1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Elektrikli transpalet veya forkliftlerde akü şarj edilmesi

Konusu 'İş Ekipmanlarında Emniyet' forumundadır ve Ersin Bozkurt tarafından 26 Şubat 2013 başlatılmıştır.

  1. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    elektrikli forklift veya transpaletlerde aküyü çıkarmadan aracın üzerinde iken şarj makinası kabloları takılarak şarj ediliyor.sizce doğru mu?
    (ben akünün çıkarılarak cebri havalandırması olan bir bölümde şarj edilmesi gerekir dedim)
  2. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    katılıyorum.
  3. Dilek Altınok İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Doğru demişsiniz ben de bu şekilde yapılması gerektiğini biliyorum.
  4. Ali Ünal İSGforum Üyesi

    aynen bildiğini uygulat
  5. Halime Bağcı İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    93030
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Elektrikli forkliftlerin şarj edildiği yerler diğer ortamlardan ayrılmış olmalıdır. Çıkan hidrojen gazı patlayıcı bir gazdır; elektrik kaçağından, statik elektrikten vb. etkilenir patlama kolaylaşır. Bu bölümün havalandırmasının buna uygun olarak yapılması gerekir. H2 gazı havadan hafif olduğu için gaz dedektörleri yukarıda olmalıdır diye biliyorum.
  6. ozan uzay İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    merhaba şarjlı transpaletlerde herhangi bir belge almak gerekiyor mu? ve akü şarjları için havalandırma dışında başka bir şey yapmak gerekirmi? resmini yüklüyor, önerilerinizi bekliyorum.
    sağlıklı günler diliyorum.

    Ekli Dosyalar:

    • akü.JPG
      akü.JPG
      Dosya Boyutu:
      1,9 MB
      Görüntüleme:
      810
  7. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    uyarı levhaları asılması, çalışma talimatı asılması akü şarj alanı ve havalandırma sistemi.jpg

    Ekli Dosyalar:

  8. mervebicin İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    megatrak osgb
    Merhabalar
    Elektrikli forkliftlerin ayrı bir alanda şarj edilmesi gerektiğini bende fabrikama söyledim fakat benden yasal bir dayanak istiyorlar. Onlara yasal dayanak olarak ne gösterebilirim. Yardımcı olursanız çok sevinirim...
  9. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Madde 286 – Akümülatör bataryalarının kutuları; cam, sert kauçuk veya benzeri akım geçirmeyen maddelerden yapılmış olacak ve bunlar, akım geçirmeyen sağlam ayaklar üzerine oturtulacaktır.

    Madde 287 – Akümülatör bataryaları, kullanıldıkları işe uygun şekilde kapatılacak veya korunacak ve gaz çıkarmalarına karşı gereken otomatik tertibat alınmış olacaktır.

    Madde 288 – Akümülatör odalarına sağlanacak suni ışık yalnız akkor flamanlı elektrik ampulleri vasıtasiyla yapılacaktır. Bu gibi yerlere açık alevli vasıtalarla girilmesi ve buralarda sigara içilmesi yasaktır.

    Madde 289 – Akümülatör bataryaları tesisi gerektiğinde bütün kutuplarda kesilecek şekilde yapılacaktır.

    Madde 290 – Akümülatör bataryalarının asitleri değiştirilirken işçiler gözlük, önlük, lastik eldiven ve benzeri kişisel koruyucular kullanacaklardır.
    Işçi sağlığı ve iş güvenliği tüzüğü
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 26 Kasım 2013 ---
    Dikkat Edilmeyen Tehlike; Akü Patlamaları ve Alınması Gereken Başlıca Önlemler

    Taşıma & Kaldırma gazetesinin bu sayısında, istifleme sektörü ve bu sektörün kullanıcıları için dikkat edilmeyen bir tehlike olan, akü patlamalarına ve bu patlamaların önüne geçilmesi adına alınması gereken önlemlerin neler olduğuna değinmek istiyorum.

