1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Lastik sorunlarının üç temel nedeni

Konusu 'Trafik Yönetimi ve Kontrolü' forumundadır ve ISGforum.net tarafından 7 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. ISGforum.net ISGForum Inc.

    • Site Yöneticisi
    [​IMG]

    Lastikler hakkında daha iyi bilgiye sahip olarak lastik sorunlarından kaçının

    Çukurlar, tümsekler, cam ve kaya parçaları gibi sert ve kesici parçalar genellikle kaçınılmazdır. Bununla birlikte, kaçınılabilir olan lastik sorunlarının üç ana sebebi mevcuttur: yetersiz şişirme, hız ve aşırı yük. Bunlardan kaçınmak için önleyici tedbirlerin alınması daha güvenli hareketlilik ve lastiğin ömrünün daha uzun olmasını sağlayacaktır.
    Yetersiz ve Aşırı Şişirme

    Yetersiz veya aşırı şişirilmiş olan lastikler lastiğinizin ömrünü, sürüş keyfini, çekiş gücünü ve fren mesafesini etkileyebilir. Yetersiz şişirme lastik karkasının aşırı derecede esnemesine neden olmaktadır ve bu da aşırı ısınma ile sonuçlanmakta, yuvarlanma direncini arttırmakta ve lastiğin vaktinden önce aşınmasına sebep olmaktadır. Aşırı durumlarda, yetersiz şişirme lastik hasarına neden olmaktadır. Benzer bir şekilde, aşırı şişirme lastiğin ömrünü kısaltabilmekte, yol tutuşun azalmasına neden olmakta ve düzensiz aşınmaya neden olmaktadır.
    Yüksek Hızda Sürüş

    Yüksek hızda sürüş düşük hızda sürüşten daha fazla lastik hasarına neden olma ihtimaline sahiptir.
    [​IMG]
    Hızlı sürüş lastiğin aşırı ısınmasına neden olacaktır, bu da lastiğin hasar görmesine sebep olmaktadır. Ayrıca lastiğin ani bir şekilde tahrip olmasına ve hızlı bir şekilde hava kaybetmesiyle sonuçlanacaktır. Lastik ani bir hava kaybı yaşadığında bir aracın kontrolünün kaybedilmesi bir kazaya neden olabilmektedir. Bir lastikte veya tekerlekte herhangi bir hasar görürseniz, hemen yedek lastik ile değiştiriniz ve daha sonra en yakın MICHELIN Bayiinize kontrol ettiriniz.
    Aşırı Yük
    Lastiklerinize aşırı yük binmediğinden emin olmak için, lastiğin yanağı üzerinde bulunan lastik azami yük derecelendirmesini kontrol ediniz. Bu derecelendirmeyi aşmayınız. Azami yük kapasitelerinin üzerinde yük bindirilen lastikler aşırı ısınabilmektedir, bu da lastiğin ani bir şekilde tahrip olmasıyla sonuçlanabilmektedir. Ayrıca, imalatçınızın yükleme tavsiyelerine de riayet ediniz. Aracınızın üzerindeki herhangi bir dingil için brüt dingil yükleme değerini aşmayınız.