1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Yürürlükte Iş ekipmanlarının kullanımında sağlık ve güvenlik şartları yönetmeliği

Konusu 'Mevzuat Kütüphanesi' forumundadır ve Talha Taflıoğlu tarafından 7 Mart 2013 başlatılmıştır.

  1. Nurdan Dahi İstanbul Temsilcisi

    • Forum Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    İstanbul
    Sertifika Numarası:
    45334
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    TEZ MEDİKAL
    3 ay... yeni yönetmeliklerden muafsınız.
  2. Tuğba Coşkun İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Bireysel
    sınav da eski durumu sorarlar 3 ay denmeli
  3. Orkun Dalyan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    118515
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Enerji Sektörü
    02.05.2014 tarihli resmi gazetede "İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" çıktı.
    Peki değişen ne oldu ?

    MADDE 1 – 25/4/2013 tarihli ve 28628 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinin geçici 1 inci maddesinin ikinci fıkrasında geçen “bir yıl” ibaresi “üç yıl” olarak değiştirilmiştir.
    yani;
    Daha önce düzenlenmiş olan periyodik kontrol raporları
    GEÇİCİ MADDE 1
    (2) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren bir yıl (3 yıl oldu) boyunca periyodik kontrol raporunda kayıt numarası aranmaz.

    MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde geçen “bir yıl” ibaresi “üç yıl” olarak değiştirilmiştir.
    yani;
    Yürürlük
    MADDE 16
    a) 13 üncü maddesi yayımı tarihinden itibaren bir yıl (3 yıl oldu) sonra. peki 13.madde neydi

    Periyodik kontrolleri yapmaya yetkili kişilerin bildirimi
    MADDE 13 (1) Bu Yönetmelik kapsamında periyodik kontrolleri yapmaya yetkili kişiler, bilgilerini Bakanlığa elektronik ortamda kayıt yaptırır.

    a) Bakanlığa elektronik ortamda yapılacak kayıt, asgari aşağıdaki bilgileri içerir.

    1) Adı ve soyadı.

    2) T.C. kimlik numarası.

    3) Mezun olduğu okul, bölüm, tarihi ve diploma numarası.

    4) Hizmet zorunluluğu bulunması halinde çalıştığı kurum veya işletmenin sigorta sicil numarası.

    5) Periyodik kontrol yapacağı iş ekipmanı.

    (2) Bildirimde beyan esastır. Bu kişilere Bakanlıkça kayıt numarası verilir.

    (3) Bakanlıkça yapılan araştırma sonucu beyan edilen bilgilerin doğru olmadığı tespit edilenlerin kaydı silinir. Kaydı silinenler Bakanlığın internet sitesinde ilân edilir. Bu kişiler hakkında ilgili mevzuat çerçevesinde işlem yapılır.

    (4) Kaydı silinenlerin silinme tarihinden itibaren üç yıl içerisinde yaptığı başvurular, üç yılın tamamlanmasına kadar askıya alınır.

    (5) Periyodik kontrol raporlarında kayıt numaralarının bulunması gerekir.

    (6) Beyan edilen bilgilerin doğru olmadığı tespit edilenler ile kayıt numarası almayanlar tarafından düzenlenen periyodik kontrol raporları geçersiz sayılır.

    özet: Bakanlık yine bir şeyleri düzene oturtamadı ve uzattı
  4. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    2 Mayıs 2014 CUMA


    Resmî Gazete

    Sayı : 28988

    YÖNETMELİK

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından:

    İŞ EKİPMANLARININ KULLANIMINDA SAĞLIK VE GÜVENLİK

    ŞARTLARI YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA

    DAİR YÖNETMELİK

    MADDE 1 – 25/4/2013 tarihli ve 28628 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinin geçici 1 inci maddesinin ikinci fıkrasında geçen “bir yıl” ibaresi “üç yıl” olarak değiştirilmiştir.

    MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde geçen “bir yıl” ibaresi “üç yıl” olarak değiştirilmiştir.

    MADDE 3 – Bu Yönetmelik 25/4/2014 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

    MADDE 4 – Bu Yönetmelik hükümlerini Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yürütür.


    Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin

    Tarihi

    Sayısı

    25/4/2013

    28628
  5. Fatma Kocaer Bölüm Yöneticisi

    • Bölüm Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Konya
    Sertifika Numarası:
    13436
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    MADDE 1 – 25/4/2013 tarihli ve 28628 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinin geçici 1 inci maddesinin ikinci fıkrasında geçen “bir yıl” ibaresi “üç yıl” olarak değiştirilmiştir.

    Daha önce düzenlenmiş olan periyodik kontrol raporları

    GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce düzenlenmiş olan periyodik kontrol raporları süresince geçerlidir.

    (2) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren bir yıl boyunca periyodik kontrol raporunda kayıt numarası aranmaz.

    MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde geçen “bir yıl” ibaresi “üç yıl” olarak değiştirilmiştir.

    MADDE 16 – (1) Bu Yönetmeliğin;

    a) 13 üncü maddesi yayımı tarihinden itibaren bir yıl sonra,

    b) Diğer hükümleri yayımı tarihinde,

    yürürlüğe girer.

    MADDE 13 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında periyodik kontrolleri yapmaya yetkili kişiler, bilgilerini Bakanlığa elektronik ortamda kayıt yaptırır.

    a) Bakanlığa elektronik ortamda yapılacak kayıt, asgari aşağıdaki bilgileri içerir.

    1) Adı ve soyadı.

    2) T.C. kimlik numarası.

    3) Mezun olduğu okul, bölüm, tarihi ve diploma numarası.

    4) Hizmet zorunluluğu bulunması halinde çalıştığı kurum veya işletmenin sigorta sicil numarası.

    5) Periyodik kontrol yapacağı iş ekipmanı.

    (2) Bildirimde beyan esastır. Bu kişilere Bakanlıkça kayıt numarası verilir.

    (3) Bakanlıkça yapılan araştırma sonucu beyan edilen bilgilerin doğru olmadığı tespit edilenlerin kaydı silinir. Kaydı silinenler Bakanlığın internet sitesinde ilân edilir. Bu kişiler hakkında ilgili mevzuat çerçevesinde işlem yapılır.

    (4) Kaydı silinenlerin silinme tarihinden itibaren üç yıl içerisinde yaptığı başvurular, üç yılın tamamlanmasına kadar askıya alınır.

    (5) Periyodik kontrol raporlarında kayıt numaralarının bulunması gerekir.

    (6) Beyan edilen bilgilerin doğru olmadığı tespit edilenler ile kayıt numarası almayanlar tarafından düzenlenen periyodik kontrol raporları geçersiz sayılır.


    MADDE 3 – Bu Yönetmelik 25/4/2014 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

    MADDE 4 – Bu Yönetmelik hükümlerini Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yürütür.
  6. Zaim Zengin Eğitim Grubu

    • Eğitim Grubu
    İl Temsilciliği:
    Tekirdağ
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
    Bina Sorumlusu ve Yıllık Kontrol
    Bina sorumlusu
    MADDE 9 – (Değişik:RG-5/11/2011-28106)

    (1) Bina sorumlusu; asansörün bu Yönetmelik kurallarına uygun olarak güvenli bir şekilde çalışmasını sağlamak amacıyla ayda en az bir defa düzenli olarak bakımını yaptırmaktan ve kullanıcıların can ve mal güvenliğinin tam olarak sağlanması amacı ile gerek kullanım hatalarından, gerekse harici müdahalelerden meydana gelebilecek tehlikelerin önlenmesi için ilk yıllık kontrolünü, asansörün piyasaya arz edildiği tarih itibarıyla ilk yılın sonunda, devamında ise yılda en az bir kere yaptırmaktan sorumludur.
    Yıllık kontrol
    MADDE 10 – (Değişik:RG-5/11/2011-28106)

