1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Satın Alma ve Tedarikçi Değerlendirme Prosedürü

Konusu 'Prosedürler' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 8 Kasım 2012 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    1. AMAÇ:
    [.............. İNŞAAT] ‘ a satın alınan Kalite, Çevre ve İş Sağlığı ve Güvenliğini etkileyen tüm malzemelerin kalite gereksinimlerini karşılayacak biçimde temin edilmesini sağlamak.
    2. KAPSAM:
    [.................... İNŞAAT]’a satın alınan tüm mamul, malzeme ve hizmetleri kapsar.
    3. SORUMLULUK:

    Genel Koordinatör: Satın alınacak malzemelerin onayını vermekten sorumludur.

    Makine ve İkmal Müdürü: Satın alınacak makine, ekipman ve malzemelerin alınmasını ve ikmalinin yapılmasını takip etmek ve prosedürü uygulatmak /uygulanmasını sağlamaktan sorumludur.

    Satınalma Sorumlusu: Satınalımları bu prosedür esaslarına uygun olarak yapmak ve tedarikçilerin değerlendirilmesi konusunda Kalite, Çevre, İSG Yönetim Sorumlusuyla işbirliği yapmaktan sorumludur.

    4. UYGULAMA:
    4.1. Şantiyeler İçin Yapılan Satın Alımlar: Satın alma talepleri talep eden personel tarafından Ambar / Merkez Talep Formu doldurularak Ambar ve Satınalma Sorumlusuna verilir. Ambarda bulunan malzeme için Ambar ve Satınalma Sorumlusu Şantiye Şefine bildirir, onay aldıktan sonra ambardan Ambar Çıkış Formu doldurularak malzeme teslimi yapılır. Merkez Talep Formunda yer alan malzemeler Şantiye Şefinin onayından geçtikten sonra Ambar ve Satınalma Sorumlusu tarafından Satınalma Talep Formu doldurularak bu form Şantiye Şefine ve Proje Müdürüne imzalatılır.Onay için Genel Koordinatöre gönderilir. Genel Koordinatörün onayından geçtikten sonra Merkez Satınalma Sorumlusu en az iki firmadan teklif alarak Teklif Değerlendirme Formu düzenler ve Genel Koordinatöre onaylatır. Onaylanan listede tercih edilen firmaya Satınalma Sorumlusu Satınalma Sipariş Formunu faksla veya elden onaylatılarak satın alma gerçekleştirilir.
    Dışarıdan alınacak hizmetler için Dış İşçilik Talep Formu düzenlenir,Genel Koordinatör bu formu onayladıktan sonra uygun görülen firmadan hizmet alınır.
    Hammadde satınalımı yaparken, ihale makamının hazırladığı Teknik Şartnamede belirtilen Hammadde Özellikleri göz önüne alınır.
    Personel Koruma Ekipmanları alınırken, PKE Alımları Kontrol Planına göre hareket edilir.
    Malzemeyle ilgili çevresel koşulların belirlenmesi için malzemeye ait bilgi formları elde edilir. Eğer; Malzeme Güvenlik Bilgi Formu firma tarafından gönderilmişse bu bilgilerin yeterliliği ve güvenirliği sınanır. Temin edilen Malzeme Güvenlik Bilgi Formu na göre malzemelerin taşınması, depolanması ve kullanılması sağlanır.
    4.2. Tedarikçilere Yaptırılan İşler:
    Tedarikçilerle yapılan sözleşme ve anlaşmalar Sözleşme ve Anlaşmalar Prosedürü esaslarına uygun olarak yapılır. Bu tedarikçilerin seçiminde Yönetim Kurulu ve/veya Genel Koordinatör seçimi gerçekleştirir. Bu sözleşme ve anlaşmalar dahilinde yapılan işler için tedarikçi değerlendirmesi Şantiyeler Müdürü/Proje Müdürü tarafından yapılır.
    4.3. Ofis İçin Yapılan Satın Alımlar: Şantiye ofisi için yapılan satın alımlarda (kırtasiye, mutfak malzemeleri, vb) Proje Müdürü onayından geçilmesi koşuluyla satın alımlar yapılır.
    5. KAYITLAR
    Bu prosedür ile ilgili kayıtlar Doküman ve Kayıtların Kontrolü Prosedürüne göre tutulur ve saklanır.
    6. DAĞITIM:
    Genel Koordinatör
    Makine ve İkmal Müdürü
    Proje Müdürü
    Şantiye Şefi
    Satınalma Sorumlusu
    Ambar ve Satınalma Sorumlusu
    7. EKLER:
    Satın Alma Talep Formu
    Ambar Talep Formu
    Ambar Çıkış Formu
    Satın Alma Sipariş Formu
    Teklif Alma Formu
    Dış İşçilik Talep Formu
    Teklif Değerlendirme Formu

    Ekli Dosyalar: