1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Isg uzmanlari çalışanlara örnek olması açısından işyeri içerisinde neler yapmalıyı/nasıl davranmalız

Konusu 'Diğer Duyuru ve Etkinlikler' forumundadır ve Nilay Akkan tarafından 5 Mayıs 2015 başlatılmıştır.

  1. Nilay Akkan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    108955
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Merhaba arkadaşlar,
    Biz İSG UZMANLARI çalışanlara örnek olması açısından iş yeri içerisinde neler yapmalıyız/nasıl davranmalıyız?
    Öneri ve görüşlerinizi bekliyorum.
  2. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Güzel soru, şimdiden cevapları merakla bekliyorum...
  3. nilgün özbey İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    ilk olarak iş ayakkabı, iş elbisesi baret veya uygun KKD kullanmalı diyerek başlayalım.
  4. Coşkun CİHAN İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    113014
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Alfer Mühendislik
    Kendisi sigara içip, çalışana toz, duman vb durumda maske tak demesi tezatlık oluşturduğundan, uzman sigara içmemelidir. :)
  5. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Öneri ve tespitlerini sözlü olarak anlaşılır bir dille işverene aktarmayı çok iyi bilmelidir profesyonller öncelikle,iletişim ve sosyal etkileşim,empati olmassa olmazlarımızdır...
  6. münevver çetiner İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    45223
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Dürüst, ilkeli, güvenilir,bağımsız olunması
  7. Serkan Kala İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    10956
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Ortak Sağlık Güvenlik Birimi/ İş Güvenliği Uzmanı
    Sadece işimizi yapalım, çalışanlarla samimi olmayalım. Eğer samimi olursak fabrikada sadece baret, kulaklık, gözlük takan biz oluruz.
  8. Tuğba Coşkun İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Bireysel
    Kurallara kendi uyması, ne patrondan yana nede işçiden yana olması, adil olması, işini severek yapması...
  9. alibzdgn İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Bence işveren - devlet - çalışan arasındaki dengeyi sağlamak ile doğru orantılı. Hayat zaten "dengeden" ibaret.
  10. Serkan Kala İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    10956
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Ortak Sağlık Güvenlik Birimi/ İş Güvenliği Uzmanı
    Onu genelde işyeri hekimleri yapıyor :D
  11. Anıl Keskin Haber Grubu

    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    92297
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Ücret konusunda hak ettikleri ücreti almadıklarını alttan alttan ifade edip onların yanında olduğumuzu göstermeliyiz
    Daha sonra zaten ne isterseniz yapıyorlar hem çok güzel laf da taşıyorlar :)
  12. Nilay Akkan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    108955
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    bunların hepsinin doğru olduğu konusunda hemfikiriz.
    Şimdi biraz dürüst olalım. Yapmamız gerekenler belli ancak yapmadıklarımızdan/yapamadıklarımızdan bahsedelim.

