1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

"marmaray bu hali ile açılırsa felaket olur!"

Konusu 'Serbest Kürsü' forumundadır ve sezgi146 tarafından 22 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. Marmaray Projesi 12 yıllık Sinyalizasyon ve Haberleşme Sistemleri Uzman Baş Mühendisliği’nden 2008'de emekli olan Elektrik/ Elektronik Yüksek Mühendisi Rıza Behçet Akcan, projede hayati tehlikeler olduğunu iddia ederek, olası tehlikeleri sıraladı.

    Odatv'nin haberine göre, Akcan, "Marmaray Projesi aslında; Gebze’den Halkalı’ya bir bütündür ve parçalanmaması gerekmektedir" diyerek, "Proje’nin Sözleşmesi CR3; BC1 Boğaz Tüp Geçit, CR2 Banliyo Araçlar, CR3 Banliyö Sistemleri adları ile anılan 3 ayrı ihalenin, yani 3 ayrı yüklenicinin, CR3 Yüklenicisinin sorumluluğu ve koordinasyonunda çalışarak hizmete alması için yapılmıştır." şeklinde konuştu.

    "Hayatlar hiçe sayılıyor"
    Bir bütün olarak tasarlanan projenin seçimlere yetiştirilmek uğruna bölünerek hizmete açılacağını belirten Behçet Akcan, bu bölünme sebebiyle sinyalizasyon ve kumanda merkezinin sağlıklı çalışamayacağını ve ciddi çarpışmalara davetiye çıkarıldığını anlattı.
    "Trenler izlenemiyor"
    Sistemin bütünsel kumandasından sorumlu olacak olan Otomatik Tren Kumanda (ATC) sisteminin projede bu haliyle bulunmadığını belirten Mühendis Rıza Behçet Akcan, "trenler nerede nasıl hangi hızda ilerlemekte bilinemeyecek, dolayısıyla acil bir durumun varlığı gerek görsel gerek işitsel olarak anında izlenemeyecektir" dedi.
    "Bir arıza felaketle sonuçlanır"
    Özellikle tüp tünel içinde olmak üzere Anadolu yakasında 3, Avrupa yakasında ise yaklaşık 11 km olmak üzere toplam 14 km uzunluğundaki tünelde bir trenin arızalanmasının tam bir felaket olacağını belirten Akcan, acil durumlar için Söğütlüçeşme ile Zeytinburnu banliyö istasyonlarında konuşlandırılacak Acil Durum Kurtarma Lokomotiflerinin de gelmediğini söyledi.
    2002-2008 yılları arasında MarmaRay projesinin içinde Yüksel Proje Uluslararası A.Ş.’ye bağlı olarak Sinyalizasyon, SCADA ve Haberleşme Uzman Danışmanı olarak görev yapan Akcan, projenin olası tehlikelerini madde madde şöyle sırladı:
    1. "Sistemin bütünsel kumandasından sorumlu olacak olan Otomatik Tren Kumanda (ATC) sistemi bulunmayacaktır, trenler nerede nasıl hangi hızda ilerlemekte bilinemeyecek, dolayısıyla acil bir durumun varlığı gerek görsel gerek işitsel olarak anında izlenemeyecektir,
    2. Hiçbir güvenlik donanımı olmaksızın ya da diğer bir deyişle, tam güvenlikli ATC siseminin alt güvenlik bileşenleri olan sistemlerin, yani Otomatik Tren Koruma (ATP)olmayacaktır,
    3. Otomatik Tren İşletme (ATO) bulunmayacaktır,
    4. Otomatik Tren Denetim (ATS) gibi hayati önemdeki bölümleri uydur kaydır mantığı ile çalışamayacak, dolayısıyla trenler herhangi bir anda nerededir bilinemeyecektir,
    5. Tüp Geçit elemanlarının uç bağlantılarındaki esnek ve sızdırmaz körüklerin yırtılması halinde tüp tünel içini basması kaçınılmaz olan yoğun suyun yaratacağı yolcuların boğulma tehlikesinin nasıl bir senaryoya bağlı olarak planlandığı belli değildir,
    6. Sistem bütünlüğü içinde yer alan ve Maltepe’de kurulacak olan TCDD İşletmesi artı Marmaray İşletmeleri için ayrı ayrı ve birbirinden bağımsız çalışan Merkezi Kumanda/Kontrol sistemi olmadan zorlama yöntemi ile çalışma tehlikesi,