    (1) Asansörün piyasaya arz edildiği tarih itibarıyla ilk yılın sonunda, devamında ise yılda en az bir kere olmak üzere, her asansörün yıllık kontrolü yapının bağlı bulunduğu ilgili idare tarafından, A tipi muayene kuruluşuna yaptırılır.
    (2) Yıllık kontrol faaliyetlerinin yürütülmesine yönelik A tipi muayene kuruluşunun belirlenmesi aşamasında, yapının bağlı bulunduğu ilgili idarece gerekli duyurular yapılır ve başvurular alınır.
    (3) İlgili idarece alınacak başvurular neticesinde A tipi muayene kuruluşunun yeterliliği; sahip olduğu akreditasyonun kapsamı, periyodik kontrol ve muayene konularını kapsayacak şekilde düzenlenmiş olan mesleki sorumluluk sigortasının uygunluğu, bünyesinde tam zamanlı olarak çalıştırdığı muayene şefi ve muayene personeli sayısı, periyodik kontrol ücreti ve periyodik kontrolde kullanılmak üzere hazır halde tutulan teçhizatın genel durumu gibi kriterler dikkate alınarak incelenir.
    (4) Yapılan incelemeler neticesinde belirlenen A tipi muayene kuruluşu ve ilgili idare arasında imzalanacak görevlendirme sözleşmesi ile A tipi muayene kuruluşuna asansörlerde yıllık kontrol işi için yetki verilir ve kamuoyuna gerekli duyurular yapılır.
    (5) A tipi muayene kuruluşu ile ilgili idare arasında imzalanacak olan protokolde öngörülen sözleşme süresi boyunca, A tipi muayene kuruluşunun akreditasyonunun ve mesleki sorumluluk sigortasının sürekliliği sağlanır.
    (6) Mesleki sorumluluk sigortasının sürdürülmemesi, akreditasyonun askıya alınması veya iptal edilmesi durumlarında, ilgili idare tarafından A tipi muayene kuruluşunun yetkisine son verilir ve gerekli duyurular yapılır.
    (7) Yıllık kontrol raporunun tanzim ettirilmesinin takibine ve yıllık kontrol ücretinin karşılanmasına dair sorumluluk, asansörün bulunduğu yapıdaki bina sorumlusuna aittir.
    (8) Yıllık kontrol faaliyetleri kapsamında bina sorumlusundan talep edilecek yıllık kontrol ücreti, ilgili idare tarafından tespit ve ilan edilir.
    (9) Yıllık kontrol, asansörün bakımını üstlenen asansör monte eden veya onun yetkili servisi nezaretinde gerçekleştirilir.
    (10) Yıllık kontrol aşamasında asansörde oluşabilecek hasarların tazmini, A tipi muayene kuruluşunun mesleki sorumluluk sigortasından karşılanır.
    (11) A tipi muayene kuruluşunca verilecek olan muayene raporu üç nüsha olarak tanzim edilir ve ilgili idarede, bakım yapan firmada ve bina sorumlusunda birer nüshası muhafaza edilir.
    (12) Bina sorumlusunca yıllık kontrolüne izin verilmeyen asansör, A tipi muayene kuruluşu tarafından yapının bağlı bulunduğu ilgili idareye bildirilir ve yıllık kontrolü yaptırılıncaya kadar hizmet dışı bırakılması sağlanır.
    (13) Yıllık kontrol neticesinde, asansörün çalışmasında can ve mal güvenliği açısından bir tehlike söz konusu ise, asansörün çalışmasına can ve mal güvenliği sağlanıncaya kadar izin verilmez. Buna rağmen, asansörün çalıştırılmasından bina sorumlusu sorumludur.
    (14) Yıllık kontrolün yaptırılıp yaptırılmadığının denetiminden ilgili idare sorumludur.
    (15) Asansörde meydana gelebilecek bir kaza sonrasında, yıllık kontrol tekrarlanır.
    (16) Yıllık kontrol faaliyetine ilişkin istatistiki bilgiler ilgili idarece kayıt altına alınır ve Bakanlığa açık tutulur.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 13 Mayıs 2014 ---
    ASANSÖR BAKIM VE İŞLETME YÖNETMELİĞİ ne göre A TİPİ ASANSÖRLERİN KONTROLÜ BİNANIN BULUNDUĞU BELEDİYENİN ANLAŞTIĞI AKREDİTASYONLU FİRMAYA YAPTIRMAK GİBİ ZORUNLULUK VAR. Ama bina sakinleri başka bir firmaya yaptırabiliyor mu
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 13 Mayıs 2014 ---
    Buna göre hangi yönetmeliği uygulamak zorundayız.