    1) iş ayakkabısı bazen giyiyorum, bazen görüşmelerimin olduğu zamanlarda giymiyorum. (Görüşmelerimi odamda yaptığım için)
    2) iş elbisesi giyen isg uzmanına rastlamadım. Kışın reflektörlü yelek giyiyordum yaz geldiği için çıkardım.
    3) eksiklikleri her zaman söylüyorum ve deftere yazıyorum ancak bazı durumlarda (özellikle söz konusu para olduğunda, finans sıkıntıda olduğunda) işverene işi yaptırana kadar çok zorluk çekiyorum. Bazen yapılıyor bazen süreç çok uzatılıyor.
    4) Çalışanlara bazen yalan söylemek zorunda kalıyorum, özellikle kıyafet konusunda (yazlık kıyafetler en kısa zamanda gelecek gibi.)
    5) Finans sıkıntısından dolayı yazlık iş ayakkabısı almıyorlar. Çalışanlarda sürekli yaz geldi sıcak gibi şikayetlerde bulunuyor ve bazen duymamazlıktan gelmek zorunda kalıyorum. İş ayakkabı giymeyenlere tutanak tutuyorum, bana kızıp tavır alıp cevap vermeyenler oluyor.
    6) Aylık 5 bin bir çeşit KKD ye para harcadığımız için işverene hesap vermek durumu izah etmek veya ikna etmek gibi zorluklar yaşıyorum. (idare etsinler gibi laflara da canım sıkılıyor)
    7) İşçilerin bazı sözlerine hiç cevap veremiyorum. Mesela büyük firmalarda çalışmış olan işçiler karşılaştırma yapıp burada niye yok olması zorunlu değil mi? dediklerinde...
    8) Çalışanlara laf anlatmaktan bıktım, kısa ve öz cevap verip canımı sıkan işlerde çalışan temsilcine, bölüm amirinize, personel müdürüne şikayetlerinizi söyleyin deyip işten sıyrılmaya çalışıyorum.
    9) Tam zamanlı çalışıyorum, işçilerle ister istemez alakadar oluyorum. Özellikle çalışan temsilcileri, bakım-onarımda çalışan usta başı ve çalışanlar, diğer bölüm usta başlarıyla aram çok iyi. Konuştuğumuz her konuyu kurula aktarabilmek ve kurul toplantısında birbirimize destek olmak için.
    10) Bazen umudumu yitiriyorum ve o gün canım hiç iş yapmak istemiyor. Bazen çok umutlu oluyorum canla başla bir iş yaptırmak bir iş yapmak için uğraşıyorum, önüme engeller çıkınca çok sinir oluyorum uğraşmaktan bıkıp şu şu yapılması gerek diye deftere yazıp imzalatıyorum.

    HANGİMİZ BU DURUMLARI YAŞAMIYOR Kİ?
  13. Onur Umur Emektar Üye

    • Emektar Üye
    Sertifika Numarası:
    48078
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    TEİAŞ
    Pipo içebilir mi ? :)
  14. Orkun Dalyan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    118515
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Enerji Sektörü
    Ağzınıza sağlık. Özellikle 10.madde. Bu aralar yemek ve kantin ihalelerine bakar oldum :D
    Diğer maddelere çok katılmıyorum ama. Özellikle KKD kulanımı ve mali sıkıntılar kısmı ama burası Türkiye küçük ve orta ölçekli işletmelerin en büyük sıkıntısı :(
  15. ilkeruzman İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    63790
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Ne kadar az taviz verirseniz o kadar saygınlıgınız artıyor. Maas alıyorum diye iş korkusuyla iş vereni idare etmeye gayret gösterirseniz hiç bir kıymetiniz olmaz, taviz vermeyin siz işvereni idare edeceğinize işveren sizden çekilsin ve sizi idare etmeye çalışsın. Lanet olsun yinemi uzman gelmiş dedirte biliyorsanız işler tıkırında demektir demektir.
  16. Beyazıt Casun Haber Grubu

    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    81345
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Bence öncelikle çalışana sizin için uygulanan standartların veya konulan kuralların herkes için konulduğuna inandırması lazım.
  17. Gizem Çamur İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    104951
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Doğan Grup
    Bana göre;
    1. Samimi ve güleryüzlü olun ama kankaları gibi davranmayın.( hem işçi hem de patron için geçerli)
    2. Saygınlığınızı yitirecek konuşma ve davranışlardan kaçının.
    3. Yasak koyarken bunun nedenini mantıklı ve açık bir şekilde anlatın.
    4. Çalışanların hakkını koruyun ama onları işverene karşı kışkırtmayın.
    5. İşverenin ve kendinizin koyduğunuz kurallara önce siz uyun.
    6. Gözlemlerinizde rahatsız edecek davranışlardan kaçının. ( Dibine kadar sokulup rahatsız etmeyin, çalışma alanını kısıtlamayın)
    7. Emir verici olmaktan ziyade önerici olun. (zaten onların başlarında şunu yap şunu yapma diyen ustabaşı ve patron var)
    8. Takdir etmeyi ve teşekkür etmeyi bilin. (Onlar da insan. En azından çay getiren personele bir teşekkürü çok görmeyin)
    9. Görüşlerinizi bildirirken objektif olun,laf taşımayın, patron dedikodusu yapmayın.(aynı şekilde işçinin de dedikodusunu).
  18. Halil YAPRAKCI İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    117933
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Ben kısa bir hikaye anlatayım.

