1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Kkd'ler ile ilgili bir çelişki

Konusu 'Kişisel Koruyucular ve Ekipman Seçimi' forumundadır ve Sait Aktaş tarafından 24 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Merhaba arkadaşlar.
    KKD Yönetmeliğine göz atarken şöyle bir durum ile karşılaştım.


    Ek – 1
    Bu Yönetmelik Kapsamına Girmeyen Kişisel
    Koruyucu Donanımların Listesi
    4) Uçak veya deniz araçlarında, kişilerin kurtarma ve korunması amacıyla imal edilen ve sürekli kullanılmayanlar,​

    denilmekte. Bu durumda biz gemide çalışanlar için baret, gözlük, kulak koruyucuları vb. ekipmanlar bizler için KKD sayılmamakta mıdır? Örneğin maddede belirtildiği üzere biz bu ekipmanlarımızı bize ayrılan security zone ( makine kontrol odası, kargo kontrol odası, köprü üstü) dışına çıktığımızda kullanmaya başlıyoruz. Sürekli kullanım gerektirmiyor.
    Görüşlerinizi alabilir miyim?
  2. ENES GÜRLER İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Denizyollarına özel olarak hazırlanmış mevzuatlarda sizin gibi çalışanlarla alakalı detaylar olabilir. Onlara da göz attınız mı?
  3. Kemal KILINÇ İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    4) Uçak veya deniz araçlarında, kişilerin kurtarma ve korunması amacıyla imal edilen ve sürekli kullanılmayanlar,

    Buradan anlaşılan can yelekleri, can simitleri, oksijen maskeleri gibi ekipmanlar. Mevzuatta dediği gibi kişilerin kurtarılması mesela can yeleği veya korunması mesela oksijen maskesi.
  4. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Kurtarma konusu olabilir ama korunma konusunda çelişki var zaten. Kurtarma araçlarını da koruma araçları gibi kullanmıyoruz. Benim de anladığım koruma araçları ekstra birşey değil. Baret gözlük vb. var. Deniz iş kanununda da bunlara özel bir atıfta bulunulmuyor.
  5. ENES GÜRLER İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Hmm, o zaman bi bekleyelim iş sağlığı ve güvenliği çalışmaları karada bi bitsin, denize de gelirler, herşey sırayla :)
  6. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Kanun olarak gelmesi yeter. Yoksa zaten biz zaten Türkiye Mevzuatına değil IMO ( Uluslararası Denizcilik Örgütü) mevzuatına tabiyiz ve şu anki IMO mevzuatı bile Türkiyedeki İSG'den çok daha ağır.
  7. ENES GÜRLER İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    o mevzuatta yazmıyor mu kkd ile alakalı hükümler?
  8. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    IMO'ya bağlı SOLAS 74/78 sözleşmesinde bazı standartlardan, alınması gerekli olan önlemlerden bahsedilmekte. Sürekli olarak denetlemelerine girdiğimiz büyük şirketler ( Chevron, BP, Total, Statoil vb ) bunların ayrı vetting kriterleri mevcut. Bu adamlar sizin geminizde birisinin baret giymediğini gördükleri anda hemen bunu major risk olarak PPE isn't properly used gibi bir remark yazabiliyorlar. 2-3 major riskte gemi bağlanıyor.
  9. ENES GÜRLER İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Öyleyse denetimden geçe geçe az çok biliyorsunuzdur nelere dikkat edilip edilmeyeceğini.
  10. Deniz Ural İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Burada sürekli kullanımdan kasıt, yapılan işle ilgili olup olmadığı benim anladığım kadarıyla. Mesela can yeleği diyebilirim, siz kendi sektörünüzde daha iyi ayırt edersiniz bunları. Ancak gemi makinesi bölümünde yapılan işle ilgili kullanılan KKD ler tabi ki bu yönetmeliğe girer diye düşünyorum.