1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Işçiyi, müşteriyi, dünyayı düşünerek çok başarılı olmak mümkün. nasıl mı?

Konusu 'Köşe Yazıları' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 26 Eylül 2014 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    [​IMG]
    Fatoş Karahasan
    Marka danışmanı, gazeteci, yazar

    fkarahasan@gmail.com
    Twitter:@fatoskarahasan

    İşçiyi, müşteriyi, dünyayı düşünerek çok başarılı olmak mümkün. Nasıl mı?
    26.09.2014 Cuma16:45

    Biz Türkiye’de işçilerin hakları, trajik kazalar ve artan çevre sorunlarıyla boğuşurken, Almanya gibi ülkeler çevreyi, çalışanı ön plana çıkarak üretim modelleriyle yükseliyorlar.

    Geçtiğimiz hafta, Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar ve Stratejik Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Koray Bebekoğlu’yla birlikte Almanya’nın en büyük otomotiv üretim kompleksi olan VW Wolfsburg fabrikasını ziyaret etme fırsatım oldu. Üretim tesisindeki üstün teknolojiyi, işcilerin çalışma koşullarını, otomobil temalı dev park Autostadt’taki eğlenceli eğitim programlarını, sürdürülebilirlik çalışmalarını imrenerek izledim. Satışları ve karı artırmanın kısa dönemli acımasız hedeflerle değil, uzun soluklu ilkeli yaklaşımlarla mümkün olabildiğini bir kez daha gördüm. İnsanlığın geleceği için umutlandım, Türkiye’nin de bir bilinç sıçraması yapabilmesini canı gönülden diledim.

    [​IMG]

    Başarılı marka yaratma ve yaşatmanın dört kuralı
    Başarılı markalar yaratmak ve yaşatmak isteyenler için VW’den aldığımı 4 dersi aşağıda paylaşıyorum:

    1. Araştırma-Geliştirmeye yatırım yapmak.
    Zamanı yakalamak yetmiyor. Geleceği görmek ve bu doğrultuda çalışmak gerek. AR-GE olmadan başarı gelmiyor. 2013 yılında AR-GE çalışmalarına 10 milyar Euro’dan fazla kaynak ayıran Volkswagen Grubu, dünyada AR-GE’ye en çok yatırım yapan üretici firma konumunda. (Volkswagen’i, 8.3 milyar euro ile Samsung izliyor.)

    2. Çeşitliliği yönetebilmek
    Volkswagen Binek ve Ticari Araç, Audi, SEAT, Skoda, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Scania, MAN, Ducati gibi çok geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Volkswagen Grubu’nda 572 bin kişi çalışıyor. 27 ülkede 106 üretim merkezi bulunan ve 153 ükeye satış yapan Volkswagen Group, küresel çeşitliliği büyük bir başarıyla yönetiyor. Farklı modelleri, farklı hedef kitlleleri anlamak, onlara uygun çözümler sunmak ve bunu küresel olarak yapabilmek için, sağlam stratejiler, kurallar, disiplin ve en önemlisi etik değerler gerektiğini gözler önüne seriyor.

    3. Memnun çalışanlara sahip olmak
    Wolfsburg’daki üretim tesisi, Volkswagen Group’un dünyadaki en büyük fabrikası. Kendine ait bir tren istasyonu bile var. 26 farklı ülkeden 52 bin kişi çalıışıyor. Her 16 saniyede bir aracın üretildiği fabrikanın AR-GE bölümünün 12 bin çalışan var. Mavi yakalıların yüzde 15’i, tüm çalışanların yüzde 40’ı kadın. İşçilerin yüzde 99’u sendika üyesi. Çok aşırı talep olduğu dönemler hariç, sadece 5 gün çalışıyorlar. Çalışma koşulları son derece sağlıklı. Yaptıkları işten bunalmamaları için, dönüşümlü olarak görev yapıyorlar. Ortalama bir işçi brüt 3 bin 500 (net 2bin 500) euro civarında kazanıyor. Özetle, tam 150 ülke için üretim yapan bu dev fabrikanın çalışanları insanca yaşıyor ve insanca üretiyorlar.