    7. Maltepe Merkezi’nin uydusu olarak çalışacak olan Halkalı Sıcak Takip izleme - kumanda sistemi, kesin olarak temin edilemeyecektir,
    8. Üsküdar İstasyonuna kurdurulacak olan geçici kumanda tertibinin hiçbir güvencesi olmayacağı gibi trenlerin kesintisiz olarak izlenmesi ve güvenliği mümkün olamayacaktır,
    9. Özellikle tüp tünel içinde olmak üzere Anadolu yakasında 3, Avrupa yakasında ise yaklaşık 11 km olmak üzere toplam 14 km uzunluğundaki tünelde bir trenin arızalanması tam bir felaket olacaktır. Çünkü; bu iş için satın alınacak ve Söğütlüçeşme ile Zeytinburnu banliyö istasyonlarında konuşlandırılacak Acil Durum Kurtarma Lokomotifleri henüz gelmediğinden gelse de Avrupa yakası hat boyunda bunu bekletecek bir istasyon da bulunmadığından kurtarma işlemi için kullanılacak bir lokomotif olmayacaktır. İşte felaketin katmerlenmesi böyle olacaktır.
    10. Marmaray Sistemini kullanan yolcular Allaha emanet denilecektir,
    11. Böyle bir yapıdaki sistemi sigortalamış bulunan Sigorta Kuruluşu sorumluluk almak istemeyecek hatta yamalı bohça tarzında işletilmeye çalışılan tünel bölümünün demiryolu işletmeciliğini ya sigortalamayacak ya da çok yüklü bedeller talebi ile Yüklenici Firmalar grubunun karşımıza dikilmesine sebep olacaktır. Bir olay vukuunda sistemin Sigorta Firması yukarıda sıraladığımız sakıncalar nedeniyle tazminat ödemekten kurtulmuş olacak.
    12. Bu da yetmezmiş gibi Yüklenici Firmalar Grubu sistem bütünlüğü bozuldu gerekçesi ile garanti kapsamının dışına çıkıldığı gerekçesi ile sorumluluklarını yerine getirmeyecek, yeni bir takım anlaşmazlıklar ortaya çıkacak, yine tahkime gidilecek belki Sözleşme bedeli kadar tazminat ödeme yükümlülüğüne girilecektir,
    13. Üsküdar istasyonunda yapılması emredilen ve üzerinde uğraşılan geçici Kumanda Merkezi için durduk yerden 10 milyon Euro civarında ek ödemeler yapılacaktır. Bu kumanda tesisatı geçici de olduğu için ödeme boşu boşuna yapılmış olacaktır,
    14. Marmaray Projesi’nin bütünlüğü için düşünülüp hazırlanıp yürürlüğe konulmuş Sözleşmesi içinde yer alan dolayısı ile Yüklenici Firmalar Grubunun sorumluluğunda bulunan Kurtarma Operasyon Planı (RescueOperation Plan) senaryoları da kapsam dışı olacak; kim ne zaman, nerede, neyi nasıl yapacağını bilemeyecek.
    Yani; Sistem Bütünlüğü ve Güvencesi olmadan ve doğal olarak olamadan, Söğütlüçeşme – Yedikule arasında, adeta git-gel-git şeklinde, aldığım duyumlara göre İstanbul Büyükşehir Belediyesi kuruluşu olan ya İstanbul Metro İşletme şirketi İstanbul Ulaşım A.Ş. veya yepyeni başka bir firma tarafından çalıştırılmaya uğraşılacaktır.Ve istenmez ama herhangi bir olay ve/veya kaza vukuunda da kabak tren makinistinin başında patlatılacaktır."

    ... alıntıdır. kaynak:
    http://www.yapi.com.tr/Haberler/marmaray-bu-hali-ile-acilirsa-felaket-olur_113289.html
  2. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    Oda TV nin haberiyse tam tersini anlamak lazım. Hiç bir sorun çıkmaz.
  3. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    Oda tv operesyonel bir haber merkezidir. Haberlerinin tümü maksatlı ve yalandır.

    THY içinde buna benzer haberler yapmışlardı. Batmakta olan THY bir dünya devi oldu vs.

