1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Oto tamir , tehlikeler

Konusu 'Elle ve Mekanik Yük Taşıma' forumundadır ve Taner Yılmaz tarafından 21 Şubat 2014 başlatılmıştır.

  1. Taner Yılmaz Etkinlik Grubu

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Afyon
    Sertifika Numarası:
    57660
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    oto tamir atelyesi günlük çalışma durumu (arabamı yıkatırken şahit olduğum bir durum) , fikrinizi almak istedim.
    oto tamir.jpg
  2. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    bu tip hidrolik motor kaldırma caraskalı (atölye vinci de denebilir) motor aracın içinden alınarak(aracın içinden motor alınırken alan dar olduğu için ustaların elleri sıkışabiliyor yavaş ve kontrollü yapılmalı) başka bir alana veya nakliyeye taşınıyor,düzgün bağlantı yapılmaz ise motorun düşme riski var oto tamircileri çelik burun ayakkabı ,eldiven ve iş gözlüğü kullanmalı fakat kullanmıyorlar.Caraskal hızlı kullanılırsa devrilme tehlikesi var ,bir kişi caraskalı kullanırken bir kişi de motorun sallanmasını engellemeli,caraskal tekerleklerinde fren pabucu olmalı,kancada emniyet mandalı olmalı,caraskal üzerinde kullanım talimatını gösteren stickerlar yapıştırılmış olmalı
  3. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    [​IMG]

    [​IMG]
    (burada motorun sallamasını engellemek için birden fazla bağlantı noktası var)(travers var)
    motor kaldırma vinçleri motoru kaldırma ve indirme amaçlıdır,taşıma amaçlı değildir(taşıma amaçlı kullanıldığında devrilme riski yüksektir).kaldırma kapasitesini gösteren etiket üzerinde olmalı ve kapasitesinden fazla yük bağlanmamalıdır.çalışan parçalar ayda bir yağlanmalı,eksilen yağ tamamlanmalı(sadece tavsiye edilen yağ kullanılmalı),periyodik bakımı yapılmalı,hidrolik kaçakları olup olmadığı kontrol edilmeli,kullanılan zemin düzgün olmalı ve yağ birikintileri olmamalı,bom güvenli yükseklikte tutulmalı,bom yükün güvende olacağı yüksekliğe kadar kaldırılmalı,bomun etrafta bir yere takılmamasına dikkat edilmeli,motor kaldırılırken motor üreticisinin önerdiği kaldırma noktaları kullanılmalı,motor kaldırılırken içinden yağ etrafa sıçrayabilir yere dökülebilir buna dikkat edilmeli, vinç etrafında çalışan haricinde kişilerin bulunmaması için gerekli uyarı ,talimat olmalı.vinç kullanılmadığında bom aşağıda olmalı ve ucu insanlara doğru değil duvara dönük olmalı,.......
  4. Taner Yılmaz Etkinlik Grubu

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Afyon
    Sertifika Numarası:
    57660
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
  5. Onur Kaysavuk İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    en temizi tavan vinci
  6. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    Tavan vincini oto servislerinde kullanamazsınız bina yapısı uygun degildir ,maliyet,....