1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Mersin feribot limanı mip idari bina acil durum ve yangin tahliye plani

Konusu 'Acil Durum Faaliyetleri' forumundadır ve Hüseyin Çitçi tarafından 30 Ocak 2015 başlatılmıştır.

  1. Hüseyin Çitçi Acil Durum Yöneticisi

    • Bölüm Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Mersin Feribot Limanı MIP Idari Bina Acil Durum ve Yangin Tahliye Plani [Administrative Building Evacuation Plan Fire & Emergency]

    MIP Passenger Evac Plan 001 v01s.jpg
  2. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    çok güzel örnekler,bizlere nasıl yaptığınızı,denetimleri nasıl gerçekleştirdiğinizi,çizimleri nasıl ve hangi proğramlar ile yaptığınızı profesyonellere rehber olacak ve bizleri önerileriniz nelerdir yazmanızı bekliyoruz.

    kolay gelsin..
  3. Hüseyin Çitçi Acil Durum Yöneticisi

    • Bölüm Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Sn Erkan bey,
    ilginize ve beğenize teşekkür ederim. Umarım çalışmalarım birçok kişiye katkı sağlar :)
    okul yıllarımda kütüphaneler ve hocalar peşinde koşturur, bilgiye ulaşmaya gayret ederdim. Artık 180 ülkede ne varsa avucumuzun içerisinde. Araştırmak, mukayese etmek, paylaşmak ve geliştirmek bu işin omurgası . Benim görevim, fiili mevcut, teknik bilgi ve mevzuatları grafiğe aktarmak. Bilgi ve tecrübem doğrultusunda katkılarım oluyor.
    Fotoğraf zamanında nadir, kıymet verilen ve korunması ihtiyaç duyulan bir nesne olduğundan , cam ve çerçeve ile muhafaza etme alışkanlığı, her nevi kağıdın nem, toz ve güneş gibi olumsuz faktörlerden etkilenmesi , baktığınızda her tarafımızın cam çerçeve olmasını olağan karşılamamıza sebep oluyor. Ağır cam, istediğiniz kadar iyi montaj yapsanızda kırılma riski her zaman çok yüksektir. Bir prizden daha masum durur.

    Her çalışmamı yerleşkeyi çok iyi gözlemleyerek hazırlamaya gayret ederim. Farklı şehirlerdeki çalışmalarda ziyaret imkanım olmazsa bol fotoğraf desteği ararım.
    Afad, il sağlık, itfaiye, kurumların sivil savunma uzmanları vb kişilerle sürekli temas ve alışveriş içindeyim. Birçok ülkede yapılmış çalışmaları sürekli takip etme gayretindeyim. Her hangi bir konuda soru işareti varsa, çok kişinin fikrini ve bilgisini sorgularım. özellikle internet kaynaklı bilgiye çok dikkat etmeniz gerekir. bilginin, örneğin kaynağını çok iyi sorgulamazsanız fevkalade yanlış bilgiyle hareket etmek çok tehlikelidir. internet hem çok iyi hemde bilgi kirliliğinde ölümcül hatalara sebep olabilir.
    Çizim , grafik sadece yetenek ve eğitim değildir. Gelişimci araştırmacı bir omurgası olmak zorundadır. Teknik çizim bunun bir halka üstüdür. Görüştüğüm birçok kurumun "internetten bedava bulduğumuz herşeyi kullanıyoruz" söylemi hepimizi üzmeli ve utandırmalıdır. TS ve ISO standartları bellidir. "printerdan çıktı al, selobantla kağıdı yapıştır" zihniyeti birçok kişinin önündeki en büyük engeldir.
    Çizim için kullanılan birçok program mevcuttur. Ben yoğun olarak Adobe grubundan fayda sağlıyorum. lakin grubun dahilinde 4-5 program arası çalışma sürekli döner ve nihayet bulur. her programın eklediği farklı şeyler vardır. All-in-one program aramaya çalışanlar birçok programa ulaşsalarda kullanınca yetersiz kaldığını hemen fark ederler. Tahliye planı , risk haritası hazırlamak farklı bir şey, tahliye planı grafiği hazırlamak farklı birşey, 2side içiçe birer halka iken eğitim, araç vb öğeler farklıdır. Hevesli olanlara tavsiyem, youtube benzeri kanallada ücretsiz izleyip öğrenebilecekleri "tutorial" videolar oldukça fazladır. ancak ISO standartlarını umarım göz ardı etmezler :)

