1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Personel servis araçlarında aranan şartlar

Konusu 'Trafik Yönetimi ve Kontrolü' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 30 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    personel servis araçlarında aranan şartlar.

    Taşımacılar;
    a) Taşınacak personeli taahhüt edilen yere kadar rahat bir şekilde götürüp getirmekle, hizmetinden yararlanacak personelden başka yolcuyu servis taşıtına almamakla,
    b) Taşıt içi düzeni sağlamakla,
    c) Taşıma hizmeti sırasında sürücünün dikkatini dağıtacak ve yolcuları rahatsız edecek nitelikte, görüntülü ve sesli müzik alet ve sistemlerini kullanmamak veya kullandırmamakla,
    d) Yol güzergahları belirlenecek ve Belediyelerce veya il - ilçe trafik komisyonlarınca verilen güzergah izin belgesini araçta bulundurmak, bu
    belgede tayin edilen güzergahın dışına servis aracını çıkartmamak ve trafik komisyonlarının diğer kararlarına uymakla,
    e) Çalıştırdıkları personelin sosyal güvenlik yönünden sigorta işlemlerini yaptırmakla,
    f) Gerçek kişi ise, 507 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Kanununa tabi meslek odalarına, özel hukuk tüzel kişisi ise, ilgili ticaret veya sanayi odaları ile ticaret ve sanayi odalarına kayıtlı olmakla,

    Personel servis araçlarını kullanan sürücülerin;
    a) Türk Ceza Kanununun 403, 404, 414, 415, 416, 418, 429, 430, 431, 432, 435, 436 ve 572 nci maddelerinde belirtilen suçlardan hürriyeti bağlayıcı hüküm giymemiş olması,
    b) Kullanacakları personel servis aracının niteliğine uygun sınıfta en az üç yıllık sürücü belgesine sahip olması,
    c) Asli kusurlu ve bilinçli taksirli olarak birden fazla ölümlü trafik kazasına karışmamış olması, alkollü olarak araç kullanma ile hız kuralını ihlal nedeniyle sürücü belgelerinin birden fazla geri alınmamış olması,
    zorunludur.

