1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Lastiğin düşmanları

Konusu 'Trafik Yönetimi ve Kontrolü' forumundadır ve ISGforum.net tarafından 7 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. ISGforum.net ISGForum Inc.

    • Site Yöneticisi
    [​IMG]
    Lastiğin üç ana düşmanı vardır: fiziksel, çevresel ve insan faktörü. Lastiğin ömrünü etkileyen en yaygın faktörlere hava basıncı, yol koşullarının neden olduğu hasar, lastik derinliği, hava koşulları, bakım eksikliği, yük, hız vs. örnek verilebilir. Lastiğin ömrünü etkileyen bir çok faktör olması nedeniyle, lastiğin hizmet ömrünün tam olarak tahmin edilmesi gerçekten imkânsızdır. Michelin lastikleri binlerce kilometre boyunca mükemmel hizmet vermek üzere tasarlanmaktadır. Bakımları düzgün bir şekilde yapılmazsa, daha fazla aşınma ve hasara maruz kalacaklardır ve muhtemelen güvensiz hale geleceklerdir.

    Bir bakışta lastiğin üç ana düşmanı:
    Fiziksel Faktörler

    • Yaşlanma.
    • Aşınma ve hasar (delikler, kesikler, darbeler, lastik sırtında veya yanağında çatlaklar, yırtıklar, şişlikler ve bombeler, vb).
    • Yoldaki çukurlar, kaldırım taşları, tümsekler üzerinde sürüş
    [​IMG][​IMG]İnsan

    [​IMG]
    • Aşınma ve hasar için lastiklerinizin rutin kontrollere tabi tutulmaması.
    • Doğru lastik hava basıncında tutulmaması.
    • Yetersiz hava basıncı.
    • Aşırı hava basıncı.
    • Patlak bir halde kullanılmış veya ciddi bir şekilde yetersiz şişirilmiş bir lastiğin yeniden şişirilmesi.
    • Lastik sırt derinliğinin düzenli olarak kontrol edilmemesi.
    • Asgari yasal derinliğe tamamen ulaşmadan önce lastiklerin değiştirilmemesi.
    • Hava kaybı, gürültü veya titreşim gibi dinamik performansta bir değişimin fark edilmemesi.
    • Farklı tiplerde lastiklerin karıştırılması.
    • Lastik hasarının bir uzmana kontrol ettirilmemesi.
    • Ciddi bir darbe sonrasında bir lastiğin derhal kontrol ettirilmemesi.
    • Sürüş biçimi.
    • Karavanlar ve otomobil römorkları:
    • Farklı ebatlarda ve tipte lastiklerin kullanılması.
    • Römorklar ve karavanlarda lastiklerin daha yüksek şişirme basıncıyla kullanılmaması.
    • Araç çekilirken: Aracı çeken taşıtın arka lastiğinin yükseltilmemesi.
    • İç lastiksiz lastikler değiştirilirken bir lastik supabının değiştirilmemesi.
    • Onarımları bir lastik uzmanına yaptırılmaması.
    • Kalıcı onarımları bir lastik uzmanına yaptırmayıp kendinizin yapması.
    • Geçici onarımların kalıcı çözümler olarak düşünülmesi.
    • Lastiklerin hasar görmüş, biçimi bozulmuş veya değiştirilmiş tekerlekler üzerinde kullanılması.
    • Eşleşmeyen tekerlek ve jant ebatlarının kullanılması.
    • Eğitimli bir uzmana yaptırtmak yerine lastikleri kendinizin sökmesi ve/veya takması.
    • Takıldıktan veya değiştirildikten sonra lastiklerin balans ayarının yapılmaması.
    • Araç üreticisi tarafından orijinal olarak belirtilenlere en azından eşit olan veya yüksek olan bir hız kabiliyeti ve yük göstergesine sahip olmayan lastiklerin takılması.
    • Onaylanmamış sızdırmazlık malzemelerinin kullanılması.
    • Soğuk ve kış hava koşulları için yazlık lastiklerin kullanılması.
    • Lastiklerin yanlış bir şekilde depolanması ve yerlerinin değiştirilmesi
    Çevresel Faktörler

    • Aşırı sıcaklık.
    • Yağmur, kar, buz.
    • Yağ ve gres yağı.