1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Risk analizi nasıl yapılır?

Konusu 'Risk Değerlendirmeleri ve Yönetimi' forumundadır ve Mustafa Elide tarafından 4 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. Erdem Baskın Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    OSGB
    sorunu tam anlayamadım, ekip derken verdiğim örneği bahsediyorsan zaten iş yerindeki döfleri işveren ve çalışanlar uyguluyor, uzman 2. etapta riskin boyutunu tekrar belirlemek için destek sağlıyor
  2. Tekrar belirlemek için destek sağlaman (2. etap) işverenle yaptığın sözleşmede veya teklif yazısında mevcut mu?
  3. Erdem Baskın Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    OSGB
    sözleşme vb hiçbir şey yok, kobi tarzı birkaç çalışanlı işyerleri için bahsediyorum, risk analizini işveren yapar yada yaptırır konusunda işveren risk analizimi yap dedi yaptım, gerisi ilerleyen süreçte yine talep doğrultusunda bir nevi danışmanlık, bi fiil sözleşme ile hizmet verilen kuruluş değil yani,
  4. Erkan bey,
    İşveren 6331'deki risk değerlendirmesini yapar ve ya yaptırır cümlesindeki "yaptırır" kısmı risk değerlendirmesi yönetmeliğinde tanımlanmıştır. Yönetmeliğe göre risk değerlendirmesini işveren ile iş yerindeki risk değerlendirmesi ekibi yapar (Madde 6). Yönetmeliğe göre dışarıdan sadece ekibe destek olunabilir (Madde 6, 2. Bent). Emeğinize, iyi niyetinize saygı duyuyorum ancak naçizane önerim ekibe destek olmanız yönündedir.
  5. isghizmetadmin Manisa Temsilcisi

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Manisa
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    isghizmet
    İşveren yapar yaptırır, iş veren zihniyeti ben parasını veririm uzman yapar der. Risk anlizi yapan kaç kişi yanına ekibi alıpta sahayı gezmiş merak ediyorum. işveren uzmana sahayı verir yanına bitane de usta sorunuz olursa sorun diye salar sahaya. İşveren ben gezeceksem neden bu kadar para ödeyeyim der çünkü.
  6. Böyle olan işverenler vardır, doğrudur ancak böyle işverene yönetmeliği gösterdiğinizde size iki kişiyi pekala sağlayabilirler. Sağlamayan varsa da risk değerlendirmesi danışmanlığı yapılmaz olur biter. Çünkü işyeri çalışanı olmayan bir başkasının risk değerlendirmesi yapması yönetmeliğe göre doğru değildir, bu benim şahsi düşüncem değil yönetmelik böyle belirlemiş.

    Bir çok iş sağlığı ve güvenliği profesyonelleri ilk başlarda yönetmelikte yazanları görmezden geldi, bir çok grupta bu konu tartışıldı, kimi kabullenmedi, kimi zamanla benimsedi. Ancak risk değerlendirmesi ekibiyle beraber çalışılması, ekibe destek verilmesinin bir iş sağlığı ve güvenliği profesyoneli için bir çok artı yönleri de bulunmaktadır.
  7. isghizmetadmin Manisa Temsilcisi

