1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Iş kazası-çelik halat kopması

Konusu 'Kaza İnceleme ve Araştırmaları' forumundadır ve A.Sait Külekçi tarafından 6 Eylül 2013 başlatılmıştır.

  1. A.Sait Külekçi İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    46434
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Yaklaşık 10 dakika önce,
    Vinç ile 2900kg lık malzeme taşırken, malzemelerin bağlı olduğu çelik halat koptu. Malzemenin ağırlığından dolayı ivme kazanan vinç, kör noktadan, tamponları da kırarak düştü.

    Benim gözden kaçırdığım bu ayrıntıyı, uzmanlarımın kaçırmaması dileği ile
  2. ggulnur İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    97060
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    bu kazada çelik halatın önceden değiştirlmesi mi gerekiyordu kalıte kontrolü yapılmamış olması mı iş kazasına neden oldu yoksa yükün ağırlığımı sebep verdi vınclerın ortlama kadırabılecegı yuk mıktarı 3 ton ağırlık normal geldı bana ama tabı her vincin kaldırabileceği yük miktarıda farklı olsa gerek Neydi kaza araştırma sonucu Sait Bey?
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 14 Eylül 2013 ---
    Geçmiş olsun demeliydim umarım kaza geçiren kişi olmamıştır :(
  3. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    Büyük geçmiş olsun.. raporları mutlaka yayınlayın isterim.
  4. Samet Kılıç İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    110245
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Çelik halat koptuğuna göre vinçte bir sorun yok. muhtemelen yük halatın kaldırabileceğinden fazla ya da halatta yıpranma ve açılma var.
  5. A.Sait Külekçi İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    46434
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Vİnç 10 tonluk.
    Detay anlatmak gerekir ise, 30 adet 6 metre uzunluğunda ve toplamda 2900 kg gelen çelik bir balya düşünün. Fabrika çıkış itibarıyla 2 ayrı yerinden çelik tel ile bağlanarak balya yapılmış. Siz kendi halatlarınızı malzemenin iki yerinden bağlayıp tırdan indiriyorsunuz. Tırdan vinç marifeti ile yukarı kaldırılan balyada fabrikanın bağlamış olduğu çelik telin biri kopuyor. 6 metrelik 30 adet U demiri kopan kısma doğru kayıyor. Bu kayma esnasında vinç (piyasa da kedi de denir) ivme alıyor. Hızla kısa mesafe olan yerden tamponları kırıp ayak ile duvar arasından yere (içlerinde bende dahil) 4 kişinin ortasına düşüyor.Kimsenin burnu bile kanamadı.
    Tanponlar daha sağlam olmalıydı. Vinç hareket alanında kimse olmamalıydı.
    Uzmanlık yaptığım yer olmadığı ve henüz İSG kültürü oluşmadığı için herhangi bir raporlama şimdilik yok. 1,1,2014 de raporlamalara geçeceğiz
  6. Samet Kılıç İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    110245
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Genelde piyasada kullanılan çelik halatlar sertifikasız ve tanımsız oluyor. Piyasan temin edilen çelik halatlar sarma yöntemi ile birbirine bağlanıyor ve genelde aşırı yükte veya uzun sürekli kullanımda bu sarımlar açılıyor. Bu nedenle standartlara sahip ve taşıma kapasitesi tanımlı taşıyıcılar kullanılması en garantili yöntem.
  7. Fırat Nurdoğan Kaza Olay Araştırma Uzmanı

    • Bölüm Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    66039
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Öncelikle geçmiş olsun. Samet beyinde dediği gibi piyasada özellikle çelik halatların standardı yok.Daha doğrusu reel ile etiketin alakası yok.Sarım sayıları ve kalınlık üzerinden gidilse de genellikle sarımda kullanılan metalin kalitesi hep gözardı edilir ki bu faktör yakalamaya çalıştığımız Avrupa kalite anlayışının çok gerisinde.Siz ne kadar kalın sararsanız sarın kalitesi düşük bir çeliğin dayanımı her zaman bir tehlike kaynağı olarak önünüzde duracaktır.Özellikle ucuza bir şeyi yapıp satma ve alma sevdamız kaliteyi ve standartı yakalamamızın önündeki en büyük engel. İşi layıkıyla yapan çelik halat firmalarını tenzih ederim..