğunda aracın yürümesini engelleyen ve sürücüyü uyaran bir sistem var. Wabco Safestart adlı bu sistem, 140 yıldır ticari araçlar için emniyet ve kontrol sistemleri tedarik eden ve bu alanda tüm dünyada öncü bir kuruluş olan Wabco tarafından üretiliyor.
    Türkiye’de öncü treyler üreticileri bu sistemi seri üretimlerinde kullanıyor. Ne var ki yasal zorunluluk olmadığı için; cüzi bir bedeli olmasına rağmen, Safestart Türkiye’de yeterince yaygın şekilde kullanılmıyor.
    1982 yılından beri Wabco’nun Türkiye’deki tek temsilcisi ve distribütörü olan İntermobil Otomotiv Müm. ve Tic. A.Ş., trafikte güvenliğin sağlanması için gerekli olan bu sistemin yaygınlaşması için yoğun şekilde çalışıyor. Yasal kurumlar ve denetim kuruluşlarıyla iş birliği yapan İntermobil yetkilileri, İntermobil Akademi bünyesinde sektör temsilcilerine düzenli olarak verdikleri eğitimleri sürdüreceklerini ve bunun ülkemizde yaşanan son ihmal kazası olmasını dilediklerini belirtiyor.

    http://www.bugun.com.tr/son-dakika/damper-acikken-aracin-hareket--haberi/12494
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 10 Eylül 2014 ---
    03.09.2014 tarihinde Avcılar İGS Yaya Üst Geçidi’nde tanker treylerin çarptığı geçidin yıkılması sonucunda 1 kişinin hayatını kaybettiği, 4 kişinin de yaralandığı trafik kazasının ardından yetkililer alınabilecek önlemler üzerinde duruyor.

    Ülkede büyük üzüntüye yol açan kazanın ortaya çıkış sebebi, “tanker treylerin damperi açık şekilde seyretmesi.”

    Tüm dünyada önlemi alınan bu ihmalin Türkiye’de de alınacak tedbirler ve düzenlemelerle tekrarlamasını engellemek mümkün.Şöyle ki tankerlerde depo kapağı açık olduğunda, tanker dahil tüm damperli treylerlerde damper açık olduğunda aracın yürümesini engelleyen ve sürücüyü uyaran bir sistem var.Wabco Safestart adlı bu sistem, 140 yıldır ticari araçlar için emniyet ve kontrol sistemleri tedarik eden ve bu alanda tüm dünyada öncü bir kuruluş olan Wabco tarafından üretiliyor.

    Türkiye’de öncü treyler üreticileri bu sistemi seri üretimlerinde kullanıyor.Ne var ki yasal zorunluluk olmadığı için; cüzi bir bedeli olmasına rağmen, Safestart Türkiye’de yeterince yaygın şekilde kullanılmıyor.

    1982 yılından beri Wabco’nun Türkiye’deki tek temsilcisi ve distribütörü olan İntermobil Otomotiv Müm.ve Tic.A.Ş., trafikte güvenliğin sağlanması için gerekli olan bu sistemin yaygınlaşması için yoğun şekilde çalışıyor.Yasal kurumlar ve denetim kuruluşlarıyla iş birliği yapan İntermobil yetkilileri, İntermobil Akademi bünyesinde sektör temsilcilerine düzenli olarak verdikleri eğitimleri sürdüreceklerini ve bunun ülkemizde yaşanan son ihmal kazası olmasını dilediklerini belirtiyor.
  2. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Çok harika bir sistem.

    Ben bunu düşünmüştüm. Adamlar 140 yıldır yapıyormuş zaten. :D
  3. Deniz Ural İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Uyarı verse bile yeter aslında...
  4. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Yetmez sn ural.
    Bizimkiler ikaz rahatsız ediyor diye ya ekrani by pass geçer, ya da ses buzzer ini dökerler.
  5. Deniz Ural İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Sıvaşan malzemeleri çalışamazsınız o zaman, malzeme akmayınca damper havadayken mecburen aracı sallamak için hareket etmek gerekiyor. Zararlı ama malesef şart, damper altına sarsak konularak gerçi çözülebilir belki o da...
  6. mehmet EÇ İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Türkiye'de damper havada iken hareket etmeyi engelleyen sistemi taktığınız an, o ekipmanı satamazsınız. yani o dorseyi kimse almaz.
    ama artık piyasada damper havada iken ikaz veren damperli imalatı yapan bir çok firma zaten var.
    ama eskimiş, bakımsız, kontrolsüz damperlere ne yapılabilir?
    önemli olan bu?
    (Wabconun bu sistemi; damper açıkken hareketten ziyade, damperin kaldırılırken devrilmesini engellemeye yönelik.)
  7. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Önlem basit.
    Muayenelerde bu madde de zorunlu olarak kontrol edilecek.
    KTK değiştirilerek seve seve o ekipman satışı yapılır..
  8. Fatih Ülker Eğitim Grubu

    • Eğitim Grubu
    Sertifika Numarası:
    36910
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Damper açıkken hareket aracın hareket etmesini engelleyen sistem, aracın damperinin yük boşalttığı sırada nasıl bir durum gösterdiğini merak ediyorum. Hafriyat taşıyan ve boşaltan araçlarda bu düzeneğin kullanılabileceğine inanmıyorum-inanamıyorum
  9. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Seyir modu ayarlarsınız aracınızda.
    Seyir modu esnasında araç damperi ne yaparsanız yapın açılmaz. Bloke koyarsınız. Hidrolik sistemse by-pass edersiniz.

