1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Panel: asansör ve inşaat vinçlerinde güvenlik ve kamusal denetim

Konusu 'Panel,Sempozyum ve Kongre' forumundadır ve Mehmet MAKAR tarafından 17 Eylül 2014 başlatılmıştır.

  1. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    "Binalarda ve Şantiyelerde yaşanan asansör ve inşaat vinci faciaları ile ilgili meslek odalarımızın, sektör derneklerinin ve ilgili kurumların bir arada değerlendirme yapabileceği Panel, 18 Eylül 2014 Perşembe, 16.00 da Beyoğlu’nda, Şube Binamızda gerçekleştirilecektir.Katılımınızı bekleriz.

    İletişim 0 212 2529500/147"

    [​IMG]

    Kaynak: mmo.org.tr
  2. turgay.soydas İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    46064
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Yarın ki panele ben de katılacağım. Arkadaşlara da panele katılmalarını tavsiye ediyorum...
  3. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    katılım sonrası bizi de bilgilendirirseniz seviniriz
  4. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Arkadaşlar panel birazdan başlayacak ve birgün gazetesi internet sitesinde canlı yayınlanacaktır burdan takip edebilirsiniz ben de paneldeyim

    Birgun.net e bakın
  5. Mehmet MAKAR Haber Grubu Lideri

    • Bölüm Yöneticisi
    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    120329
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    İzleyebilen var mı nasıl görüntü ses?
  6. Orkun Dalyan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    118515
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Enerji Sektörü
  7. turgay.soydas İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    46064
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Arkadaşlar merhaba,
    Dün katıldığım paneldeki aldığım notları sizlerle paylaşmak istedim. Eksik veya yanlış bilgilendirme varsa konuyla ilgili uzman arkadaşlarımız yardımcı olurlarsa, herkes için faydalı olacağını düşünüyorum. Maddeler halinde belirtecek olursak;

    1) Asansörlerin yıllık muayenesi yapacak firmalar, iş yerinin faaliyet gösterdiği belediye veya organize sanayi bölgesinde yetkili olarak kılınan, A Tipi Muayene Kuruluşu olmalıdır. Muayene yapacak firmanın TÜRKAK - 17020 yetkili belgesi olmalıdır.
    2) Firmadaki asansörlerden, bina sorumlusu olarak atanan kişiler sorumludur. Asansörlerin her ay en az 1 kere olmak üzere bakımları yapılarak, yazılı olarak kayıt altına alınmalıdır. Periyodik bakımları yapılmayan asansörlerin, muayenesi geçerli olmaz.
    3) Yıllık muayene raporunda, çıkan sonuca göre kırmızı, sarı ve yeşil etiket belirtilmelidir.
    kırmızı : kullanılamaz, ölüm tehlikesi vardır. sarı: kullanılabilinir ama tehlike riski vardır. Bakımının yapılması gerekir. yeşil: kullanılabilinir.
    4) Etiketi olmayan asansörler KESİNLİKLE KULLANILMAMALIDIR.
    5) Asansör bakımını yapacak firmanın, TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi olmalıdır.
    6) Asansör bakımını yapacak firma ile işveren arasında NOTER huzurunda sözleşme yapılmalıdır.
    7) Bina sorumlusu + Bakım firması + Belediye arasındaki işleyen bir sistem vardır.
    İş kanununda Devlet + İşveren + İşçinin olduğu mekanizma gibi...