    Forklift sektöründe son yıllarda akülü ekipmanların dizel ve tüplü ekipmanlara göre satışlarının ciddi oranlarda arttığı görülmekle birlikte, gelecek 5 yılda, sağladığı ciddi yakıt tasarrufu nedeniyle diğer yakıt türlerine göre daha çok tercih ediliyor olacağını net olarak söyleyebiliriz. Yılda 10.000-12.000 adet civarında forklift ve depo içi ekipman satışının yapıldığı sektörde, satılan araçların yarısına yakının akülü olduğunu ve bu araçların vardiyalı çalışan işletmeler için yedek akülü olarak temin edildiğini düşündüğümüzde, yılda ortalama 7000-8000 adet civarında kurşun-asit yapısına sahip traksyoner akü satışının yapıldığını söylememiz yanlış olmayacaktır.
    Bu adetlerin her yıl, Türkiye de en ufak işlemelerden en büyük işletmelere kadar giriş yaptığını ve bu sayının da mevcut akü parkına her yıl eklendiğini düşündüğümüzde patlama tehlikesine aday olan akü sayının ne kadar önemli adetlere ulaştığını söylemek kolay olacaktır.
    Akülü ekipmanların satışlarının her geçen gün katlanarak arttığı ülkemizde, Forklift ve istifleme sektöründe satış veya servis alanında fark etmeksizin hangi yönetici veya sorumlu ile görüşürseniz görüşün, akülü ekipmanların kullanıcılarının aküleri çok kötü, yanlış veya hiç bilmeden bilinçsizce kullandığından şikâyet ediyor olacağını görüyor olursunuz. Bunun sebebi de maalesef ki, ülkemizde her iş alanında olduğu gibi, önce çalışılmaya başlanması, kullanımının ve servisinin nasıl olacağını daha sonra düşünmemizden kaynaklı olmaktadır. Aynı alanda Avrupa da ki kullanıcı profiline baktığımızda bahsi geçen şikayetlerin neredeyse söz konusu olmadığını görmekteyiz.
    Türkiye gibi, akü kullanımları konusunda son derece bilinçsiz ve eğitimsiz kullanıcılara sahip olduğumuz bir ortamda bu kadar yüksek adetli akü parkının her işletme içerisinde ki varlığı, ciddi oranlarda tehlike arz etmektedir. Tehlikeden kastım, akülerde kullanım hatalarından kaynaklı yüksek orandaki patlama riskleridir.
    Akünün kısaca tanımını incelediğimde, şarj olurken dışarıdan verilen elektrik enerjisini, içyapı değişimi ile kimyasal enerji olarak depolayabilen ve istenildiği zamanda bu depoladığı kimyasal enerjiyi, içyapısında gerçekleşen ters reaksiyon sonucu elektrik enerjisi olarak geri verebilen bir yapıdan bahsettiğimizi görmekteyiz. Sağladığı elektrik enerjisi ile de bağlı olduğu ekipmanın hareket kazanmasını ve çalışmasını sağlayan aküler, içyapılarında gerçekleşen kimyasal reaksiyonlar nedeni ile de sürekli olarak patlayıcı gaz olan Hidrojen gazını açığa çıkarmakta ve bu gazlar içlerinden tamamen tahliye oluncaya kadar Hidrojen gazı ihtiva etmektedirler.
    Bu patlayıcı gaz çıkışları ülkemizdeki işletmelerde;
    - Yanlış redresör seçimleri (aşırı akım beslemeleri, akülerde aşırı sıcaklık artışına ve bunun sonucu olarak akülerde aşırı patlayıcı gaz çıkışına sebep olunmaktadır).
    - Açık alanlarda akülerin şarj edilmesi (özellikle yaz aylarında yüksek sıcaklar altında şarj edilen akülerde sıcaklığa bağlı olarak aşırı patlayıcı gaz çıkışı).
    gibi başta gelen iki önemli neden ile daha fazla oranlarda gerçekleşmektedir.
    Yine ülkemizdeki işletmelerde;
    - Akülerin şarj işlemlerinden sonra 1 ile 3 saat arasında dinlendirilmeden çalışmaya alınması
    - Akülerin yüzeylerinin düzenli temizlenmemesi
    - Kullanıcıların akü değişimlerinde eldiven kullanmaması
    - Akü değiştirme aparatlarının ve redresör kablolarının yalıtkan malzeme ile kaplanmaması
    - Şarj alanlarının kıvılcım ihtimali yüksek alanlarda konuşlandırılması,
    gibi eksik ve hatalı uygulamalar nedeni ile, ortamdaki aşırı patlayıcı gaz statik elektrik ile temas etmekte ve bu durumda kaçınılmaz son olan akü patlamaları meydana gelmektedir. Patlama anında ortaya çıkan enerjinin büyüklüğüne göre akü patlamaları ölümle sonuçlanabilecek iş kazalarından, maddi zayiatla sona erecek tesis hasarlarına neden olabilmektedir.
    Burada akü tedariki yapan satıcı veya son kullanıcı durumdaki firmalara, akü patlamalarının önüne geçebilmeleri için nelere dikkat etmeleri gerektiği noktasında önemli bazı paylaşımlarda bulunmak istiyorum.
