1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Iş makineleri ile çalişmalarda iş güvenliği talimati

Konusu 'Talimatlar' forumundadır ve efecan tarafından 23 Haziran 2012 başlatılmıştır.

  1. efecan İSGforum Üyesi

    İŞ MAKİNELERİ iLE ÇALIŞMALARDA İŞ GÜVENLİĞİ TALİMATI OPERATÖR KONTROLLERİ
    1. İş makineleri her gün düzenli olarak operatörleri tarafından gerekli kontrollere tabi tutularak sonuçları “Günlük Çalışma Defteri” ne işlenecektir.
    2. Operatörler çalışmaya başlamadan önce:
    a. Lastik basınçlarını ve bijonları;
    b. Frenleri, debriyaj ve direksiyonu
    c. Akaryakıt, motor yağı, soğutma suyunu,
    d. Korna, sinyal, farlar, geri vites, sesli ışıklı ikaz, akü, ayna vb.ni
    e. Hidrolik yağı, kaldırma ve bum yatırma sistemlerini,
    f. Yük kaldırma ve taşıma bomunu, zincir, bilye, makara ve pimlerini, g. Çatallar ve pimlerini,
    h. Sürücü mahalli ve koltuğunu
    ı. Makinenin günlük temizliğini,
    j. Amirlerin vereceği diğer emir ve talimatlara uyulmasını,
    k. Kontrol ederek sonuçlarını kayıtlara işleyecektir.
    3. Tespit edilen hususlardan giderilebilecekler giderilmeli kalan hususlar derhal yetkili amire bildirilmelidir.
    İŞ MAKİNELERİ KULLANMA TALİMATI
    Ø ANCAK EHLİYETLİ YETKİLENDİRİLMİŞ ELEMANLAR TARAFINDAN KULLANILMALIDIR. o İŞARETLENEREK KENDİSİNE AYRILMIŞ YOL VE ALANLARDA KULLANILMALIDIR.
    o ÜZERİNDE KESİNLİKLE İNSAN TAŞINMAMALIDIR.
    o ASANSÖR GİBİ, YÜKSEK BİR ALANA İNSAN ÇIKARMAK İÇİN KULLANILMAMALIDIR. o KULLANIRKEN, TRAFİK KURAL, İŞARET VE LEVHALARINA DİKKAT EDİLMELİDİR.
    Ø TEHLİKE ANI HARİÇ HİÇBİR ZAMAN ANİ FREN YAPILMAMALIDIR.
    o YÜKLÜ İKEN MOTOR STOP EDİLMEMELİDİR.
    o YÜKLER KESİNLİKLE ÇALIŞANLARIN ÜZERİNDEN GEÇİRİLMEMELİDİR.
    o İSTİAP HADDİ ÜSTÜNDE YÜK YÜKLENMEMELİDİR.
    o SÜRÜCÜ, MOTOR ÇALIŞIRKEN EL FRENİ ÇEKİLMEDEN AŞAĞI İNMEMELİDİR.
    o UYGUN ŞEKİLDE KORUNMAMIŞ HAVA, SU VB. HORTUM VE BORULAR İLE ELEKTRİK § KABLOLARI ÜZERİNDEN GEÇİLMEMELİDİR.
    o OPERATÖRÜN ELLERİ, SÜRÜCÜ KABİNİNİN ZEMİNİ, YAĞLI VE KAYGAN OLMAMALIDIR.
    o GENEL BİR KURAL OLARAK SAĞDAN GİDİLMEYE ÖZEN GÖSTERİLMELİDİR.
    o KAPI, ÖNÜ GÖRÜLMEYEN VİRAJ VB. YERLERE YAKLAŞIRKEN KORNA İLE İKAZ YOLUNA GİDİLMELİDİR. Ø YÜK TEK ÇATAL İLE KALDIRILMAMALIDIR.
    o YÜKÜN AĞIRLIK MERKEZİ VE DENGESİNE DİKKAT EDİLMELİDİR.
    o ÇATALLARIN ARALIĞI MÜMKÜN OLDUĞU KADAR GENİŞ AYARLANMALIDIR.
    o SADECE YÜK KALDIRMA, NAKLETME VE İSTİFLEME İÇİNDİR, YÜKLERİ SÜRÜKLEME, § İTME, DEVİRME, VB. İÇİN KULLANILMAMALIDIR.
    Ø FORKLİFTİN YÜKSEĞE KALDIRILMIŞ YÜKLE HAREKET ETMESİ YASAKTIR.
