1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Otopark risk analizi

Konusu 'Risk Değerlendirmeleri ve Yönetimi' forumundadır ve enes kayır tarafından 22 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. enes kayır İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    arkadaşlar elinde otopark risk analizi olan varsa paylaşabilirmi ?
  2. nil köroğlu İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    benim de otoparklarda iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bilgiye ihtiyacım var. bildiğim kadarıyla trafo vb. enerji kaynakları varsa önüne park yasağı gerekiyor. park alanlarının çizgilerle işaretlenmesi gerekiyor. bu kadar başka bir bilgiye ulaşamadım. arkadaşlar elinizde kaynak varsa çok sevinirim.
  3. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    otoparkın resimlerini çekip burada paylaşın
  4. Erhan Çeliktürk İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    16620
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Uzman
    Çalıştığım hastane kapalı ve açık otoparklarında düşündüğüm birkaç risk ve DÖF var,paylaşayım.
    -Her otopark'ta araba parkettiğinde ileri gitmesini önleyen zemine kaynaklı demir borular var,bunlar ciddi takılıp düşme riski.Hem çalışan hem hasta/yakını için.Kendim de takıldım bir kez.:) .Bence otopark aydınlatması düzgün olmalı ve bu boruların gece de görülmesini sağlayacak fosforlu sarı-siyah renge boyanması iyi bir önlem.
    -Kapalı otoparklarda araçların atık egzos gazları mevcut.Bu da zehirlenme riski.CO alarm sistemi ve otomatik hava tahliye sistemi düzeltici faaliyet olur(Hastanemiz kapalı otoparkında bu sistem mevcut)
    -Kapalı otoparkta yangın riski.Risk skoru en yüksek olan bence bu.Düzeltici faaliyet yangın ihbar ve söndürme sistemi(Sprink sistem).Bu döf ,risk skorunu baya düşürür.Ayrıca kapalı otoparkta yangın söndürme hortumu varsa bunun önünün açık olması sağlanmalı.Uygun kapasitede köpüklü yangın tüpü bulunmalı.
  5. nil köroğlu İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    çok teşekkür ederim yardımcı oldunuz.
    iyi çalışmalar
  6. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    binaların yangından korunması hakkında yönetmelikte kapalı otoparklar ile ilgili bölüm var.kapalı otoparkta direkler varsa sarı siyah fosforlu olarak boyanmalı,kamera sistemi olmalı,acil çıkış krokisi, acil çıkış yönlendirme levhaları,yerlere giriş ve çıkış yönlerini gösteren fosforlu ok işaretlemeleri ,azami hızı gösteren trafik levhaları ve diğer uyarı levhaları ,büyük otoparklarda girişte güvenlik kontrolü,giriş ve çıkış rampalarının kış şartlarında buzlanmaması ,kaymaması için pürüzlü,tümsekli yapılması,........
  7. Taner Yılmaz Etkinlik Grubu

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Afyon
    Sertifika Numarası:
    57660
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Arkadaşlar belediyenin garajına ait resimde sizce dikkat etmem gereken tehlikeler nelerdir? Çöp kamyonundan, itfaiyeye, traktörden, otobüse tabi herşey var garajda. Benim aklıma gelenler, garaj içinde hız limiti levhaları max 10 km/h gibi, araçlarda geri vites sireni olması, araç park yerlerinin ve personel geçiş yollarının işaretlenmesi, zeminin düzenlenmesi, sahada su birikmesini önleyecek giderlerin konulması, araç giriş çıkışlarında manevracı bulundurulması, personel bekleme yerlerinde isg konuları (genel olduğu için ayrıntıya girmedim) .. ve sizin önereceğiniz diğer noktalar ;)
    IMG_1825.JPG
  8. MuratÇakır İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    birde kapalı otoparklara LPG li araç girmemelidir,patlama riski var.
    özellikle güvenlik görevlileri bağajı açıp tüp varmı dıye bakıyolar fakat,sıralı LPG sistemi olanları es geçiyolar bunada dikkat
  9. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    araçların çıkışa doğru park edilmesi ve acil toplanma alan ve yerinin belirlenmesi levhalandırılması.birde paratoner var mı?
  10. Taner Yılmaz Etkinlik Grubu

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Afyon
    Sertifika Numarası:
    57660
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Alan görüldüğü gibi açık LPG'li sakınca yok ama zaten araçlar dizel. Paratoner yok. Araçların çıkışa doğru park edilmesi güzel bir nokta Tşkler Erkan Bey
  11. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    montajı düzgün ve standartlara uygun olarak yapılan ve sızdırmazlık testleri düzenli yapılan lpg li araçlar öyle kolay kolay yanmaz,patlama olmaz.bi süre sonra lpg li araçların kapalı otoparklara girme yasağı da kaldırılacak bu konuda çalışmalar var
  12. Cansu Söztanacı İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    kapalı otopark için tavan yüksekliğine bakılabilir.
  13. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    ne kadar olması lazım?
  14. Cansu Söztanacı İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    2 m’den az ve 3.5 m'den çok olamaz diye biliyorum.
  15. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    3,50 den niye çok olamasın ki :)

    2 metre makul daha azına zaten araba giremez.
  16. İBB Otopark Yönetmeliği size rehber olabilir

    Ekli Dosyalar:

  17. Koray Pehlivanoğlu İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    32082
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Çalışıyor
    Gerçekten merak ettim 3,50 den niye yüksek olamaz ki?

    Yüksek olmasının kötülügü nedir? Mantığı merak ettim.
  18. ezgi gececi İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    arkadaşlar merhaba, bir avm de iş güvenliği uzmanlığı yapıyorum. Fakat kapalı otoparka yoğun gün günler de yapılan giriş esnasında araçların bagajlarını kontrol etmediklerini farkettim. Sizce nasıl bir çözüm bulabilirim. Risk analizi ve deftere yazmak dışında. Çünkü anlamamakta ısrarlılar.:sinir:

    Otopark girişlerinde de hız kesiciler var bagaj kontrolleri esnasında personel iki araç arasında sıkışmasın diye ama malum burası Türkiye ve araç sahipleri tekerleklerini hız kesicilerin arkasında tutmuyorlar. Uyarı levhası dışında konuyla ilgili bir fikri olan yardımcı olabilir mi
  19. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
  20. Serkan Kala İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    10956
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Ortak Sağlık Güvenlik Birimi/ İş Güvenliği Uzmanı
    Sonlandırma bariyerinden nefret ediyorum her seferinde arabamın tamponunu elime alıp gitmek zorunda kalıyorum !!!