1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Kış aylarında sürüş

Konusu 'Trafik Yönetimi ve Kontrolü' forumundadır ve ISGforum.net tarafından 7 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. ISGforum.net ISGForum Inc.

    • Site Yöneticisi
    [​IMG]

    Tetikte olunuz, yavaşlayınız ve kontrolde kalınız

    Bunlar kış aylarında güvenli sürüş için üç temel unsurdur. Kış ayları sürücüler için zorlayıcıdır. Aracınızı, önceden tahmin edilemeyecek olan otoyol ve hava koşullarına uygun olarak sürünüz.
    Güvenlik her şeyden önce gelmektedir

    Kış aylarında sürüş taşıtınızın ve sürüş becerilerinizin üzerine ek talepler bindirmektedir. Bu nedenle kış koşullarına iyi hazırlandığınızdan emin olunuz.
    Kış Lastikleri kullanmayı düşününüz

    Kış aylarında sürüş aracınızın ve sürüş becerilerinizin üzerine ek talepler bindirmektedir. Bu nedenle kış koşullarına iyi hazırlandığınızdan emin olunuz.
    Sınırlarınızın ve diğer sürücülerin sınırlarının bilincinde olunuz

    Çevrenize odaklanınız. Sürüş hızınızı mevcut koşullara göre ayarlayın. Kendi aracınız ve önünüzdeki arasında güvenli bir takip mesafesi bırakınız. Kaygan bir yüzey üzerinde ani fren yapmanızın gerekebileceği durumlardan kaçınınız.
    Frenleme

    Her zaman fren yapabileceğinizi hesaba katarak gerekli fren mesafesi bırakmak çok önemlidir. Yüksek hızlarda araba kullanmaktan ve ani fren yapmaktan kaçınınız. Kalkışın kademeli ve sert olmaması gerektiğinden ani kalkışlardan sakınınız. Tekerleklerin kilitlenmesini engellemek ve durmak için kademeli olarak fren yapmaya çalışınız. Tekerlekler kilitlenirse, araç kayacaktır ve kontrolden çıkacaktır. Bu durum meydana gelirse, çekişi telafi etmek için fren pedalından ayağınızı çekiniz ve daha sonra fren pedalıyla birlikte dönüşümlü olarak motor frenini kullanınız. Yokuş yukarı giderken kayma riskini azaltmak için, kuru hava koşullarında kullanabileceğinizden daha yüksek bir viteste kullanınız.
    Yola Çıkma

    Karlı havalarda yola çıkarken kayma riskinden kaçınmak için, çok kademeli olarak hızlanmak esastır. Tekerlekler kayarsa tekerleklere uygulanan gücü azaltmak için bir üst viteste kullanınız.
    Virajlar

    Bir virajı alırken, düz bir şekilde yavaşlayınız. Viraj alırken lastiğin kaymasından ve kontrolü kaybetmekten sakınmak için direksiyonu sabit, seri bir hareketle yavaş ve sabit bir hızda kullanınız.

    Ön tekerleklerin kontrolünün kaybedilmesi

    Ön tekerleklerde direksiyon hâkimiyetini kaybederseniz yol tutuşunu yeniden kazanmak için, ayağınızı gaz pedalından çekerek hızınızı azaltınız. Gerekiyorsa, tekerlekleri kilitlemeden fren pedalı üzerine hafifçe basınız.
    Arka tekerleklerin kontrolünün kaybedilmesi
    Önden çekişli bir araçta arka tekerleklerin kontrolü kaybolursa, dengeyi tekrar sağlamak için hafifçe hızlanınız. Arkadan çekişli bir araçta ise, arka tekerlekler yol tutuşu yeniden kazanıncaya kadar ayağınızı gaz pedalından hafifçe kaldırınız. Daha sonra hızınızı tekrar kazanmak için tekrar hafifçe faz pedalına basınız. Hiçbir şekilde fren yapmamanız gerekmektedir çünkü fren arka tekerleklerin dengesizliğini arttıracaktır.
  2. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Kış şartlarında sürüş teknikleri

    Çoğumuz karlı zeminde sürüş problemleri yaşarız. Bu makale karda sürüş sırasında sıkıntılar yaşayan sürücüler içindir. Bu makaleyi okuyarak ağır hava şartlarına kendinizi nasıl hazırlayabileceğinizi öğrenebilirsiniz. Karla kaplı yüzeylerde güvenlik nasıl sağlanır öğrenin. Bu aslında sanıldığı kadar zor değildir. Anlaşılır açıklamalarımız ve resimlerimiz bütün manevraların üstesinden gelmenizi sağlayacaktır.

    Karda sürüşe nasıl hazırlanırız ?

    • Sıcaklık 7°C’ nin altına düştüğü zaman kışlık lastiklerinizin montajını yapın,
    • Eğer geçen sezonda kullandığınız lastikleri tekrar kullanmayı planlıyorsanız sırt deseni derinliğinin en azından 3,5-4mm olmasına dikkat edin,
    • Frenlerinizi kontrol edin,
    • Cam sileceği lastiklerini değiştirin,
    • Akü durumunu ve soğutma sıvısının donma sıcaklığını kontrol edin kontrol edin,
    • Cam sileceği suyunuzu donma önleyici özelliği olan sıvı ile doldurun.

    [​IMG]
    Karda sürüş için lastik sırt katman derinliğini ölçün.


    Karda aracınızı nasıl park edersiniz?

