1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .
  2. ISGForum Geliştiricileri - Haberler
    Paylaştığınız güncel haberlerin ana sayfa (portal) slideshow'da çıkmasını istiyorsanız, yüklediğiniz resmin ismi haber olmalı, uzantısı ise jpg olmalıdır. Örnek için ana sayfada ki haberleri inceleyebilirsiniz. Bunu uyguladığınız zaman haberleriniz ana sayfamızda otomatik olarak gösterilecektir.

Kış lastiği deyip geçmeyin

Konusu 'Güncel Haberler' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 16 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Ölümle hayat arasında 8 metre

    haber.jpg


    Kış lastiği ülkemizde özellikle şehirlerarası yollarda yolcu ve yük taşıyan ticari araçlara zorunlu hale tutulmasıyla gündeme geldi. Peki nedir kış lastiği, gerçekten faydalı mı? Dünyada gelişmiş ülkelerde havaların soğumasıyla birlikte satışlara artan kış lastikleri karda, buzda daha iyi performans vermesinin yanı sıra düşük hava sıcaklıklarında, ıslak ve kuru yollarda kullanılmak için tasarlanmıştır.

    Kış lastiklerinde normal lastiklerden daha doğal kauçuk bulunur ve bu lastikler daha yumuşak bir bileşenden oluşur. Bu sebeple normal lastiklerin sertleşip yol tutuşunun kötüleştiği 7 derecenin altındaki sıcaklıklarda bile lastiklerin esnek kalmasını sağlar. Normal lastiklerin tutunmakta zorlandığı yolda daha yüksek kavrama yol tutuşuna ve düşük fren mesafesine sahiptir.

    Bu lastikleri yakından incelediyseniz geleneksel yaz lastiğine göre daha özel desenlere sahiptir. Kış lastiğinin yere temas yüzey daha dişli ve sağlamdır. Normal lastiklerin kanalları sıkıştırılmış karla karşılaşınca tıkanır ve kayganlaşır. Bu sebeple buzda ve karda kış lastikleri üstün bir yol tutuşa sahiptir. Normal lastik takılı bir araç karla kaplı yolda 50 km/s hızla giderken 43 metrede durabilir, kış lastikleri takılı bir araç ta ise bu mesafe 35 metredir. Aradaki 8 metrelik mesafe ise ölümle hayat arasında çok önemli bir farktır.

    Ülkemizde kullanımı ticari araçlarda zorunlu tutuldu ancak kış lastiklerinin özel otomobillerde de kullanımının yaygınlaşması trafik kazalarının sayısında da önemli bir azalma sağlayacaktır. Ancak bunun gerçekleşmesinin önünde ön önemli etkenlerden biri sürücünün umursamazlığı ve maddiyat yatıyor. B segmenti bir otomobil için 4 adet kış lastiği fiyatı yaklaşık 500 liradan başlarken, C ve D segmenti bir otomobil için bu fiyat 900 hatta 1000 liraya kadar çıkmaktadır. Normal şartlarda yüksek sıcaklıklarda yaz lastikleri, düşük sıcaklıklarda ise kış lastikleri kullanmaktır ancak evinde ve işyerinde bu lastikleri depolama imkanı olmayanlar kış lastiklerini yazın bile kullanabilir. Bu lastikler yazın da yol tutuşu ve konforundan fazla taviz vermezken, fren mesafesinde bir miktar dezavantajı olduğunu da unutmamak gerekir.

    YASAL UYARI: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Feza Gazetecilik’e aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazı sadece zaman gazetesi tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.
    Kaynak-16.12.2012
  2. Yener Esen İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    48763
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    LEVI STRAUSS&CO
    Arkadaşlar dikkat etmemiz gereken bir noktayı belirtmek isterim. Kış lastikleri buzlu ve karlı zemin şartlarında çok iyi tutuş sağlamaktadır. Hatta yağmurlu havalarda önünüze aniden çıkan su birikintilerinde yaz lastiklerine göre mükemmel su tahliyesi sağlamakta ve su birikintilerinde meydana gelebilecek direksiyon hakimiyetini kaybetme tehlikesini önemli ölçüde azaltmaktadır. Ancak yeni çiselemeye başlayan yağmurda yağ ve çamur ile kayganlaşan yollarda çok dikkatli olmak gerekmekte. Bu durumda kar lastiklerinin tutuş özelliği çok iyi değildir ve normal lastikle 40-50 km hızla girdiğiniz bir virajda kaymazken, kar lastiği ile kayabilirsiniz. Kış mevsiminin çok ağır geçmediği yerlerde 4 mevsim lastik en ideali bence. Yukarıdaki yazıda kar lastiğinin yaz aylarında da kullanılabileceği belirtilmiş ancak sürüş konforu, gürültü ve bahsettiğim koşullarda yol tutuşunun azalması nedeniyle kış lastikerinin yaz aylarında kullanılmasını şahsen önermem.