    Kırk Gün Bekleyen İmam

    Çocuğun birisi, bal hastası imiş... Yatar kalkar, gezer dolaşır, bal istermiş hep... Ana-baba, çocuklarının bu bal tutkusu nu önleyebilmek için her çareye başvurmuş... Hekimlere gitmişler, tedbirler uygulamışlar, ama nafile!.. Çocuk, bal diye tutturuyormuş.
    En sonunda, İmam-ı Âzam Ebu Hanife Hazretleri ni tavsiye etmişler...
    - Bir de O na gidin!
    Gitmişler...

    İmam-ı Âzam; çocuğu almış karşısına, dönmüş ana-babasına;
    - 40 gün sonra gelin demiş.

    Anne-baba bir anlam veremese de, çaresiz geri dönmüş. 40 gün geçtikten sonra ise, tekrar varmışlar İmam-ı Âzam Hazretleri nin huzuruna. İmam-ı Âzam, şöyle bir bakmış çocuğa... Sonra, iki eliyle yanaklarını okşayıp, şöyle demiş çocuğa:

    - Bundan sonra bal yeme evlâdım!

    O kadar!.. Anne-baba yine şaşkın... Öyle ya, 40 gün boyunca bunun için mi beklediler .. İmam-ı Âzam, bu sözü söylemek için 40 gün niye bekledi .. Bunu düşüne düşüne dönmüşler evlerine.
    Aaa, o da ne .. Dakka başı bal isteyen çocuk, artık bal-mal istemiyor! Bal hastası çocuk, artık bal sürmüyor ağzına!.. Merak etmişler bunun sebebini... Tekrar gitmişler İmam-ı Âzam Hazretleri nin huzuruna. Sormuşlar;

    - Ya İmam, nedir bunun hikmeti
    Gülümseyerek cevap vermiş İmam:

    - Niye 40 gün bekledim .. Çünkü 40 gün önce, ben de bal yiyordum... Bal yiyen birinin, bir başkasına bal yeme demesinin hiçbir etkisi olmazdı... 40 gün önce bal yemeyi kestim... Önce kendi nefsimde denedim bal yememeyi... Kendim başarınca; sözüm de tesir etti evlâdınıza!
  19. semihozturk1987 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Yaptığınız her şeyin ispatını ortaya koyun. Neyi neden istediğinizi fazlasıyla açık gösterin. Sunum yapmaktan kaçınmayın. Sunum sırasında özellikle ispatlarsanız işverene de işçiye de daha mantıklı geliyor. Yoksa bu budur deyip geçtiğinizde kimse sizi dinlemiyor. Şunu unutmayın çalıştığınız çoğu yerde 20 25 hatta daha fazla yıllık insanlar var ve bu kişiler her türlü sizden daha çok şey bildiğini düşünecektir normal olarak. Siz de başlarda bilginizle karşılarında ezilirseniz sonra toparlaması imkansıza gider. Sürekli okuyun, adamların yaptığı işi de araştırın. Ben iş güvenliğine bakarım diye düşünenler bu konuda yanlış düşünüyor bence. O adamın yaptığı işi fazlasıyla bilip o yoldan adama ulaştığınızda sizi çok daha rahat anlayacaktır ve çok daha mantıklı yaklaşacaktır.
    İşçilere her zaman ben sizin yanınızdayım olayını hissettirmelisiniz. İşçiler orada onların sağlıkları için bulunduğunuzu unutmamalı. Böylece size daha iyi yaklaşıp önerilerle geliyorlar ve dediklerine uyuyorlar. Ama ayrıca işverene de bunu yansıtın. Ben sizin için burdayım. Cezalardan korunmamız için bunları bunları yapmamız lazım şeklinde.
    Çalışanları duygusal yönden etkileyin ( aile vb. ), işvereni ise hapis ve para cezalarıyla. Çünkü işveren bir şey yaparken öncelikle daha fazla para kazanmayı düşünür, işçi ise evine ekmek parası götürmeyi.