    - Redresör seçimlerini yaparken, eğer ki standart bir şarjör kullanacaklarsa bu redresörlerin Wa değil, WaWo karakteristiğe sahip bir cihaz olmasına dikkat etmeleri gerekmektedir. Bu sayede redresörler, akü şarjının son %2 lik kısmında (bu kısım, patlayıcı gazların açığa çıktığı şarjın son 2-4 saatlik bölümdür) akım sınırlamasına gidecek olup akülerin her 100AH değeri için maksimum 4A akım beslemesi yapacaktır. Bu sayede, akülere fazla akım verilmesine engel olunacak ve aşırı ısınmalarının ve akabindeki patlayıcı gaz çıkışı artışının önüne geçilmiş olacaktır. Wa karateristiğe sahip standart redresörlerde ölçüm aldığınızda akülerin her 100AH değeri için 8A e kadar çıkan yüksek akım beslemeleri söz konusu olmaktadır.
    - Redresör seçimlerinde, eğer ki yine standart redresör kullanacaklarsa, akülerin AH değerlerinin maksimum %15 i kadar redresör kapasitesi seçmeye özen göstermeli, hatta mümkünse %12-13 gibi değerleri baz almalıdırlar. Yani 80V 620AH akü için seçecekleri redresörün, maksimum 80V 93A, mümkünse 80V 75A seçilmesi daha uygun olacaktır. Bu sayede redresörlerde akım sınırlaması bölümünde problem yaşandığında basılan fazla akımların kısıtlanması sağlanacaktır.
    - Redresör seçimlerinde mümkünse yüksek frekanslı redresörleri tercih etmeleri kendileri için daha faydalı olacaktır. Bu sayede IUIa profilinde şarj yapacak olan redresörler kesin olarak akım sınırlamasına gidecek ve bu durumda redresör kapasite seçimi daha yüksek amper değerlerinde yapılabilecektir. %15 gibi maksimum değer sınırlamasına gidilmeye gerek kalmayacaktır. Redresör şarjın son %2 lik kısmında kesin olarak akımı sınırlayacağı için, %15 değil %25 değerde bile redresör seçimi yapılabilecektir. Bu sayede ayrıca akünün daha kısa sürede şarj edilmesi sağlanacaktır. Yüksek frekanslı redresör seçimi sadece akü patlamalarının önüne geçilmesinde değil, akü ömrünün daha uzun olmasında katkı sağlayan bir faktördür. Aküde akım sınırlaması sayesinde aşırı sıcaklık oluşmayacağı için, aşırı buharlaşma ve plakalarda korozyon oluşumu söz konusu olmayacak ve bu sayede akünüz daha uzun ömürlü olacaktır. Aküler için unutulmaması gereken altın kural “ iyi akü + iyi bir şarj cihazı” yöntemidir. Her iki ürünün iyi olması birbirini tamamlayan etkenlerdir.
    - Akülerin şarj edileceği alanların, 25-30C sabit sıcaklık değerlerine sahip ve iyi havalandırılan kapalı alanlarda olması gerekmektedir. Yüksek sıcaklık farklılıkları ve şiddetli rüzgar gibi hava etkenlerinin söz konusu olduğu açık alanlar akülerin patlama risklerini artırmakta ve aynı zamanda akü ömrüne olumsuz yönde etki etmektedir.
    - Akülerin şarj işlemleri bittikten sonra minimum 1 saat olacak şekilde, 3 saate kadar boşta dinlendirilmesi ( redresörden çekilmiş olması gerekmektedir) ve çıkarmaya devam ettiği patlayıcı gazları tam anlamı ile tahliye etmesi sağlanmalıdır.
    - Statik elektrik sonucu akü patlamalarının önüne geçilmesi için, akülerin yüzeylerinin hafta 1 kez olacak şekilde kimyasal içermeyen nemli bir bez ile temizlenmesi oldukça önemli olup, bunun dışında kullanıcıların eldiven kullanmasına, akü değişim aparatlarının ve redresör kablolarının yalıtkan malzemeler ile kaplı olmasına oldukça dikkat edilmelidir. Ayrıca, şarj alanlarında kıvılcım riski oluşturacak hiçbir etkene yer verilmemelidir.
    Sonuç olarak, akü patlamaları iş ve işçi güvenliği açısında son derece tehlikeli bir durum olup, önüne geçilmesi ve oluşmadan önlemlerinin alınması noktasında oldukça fazla dikkat gerektiren bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bugün her akünün ve çalıştığı işletmelerin birer milli servet ve insan sağlığının her şeyden daha önemli olan bir unsur olduğunu düşündüğümüzde, ülkemizdeki güvenlik önlemlerinin ve doğru akü kullanımlarının geliştirilmesi ve kaliteli hale getirilmesi gerektiğini açıkça dile getirmemiz gerekmektedir.
    Tüm forklift ve istifleme sektörüne başarılar dileklerimle...
    - See more at: http://www.tasimakaldirmauniteleri....:barbaros-klc&Itemid=127#sthash.AS1ZCNYV.dpuf