    • Araçlar fabrikasından imal edildiği tarihten sonra gelen ilk takvim yılı esas alınmak kaydıyla dokuz yaşından küçük olmalı.
    • Araçlar kasko sigortalı olup yolcuların tamamı her türlü kazaya karşı özel koltuk sigortalı olmalı.
    • Sürücüler ilk yardım eğitimi almış yeterlilik sertefikası bulunmalı.(belge ile ibraz etmeli)
    • Sürücülerin ileri sürüş teknikleri eğitiminden geçirilmiş olmalı olmalı(belge ile ibraz etmeli)
    • Araçlarda araç takip sistemi ve takograf bulunmalı.
    • Araç sürücüleri trafik kurallarına ve hız limitlerine eksiksiz riayet etmeli.
    • 3/2/1993 tarihli ve 21485 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelik ile Türk Standartları Enstitüsü’nün Kasım 2001 tarihli ve TS12257 no’lu Standardına göre;
      1. İmal edilmiş ve iç düzenlemesi yaralanmalara karşı yumuşak bir doku malzemesi ile donatılmış,
      2. Araca ait koltuk adedini gösteren tescil belgesinin, aracın içerisinde görülebilecek bir yere monte edilmiş,
      3. Kapılarının, ikaz sinyali ile sürücülerini uyaracak nitelikte otomatik veya elle kumanda edilebilecek şekilde mekanik olarak imal edilmiş,
    • 18/7/1997 tarihli ve 23053 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliği’nde belirtilen,
      1. Standartlara uygun nitelikte ve sayıda kullanılabilir durumda araç, gereç, malzeme ile donatılmış,
      2. Esaslara uygun olarak koltuklarında emniyet kemeri,
      3. Periyodik trafik muayeneleri ile bir yıllık mutad bakım ve onarımlarının yapılmış olması ve altta sıralanan yükümlülüklerin olması zorunludur ;
    Ø Kaporta düzgün olacaktır
    Ø Dış görünüşü itibari ile boyalı ve bakımlı olacaktır
    Ø Camlarda kırık yada çatlak bulunmayacaktır
    Ø Dış yüzeylerinde tehlike oluşturacak biçimde aksesuarlar bulunmayacaktır. (Anterler bu kapsamda değerlendirilir.)
    Ø Aracın içi temiz, koltukları düzenli ve beresiz olacak, peluş bulunmayacaktır
    Ø Mevcut lastikleri ile aynı ebatta yedek lastiği bulunacak bu
    lastik yolcuların oturmasını engellemeyecektir
    Ø İç göstergeler düzenli çalışır durumda olacaktır
    Ø Işıklandırma için yeterli sayıda lamba çalışır durumda olacak, ancak bu lambalar renkli olmayacaktır
    Ø Bütün kapılar düzenli açılır kapanır durumda olacak, araçların kapıları sürücü tarafından açılacaktır
    Ø Egzosu ve susturucusu zedelenmemiş olacak, yerine iyi
    tesbit edilmiş olacak ve çalışırken gürültü yapmayacaktır
    Ø Park lambaları, stop lambaları “Uzun ve kısa huzmeleri” düzenli çalışır ve ayarlanmış durumda olacaktır
    Ø Farları sarı veya başka renk far olmayacaktır
    Ø Yağ karteri, hidrolik deposu, sanzıman ve diferansiyelden
    kaçak niteliğinde yağ sızması olmayacaktır
    Ø Frenleri tam, gıcırtısız ve dengeli tutabilir durumda olacaktır. (Gerektiğinde fren balataları tekerlek çıkarılarak kontrol edilir.)
    Ø Motorları düzenli çalışır durumda olacak ve egzostan siyah duman çıkmayacaktır
    Ø Lastiklerde dışarıdan görülen bombe yada çatlak bulunmayacak ve lastik diş derinliği ¾ den az olmayacaktır
    Ø Devridaim ve gergi (ekzantrik) kayışları liflenmiş yada çatlak olmayacaktır
    Ø Soğutma sisteminin hortumları aşırı yumuşamamış olmayacaktır
    Ø Rot ayarları yapılmış olacak rot ve rotillerde boşluk bulunmayacaktır
    Ø Karayolu Trafik Kanununun uygun gördüğü nitelikte reflektörleri, yangın söndürücüsü, çekme halatı, takozu ve ilk yardım çantası bulunacaktır
    Ø 21 Araçların kornaları havalı korna olmayacaktır.
    Ø Şoförlerin en az 5-10 yıl arası tecrübeli olması.
    Ø Şoförlerin pisiko teknik raporlarının olması.
    Ø Şoförlerin Bağımlılık yapacak maddeler ile ilişkisi olmaması.
  2. cash84 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    • Araçlar fabrikasından imal edildiği tarihten sonra gelen ilk takvim yılı esas alınmak kaydıyla dokuz yaşından küçük olmalı.
    • Araçlar kasko sigortalı olup yolcuların tamamı her türlü kazaya karşı özel koltuk sigortalı olmalı.
    • Sürücüler ilk yardım eğitimi almış yeterlilik sertefikası bulunmalı.(belge ile ibraz etmeli)
    • Sürücülerin ileri sürüş teknikleri eğitiminden geçirilmiş olmalı olmalı(belge ile ibraz etmeli)
    • Araçlarda araç takip sistemi ve takograf bulunmalı.
    Erkan Bey bu yazdığınız 5 madde hangi yönetmelikten?
  3. İsmail Çelik İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    97261
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Erkan Bey, Servis araçları için istenen periyodik kontrol listesinin taşımacılar ve sürücülerle ilgili olarak istenenleri, hangi kaynakta zorunlu olarak istenmektedir. Yoksa sadece talimatname mi?
  4. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Müsait zamanda mevzuat derlemeyi yapar paylaşırım..
  5. Muhammed Fatih SEÇİLMİŞ İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    68855
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    SEÇİLMİŞ DETAY İNŞ..MAD.SAN.TİC.LTD.ŞTİ.
    bir de arbesk konçertolar çalıp kendilerine has imajları ile çalışan öğrenci servislerinin oluşturduğu risklerin analizini derlesek topluma büyük hizmet olacak
  6. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
  7. nilgün özbey İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Erkan Bey teşekkürler.Yeni yıl itibari ile yapılacak sözleşmelerden biride bu konu ile ilgili .Mevzuat ile ilgili kısmı açıklayacağınızı yazmışsınız.Yönetmelik kısmı önemli.Şimdiden tekrar teşekkürler.
  8. semihozturk1987 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Eski bir konuyu canlandırmış olcam ama bu konuda güncel bir bilgisi olan var mı? Erkan Bey'in açıklamalar çok güzel ama şu anda da aynı şekilde devam ediyor mu, ayrıca hangi yönetmelik vs. dayanıyor?
  9. semihozturk1987 İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Arkadaşlar tam cevap veren yok galiba ama ben biraz araştırdım, tüm yönetmelikleri vs. Kamu ve öğrenci servisleri için net durumlar varken özel firmalar için herhangi bir kesinlik getirilmemiş. Aslında top işverene atılmış.

    Bizim de bildiğimiz üzere;
    "İşveren, sigortalının eve ( servisten indiği ana kadar ) sağ salim, güvenli şekilde gitmesini sağlar", mantığı ile aslında net olmasa da ipleri işverenin eline vermiş. O yüzden mesela, servis firmasına emniyet kemeri niye yok diye sorsanız bile ilk cevabı "olmak zorunda değil zaten" olabiliyor.

    Bu olayı fabrika içinde herhangi bir durum gibi görebilirsiniz. İşveren için sadece yerine getirilmiş bir durum olmasına rağmen sizin için tehlikeli duruyorsa, deftere özellikle not edip işverene açıklamak gerekir ki bu durumu düzeltsin.

    Emniyet kemeri olayı sadece örnek aslında. Bunun gibi araçta olması gereken ve tehlikeli olabilecek tüm şeyleri işverene yönlendirebilirsiniz. En azından benim yaptığım bu. :)