1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Gemilerde isg

Konusu 'Sektörel Tehlikeler ve Emniyet' forumundadır ve Sait Aktaş tarafından 15 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Sevgili dostlarim.
    Uzun suredir arastirip cevabini bulamadigim bir sorum olacak.
    6331 sayili kanun tum isyerlerini kapsamakta malum. Peki denizcilik sirketlerini de kapsiyor mu bu kanun?
    Hukuk dersinde bu kanun deniz tasimaciligini kapsamamaktadir gibi bir konusma gecti.
    Gemuler de Cok tehlikeli sinifta yer aliyor.
    Birisi bana bu konuda yardimci olursa sevinirim.
  2. bim İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Kamu
    İş Kanunu:
    İstisnalar
    MADDE 4.- Aşağıda belirtilen işlerde ve iş ilişkilerinde bu Kanun hükümleri uygulanmaz;
    a) Deniz ve hava taşıma işlerinde,
    b) 50'den az işçi çalıştırılan (50 dahil) tarım ve orman işlerinin yapıldığı işyerlerinde veya işletmelerinde,
    c) Aile ekonomisi sınırları içinde kalan tarımla ilgili her çeşit yapı işleri,
    d) Bir ailenin üyeleri ve 3 üncü dereceye kadar (3 üncü derece dahil) hısımları arasında dışardan başka biri katılmayarak evlerde ve el sanatlarının yapıldığı işlerde,
    e) Ev hizmetlerinde,
    f) İş sağlığı ve güvenliği hükümleri saklı kalmak üzere çıraklar hakkında,
    g) Sporcular hakkında,
    h) Rehabilite edilenler hakkında,
    ı) 507 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Kanununun 2 nci maddesinin tarifine uygun üç kişinin çalıştığı işyerlerinde.
    Şu kadar ki;
    a) Kıyılarda veya liman ve iskelelerde gemilerden karaya ve karadan gemilere yapılan yükleme ve boşaltma işleri,
    b) Havacılığın bütün yer tesislerinde yürütülen işler,
    c) Tarım sanatları ile tarım aletleri, makine ve parçalarının yapıldığı atölye ve fabrikalarda görülen işler,
    d) Tarım işletmelerinde yapılan yapı işleri,
    e) Halkın faydalanmasına açık veya işyerinin eklentisi durumunda olan park ve bahçe işleri,
    f) Deniz İş Kanunu kapsamına girmeyen ve tarım işlerinden sayılmayan, denizlerde çalışan su ürünleri üreticileri ile ilgili işler,
    Bu Kanun hükümlerine tabidir.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 15 Haziran 2013 ---


    YAPI İŞLERİNDE İŞÇİ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ TÜZÜĞÜ
    Madde 2 - Bu Tüzükte geçen "yapı işleri" deyimi, maden ocakları hariç olmak üzere, yerüstü veya yeraltında, su üstü veya su altında yapılan bina, set, baraj, yol, demiryolu, havai hat, tünel, metro, köprü, çelik yapı ve montajı, iskele, liman, gemi inşaatı, dalgakıran, kanalizasyon, lağım, kuyu, kanal, duvar ve benzeri inşaat, tamirat, tadilat ve yıkım işlerini; toprak kazı, yarma ve doldurma işlerini; elektrik, sıhhi tesisat ve kalorifer tesisatı işlerini; dülgerlik, marangozluk, sıva, badana ve boya işlerini; bu işlerde kullanılan sabit ve haraketli makina ve tesislerin kullanılmasını kapsar.
  3. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Sayın bim bahsettiğim kanun maddeleri de bunlardı zaten. Burada ayrıntılı bilgi verilmemiş durumda. Çünkü bizler denizciler olarak 5510'a değil 854 numaralı kanuna tabiyiz.
    Bizim işimiz
    a) Kıyılarda veya liman ve iskelelerde gemilerden karaya ve karadan gemilere yapılan yükleme ve boşaltma işleri, veya
    gemi inşaatı, işi değil maalesef. Gemide bizzat yük taşıma işi. Liman faaliyeti veya gemi inşaatı faaliyeti değil.

    Fakat şöyle de bir durum var. Bu ISG kurslarında gördüğümüz oluşmamış kaza raporlaması, kaza raporları, sıcak çalışma, soğuk çalışma vb. vb. tüm evrak işlerini ben mezun olduğum 2008 den beri gemilerde yapıyorum. Kısacası bu ISG konularının çok daha fazla kapsamlısı gemilerde zaten yıllardır ISM Code, ISPS code kapsamında uygulanan şeylerdi. Çalışma saatleri konusunda ise ILO'nun yayınlanmış olan genelgelerine bakarsanız yarısından daha fazlasının denizcilier için yayınlandığını da göreceksiniz.

    Zaten uygulamakta olduğumuz oturmuş bir sistem vardı bizde zaten. Şimdi tekrar bu sistem resmi olarak gemilere uygulanacak mı bunu merak ediyorum.

    Cevabınız için ayrıca teşekkür ederim.
  4. bim İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Kamu
    Sait bey rica ederim, ben yorum yapmadan bulabildiklerimi eklemeye çalıştım, konu hakkında detaylı bilgiye sahip değilim fakat bildiğim kadarıyla denizde yapılan işler kanun kapsamında değil fakat kıyı, limanda yük boşaltma, yük bindirme, gemi inşaatı gibi karada veya karayla bağlantılı yapılan işler kanun kapsamında diye biliyorum.

    şöyle bir soruda ben sorabilirim :) işveren amerikaya mermer ihracatı yapıyor, mermerin fabrikada işlenmesi atıyorum 1 ay sürüyor, işveren teslim süresini kısaltmak için gerekli fabrika düzenini gemide oluşturarak ocaktan çıkan mermeri geminin amerikaya seyri esnasında yapıyor. mesela bu iş denizde yapıldığı için kanun kapsamına giriyor mu girmiyor mu? :)
  5. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Mermer için değil ama dediğiniz işlem otomotiv sektörü için ülkemizde yapılmaktaydı.
    Toyota şirketinin Türkiyede fabrikaları bulunmadan evvel otomobil parçaları devasa gemilere yüklenip uzunca seyir boyunca zaman tasarrufu sağlamak adına gemide üretim yapılabiliyordu.
    Burada bizim armatörlerimiz işin şu kolaylığına kaçıyorlar.
    Bir gemiyi Türk Bayraklı yaparsanız Türk malı sayılmakta ve türk kanunlarına uymak zorundadır. Oysa bu tarz gemiyi işine bakılmaksızın yabancı bayraklı yaparsanız, hangi ülkenin bayrağını aldıysanız onun kanunlarına tabisiniz.
    Şu an Türk Bayrağına kayıtlı bu tarz bir gemi tesisi bulunmadığından böyle bir durum söz konusu değildir. Ama öyle dahi olsa üretim bölümü ayrı bir işletme olarak kurulup ISG ye uygun hale getirilir. Aynı yolcu gemilerinde olduğu gibi. Yolcu gemileri 2 kısımdan oluşur. 1. Kısım Denizcilik hizmeti kısmıdır ki kaptan, tayfalar vb. kapsar. Diğer bölüm de otel bölümüdür ki konaklama hizmetlerine ait otel müdürü, kat hizmetleri, gümrük ve pasaport memurlar vb. kapsar.
    Benim de aklıma bu tarz şeyler takılıyor.
    Sonuçta bende kursumu tamamladım. Allah nasip ederse de sertifikamı da alacağım ama gemilerde ne hükümde çalışırım bilemiyorum. Zaten gemilerde uygulamaya konulursa yaşadım. :D Ama iş kodu gereği zaten tersaneler, liman hizmetleri gibi yerlerde de A Sınıfı hakkımız var.
  6. egemenucar İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    87255
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    serbest
    Bende bir armatör ile görüştüm, kanun kapsamında değil gibi bir yorumum vardı fakat o sırada bulunan bir evrak takibi yapan personel, evrak takibi yaptığı diğer armatörün isg uzmanı çalıştırdığını söyledi.
    Telefonla görüştük ama tam ikna olamadım bizim armatörde zaten kapsam dışında olmaktan yana.
    Deniz Ticaret Odasını aradı, durumu bildirdi 4857 sayılı kanun da kapsam dışında olduğuna dair dilekçe yazdı.
    Balıkçı gemelierinde bu işin nasıl yapılacağına dair bir yönetmelik olduğunu ama yük gemileri ve tankerler ile ilgili bir yönetmelik olmadığını bu sebeple muaf tutulmalarını belirtti.
    SONUÇ: Deniz Ticaret Odası ÜÇ aydır lobi ve kulis yaptığını şu an itibari ile kanun Kapsamında oldukalrını ama MART ayında bir yönetmelik beklediklerini ve durumun o zaman belli olacağını bildirdi.
  7. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Kurumsal şirketler kanun kapsamına bizzat girmeseler bile bu konuda çok titizler.
    Çalıştığım şirket bir holdinge bağlı çalışmakta. Holding bünyesinde İş Güvenliği her zaman 1. sırada önem arz etmekte olduğundan şirket gemileri düzenli olarak denetlenmekte. ( Gelen A Sınıfı arkadaşımız gemilerde uygulanacak ek örnek bulamadığı gibi gemideki uygulamalarımıza ait fotoğrafları çekip holdingin diğer şirketlerinde de uyguluyor ama olsun. )
    Artık ben de sertifika alarak şirket için faydalı olabilirim. Kısa süre içerisinde bende HSEQ departmanına sertifika numaramı bildireyim. Hem de resmi olarak hem kendi işimi yaparken, İGU olarak da işimin hakkını verebileyim.
  8. şükrü özcan İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    6331 sayılı yasa 2.maddede kapsam ve istisnalarıaçıkca yazmıştır.Dolayısı ile yeni bir kanun,yönetmelik çıkmadan ticari gemilerin kapsam dışı olması söz konusu değildir.Ayrıca gemilerin tümü çok tehlikeli sınıfta değil sadece tankerler çok tehlikeli,diğerleri ise tehlikeli sınıftadır.

    Başarılar
  9. ibrahim kol İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Health and Safety için SOLAS, Environment için MARPOL sözleşmelerine bakmalısınız. Tüm dünyada Su Yolu taşımacılığı tarihten beri kara standartlarından uzakta kendi standartlarını yazar ve uygular durumda olmuşlardır. Çoğu zaman karadan daha önde gittikleri de görülmüştür.
  10. Serkan Sü İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Gemi İnşa A.Ş.
    Balıkcı teknelerı ıcın yonetmelık mevcut, ancak turk gemılerı dısındakı gemıler uluslararası kaunlara tabı
  11. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Yeni bir calisma ile havayolu ve denizyolu için isg faaliyetleri uluslararasi rekabeti sağlamak acisindan askiya alinmistir.
    Tüm deniz ve hava calisanlarina hayirli ölümler dilerim.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 12 Ağustos 2014 ---
    Tesekkur ederim dedikleriniz için de bunlar uluslararasi zaten. Bunları harfiyen uyguluyoruz.
    Bizim ülkemizin konu ile ilgili kanunu varken dahil olmamamizi elestiriyorum.
  12. M.Serkan Balkan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    1231
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Özel Şirket
    Nace koduna bakabilirsin, listede adı varsa kapsar. Yok kapsamaz derse işverene o zaman işyeri faaliyetinde yanlışlık var olduğunu söyleyebilrisiniz.

    Syg
  13. KuzeyHanoglu İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    deniz taşımacılığı yapmayan sadece araştırma amaçlı kullanılan bir gemi var. Bu gemi de 6331 e tabimidir?