1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Pilot motorlarında iş güvenliği

Konusu 'Sektörel Tehlikeler ve Emniyet' forumundadır ve Emre_gs tarafından 5 Mart 2013 başlatılmıştır.

  1. Emre_gs İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Merhaba arkadaşlar:
    Pilot motorlarında görüldüğü gibi korkuluk bulunmamaktadır.Bununda sebebi büyük gemilere yanaşmaları sırasında temas ettiklerinden korkulukların kırılmasıdır.ama görünen bir risk var bununla ilgili benim düşündüğüm etrafına esnek çelik halatlarla korkulukların yapılması (yaşam hattı) yada kenarlarda ilerlerken emniyet halatları kullanabilecekleri.Sizlerdende bi fikir bekliyorum biraz daha gerçekçi yapılabilecek fikirler.Şimdiden teşekkürler. Goodchild-Marine1.jpg
  2. Semih Sarı İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Bu konuda pilot motorlarında sadece emniyet halatı yada korkuluk olması yetmiyor. Çünkü açık denizde gemi bordasına yanaşan pilot motorundan pilot güverteye çıkmak için şeytan çarmıhını kullanmak zorunda ( yaklaşık 7-10 metre arası yüksekliğe) en tehlikeli durumda burada başlıyor işte hiçbir güvenlik önlemi alınmadan pilot güverteye doğru çıkmaya başlıyor. pilot kazalarının çoğu şeytan çarmıhının güvensizliğinden dolayı olmaktadır. Çarmıhtan düşen pilotun gemi ile motor arasında sıkışması yada motora düşmesi riski oldukça yüksektir. Bu riski azaltmanın yolu da yüksekte çalışma için kullanılan emniyet kemerlerinin pilotlara da sağlanması en azından bir düşme durumunda kemer pilotu emniyete alacaktır.
  3. Emre_gs İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    merhaba:
    evet emniyet kemeri iyi ama ekstra risk oluşturma ihtimalide çok yüksek.Çünkü çıkış esnasında ip merdiven çok sallanmakta ve pilot motoru ile gemi arasına sıkıştırabilir.yanlışta düşünüyor olabilirim.Teşekkürler.