    • Önce ön tarafı park edin,
    • Eğer aracınız gece boyu park halinde kalacaksa, donmalarını ve cama yapışmalarını önlemek için silecekleri camdan kaldırın,
    • Eğer kar yağıyorsa lastiklerden birinin yanına kar temizlemek için kullandığınız fırçayı koyun, bu sayede kapıyı açmaya ve karların içeriye dolmasına gerek kalmadan karları temizlemiş olursunuz.
    • Eğer aracınızı gece boyu park edecekseniz el frenini çekmeyin, donma sonucu sıkışabilir.

    [​IMG]
    Karlı zeminde aracın öncelikle ön kısmını park etmek daha iyidir. Ne zaman kar yağacağı belli olmaz.


    Kara saplanmalardan ve kaygan zeminlerden nasıl kurtuluruz?

    • Araç hareketlerini nazikçe gerçekleştirin,
    • Gaza fazla yüklenmeyerek patinajdan kaçının,
    • Kardan çıkarken yavaşça hızlanın ve debriyajı nazik ve akıcı bir şekilde kullanın.

    [​IMG]
    Kardan çıkarken yavaşça hızlanın ve debriyajı nazik ve akıcı bir şekilde kullanın. Aynı zamanda direksiyonunuzu dğz tutmayı da unutmayın.


    Kaygan zeminde nasıl viraj alınır?

    • Viraja girerken frene daha erken basın,
    • Viraja boş viteste girmeyin, vitesinizi hızınıza uygun seviyede tutun,
    • Ani hızlanma, frenleme ve direksiyon hareketlerinden kaçının,
    • Viraj dönüşü tamamlandıktan sonra hızlanmaya devam edebilirsiniz.

    [​IMG]
    Viraja girerken vitesi boşa almayın – uygun vitesi zamanında seçin.


    Kavşaklarda nasıl frenleme yapmalısınız?

    • Bir kavşağa girerken asfaltın yüzeyini kaplayan“kara buz” tehlikesine karşı dikkatli olmalısınız,
    • Frenlemeye oldukça önceden başlamalı ve kavşağa yavaş bir hızda girmelisiniz,
    • ABS’ si olmayan bir araçta frene darbeli olarak basmalısınız.

    [​IMG]
    Opis zdjęcia

    Foto: Karlı yollarda kavşağa girerken frene basmaya çok daha önce başlamalısınız.

    Karlı yolda nasıl sollama yaparsınız?

    • Kışın bütün sollama manevraları sakince ve akıcı olarak yapılmalıdır,
    • Yol kontrolünü kaybetmemek için sollayacağınız aracın yanından yavaşça geçmelisiniz,
    • Sollama yapıldıktan sonra arkanızdaki aracın önünü kesmemek için ilerleyin,
    • Ayrıca yol kontrolünüzü kaybetmemeniz için şeritler arasında olabilecek çukurlara ve karlı alanlara dikkat etmelisiniz.

    [​IMG]
    Sollama yaparken ani hareketlerden kaçınmalısınız. Ayrıca aracınızın kontrolünü kaybetmemek için yoldaki çukurlara ve karlı alanlara dikkat etmelisiniz.


    Karlı havada araç kullanırken yoldaki engellerden nasıl kurtuluruz?

    • Herhangi bir engeli geçerken ani direksiyon kırma veya aniden frene basma gibi hareketlerden kaçınmalısınız.
    • Hızınızı yavaşça düşürüp engeli güvenli bir şekilde geçiniz.
    • Eğer beklenmedik bir sürpriz ile karşılaşırsanız, ör: bir virajın sonunda şeridin yarısını kaplayacak şekilde park etmiş bir araba ile karşı karşıya kalırsanız frenleri kilitlemeksizin hemen frene basın.
    • Eğer acil bir durumla karşılaşırsanız ve aracınızı durduramayacak bir durumda iseniz, karşıdan gelen araca çarpmak yerine aracınızı yol dışındaki karların içine doğru sürmeniz sizin için daha iyi olacaktır.


    [​IMG]
    Herhangi bir engeli geçerken ani direksiyon kırma veya aniden frene basma gibi hareketlerden kaçının.


    Dağ yollarında sürüş

    • Dağ yollarında hızınızın kontrolünü doğru vitesleri kullanarak iyi ayarlamalısınız.
    • Dik inişlerde ayağımızı gazdan çekip, frene basarak hızınızı azaltmalısınız.
    • Freni hassasça, direksiyonun kilitlenmesine izin vermeden kullanmalısınız. Dağ yollarındaki sarp yokuşları boş vitesle inmek çok ciddi sonuçlar doğurabilir, düşük hızlarda bile.

    [​IMG]
    Dağ yollarında hızınızın kontrolünü doğru vitesleri kullanarak iyi ayarlamalısınız. Dik inişlerde ayağımızı gazdan çekip, frene basarak hızınızı azaltmalısınız.


    Karlı yolda araç kontrolünü kaybederseniz ne yapmalısınız?

    • Direksiyonunuzu tersine kullanmalısınız. Yani direksiyonu aracınızın arkasının gittiği yöne doğru çevirmelisiniz. Başka bir deyişle aracınızı gittiğiniz yöne çevirmelisiniz.
    • Aracı yavaşça hızlandırmak aracınızın kontrolünü geri kazanmada yardımcı bir etkendir.
    • Eğer araç diğer tarafa doğru kaymaya başlarsa, siz de direksiyonu diğer tarafa çevirin.

    [​IMG]
    Aracın kontrolünü geri kazanma.

    Kış Lastiği Kataloğu
    En Son Eklenen
    http://www.oponeo.com.tr/haberler/kis-sartlarinda-surus-teknikleri