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Manisa
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    isghizmet
    eksiklerim olursa kusura bakmayın ben uzman değilim ama risk analizi nasıl yapılmalı sorusuna istinaden kısabir tarif yapmak isterim.
    1 iş verenle sözleşmenizi yaparsınız
    2 işveren/vekili dahil olmak üzere ekip kurulur
    3 ekibe denetim ve ve risk analizi eğitimi verilir.
    4 çalışanlara anket yapılır.( daha onceki kazalar ramak kalalar ergonomik koşullar vs sorular üzerine)
    5 sahada yapılan faaliyetler üzerine cheklist hazırlanır.
    6 bu cheklistlerle berber ekip nezaretinde saha denetimi yapılır.
    7 denetim sonucu alınmış olan önlemler ve riskler tesbit edilir.
    8 riskler ve tehlikelrin tanımları yapılır.( bu arada o faaliyet alanında çalışanların anket sonuçları beraber incelenir.
    9 tehlikelrin derecelendirmleri yapıldıktan sonra anket sonuçlarıda göz önünde bulundurularakalınması gereken önlemler belirlenir.
    10 alınması gerek önlemlerin tamamı kabul edilebilir risk olara derecelendirilir.(önlemler yeterli olmaz ise iş durdurulması ve mankine ekipman değişikliği istenir.
    11 risklerin giderilmesi için termin süreleri belirlenir.
    12 Tesbit edilen riskler için döf hazırlanır.
    13 denetim ve risk analizleri oluşturulur.
    14 denetim ve risk anlizleri ekibe tebliğ edilir.
    15 Risklerle ilgili çalışanlara eğitim verilir.
    16 Akabinde açılan döfler imkanlar çerçevesinde ivedilikle kapatılır.
    17 döfler kapatıldıkça yapılan risk analizi revize edilir.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 7 Temmuz 2013 ---
    bu arada yukarıda maddeler içerisinde yazmay unuttum personel özlük dosyaları mutlaka incelenmeli.
  8. isghizmetadmin Manisa Temsilcisi

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Manisa
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    isghizmet
    Tabi sorulacak soru şu bu iş böle yapılması gerekirken bakanlık uzmanlar fahiş fiyatlar istiyor demesi ne derece mantıklı.
    Çalışan başına max. 20 dakika (çok tehlikeli) süre ile uzman çalıştırırken az sayıda çalışanı olan yerlerde veya ayda 2-3 saat çalışması gereken yerlerde uzman bu işleri ve yanında işletmeye özgü diğer işleri nasıl yapacak(eğitimler vs.)
  9. Ömer Bey merhaba tekrar,
    Bu maddelerle bahsettiğiniz, iş güvenliği danışmanlığına giren bir veya daha fazla ay alabilecek bir süreçtir (döflerin kapatılması kısmına kadar). İçeriğe yapılmış ölçümlerin değerlendirilmesi veya ölçümlerin yapılması, bakım onarımdaki çalışmalar, acil durum planları gibi faaliyetlerin incelemelerini eklemekle beraber katılıyorum. RD Yönetmeliği Madde 8 bunları daha detaylı belirtmiş.

    Dolayısıyla benim naçizane önerim iki teklifin verilmesinden yanadır. Biri yönetmelikte dışarıdan hizmetin yegane nasıl yapılacağını belirten ekibe destek olmak üzere "Risk Değerlendirmesi Danışmanlığı" teklifi, diğer teklif ise sizlerin bahsettiği "iş güvenliği danışmanlığı" teklifidir. Ancak tabii ki sizler farklı düşünebilirsiniz.
    Selamlar.
  10. isghizmetadmin Manisa Temsilcisi

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Manisa
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    isghizmet
    16 maddeyi akabinde diye başladım özellikle buraya kadar olan kısım silerin detek elemanı adı verdiğiniz uzmandan istenen risk analizi kısmı acil eyelem planı vs. bu konulara zaten girmedim. ek olarak yazdığım kısımda dediğiniz doğru bildirimle çalışnlar bu hizmeti hangi saat aralığına sokacak merak ediyorum sadece.
  11. Çoğu arkadaşımız bu yöntemle çalışıyor. Vakit konusunda zorlanmalar olabiliyor ancak bir şekilde uygun zamanlar ayarlanıyor. Çalışanların eğitim usul ve esasları yönetmeliğine baktığınız zaman da zaten sınıflara yıllara göre dağıtılmış 8-12-16 saatlik süreler de var. Asıl zaman geçtikçe bu sürelerde çalışmalar nasıl olacak kim bilir..
  12. isghizmetadmin Manisa Temsilcisi

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Manisa
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    isghizmet
    heleki eğitimler 4 saat ve katları olarak verilir kısmı var yönetmelikte 10 kişi altında hiç bir yerde ayda 4 saat çalışma çıkmazken
  13. isghizmetadmin Manisa Temsilcisi