    aklınıza gelen ufak büyük doğru yanlış tüm soruları yazarsanız daha somut cevaplar vermeye gayret ederim.
    mesajınıza cevap yazmakla vesile olsun, birçok kişi telefon ve emaille bana ulaşıp bilgi istiyor, elimden geldiğince cevaplamaya gayret ediyorum, ancak bazı ücretsiz çizim yapar mıyım beklentisinde olan emailler almak beni şaşırttı. Kullandığım piktogramlar ISO kaynaklı ve yönetmeliklerin izin verdiği nispette katkılarımla geliştirme gayretindeyim. velhasıl piktogram dosyalarını ne yazıkki paylaşamıyorum.

    tekrar teşekkürlerimle
  4. Hüseyin Çitçi Acil Durum Yöneticisi

    • Bölüm Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Çalışmalarımı "Adobe Master Collection" dahilindeki programlarla hazırlıyorum. Tek bir program ile herşeyi yapabilmeyi düşünmeyiniz. Her programın kabiliyet ve hedefleri farklıdır.
    Havaalanı, lunapark, baraj, rafineri veya okul, her yerde insan hayatını ve çevreyi korumaya yönelik çalışma hazırlıyoruz.
    okuyan tüm üyelerin faydalanması ümidiyle bazı açıklamalar yapmak isterim.
    - her zaman en iyiye gayret gösterilmeli ve gelişimci olunmalıdır. Mümkün olduğunca farklı ülkelerdeki çalışmaları da inceleyin.
    - Tüm çalışmalarımızın çerçevesini kanun, yönetmelik ve ISO standartları belirlemektedir.
    - Hazırlanacak eylem planı ve tahliye planı bu çerçeve dahilinde uygulanabilir olmalıdır. Kağıt üstünde çözüm her zaman yetersiz ve yanlış olacaktır.
    - Özellikle kapı ve merdiven bölgelerinde izdiham yaratmamalıdır.
    - Tahliye planı tek başına fonksiyonunu idam edemez. Gerekli uyarı levhalarıyla desteklenmelidir.
    - Tahliye planı ile yerleşim planı birbirlerinden farklıdır. Odalar ve bölgeler bodrum, zemin, 1.kat, asma kat, 2. kat ... her birine bağımsız tahliye planı hazırlanırken her birim için saatin ters yönünde ana giriş başlangıç noktası kabul edilerek Z01, Z02... şeklinde numaralandırılır.
    - yerleşkenin özelliklerine bağlı olarak kapı, merdiven detayları belirtilmesi zaruri olabilir. hangi yöne açıldığı, sürgülü tip vb.
    - yerleşkenin büyüklüğü, hacmi, hareket noktalarını iyi gözlemlemeniz gereklidir. tek bir planda bir alışveriş merkezini çözebilirsiniz. ancak astığınız yerde kalabalık sıfatını taşır. Yerine alanı zone'lara ayırarak çözümler arayın. Durduğum lokasyonda (zone'da) yeterli çıkış noktaları mevcutsa, benden 200m ierideki çıkışların bilgisini görmek fayda sağlamaz. Tahliye planı dahilindeki vaziyet planı bu fonksiyonu zaten yerine getirmektedir.
    - kullanılan piktogramlar da tahliye planı gibi ISO standartlarındadır, bir nevi müdahale envanteri konumlandırma anayasası olarak algılayabilirsiniz. yerleri değiştirilemez ve kontrollere kolaylık sağlar.
    - tahliye planları acil durum vukuunda değil, öncesinde bilinçlenmek amaçlıdır. refleks kazandırmalıdır.
    - Kullanılacak yerler gibi kullanılmaması gerekenleride ifade edebilir.
    - pusula ve yön, rüzgar bilgisine de gerekli desteği verir.