    Rahat rahat kullanın marmaray dünyanın mühendislik harikalarından biridir. Saçmalamışlar
  4. thy da da normal çalışma saatlerin üzerinde ya da limitlerinde personel çalıştırılıyor ve bu yüzden güvenlik tehlikeye atılıyor

    dünya devi olmak zor değil ucuz işçi çalıştır özlük haklarını kısıtla tabi ki olursun 5 aydan beri grev olan bir iş yerinden ve haksız lokavt vermiş bir işverenden bahsediyorsun

    dev olarak ekonomik gücünü diyorsan güvenlik sitesi yerine forbes te yazmalısın

    hart aviation THY nın 6 nın biraz üzerinde türkiye nin en iyisi ancak dünyada ki ortalamanın çok altında (gerçek puanı maalesef ücretli üyeliği olduğu için yazamıyorum)

    hart aviation risk skoru

    Düşük Risk
    Orta Risk
    Yüksek Risk
    6.00 – 10.00 arası
    4.00 – 6.00 arası
    0.00 – 4.00 arası
    https://www.airlineriskcalculator.com/main/airlines
    sayfasına girip bakabilirsin

    bir de bir iddia da bulunmak için temeli olan şeyler söyle sosyal bilimci olanların yazıları üzerinden teknik konuşmak doğru değil
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 22 Ekim 2013 ---
    yazdığım gibi çıkmadı
    düşük risk 6-10 arası
    orta risk 4-6 arası
    yüksek risk 0-4 arası
  5. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    Yahu ne grevi gerici sendikaları grev kararı aldı. Katılım O oldu yazıyla sıfır. O gün uçak kalkma rekoru kırıldı. Sendika madara oldu. THY bir dünya devidir. 3. havalanı bitince luftansa yı geçmesi bekleniyor.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 22 Ekim 2013 ---
    Türk Hava Yolları, Skytraxtarafından verilen Dünya Havayolu Ödülleri kapsamında 2011 ve 2012 Yılı Avrupa’nın En İyi Havayolu ödülünü almıştır.
  6. kovulanlardan biri benim arkadaşım "0" değil demek ki

    luftansayı anca helal ürünle geçer adamların da böyle bir iddia sı yok zaten

    istanbul - eskişehir uçuşları sırf havalanını çalıştırmak için (seçim vaadiydi) yaptı senin de söylediğin gibi sonra 1-2 yolcuyla uçak kaldırdı rekorun senin olsun da para benim her ay maaşımdan kesilen %30 luk vergiyle yada aldığım benzinde ki ötv le çıkıyor
  7. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    Yahu ne vergisi dünyanın en karlı havayolu devlete para kazandırıyor. Batan şirket 9 yılda bu hale geldi. :)

    Ayrıca içki serviside iyidir.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 22 Ekim 2013 ---
    THY'nin gelirleri yüzde 23 artışla 8,2 milyar liraya ulaştı. (2012)
  8. aktasi İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    7247
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Alarko Taahhüt Grubu
    marmarayı bilmiyorum ama marmarayın devamı olan yenikapı taksim hattında bu yukarıdaki haberden cok daha vahim durumlar var ve onlarda 29 ekime sıkıstırılmakta. bayramda bile çalışma yapıldı. normalde 2014 nisanda bitmesi gerekeni 6 ay geri cekip 29 ekimde istiyorlar. sinyalizasyon ve otomasyon sisteminin en az 3 ay test edilmesi lazım. an itibariyle hatta ne enerji var nede sinyalizasyon. 1 hafta içinde enerji verip tren yürüyecek varın siz düsünün gerisini. o yüzden yukarıdaki haberin dogruluguna sasırmam. zaten firmaları sıkıstırrarak kaza riskini 5 kat arttırdılar halkın güvenliğini ne kadar düsüncekleri tartısılır. adalet cok ince bir çizgidir bir kere şaşarsanız o çizgiden geri dönüşü cok zordur.
  9. bu yorumunu yeni gördüm ankara BB nin avrupa ödülü gibi çok komik :D



    miles & smiles :)

    dediğim gibi benim gözlemlerim sadece boş kalkan uçaklar ve yoğun tempoda çalıştırılan personel ile ilgili ekonomi okumadım senin verdiğin rakamlara laf yetiştiremem

    güvenlik skoruna bakarım bir de lübnan a güvenliğimiz yok diye kaldırılmayan pilota bakarım
    http://www.cnnturk.com/2013/turkiye/08/18/thy.pilotu.ucmuyorum.dedi.ve.indi/719930.0/index.html

    sen bana kar zarar marjinal fayda içki den bahset istediğin kadar
  10. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Koray bey bir yüksek mühendis teknik bir yorum yapmış ve siz haberi kimin yaptığına bakıyorsunuz. her konuda aynı şeyleri yapmaktan bıkmadınız mı! içeriğe dair hiç teknik yorum yok, sadece sizin yorumlarınız ve sizin olur-olmazlarınız var. Resmi olarak bu iddialara cevap bile verilmemişken ben habere değil yapana bakarım demek teknikle bilimle çok uyuşuyor bravo size!
  11. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    Bunun mühendislikle alakası yok. Oda tv nin kara propagandası bu. Marmarayda dünyanın en iyi mühendisleri çalışıyor. İnsan birazda bunu düşünür.
  12. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman

    Orada çalışan mühendislere kimsenin laf dediği yok zaten. Çok büyük bir proje olduğu su götürmez bir gerçek buna kimsenin bir şey dediği yok. Oda tv hakında da haklı olabilirsin ama gövde gösterisi için açılışları erkene çekme bizim ülkemize has bir olgu dikkatinizi çekerim. yukarıda ki haberde belirtilen şeyde bu. Ne yani insanlar böyle bir ihtimal varsa açıklama yapmasınlar mı. tek doğru resmi kaynaklar yada ona yakın kaynaklar mı sizin için!

    şimdi baktım, Raytürk diye metro-tünel üzerine haberler yapan ve uzun zamandır takip ettiğim objektif hatta bana göre fazla ibb taraftarı bir site var ve onlarda bu konuyu haber niteliği taşıdığı için paylaşmışlar.
  13. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    100 değişik ülkeden 18 milyona yakın havayolu yolcusunun oyları ile verilen Skytrax ödüllerinde Türk Hava Yolları geçen yıl olduğu gibi 2012‘de de “Avrupa’nın En İyi Havayolu” seçildi. Türk Hava Yolları, havayolu ve havaalanı sektöründe sağladığı denetim ve hizmet kıyaslama programları ile kuruluşların ürün ve hizmet kalitesini denetleyen; havacılık sektörünün “Oscar”ı kabul edilen “Skytrax Dünya Havacılık” ödüllerinde “Avrupa’nın En İyi Havayolu” ödülü dahil olmak üzere üç dalda ödül alarak kalitesini dünyaya tescil ettirdi.

    oylama güvenlik, kalite, ikram vb pek çok kıstas dikkate alınıyor. THY 10 yıl önce batıyordu. Yeni genel müdür atanınca ODA tv denen kara propaganda aygıtı aynı yayınları yapmıştı. Batan şirket bir dünya devi oldu.
  14. narkissos İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    70602
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    KEYGEN Uluslararası Mühendislik Müşavirlik
    konu başka yerlere taşınmış ama thy ile ilgili ben de bir kaç şey söyleyebilirim. pilotları sindirip gelmeyenler hakkında işten çıkarılacaklarını mail yoluyla beyan edersen o kadar para kazanan işçi de hakkı olan greve katılamaz. katılan idealist kişiler de işten çıkartılır. o yüzden sakın fiyasko flan demeyin.
  15. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    Yahu sadece pilot değil yer personeli var pilotun 100 katı tek katılım olmadı .. sıfır resmen sıfır.. sendika rezil oldu
  16. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman

    Madem hiç katılım olmadı, sıfır katılım oldıu neden thy grev kırıcılığına gitti mahkeme neden thy'de grev kırıcılık var diye karar verdi :)
    işte bunlar hep faiz lobisi :)
  17. apronda deve kestiğinden terlikle dolaştığındandır

    gazeteciliği kralı yalamak olarak görmen çok üzücü feodal sistem yıkılalı çok oluyor "kral çıplak" diyen adama da kara propagandacı diyorsun ya yalan habercilik yapmadan yapılması gereken budur, bir şeylerin üstünün örtülmesi değil

    yorumlarımı okumuyor musun anlamıyor musun ben güvenlik diyorum burası güvenlik forumu diyorum bana kalite ekonomi diyorsun
  18. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    Bakın fiyasko grevin haberi burda.

    http://www.haberci53.com/guncel/thyde-grev-fiyaskoyla-sonuclandi-h10131.html

    Sendika yöneticileri bile greve katılmadı :)
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 22 Ekim 2013 ---
    yahu havayolunda güvenlik içermeyen kalite olur mu :)

    Bakın ne yazmışım..

  19. narkissos İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    70602
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    KEYGEN Uluslararası Mühendislik Müşavirlik
    şimdi ben de burada haberci53.com sitesi yanlı taraflı bir site desem ne olacak ? kocaman bir çıkmaz :)