1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Otomobil servislerinde kullanılan 2 sütunlu liftlerde risk analizi

Konusu 'Risk Değerlendirmeleri ve Yönetimi' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 27 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Turgay Soydas
    Arkadaşlar ve Erkan Bey merhaba,
    Otomobil servislerinde kullanılan 2 sütunlu liftlerde risk analizi hazırlarken;
    1) Kullanma ve bakım talimatı çalışanların görebileceği bir yere asılmalıdır.
    2) Periyodik olarak bakım ve temizliği yapılmalıdır.
    3) Periyodik kontrolleri, 3 ayda bir akredite edilmiş bir kurum tarafından yapılarak ve her liftin sicil kartı olacak, bu kartlara yapılan bakımlar ve kontroller yazılarak dosyalarında saklanmalıdır.
    4) Hareket butonunda, mutlaka emniyet butonu olmalıdır ve işe başlamadan önce her zaman çalışmaları kontrol edilmelidir.
    Son resimde belirtildiği gibi araba liftin üzerinde iken, personel arabanın altında çalışırken, dişlilerin sıyırması veya frenlerin boşalması riskine karşın, çalışanın arabanın altında kalmaması için ne gibi güvenlik önlemleri alınmalıdır ???
    Benim belirtmediğim, alınması gereken güvenlik önlemleri hakkında yardımcı olabilir misiniz? Çok acil yorumlarınızı bekliyor ve yardımcı olmanızı rica ediyorum. d.jpg d.jpg b.jpg c.jpg

    Ekli Dosyalar:

    • a.jpg
      a.jpg
      Dosya Boyutu:
      38,7 KB
      Görüntüleme:
      492
  2. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    dişlileri tutan konum kilit mekanizması vardır.(dişli arasına girip dişlileri kilitler düşmeyi engeller start verilince devre dışı kalır).zincir sisteminde kopma olursa kilit devreye girip düşmeyi engeller.fakat zincir koptuktan sonra liftte araç kaldırmaya kalkarsanız sütunlardan biri yukarı çıkıp diğeri aşağıda kaldığından üzerindeki araç düşebilir.(şimdi yeni liftlerde mekanik senkronizasyonlu olanları var(iki kolon arasındaki yükseklik farkını kontrol ediyor,fark varsa çalışmıyor ,eski liftlerede uygulanabilir sanırım)bu yüzden araç lifte alınmadan önce lift boşta yukarıya aşağıya çalıştırma deneyi yapılmalı..liftte kuru çalışmayı engelleyen yağlama sistemi çok önemli ,yağ pompası var, sistem yağsız kalırsa zarar görür.lift ayaklarına araçların doğru noktadan konumlandırılması,sabitlenmesi çok önemli genelde araç düşmeleri bundan kaynaklanıyor,araç kayarak düşüyor.ayrıca liftte kauçuk takozlaı zamanla aşınıp yırtılıyor belli periyotlarla yenilenmeli.ayrıca bu liftlerin erle temas eden metal bölümleri yerlerin ıslanması ile zamanla çürüme yapabiliyor.bu yüzden liftin yerler temas eden kısımlarının su ve diğer kimyasal sıvılarla teması engellenmeli.elektrik panosu önemli,liftin yere sabitlenmesi,zeminin düzgünlüğü,lift üzerinde kaldırabileceği max.yük kapasitesi yazılı olmalı,........
    artık yetkili servislerde bu liftler yerine hidrolik makaslı liftler tercih ediliyor,daha güvenli ,yere gömme yapılabiliyor,yer kaplamıyor(lifti zemine indirdiğinde alan boşalmış oluyor) ,araç düşme riski düşük
    ekte liftler ile ilgili kataloğ var(iki sütunlu mekanik liftler içinm 6-12 . sayfalara bakın)

    Ekli Dosyalar:

  3. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
  4. turgay.soydas İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    46064
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Ersin Bey teknik desteğiniz için teşekkür ederim. Resimlerde belirtilen liftlerin üzerinde, max kaldırma kuvveti 2.5 ton belirtilmiş. Max kaldırma yüksekliği de belirtilmiş ama şu an hatırlayamıyorum. Hareket butonunda yukarı ve aşağı olmak üzere 2 buton konulmuş. Emniyet butonun da olması gerekmez mi? Servisteki usta ile görüştüğümde, elektrikli liftlerde dişliler yivli olduğu için lift aşağıda bırakmayacağını, hidrolik lift olsaydı fren boşalması olabileceğinden, düşme riski olabileceğini belirtti. Küçük sanayilerde elektrik liftler kullanılıyor. Gelişmiş oto servislerinde ise sizin de belirttiğiniz gibi hidrolik makaslı liftler tercih ediliyor, altına gömme yer yapılarak, personel aracın altında güvenli bir şekilde çalışabiliyor.
  5. Sercan Kılıç İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    93869
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    BİREYSEL İSG UZMANI
    kontrol basamakları faydalı olur inşallah..

    Ekli Dosyalar:

  6. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    Elektrikli lift demeyelim de mekanik iki sütunlu lift diyelim.ufak araçlar(otomobil,ufak ticariler) için olanlar 2.5-3 t luk oluyor genelde.sütunlarda yan taraflarda temas ile enerjiyi kesen emniyet switchleri(en altta ve en üstte ) olması gerekiyor
  7. Özge Karamusaoğlu İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    KIRŞEHİR DESTEK OFİSİ
    lift kullanan kişi operatör belgesi alma şartı varmı arkadaşlar
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 6 Ağustos 2013 ---
    liftte birincisi uyarı levhalarının olmasından kaynaklı tehlike ve bakım rapor eksikliği belirledim sizce yeterlimi ehil kişilerin kullanımınıda eklemelimiyim
  8. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    evet,uyarı etiketleri ,kullanma talimatı ,periyodik kontrolün yapıldığı tarih ve bu kontrolün son geçerlilik tarihini gösteren etikette olmalıbu liftleri otomobil servislerinde ustalar kullanıyor genelde tecrübeli oldukları için nasıl kullanılacağını da biliyorlar(meraklı ziyaretçi,müşteri ve çıraklara elletmemek lazım) , yine de işbaşı eğitimleri ile tehlikeleri , çalıştırmaya başlamadan önce yapılması gereken kontroller,aracın lift ayaklarına yerleştirilmesi ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler
    bir ipucu ; tamirhanelerde zemin temizlik amaçlı belli periyotlarla yıkandığından bu tip liftlerin yerle temas eden bölümleri zamanla paslanıp çürüyor bu yüzden yerle temas eden bölümlerin tamamı yağlanmalı,su olduğunda hemen temizlenmeli ,demirin suyu emmesi engellenmeli
  9. gulkubra İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Merhabalar iki sütunlu liflerle ilgili kullanma talimatı elinde olan mevcut mudur. Liftin sitesinden baktım ama bulamadım
  10. Serkan Kala İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    10956
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Ortak Sağlık Güvenlik Birimi/ İş Güvenliği Uzmanı
    uyarı etiketleri neler olmalı yada uyarı levhaları olarak ?
  11. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    talimat ve risk değerlendirmesine göre hazırlayabilirsiniz ; lift altına girmek tehlikeli ve yasaktır , araç kaldırılırken araç içinde oturulması yasaktır, elektrik panosuna tehlike etiketi ,aracı lastik takozlara düzgün konumlandırdıktan sonra aracı kaldır[levha halleri)