    - vaziyet planı ile hariçte müdahale ekipmanı ve toplanma noktası dışında çevre binaların varsa rislerini de ifade edebilir.
    - ana hatları acil durum talimatı, yangın durum talimatını içermelidir. Detaylı prosedürleri ayrıca kullanabilirsiniz.
    - mümkün olduğunca ölçekli çizime gayret edilmelidir. A4 vb formatların içine tam otursun düşüncesini asla benimsemeyin. En büyük eksiklik görüş mesafesi ve levha büyüklüğü hatasıdır. 30-100m görüş mesafesi bulunan Fabrika, açık arazi kompleksi vb yerleşkelerde 15m görüş mesafesine sahip 30x40 cm'lik uyarı levhası tasarlamak zaten yönetmeliklere aykırıdır.
    - tahliye planları belirli dönemlerde ve değişikliklerde revize edilmelidir. Yapılan ilk çalışma doğru olmayabileceği gibi fiili gözlem, değişiklikler revizyonlarla yansıtılmalıdır
    - yaptığımız, yapabildiğimiz, yaptırabildiğimiz kadar biziz. kendimize ne kadar kıymet verdiğimiz bu şekilde belli oluyor. bir müdürlük binası kapısında "fotokopi kağıt selobant" ile kapıya asılan "Giriş" yazısını gördüğümde o kurum hakkında düşüncelerimi tahmin edebilirsiniz.
    - Tahliye yollarını yeşil çizgi ve oklarla belirlerken, kapı ve merdivene eşit yük dağıtımı yapmak, ne kadar fiiliyatı yansıttığını ve eşit bölüşmeyi gerektirdiğini sorgulanmalıdır. koridor genişlikleri, merdiven yük taşıma kapasitesi, uzunluk, kapı genişliği vb çok fazla faktör tartışılmalıdır.
    - Tahliye sıralaması tayin etmezseniz panik ve ezilmelerle karşılaşırsınız.
    - Tahliye planları başlığında mutlaka bodrum...4.kat hangisiyse belirtmeniz gerekir.
    - Ana şalter, sigorta kutuları mutlaka gösterilmelidir. yakınında CO2 gereklidir.
    - Yangın hortumu su bağlantısı varsa belirtilmelidir. A tipi yangına müdahale eder. diğer söndürücü tipleri planda açık olarak yönetmelik renk bantlarıyla gösterilmelidir. KKT mavi bantlı, CO2 siyah bantlı, Köpük sarı bantlı...
    - Kullandığınız piktogramlar çok önemlidir. ISO standartlarında olan piktogramları kullanınız. internetten bunları buldum, copy paste kullandım bahaneniz olmasın. aslen (buzzer) zil için olan piktogram ile alarm düğme piktogramları farklıdır. Sensör dedektör farklıdır.
    - kapı isimlikleri , reklam levhalarına vb malzemelere harcanan rakamları hepimiz biliyoruz. 100- 200 TL harcamayıp bedavaya nasıl tahliye çizdiririm diyen işyeri sahip/sorumlularında önemli bir bilinç/bilgi eksikliği söz konusudur. Zaten söndürücü tüp orada duruyor, ilaveten duvara neden uyarı levhası asacağız diyenler için eğitime alfabeden tekrar başlamakta yarar vardır. Hava nemli, rutubet içten yiyor, vida gevşiyor, cam çerçeveli levha yere düştü, bir parça cam yaralanmaya sebep oldu. Yaralanmadan dolayı işyeri sahibinin sorumluluklarını siz sıralayın.
    - hergün yeni bir gelişme yaşanıyor, her yeni çalışmanızda bir adım öteye gitmeye gayret edin.

    tüm soru ve görüşlerinizi çekinmeden paylaşmanızı dilerim.