1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Plaza yönetimi ve kiracılar arasındaki isg ilişkisi

Konusu 'İşletme Kontrolü ve Denetimler' forumundadır ve Sabri Mert Büyüklü tarafından 22 Temmuz 2015 başlatılmıştır.

  1. Sabri Mert Büyüklü İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Herkese merhaba,
    Bilindiği gibi plazalarda birçok kiracı bulunmakta. Ayrıca bu plazalarda binanın idaresinden sorumlu bir yönetim mevcut. Bu yönetim, binanın yangın söndürme sistemlerinin kontrolü, kullanım suyu analizi , asansör bakımı gibi kontrollerini yapmakta.
    Benim öğrenmek istediğim , kiracılardan herhangi biri , bina yönetiminden ,yapılan bu işlerle ilgili elde edilen raporları talep edebilir mi ? Örneğin binanın yangın söndürme sistem ve cihazlarının periyodik kontrol raporlarını isteyebilir mi ? Ya da asansörlerin periyodik bakımlarının raporlarını ?
    Yoksa bina yönetimi bu raporları vermek zorunda değil mi ? Bina yönetimi şunu diyebilir mi : Siz kiracı olarak ,eğer isterseniz ,bir firma ile anlaşın ve ölçümlerinizi yaptırın. Ben size bu raporları vermek zorunda değilim. Eğer isterseniz raporları ofisimize gelip görebilirsiniz.
    Öğrenmek istediklerim bunlar.Şimdiden teşekkür ederim.
  2. M.Serkan Balkan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    1231
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Özel Şirket
    Merhaba,

    Plaza gibi yerlerde ortak mahal kavramı vardır. Kiracılar kendi kiraladıkları alanlardan, bina sahipleri ise diğer alanlardan sorumludur(ortak mahal). Bu alanların tanımını "acil durum eylem" planında belirtilmesi doğru bir yol olacaktır.
    Diğer yandan demirbaş tanımı vardır. Yani değiştirilemez alanlar. Yangın dolapları, sprink sistemi, topraklama, paratöner gibi... Ancak sprinkler mahal içerisinde değiştirilmek zorunda ise "T" noktalarından bağlantı atılabilir veya ek yapılabilir. Yüksek binalarda dış cepheye yakın olan springler değiştirilemez(dış cepheyi koruduğu için) diğer iç mahal alanlarında(odalarda) yerleri değiştirilir. Ancak itfaiyeden değişen yapının tekrar yangına uygunluk raporunun alınması gereklidir.

    Bina yönetiminden sizi etkileyebilecek riskler olduğu için; yangın tüplerinin ve yangın sistemlerinin bakım raporunu, asansörlerin A tipi muayene kuruluşları tarafından uygunluk raporu, aylık bakımlarını, varsa yürüyen merdivenlerinin bakımı, elektrik tesisatı ve topraklama raporu, paratöner yıllık raporunu, jeneratör veya UPS bakım raporlarını, çok uzun binalarda "uçak ıkaz ışığının" bakımını gibi raporları isteyebilirsiniz. Binaların yangından korunması hk. yönetmelik ve 6331 sayılı iş sağlığı ve kanunu gereği verilmesi gereklidir. Bunların hepside " acil durum eylem planlar"ında belirtilmelidir. Diğer yönden yıllık çalışma planında belirtmeniz gereklidir.
    İç ortam ölçümleri sizin yaptırmanız gereklidir(aydınlat vs gibi).
    *Bakım ve periyodik raporlarını size vermeyebilir. liste çıkartın periyodik zamanlarını sorun, denetim olduğundan bu bilgiler bina sahibinden alınmıştır diyebilirsiniz. Bakanlık isterse o raporları isteyebilir bina sahibinden.
    *Ortak alanlarında risk analizlerini istemeyide unutmayın:=) (asansör, asansör dairesi, yürüyen merdiven ve diğer alanlar gibi)
    Bina sahibide sizin kiraladığınız alanları diğer işyerlerini tehlileye atabilecek durumlar açısından denetleme yetkisine sahiptir.