    4. Deneyimi yönetmek
    Wolfsburg’da her gün 25 bin araç teslim ediliyor. Tesiste, araç teslim deneyimini mükemmel bir hale getirmek ve gelen ziyaretçilere VW Dünyasını daha yakından tanıtmak için bir Otomobil Kenti “Autostadt” yaratılmış. Yeşillikler içindeki alanda, müzeler ve restoranlar yer alıyor. Çocukların oyun oynayarak otomobil kullanmayı öğrendiği, yemek yapabildiği alanlar, ailelere hoşça vakit geçirme imkanı sunuyor. Yılda 2 milyon kişinin ziyaret ettiği tesiste, 2009’dan beri sürdürülebililik konusunda “interaktif” bölümlerle çevre bilincini artırmak için çalışmalar yapılıyor.

    Doğuş Otomotiv Türkiye’de nasıl pazar lideri oldu?

    VW Wolfsburg Fabrika ziyareti öncesinde bir basın toplantısı düzenleyen Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar’ın verdiği bilgiye göre, ülkemizde şu anda yollarda 1 milyon VW markalı araç dolaşıyor. 14 markayı bünyesinde barındıran Doğuş Otomotiv toplam pazarın % 21.5’ini elinde tutarak, ülkemizin en çok otomobil satan kuruluşu olmayı başarmış durumda. Kuruluş, 6 tanesi “Mega” tanımına giren 500’ü aşkın satış ve servis noktasıyla , müşterilerine en iyi hizmeti sunmak için çalışıyor.
    Aclan Acar, sadece işini iyi yapan kuruluş olmanın yeterli olmadığını bilen bir yönetici olarak, sürdürülebilirlik çalışmalarına gönül vermiş bir biçimde ilerliyor. Uluslararası Global Reporting Initiative (GRI) standartlarında bu yıl beşincisini yayınladıkları Kurumsal Sorumluluk Raporu bu çalışmaları açık bir biçimde ortaya koyuyor.

    Sürdürülebilik çalışmaları meyve veriyor
    • Doğuş Otomotiv, hem dış hem de iç müşteriyi memnun etme hedefiyle çalışıyor. Çalışan memnuniyeti yüzde 70’lere erişmiş.
    • Kadın çalışan oranı yüzde 23 (mavi ve beyaz yakalı). Geçtiğimiz yıl yeni işe alımlarda kadın çalışan oranı, yüzde 10’dan yüzde 33’a çıkmış.
    • Kağıt tüketimi azaltılarak, 9 bin ağaç kesilmekten kurtulmuş.
    • Atık yönetimi sayesinde, 5 bin 575 ton karbondioksitin, atmosfere salımı önlenmiş.
    • Satılan araç başına karbon emisyonlarında 2011’den bugüne yüzde 7’lik bir iyileşme sağlanmış.
    • Araç başına su tüketim miktarı, son yılda 0.59 metreküpten, 0.57 metreküpe inmiş.
    • “Trafik Hayattır” projesi kapsamında, ilköğretim okullarındaki “Hayat Bilgisi” kitaplarında 2.5 sayfaya sığdırılan bilgiler, kitap haline getirilmiş.

    Kullanmadığınız eşyalarınızı atmayın!

    cnntürk

    Ekli Dosyalar:

    • HABER.jpg
      HABER.jpg
      Dosya Boyutu:
      28,6 KB
      Görüntüleme:
      1.833
  2. Alper Akpunar Eğitim Grubu Lideri

    • Eğitim Grubu
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    16217
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Gündoğdu Mobilya (Sümela)
    Bizim ülkenin işverenlerinin çoğunun tek düşüncesi az maliyet yüksek gelir ve bu geliri de çalışan sırtından kazanmak. Böyle düşündükçe bir adım ileri gidemeyiz gidemiyoruz. Ama mantıklı adımlar atan köklü şirketler çalışanın hakkınıda verdiği sürece gelişecektir..