    EKSİKLİKLER ve YAPILMASI GEREKENLER: (CEPHE (İNŞAAT) ASANSÖRLERİ )

    1) Asansörlerde aşırı yük kontrol sistemi olmalıdır. Aşırı yük devreye girince, asansör hareket etmemelidir. Ağılık max 1.2 kat olmalıdır. (5.6.3.1)
    2) Asansörün bütün devrelerinde kaçak akım rolesi olmalıdır. Hareket halindeki kablo varsa, kılavuz ile koruma altına alınarak,temas engellenmelidir.
    3) Asansör kabinin, kuyu dibine temas etmemesi için tampon konulmalıdır. Kuyu dibi temiz olmalıdır. Rutubet olmamalıdır.
    4) Ana şalter, ana akım kapatıldığı zaman hareket bölgelerinin aydınlık olması gerekir. Kaldırma işleminin yapıldığı bütün alanlar en az 50 lüx olmalıdır.
    5) Kabinin karşı ağırlık dengesinin kurulması gerekir.
    6) Kuyu dibinde çalışırken, asansörün çalışanın üstüne düşmesi ve altında kalmasını önlemek için, kaçacağı veya korunacağı kaçış bölgesi, cep olmalıdır.
    7) Cephe asansörünün kurumunu yapan firmanın mutlaka yapılan işin TEKNİK DOSYASI istenmelidir.
    8) Bakım kayıtları düzenli ve yazılı olmalıdır.
    9) Operatörün, asansörü kullanma konusunda yeterlilik belgesi olmalıdır. (iş ekipmanları yönetmeliği)
    10) Kurulan asansör zemini sağlam, donatılı beton olmalıdır.
    11) Cephe asansörlerinde kabinlerinin 4 tarafı kapalı olmalıdır.
    12) Kabin kapısı açık ise asansör hareket etmemelidir.
    13) Her katta, kat kapıları ve muhafazaları olmalıdır. Asansör katta olmadığı süreler daima kilitli olmalıdır. Kapılar her zaman dışarıya doğru açılmalıdır.
    14) Fren ve fren kolu : Güç kesilmesi halinde el ile indirmeyi sağlayan sistem olmalıdır. Çalışanlara eğitim verilmelidir.
    15) Uyarı işaretleri, kullanma talimatları ve etiketi olmalıdır. (TÜRKÇE olmalıdır.)
    16) Durdurma anahtarı : Kabin açık olduğu durumda hareket sonlandırılmalıdır. Acil Durum Durdurması ve ALARM
    17) Kabin / Karşı kılavuz rayları montajı : Raylardaki hareketli kısımların deformasyonu kontrol edilmelidir.
    18) Kabinde yangın söndürücü tüp olmalıdır.
    19) Taban malzemesi kaymayı engelleyecek malzemeden yapılmalıdır.
    20) Sınır Kesiciler : Hem elektrik hemde mekanik durdurucu olmalıdır. Önce elektrik tutucu sonra mekanik tutucu devreye girmelidir.
    21) Paten / Makaralar : Dönüşün rahat olması ve deformasyon kontrolünün yapılması gerekiyor.
    22) Kullanma butonunda, Acil Stop butonun olması gerekiyor.

    Dün ki panele ÇSGB İŞ TEFTİŞ KURULU GRUP BAŞKAN VEKİLİ sayın LÜTFİ ALPSOY Bey de katılarak, konuşma yaptı.
    İstanbul' da iş teftiş müfettişlerinin yardımcıları ile birlikte toplam 110 civarında olduğunu, 60 ekiple denetimleri yapabildiklerini ve bunun da yetersiz olduğunu belirtti. 2009 yılında Almanya da ki ülke bazında toplam denetimcilerin sayısının 6000 olduğunu düşünürsek, söyleyecek pek bir şey kalmıyor. İş Güvenliği Uzmanın maaşını işverenden aldığı sürece bağımsız olamayacağını ve görevini yerine getiremeyeceğini belirttiler. Konuşulanlar hep aynı şeyler, yönetmelik var ama uygulama ve denetim mekanizması yetersiz.
    Lütfi Bey, Torunlar şantiyesinde meydana gelen asansör kazasında bilir kişi heyetinde olduğunu, incelemelerin devam ettiğini ve asansör bakım firmasının Alman yetkilileri ile bugün için görüşeceklerini belirttiler.