1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .
  2. ISGForum Geliştiricileri - Haberler
    Paylaştığınız güncel haberlerin ana sayfa (portal) slideshow'da çıkmasını istiyorsanız, yüklediğiniz resmin ismi haber olmalı, uzantısı ise jpg olmalıdır. Örnek için ana sayfada ki haberleri inceleyebilirsiniz. Bunu uyguladığınız zaman haberleriniz ana sayfamızda otomatik olarak gösterilecektir.

Maslak 1453'te 3 günde bir iş kazası oluyor

Konusu 'Güncel Haberler' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 30 Mayıs 2014 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    'Maslak 1453'te 3 günde bir iş kazası oluyor'
    haber.jpg

    Ağaoğlu Grubu, TOKİ ve Emlak Konut GYO işbirliğinde gerçekleştirilen Maslak 1453 şantiyesinde başına demir direk düşen inşaat işçisi Hakan Tek önceki gün hayatını kaybetti. Şantiyede 2 günlük yas ilan eden Ağaoğlu Şirketler Grubu açıklamasında “43 kişiden oluşan iş güvenliği ekibinin bulunduğu Maslak 1453 projesinde, 3 koruma bandına rağmen demirin nasıl düştüğü görevli ekipler tarafından araştırılmaktadır” dedi. Ölen işçi Tek ile aynı şantiyede çalışan T.Y ise Radikal’e yaptığı açıklamada inşaatta 2-3 günde bir iş kazası yaşandığını ve 9 aydır çalıştığı şantiyede denetim yapıldığına şahit olmadığını söyledi.

    Ambulans 1 saat gelmedi

    T.Y., kaza anını şöyle anlattı: “Aramızda 50 metre vardı. Arkadaşımız asansör bekliyorken üst katlarda söküm yapan arkadaşlar 15-20 kiloluk demir direk düşürdüler, bağırdılar kaçın diye. Yanındaki kaçtı, arkadaşımız kafasını kaldırıp bakarken gözünden girip arkadan çıktı beynini paramparça etti demir. İş kazasıdır, olur. Demiri tutacak file olsaydı belki olmazdı. Ama 1 saat ambulans gelmedi. Bakın biz 12:20’de iş başı yapmıştık, kaza 12:35 gibi oldu. Ambulans 13:30’a kadar gelmedi. İş güvenliği geldi, alanı çevirdi, proje müdür geldi. Ama ambulans gelmedi. Doktor da gelmedi. Normalde şantiyede bir tane ambulans duruyor aslında. 2 bin-3 bin işçiye tek ambulans var. Ama dün o da yoktu. Nerede diyoruz, ‘Vakaya gitti’ diyorlar. 112’yi aradık. Kayıtlarına bakın görebilirsiniz. 112 Acil geldi sonunda.”

    T.Y de aynı şantiyede kaza geçirmiş: “Makina ters döndü, demir çarptı bana. 45 dakika ambulans bekledim. Demir sepeti boşaltıp onunla indirdiler beni ambulansa. 9 aydır buradayım, iş denetimi yapıldığını bir kere olsun görmedim. İş güvenliği uzmanı var ama denetim yaptıklarını daha görmedim, geziyorlar sağa sola. İş kazası 2-3 günde bir oluyor. Bu şahit olduğum ilk ölüm ama kaza sürekli oluyor, düzelen bir şey yok. Taşerona sorduk, cuma günü işbaşı yapacakmışız.”

    “Şantiyede herkes taşeron. 8-9 ayrı şirket var. Aydınlar, Özemek, Gündüz Mühendislik, Reisoğlu… Vefat eden arkadaş da taşerondu. Özemek’te çalışıyordu, tesisatçı diye biliyorum. Burada 3 bin işçi varsa 2 bin 500 kişi iş güvenliği bilmiyor.Eğitim nasıl veriliyor anlatayım, ustalık belgesi almak için sınava giriyorsun. Sözde iş güvenliği uzmanı ama bilmediğin sorulara senin için çarpı atıyor. Tak diye sınavı geçiyorsun. Maaşları 2 ay gecikmeli alıyoruz. Bu ayki maaşımı Temmuz’da alacağım. Sigortalar da asgari ücret üzerinden gösteriliyor. Maaşlar ortalama 2 bin lira diyelim, herkesin maaşı asgari gibi gösteriliyor.”

    Kaza sonrasında şantiyeye giden İnşaat İşçileri Sendika Girişimi Başkanı Mustafa Adnan Akyol da “Şirket koruma bandı var demiş. Koruma bandı dışarı doğru savrulmayı önler ama aşağı düşeni tutmaz. En az 500 kilo kaldıracak file gerilmesi veya set yapılması gerekirdi. Esas mesele zaten file değil taşeron. Fileyi yapar başka şeyi yapmaz yine kaza olur. Ağaoğlu’nda sadece kalıp işinde 10’un üzerinde taşeron olduğunu öğrendik. İş denetimi bağımsız olmadıkça bu kazalar böyle devam eder” dedi.

    Yargı dinlemeyen inşaat

    Danıştay 6. Dairesi, 26 Mart 2013’te ‘Maslak 1453’ projesinin yasal dayanağı olan imar planı değişikliklerinin yürütmesini durdurmuştu. Kararda, plan değişlikliğinin nüfus yoğunluğunu arttıracağı, Büyükdere-Levent aksında ulaşım sorunları yaratacağı ve genel olarak kamu yararına uygun olmadığı vurgulandı. Ancak proje için 3. kez imar planı değişikliği yapılarak Danıştay’ın yürütmeyi durdurma kararı uygulanmadı ve inşaata devam edildi. Davacı TMMOB Şehir Plancıları Odası, inşaatın mühürlenmesi gerektiğini ve imar planlarının ‘denetleme ve yargıyı atlatabilmek amacıyla’ sürekli değiştirildiğini savunuyor. Maslak 1453 inşaatında fiyatlar, 1+1’ler için 504 bin liradan başlıyor, 4+1 dairelerde 1 milyon 855 bin TL’ye kadar yükseliyor.

    KAYNAK
  2. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    Ambulans varmış ama kaza esnasında araç disaridaymış(amacı dışında kullanılıyor sanırım ) duyum bu şekilde