    Hafriyat atıklarını boşaltma sahasında da ilk stoptan itibaren Operation Mode eklersiniz. Kullanıcı Op. Mode active yaptığı an BELİRLİ BİR HIZ LİMİTİ DAHİLİNDE ( Örneğin Maksimum 10km/h ) damperi açarak yükün boşalması sağlanabilir.

    Nasıl fikir?

    Ben bunu ticarete döksem mi? :D
  10. Deniz Ural İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Kullanıcı o modlarla bırakın uğraşmayı damperin havada olduğunu aynadan göremeyecek kadar öküz olduğu için oluyor bu kazalar zaten, damperli tır/kamyon kullandıysanız damper havadayken aracın gidişindeki farklılıkları çok rahat anlarsınız ki ona bile gerek yok aslında, ayna diye birşey var.

    Ayrıca kesinlikle damper kendi kendine yolda giderken bir arıza ile kalkmaz.
  11. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Damper kazası: Tanker şoförüne 'bilinçli taksir'den 22,5 yıl istendi
    [​IMG]
    10/02/2015 12:03

    İSTANBUL – Avcılar'da damperi açılan bir TIR'ın çarptığı üst geçidin düşmesi sonucu bir kişinin öldüğü 2 kişinin yaralandığı soruşturmada, TIR şoförü Ekrem Cebeci ve 3 kişi hakkında 'bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne veya yaralanmasına neden olma' suçundan '22,5 yıl hapis cezası istemiyle dava açıldı.

    Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından 3 kişi hakkında hazırlanan iddianamede, Avcılar'da 3 Eylül 2014 günü atık çamur yüklü TIR'ın damperinin, Avcılar metrobüs durağını geçtikten sonra yaya üst geçidine yaklaştığında açıldığı belirtildi. İddianamede, önce yol işaret levhalarına çarpan TIR sürücüsünün, bu çarpmaya rağmen yoluna devam ettiği, devamında da yaya üst geçidine çarptığı anlatıldı.

    Çarpma sonucu tamamen çelikten oluşan yaya üst geçidinin karayolunun üzerine düştüğü belirtilen iddianamede, tam o sırada yoldan geçmekte olan ve maktul Yusuf Kaya'nın içinde yer aldığı minibüs ile şüphelinin kullandığı tankerin üst geçidin altında kaldığı belirtildi. Yusuf Kaya'nın (39) hayatını kaybettiği ifade edilen iddianamede, olay anında üst geçidi kullanan Şenol Zerey ve Sami Yıldızgil'in de yaralandıkları belirtildi.

    Olayla ilgili inşaat mühendisi ve makine mühendisinden ayrı ayrı bilirkişi raporları alındığı belirtilen iddianamede, her iki raporda da TIR sürücüsü Ekrem Cebeci ve üst geçidin projelerini çizen Emay Mühendislik Ltd., üst geçidin imalatını gerçekleştiren Nas İnşaat Tic. A.Ş., Özyurt Maden İnşaat A.Ş. konsorsiyum asli kusurlu bulundu. İşveren İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetkilileri de asli kusurlu bulundu.

    İBB'NİN DOSYASI AYRILDI
    İddianamede, İBB Başkanlığı yetkilileri hakkındaki soruşturma dosyası, “4483 sayılı yasa uyarınca ayrı bir soruşturmaya tabi olduğu anlaşıldığından" ayrıldığı belirtildi.

    İddianamede, kazadan sonra tutuklanan TIR şoförü Ekrem Cebeci'nin aracın damperinin kalkmış olarak ilerlediği, üst geçide çarpmadan evvel yol kenarındaki levhalara çarpmasına rağmen aracı durdurmayarak ilerlemeye devam ettiği bu şekilde öngörebileceği neticeyi istememesine karşın, neticenin meydana gelmesi nedeniyle bilinçli taksirle hareket ettiği kanaatine varıldığı ifade edildi.

    KÖPRÜ BAĞLANTI BULONLARI İYİ BAĞLANMAMIŞ
    İddianame sonunda şunlar belirtildi: “Deprem ve doğal afetlere göre betonarme yapılara göre beş ila on kat daha hafif, güvenli ve konforlu olduğu için dünya üzerinde tercih edilen bir yapı sitemi olmasına karşın, çarpma anında çelik köprünün yalnızca üst tabyenin ve köprü çelik kirişlerinin olduğu gibi bir bütün halinde düştüğü, köprünün projesinde öngörülen teknik özelliklere ve stabil olan çelik yapılardaki özelliklere uyulmayarak imal edildiği, köprü bağlantı bulonlarının zayıf ve iyi bağlanmadığını gösterdiği bu itibarla diğer şüphelilerin de eylemlerinin de aynı mahiyette bilinçli taksir olarak değerlendirilmesi gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır"

    22 YIL 6 AY HAPİS İSTEMİYLE YARGILANACAKLAR
    İddianamede, TIR şoförü Ekrem Cebeci, Emay Mühendislik A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Kaba, mühendis Bülent Demirca, üst geçidi imal eden şefi Turan Özyurt için, 'Bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne veya yaralanmasına neden olma' suçundan 4 yıldan 22.5 yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanmaları istendi.

    (Yüksel KOÇ / DHA)