    o YÜKÜN GÖRÜŞÜ ENGELLEDİĞİ HALLERDE YA DA MEYİLLİ YOLDA İNİŞLERDE GERİ GERİ GİDİLMELİDİR.
    o ROGAR KAPAĞI, IZGARA VB. YERLERİN DAYANIMINDAN EMİN OLUNMALIDIR.
    o VİRAJLARDA ÖZELLİKLE DIŞTA KALAN TEKERLEK İZLENEREK İNSANLARA VE DİREKLERE ÇARPMA VE BASMA ÖNLENMELİDİR.
    o KAPILARDAN GEÇİŞLERDE KAPI BOYUTLARINA DİKKAT EDİLMELİDİR.
    o ÖNDE GİDEN VASITA İLE ARADA YETERİ KADAR (EN AZ ÜÇ ARAÇ BOYU) MESAFE BIRAKILMALIDIR.
    o YOKUŞ VE İNİŞLERDE ÇATAL UÇLARININ YERE ÇARPMAMASINA DİKKAT EDİLMELİDİR.
    o ÇATALLAR İNDİRİLİRKEN ALTLARINDA İNSAN VEYA MALZEME OLMADIĞINDAN EMİN OLUNMALIDIR.
    o DAR, İYİ GÖRÜLEMEYEN VE TEHLİKELİ YERLERDE ÇALIŞIRKEN MUTLAKA EĞİTİLMİŞ İŞARETÇİ KULLANILMALIDIR.
    o YUVARLAK MALZEMELER YATIK OLARAK TAŞINIRKEN TAKOZLANARAK YADA BAĞLANARAK
    o EMNİYETE ALINMALIDIR.
    o SÜRÜCÜ , TRAFİK İŞARETLERİ, YOLLAR VB. YERLERDE GÖRDÜĞÜ HER TÜRLÜ TEHLİKELİ DURUMLARI
    o AMİRİNE HABER VERMELİDİR.
    o RAMPA KENARLARINDA MANEVRA ANINDA KIYILARA BİR FORKLİFT ENİNDEN FAZLA YAKLAŞILMAMALIDIR.
    o BİRDEN FAZLA MAKİNENİN BİRLİKTE ÇALIŞACAĞI DURUMDA, MUTLAKA BİR YETKİLİ ÇALIŞMALARA NEZARET ETMELİDİR.
    o GEZER KÖPRÜ, KULE, MOBİL, PORTAL VB. VİNÇLERİN ÇALIŞMA ALANINA İZİNSİZ GİRİLMEMELİDİR.
    o ESAS OLARAK YÜKLER DAİMA DİK OLARAK KALDIRILMALI VE BİR KOORDİNATTA HAREKET
    o TAMAMLANMADAN DİĞERİNE GEÇİLMEMELİDİR.
    o SÜRÜCÜNÜN ÜZERİNE AKMA VE KAYMA TEHLİKELERİNİN BULUNDUĞU YÜKLERDE BARET
    o KULLANIMI SAĞLANACAKTIR.
    o VİNÇLERDEN YÜK ALINMASI GEREKTİĞİNDE YÜKÜN TAM AĞIRLIĞI BİLİNMİYORSA ÇATALLAR YERE
    o 15 CM KADAR YAKIN TUTULARAK, YETKİLİ ELEMAN NEZARETİNDE, YAVAŞ YAVAŞ YÜK § BIRAKILACAK VE ARKA TEKERLEKLERİN YERDEN KALKMADIĞI GÖZLENECEKTİR.
    o İNSANLAR EMNİYETLİ MESAFEYE UZAKLAŞMADAN YÜKLER KALDIRILMAMALIDIR.
    o ISLAK VE YAĞLI ZEMİNLERDE YAVAŞ GİDİLMELİDİR.
    o BELİRLENEN AZAMİ HIZ SINIRLAMALARINA UYULMALIDIR.
    o (AZAMİ HIZ, YÜKLÜ = 10, BOŞ = 20KM./H)
    o TIR’LARA MALZEME YÜKLEMEDE, FORKLİFT TIR İÇİNE GİRECEKSE, PLATFORM İLE TIR KASASI
    o ARASINA KONULACAK DAYANAK YETERLİ ÖZELİKTE OLMALIDIR.
    o GENEL KURAL OLARAK İŞ MAKİNESİ BİRKAÇ DAKİKALIĞINA BİLE OLSA ÜZERİNDEN KONTAK
    o ANAHTARI ALINMADAN PARK EDİLMEMELİDİR.
    o KABİNLİ ARAÇLAR KAPILARI AÇIK OLARAK HAREKET ETTİRİLMEMELİDİR.
    Ø İŞ MAKİNELERİ YÜK KALDIRMA, TAŞIMA VE İSTİFLEME MAKİNESİDİR.
    o KESİNLİKLE İNSAN KALDIRMA VE TAŞIMA ARACI DEĞİLDİR. BAKIM VE ONARIM İŞLERİ İLE
    o YÜKSEKTE YAPILACAK İŞLERDE BU İŞLER İÇİN YAPILMIŞ ÖZEL ARAÇLARDAN YARARLANILMALIDIR

    kaynak:http://www.isguvenligirehberi.com/haber/76-is-makineleri-ile-calismalarda-is-guvenligi-talima.html