1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Lpg otogaz dönüşüm

Konusu 'Risk Değerlendirmeleri ve Yönetimi' forumundadır ve kadir serkan tarafından 5 Şubat 2014 başlatılmıştır.

  1. kadir serkan İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    MErhaba arkadaşlar

    Görevli olduğum araba servisinde, genel tabirle araçlara tüp takılıyor. Bu konuda hangi risklerle karşılaşabilirim? Nelere dikkat etmeliyim? Fikri olan varsa bana biraz yardımcı olabilir mi?
  2. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    otogaz dönüşüm servisindeki makina mühendisi size bilgi verecektir,servis mak.müh.odasından yetki alırken odadan gelip denetim yapıyorlar bir kontrol listesi var onu da inceleyin,serviste TS 12664 ona da bakın
    gaz kaçakları önemli(yangın ,zehirlenme,patlama) , yerden 20-25 cm yukarıda gaz dedektörü olmalı ,kıvılcım ve açık ateş,sigara bunlar kesin yasak,çalışnalar kkd kullanmalı(çelik burunlu ayakkabı,soğuk yanıklara karşı iş eldiveni,iş gözlüğü,...).lpg tankları ağırdır taşımada riskleri(kas iskelet sistemi rahatsızlıkları ),yere düşme riski var.değişimi yapılan tankların(10 yıllık ömrünü tamamlayan) içlerindeki lpg nin boşaltılması kesinlikle serviste yapılmamalıdır bu konuda bir talimat yazılmalı ,elektrikli el aletler ve takımlar kullanılır,yangın söndürücülere bakın ve daha pek çok konu var...

    TS 12264-1 standardı zorunlu standart olarak LPG dönüşümü yapan servislerin uyması gereken bir standarttır.
    LPG dönüşümü :AİTM ( Araçların İmal Tadil ve Montajı ) Hakkındaki yönetmeliğe göre yapılır. 21.10.2004 tarih ve 25620 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmeliğin 4.18 Yakıt sistemi tadilatı: bölümünde yakıt sistemi tadilatının yapılması , Kullanılacak parcaların belgeleri ve tescil işlemlerine kadar her bilgi yer almaktadır.
    Resmi lpg ,otogaz dönüşüm servisleri AİTM deki belirtilen esaslar dahilinde dönüşümlerini yaparlar .
    Dönüşüm yapılan araçlar daha sonra Bakanlığın görevlendirdiği Resmi kurum niteliğindeki MMO ( Makine Mühendisleri Odası ) Tarafından dönüşümün yönetmelikte belirtilen standartlara uygun olup olmadığını kontrol ederler.

    LPG DÖNÜŞÜMÜNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR:
    • Dönüşümü Yapacak firmanın (TSE HYB) Hizmet Yeri Yeterlilik Belgesi olup olmadığı
    • Dönüşüm yapacak elemanların eğitim sertifikasının olup olmadığı
    • makina mühendisinin MMO dan (MYB) Mühendis yetki belgesinin olup olmadığı
    • MMO dan (SMM) Serbest Mühendisli Müşavirlik belgesinin olup olmadığı
  3. kadir serkan İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Çok teşekkür ederim,
    çok yardımcı oldu yazdıklarınız