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Manisa
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    isghizmet
    bir de ben bu şekilde çalıştığı konusunda emin değilim bu bahsettiğim maddelerle çalışacak bir uzmanın 1 haftasını o işletmede geçirmesi gerekir. piyasada bahsedilen fiyatlara bu hizmeti vermek mantığa aykırı. işi en acı yanı bu kaç kişi personel özlük dosyalarını eline almış incelemiş kaç kişi bir işletmeyle anlaştığında oturmuş işletmede makine ekipman ve faliyetlerle ilgili chek list hazırlamış risk analizlerinde sadece görülen tehlikeler var. biraz eleştirisel oluyor yazım uzman arkadaşlar kızmasınlar istisnalar kaideyi bozmaz. Eksik iş döner sahibini bulur derler. Benim tek arzum bu işi yaparken uzman arkadaşlarımın zarar görmemesi çünkü üç kuruş ekmek parası kazanmak uğruna attıkları imzaların risklerini bilsinler.
  14. Aslında sizin belirttiğiniz iş güvenliği danışmanlığına giriyor. Yönetmeliğin ve hatta bakanlığın bahsettiği ise risk değerlendirmesinin zaten dışarıdan başka birinin hazırlamaması, sadece ekibe destek olması doğrultusunda. Peki İşveren ise doğal olarak dosyanın hazırlanmasını istiyor, dosya nasıl hazırlanacak ? derseniz de, bu ekiple beraber çözülmesi gereken bir konu. Pratikte yapılan ise, uzman sahada çalışanlarla beraber tehlikeleri tanımlıyor. Bunları ekiple paylaşıyor, ekibe ödev verir gibi bahsettiğiniz maddelerin değerlendirmesini istiyor ve ekibin kaydettiklerini de formatına aktarıyor. Devamını, güncellemesini, yenilenmesini, olası eksiklerin giderilmesini, risk değerlendirmesinin takibini ekip yapıyor. Dolayısıyla risk değerlendirmesinden de iş yerindeki ekip sorumludur. Uzman ise verdiği eğitim ve danışmanlık hizmetinden sorumludur. Bu danışmanlık hizmetinin detayları risk değerlendirmesi prosedüründe yönetmeliğe uygun olarak belirtilir.

    Asıl risk zaten dışarıdan yapılan risk değerlendirmelerine yönetmeliğe aykırı olarak sanki o iş yerinin uzmanıymış gibi atılan imzalarda mevcuttur. İnanın ki bu uzun zaman önce bir çok grupta konuşulmuş, tartışılmış ve bazı iş sağlığı ve güvenliği profesyonellerince şiddetle de karşı çıkılmış olmasına rağmen onların çoğu bugün bu şekilde uygulamayı tercih etmektedir.
  15. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    6331 nolu isg kanunu
    Destek Elemanı:ç) Destek elemanı: Asli görevinin yanında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili önleme, koruma, tahliye, yangınla mücadele, ilk yardım ve benzeri konularda özel olarak görevlendirilmiş uygun donanım ve yeterli eğitime sahip kişiyi olarak tanımlamışken siz nasıl olurda dışardan destek olunur diyebiliyorsunuz.ben bu işlerde iyi niyete bakmam,RD yönetmeliğinde ekip içinde geçer destek elemanı ve firma içinden dir bu eleman.uzman ve hekim bu işi yapar ve görevi destek olmak değil risk analizi yöntemini belirlemek ve ekip ile birlikte değerlendirmeyi yapmaktır.

  16. Destek elemanı işyerindedir. Ve bu destek elemanı ile 2. bentte belirtilen ekibe destek olan "Risk Değerlendirmesi Ekip Danışmanı" olarak belirttiğim kişiler aynı kişiler değildir. Hala nasıl olur da destek olunur diyorsanız, önce yönetmeliği daha dikkatli okumanızı öneririm.


    Risk değerlendirmesi ekibi
    MADDE 6 – (1) Risk değerlendirmesi, işverenin oluşturduğu bir ekip tarafından gerçekleştirilir. Risk değerlendirmesi ekibi aşağıdakilerden oluşur.
    a) İşveren veya işveren vekili.
    b) İşyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri.
    c) İşyerindeki çalışan temsilcileri.
    ç) İşyerindeki destek elemanları.
    d) İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike kaynakları ile riskler konusunda bilgi sahibi çalışanlar.
    (2) İşveren, ihtiyaç duyulduğunda bu ekibe destek olmak üzere işyeri dışındaki kişi ve kuruluşlardan hizmet alabilir.
  17. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    işyerindeki destek elemanı ekip içinde olmaktadır.dışardan destek mestek hoptek faroz olayları yani uzman ve hekimle sözleşme yapar risk değerlendirmesini yapar ekiple ve alayı imzalar ve paraflar.risk anaklizinde dökümantasyon kısmında ise uzman yada hekimin bilgileri olur.
  18. Bunların aksinde olan birşeyi belirttiğimi sanmıyorum.
  19. Erdem Baskın Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    OSGB
    arkadaşlar no panik no haşhaş no vitamin, destek elemanı ile destek verme kısmını karıştırıp birbirinize kızmayın bi ara işverene destek vermekten bahsettim destek elemanı diye patladı gitti ::D
    tekrar belirteyim tüm işletmelerde risk analizi zorunluluğu var ve siz sözleşme ile bakanlık bünyesinde atama yapılan işletmede iş güvenliği uzmanı olarak her türlü iş güvenliği konusunda tüm çalışmaları yapacaksınız yaptıracaksınız takip edeceksiniz ve hatta kimsenin yapamadığı ve daha sonra başının ağrıdığı mevzu olan işverenin yapılması gerekenleri yapmadığı zaman bakanlığa şikayet edeceksiniz,

    ama gel gelelim 50 kişi altı işletmelerde yapılması gereken risk analizi çalışmalarında işverenin yeterli bilgi birikimi olmadığı yapamadığı durumlarda

    iş güvenliği uzmanından hizmet satın alma veya destek alma veya yardım alma her ne derseniz deyin para ile yapıyorsanız hizmet alma fatura karşılığı, yok dua ile yapıyorsanız destek veya yardım..... uzman ortamda işletmenin büyüklüğüne ve yaptığı işe göre çalışan temsilcisi işveren veya temsilcisi olarak ekip kurar 1 saat yada birkaç saatlik, ekip ile veya ekip üyelerinden biri ile ortam denetimi yapar, yaptığı çalışma sonucu ortamdaki riskleri belirler raporlar imzaya sunar, işveren o aşamadan sonra belirlenen risklerle ilgili gereken her ne varsa yapar, analizde belirtildiği gibi geçerlilik süresi geldiğinde veya extrem durumlarda yada döfler uygulandı ise tekrar revize edilir, buda ikinci bir faturalı hizmet yada yardım destek ne ise işte

    eksik bir nokta varsa lütfen ekleyin yada yanlış bir cümle varsa affola
  20. Ali Ünal İSGforum Üyesi

    Arkdaslar bakanlıgın yapmış oldugu hatası nedeniyle tuzaga düşmeyin. Bakanlık mevzuatlardaki Destek Eleman tanımı ile formatlarda olusturdugu destek kısımları baslangıcta aynı seyler oldugunu dusundurmekte ama gercekte farklı anlamlar yüklemektedir. Analizlerdeki destek kısmı dısardan hızmet alımları ıcın ayrılmıs olup tanımlar kısmındakı destek elemanını tarif etmemektedir.

    Çalışan temsilcisi ve destek eleman tamamıyla farklı olup, tanımlardaki destek elemanı ifadesi acil durumlar için acıklanmıs olup çalışan temsilcisiden farklı görevleri üstlenen kısılerdır. Analizde zaten o firmaya ait calısanlar ekip üyesi olarak belirlenmektedir. Firma içerisindeki bir elemanı analizde destek kısmında göstermek yanlıştır.

    Bakanlıgın dısardan yapılan analizlerde, RD yönetmeliğinde takip ve gözetimin nasıl ne sekılde olacagı, düzeltmelerden sonraki yeniden değerlendirme konusunda genel bir çerçeve çizmemiştir. Müfettişin de dediği gibi ilk değerlendirmeleri yapan kişinin iyileştirme sonrasında takip ve yeniden değerlendirilmesi gerektiğidir.