1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Lastik kontrol zaman çizelgesi

Konusu 'Trafik Yönetimi ve Kontrolü' forumundadır ve ISGforum.net tarafından 7 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. ISGforum.net ISGForum Inc.

    • Site Yöneticisi
    Sadece birkaç dakika almaktadır ancak zaman ve paradan daha fazlasını kazandırabilmektedir

    Lastikleriniz yol yüzeyi ile tek temas noktası olduğundan, lastikleri kontrol etmek için biraz zaman ayırmanız doğru olacaktır. Yıpranmış bir lastik otomobilinizin güvenliğini ve performansını önemli ölçüde azaltmaktadır. Ailenizin ve sizin güvenliğiniz söz konusu olduğunda birkaç dakika ne ifade eder? Eğer gereken özeni gösterirseniz, nasıl kullandığınıza ve yol koşullarına bağlı olarak lastikler 65.000 ila 130.000 km dayanabilmektedir.
    1. Lastik Basıncı

    Uzun yolculuklarınızdan önce en azından bir kere lastik hava basıncını kontrol etmeye çalışınız.
    Bir lastiğin patlamış olması için tamamen inmiş olması gerekmez. Güvenliğinizi sağlamak için, özellikle yüksek hızda yapacağınız seyahatlerden önce, lastik hava basınçlarını düzenli olarak kontrol etmeniz gerekmektedir. Doğru hava basıncı güvenlik ve lastiklerinizin uzun ömürlülüğünde bir etkendir.

    [​IMG]
    Lastiklerinizin hava basıncını sadece lastikler soğukken kontrol etmeyi unutmayınız (3 kmden daha kısa mesafe kat etmişken) Kullanım türünüz için doğru hava basıncından emin değilseniz, lütfen aracın kullanım kılavuzuna başvurunuz.
    2. Lastik Diş Derinliği

    Lastiklerinizin derinliği ile aşınma ve yıpranma için lastiklerinizi en azından ayda bir kere kontrol etmeniz iyi bir fikirdir.
    Lastiklerin lastik sırt deseni 1,6 mm’ye kadar aşındığında veya 1,6 mm’nin altına düştüğünde değiştirilmesi gerekmektedir. Lastiğin kontrol edilmesi ve gerekliyse değiştirilmesi gerekmektedir. Bunun nedeni, aracınızı artık yeterli güvenlik seviyesiyle sürmüyor ve yasaları ihlal ediyor olabilmenizdir. Lastik bayiiniz size bir lastik ölçme aleti tedarik edebilir.
    [​IMG]
    3. Ön Düzen Ayarı

    Her servis bakımında veya trafik muayenesinden önce araç ön düzen ayarlarını kontrol ettirmek iyi bir zamanlamadır.
    Aracınızın askı düzeneğinin geometrisi düzgün değilse (dingil genişliği), yol tutuşu da etkilenebilmektedir. Ve güvenliğiniz risk altında olabilir. Dingil genişliğinizin ayarının “bozuk” olduğunu anlamak her zaman mümkün değildir. Bir kaldırım taşına veya çukura çarpmış olabilirsiniz, bu da siz farkında olmadan tekerleklerinizin ayarının “kaçmasına” neden olmuş olabilir. Herhangi bir dingil genişlik ayarının gerekli olup olmadığını anlamak için ideal olarak her servis bakımında veya trafik muayenesinden önce bir lastik bayisine kontrol ettirmeniz iyi bir fikirdir.
    4. Balans ayarı

    Lastiklerin yerleri değiştirildiğinde her zaman lastiklerin balans ayarının kontrol edilmesi iyi bir fikirdir, lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi işlemi genel olarak 9.000 ve 13.000 km arasında yapılmaktadır.
    Dingil genişliği ve balans ayarı arasında çok fazla kafa karışıklığı mevcuttur. Dingil genişliği tekerleklerin açılarının ayarlanmasıyla ilgiliyken balans ayarı lastiklerin titreşim meydana getirmeksizin dönmesine olanak sağlamaktadır. Balans ayarı lastiğin vaktinden önce aşınmasını önlemektedir ve aynı zamanda taşıtın askı düzeneğini, direksiyon sistemleri ve rulmanlarını da korumaktadır. Bu da yolcu rahatlığına büyük ölçüde katkıda bulunmaktadır.
    5. Lastiklerin yerinin sırayla değiştirilmesi

    Lastiklerinizin yerini her 9,000 ila 12,000 km.de değiştirerek lastiklerinizin ömrünü uzatın.
    Lastiklerinizin ömrünün uzatılmasına yardımcı olmak için yedek lastik de dâhil olmak üzere her 9,000 ila 12,000 km.de bir lastiklerinizin yerini değiştirmenizi tavsiye ediyoruz. Bu da lastiklerinizin farklı konumlarda hareket etmesi anlamına gelmektedir ve lastiklerinizin düzenli bir şekilde aşınmasını sağlamaktadır. Bu ise para tasarrufu yapmanızı ve her bir lastiğin ömrünün uzatılmasını sağlayacaktır.
    6. Subaplar

    Her lastik değişiminde lastik subaplarının değiştirilmesi güvenliğiniz için önem taşır.
    Subap lastiğinizin hava sızdırmazlığının sağlanmasında çok önemli bir rol oynamaktadır. Lastikler üzerine yüksek basınç binmektedir ve tekerleğin dönmesi ile üzerine yüklenen güçler nedeniyle kademeli olarak aşınacaktır. Bu güçler gerçekten ciddi etkiye sahiptir. 62 mph hızda supap kendisini çeken 1,7 kg’lık bir güce sahiptir. Her lastik değişiminde subapların da değiştirilmesi temel teşkil etmektedir. Bu da lastiklerinizin ömür beklentisi ve güvenliğine katkıda bulunacaktır.
    [​IMG]
    Yanlış bir hesap yeni bir subabın fiyatı uğruna lastiklerinizin ömrünü veya hatta güvenliğinizi tehlikeye atabilir. Lastikleriniz değiştirildiğinde subapların da değiştirilip değiştirilmediğini lastik bayiiniz ile birlikte dikkatli bir şekilde kontrol ettiğinizden emin olunuz.