    Ekli Dosyalar:

    • akü.pdf
      Dosya Boyutu:
      282,9 KB
      Görüntüleme:
      577
  10. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Akü şarj alanı ile ilgili olarak dikkat etmeniz gerekenler;

    1) Kurmayı planladığınız istasyonun ofislerden ve benzeri çalışma alanlarından uzak tutmaya çalışınız. Aküler şarj esnasında sağlığa zararlı gazlar çıkarırlar.
    2) Alanı uzak bir alana taşıyamıyorsanız lokal bir havalandırma veya aspirasyonlar gazlardan kurtulabilirsiniz.
    3) Akü şarj alanının havadar olmasına dikkat ediniz. Şarj esnasında aküleri kesinlikle örtmeyiniz.
    4) Akü şarj alanı sızdırmaz beton zemin olmalıdır. Çevre açısından (ayrıca yasal olarak) büyük toprak ve su kirliliği riski mevcuttur.
    5) Beton zemini kapalı mazgallar ile çeviriniz. Yıkama sularının drenaj hattına karışmaması gerekir.
    6) Alanın yağmur almamasına dikkat ediniz.
    7) Alanın içerisinde olası kazalarda acil müdahale için göz duşu eklemenizde fayda vardır. Zira en çok yaşanan kazalardan biri akü kapaklarının açılırken patlayarak akü sıvısı ile birlikte yüze / göze temas etmesidir.
    8) Yine alanda ayrıca uygun el, göz, vücut koruyucu KKD’lar bulundurmanızda fayda vardır.
    9) Redresörün enerjisini kesmeden akü kablolarını ayırmayın. Ayrıa akü tam dolmadan şarj işlemini bitirmeyin
    10) Akülerin zamanında bakımı oldukça önemlidir.
    11) Uygun sayıda yangın söndürücü ekipman sağlayın. KKT ABC tip..

    Bilgiler umarım faydalı olmuştur.

    Saygılarımla,
    Onur Kuruoğlu
    Elektrik Elektronik Mühendisi
    İş Güvenliği Uzmanı (C)
  11. mervebicin İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    megatrak osgb
    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim :)
  12. nejla İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    merhaba arkadaşlar,
    firmam benden akü şarj dolum talimatı istedi ama elimizde bunla ilgili tam bir kaynak yok. çalışanlar ise sadece forklifti götürüp şarja taktıklarını söyledi. tam olarak nasıl bir şey yazabilirim. şarj esnasında nelere dikkat edilir.
  13. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    AKÜ ŞARJI İŞ GÜVENLİĞİ


    Kaynak:

    http://www.toolboxtopics.com/Gen Industry/Battery Charging - A Multitude of Hazards.htm



    Patlayıcı hidrojen ... Asitli sıvılar ve buharları ... Elektrik yanıkları ... Kaslarda aşırı gerilmeler, burkulmalar, fıtıklar ve ezik omurgalar. Bütün bu tehlikeler, otomobillerde ve kamyonlarda bulunan alelade kurşunlu ve asitli akülerin kullanımları, şarjları veya bir yerden bir yere kaldırılmaları esnasında ortaya çıkarlar. Lakin bu tehlikeler birkaç emniyet kuralına sağduyu ile riayet edilerek en asgariye indirilebilir.

    Göz Koruması: Ilk kural olarak, bir akünün çevresinde çalışırken daima koruyucu gözlük veya yüz maskesi kullanınız. Aküler, metalleri bile eritebilen kuvvetli asitler içerir. Sadece bir damlacık bile gözlerde ciddi hasar yapar. Havalandırma kapağının açılması esnasında bir damlacık dışarı sıçrayabilir. Kısa devre veya hatalı ayar elektrolit sıvısını kaynatarak asit buharları oluşmasına neden olabilir. Akü, içindeki bir arıza nedeniyle patlarsa, parçalarının ve asidin etrafa dağılması tehlikesi oluşabilir.

    Yangından Korunma: Kurşunlu ve asitli aküler şarj edilirken yanıcı hidrojen gazı üretirler. Hücrelerin içinde üretilen bu son derece patlayıcı gaz, genleşerek havalandırma kapaklarından dışarı sızabilir. Sigara, alet veya başka herhangi bir kaynaktan çıkan bir kıvılcım sızan gazın alevlenmesine ve akünün patlamasına neden olabilir. Bu nedenle aküyü her zaman iyi havalandırılan bir alanda şarj ediniz. Unutulmaması gereken diğer bir konu ise, akünün sadece şarj cihazına bağlı iken değil, otomobil hareket halinde iken de hidrojen gazı üretmekte olmasıdır.

    Paralel bağlantılı kontak: Araba ve kamyonlarda akülerin bilhassa kış aylarında boşalmış olmalarına çok sık rastlanır. Akla gelen ilk çare arabayı paralel bağlanan, dolu başka bir akü ile çalıştırmaktır. Akü paralel bağlanmadan önce aşağıdaki güvenlik önlemlerini almayı unutmayınız:

    • Tüm elektrikli ekipmanların kapalı olduğundan emin olunuz. Diğer aküyü paralel bağlarken kıvılcım oluşabilir.
    • Akünün sıvı seviyesini kontrol ediniz. Plakalar açıkta kalmış ise, tekrak sıvı ile kaplı olana kadar su ilave ediniz. Asla asit koymayınız.
    • İki akününde aynı voltajda olduğundan emin olunuz.
    • Elektrolitin dışarı sıçramaması için, havalandırma kapaklarının yerinde olduğundan emin olunuz.
    • Kaliteli paralel bağlantı kabloları kullanınız. Kablo kalınlığı en az 10-gauge* (2,58 mm) olmalıdır.
    • Her zaman kablo bağlantı kıskaçlarının kutuplarından emin olunuz.
      1. İlk kabloyu dolu akünün artı (+) terminaline bağlayınız; daha sonra kablonun diğer ucunu boş akünün pozitif (+) terminaline takınız.
      2. İkinci kablonun bir ucunu dolu akünün eksi (-) kutbuna taktıktan sonra, dördüncü ve son bağlantıyı boş akünün eksi terminaline bağlamak yerine arabanın temiz bir metal kısmına, misal olarak motor bloğuna bağlayınız.Elektrik devresi bu şekilde, sanki boş aküye bağlanmış gibi tamamlanır, bir kıvılcım çakması halinde, o patlayıcı akü gazlarında uzakta olur.
      3. Akünün üzerine kesinlikle alet ve edavat koymayınız. Onlar akünün iki kutbuna birden, veya artı kutbu ile toprağa temas ederek kısa devre oluşturabilirler.
    Sırtınızı koruyunuz: Aküler ağırdır. Birini yerinden hareket ettirmeniz gerekirse, akü taşıma kayışları kullanınız, sırtınızı belinizi bükmeden dik tutunuz, karın kaslarınızı gerdiriniz. Aküyü kaldırırken ve taşırken omurga sisteminizi burkturmayınız. Bu kuralların hem iş yerlerinde hem de özel yaşantınızda geçerli olduğunu unutmayınız. Kendi aracınız ya da teknenizdeki bir akü de aynı tehlikelerin kaynağıdır. Akü ile ilgili tehlikeleri göz ardı etmeyiniz, oluşmalarına veya kısa devrelere meydan vermeyiniz.

    * "Gauge" kablo kalınlığı için kullanılan bir Amerikan birimidir.

    * 1 gauge = 0,2588 mm
  14. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    Akü şarj alanları içinde patlamadan korunma dökümanı istenmektedir @Aydın Altıntaş
  15. Elçin Subaşi İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    BURTEZ OSGB
    Arkadaşlar Merhaba,
    Uzmanlık yaptığım bir firmada forkliftler resimlerde görüldüğü şekilde ya forklift üzerinde şarj ediliyor ya da yedek akü şarj edilerek diğeri ile değiştiriliyor. Bu akülerin hidrojen ve benzeri gazları çıkarıp çıkarmadığını, etkileme derecesini nasıl ölçtürebilirim. fotoğraflarda kırmızı daireler içindeki şarj cihazı ilgili forklifti şarj ediyor. Yedek şekilde şarj edilen akü ise elektrikli transpalete ait. Yorumlarınızı bekliyorum :)

    Ekli Dosyalar:

  16. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Aslında bir sıkıntı yok..yer müsait ve akü üzerinde şarj edileblir bir sıkıntı yok..önemli olan;

    1. Elektrik iletim kablolarının kauçuk ve çift yalıtkan olması,
    2. Akü Şarj aletinin topraklamasının olması,
    3. Akü şarj alanının geniş ve trafikten uzak olması,
    4. Lokal havalandırmasının yapılması,iyi bir genel havalandırmada olabilir...
  17. Müjdat ÖZ İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    DENGE AKÜ
    Ersin bey ekli dosya işinize yarayabilir.

    Ekli Dosyalar:

  18. Müjdat ÖZ İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    DENGE AKÜ
    Büyük işletmelerde (3 veya 2 vardiya çalışan işletmeler) yedek akü kullanmak akünün tam şarj olması için daha sağlıklı olacaktır.
    akünün transpalet üzerinde şarj olması akü açısından bir sıkıntı yaratmaz ancak, şarja takılıp kısa zaman sonra şarjdan çıkartıp kullanmak akü performansını ve ömrünü kısaltacaktır.
    Akü sayısı fazla ise akü şarj odası yapılması gerekir.
  19. Müjdat ÖZ İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    DENGE AKÜ
    işinize yarar umarım.

    Ekli Dosyalar:

  20. Müjdat ÖZ İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    DENGE AKÜ

    Ekli Dosyalar: