1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Tünelde yükleyici kepçe üzerinde çalışma

Konusu 'Tehlike ve Riskleri Belirle' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 4 Kasım 2012 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Aşağıdaki Fotoğrafta ki Tehlikeleri belirle ve Alınması gereken önlem ve tedbirler nelerdir.Biraz Teklike belirleyelim risk analizi yapmak burdan başlar..

    Yapılan İş Tünel Kazı​
    tunel.jpg
  2. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    yorumlarınızı bekliyorum bay ve bayanlar,öyle yok risk analizi olan varmı davaları?ahada risk analizi yukarda tehlikeler nelerdir yukarda resimde..hade...:))
  3. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    büyütme işini bilmirim sen büyütüp pikselini versen ayarını olmaz mı?...:)
  4. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    hemde süper görülür,iyi olmuş elinize sağlık fatih bey, arkadaşlar Tehlikeler nelerdir...foto çektik koyduk beni ızdırap etmeyin adamlara zorla tehlikeleri yaz diyoruz ne kötüyüm yaw..ben..

    Tehlike:Çalışanların üzerine kavlak düşebilir,Baretleri olmayan kişiler mevcut,
  5. Mine Soysal İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    126004
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    AYDIN ELİT OSGB
    işçiler kepçe kovasında olmamalı tünel çalışmalarına hiç aşinalığım yok bu kadar yeter di mi?:)
  6. Mine Soysal İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    126004
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    AYDIN ELİT OSGB
    kimse yorum yapmamış ben hiç aydınlanamadım doğrusu..:)
  7. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Tehlike:muhtemel geri ikaz siren sistemide çalışmıyodur,ikaz ışık sitemide çalişmi...geri geri giden kepçe adam ezebilir..
  8. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    yaz gitsin...bişe olmaz,kendimize faydamız dokunsun,,,,bide bizim üyeler çok utangaç galiba..bunlar ne ediyolar yaaa diyodurlar..resim koyuyolar habrire bişe yazıyolar diye..Eğitsel sunumlardan bile güçlüdür bu resimlerde tehlike görmek
  9. buketdemir İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    aydınlatma yeterli değil,çalışma alanında kkd olmayan insanlar var,kepçede işçiler var :S
  10. Mine Soysal İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    126004
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    AYDIN ELİT OSGB
    Erkan Bey,
    muhtemeller üzerine mi görülenler üzerine mi yazacağız :)forkliftte tepe lambası yok ,frenler haşat olmuş ,koltuk yok(yerine yem çuvalı koymuşlar )muhtemel değil kesinlikle geri ikaz sinyali çalışmıyordur dedim.oda ne! çalışıyor :))
  11. Mine Soysal İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    126004
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    AYDIN ELİT OSGB
    Buketçim o ikisinin muhtemelen baretten daha kalın kafası olduğundan takmıyordur baretini:))
  12. Aslan İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    1 - Loader üzerinde çalışma yapılması. Tehlike: yüksekten düşme Risk: yaralanma, ağır yaralanma
    2- Loader Üzerinde Uyarı Levhası (veya yapışkanı yok) Tehlike: Makina Çarpması, Risk: Yaralanma Ağır yaralanma
    3- Operasyon Noktasında Çok fazla adam olması, Tehlike: Dikkatsizlik, Risk : Hafif yaralanma
    4- Çalışanların KKD (Baret, Yelek, gözlük, toz maskesi, Kulaklık (kulak tıkacı değil, Bakteri oluşabilecek ortamlarda kulak tıkacı kullanılmaz) lerinin olmaması. Tehlike: Kavlak veya Parça düşmesi, Görünürlüğün sıfır olması, Risk: Fiziksel Yaralanmalar, Meslek Hastalığı (Sağırlık)...
    fotoğrafta benim gördüğüm budur.
  13. Yener Esen İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    48763
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    LEVI STRAUSS&CO
    Arnavutlukta otoyol inşaatında çalıştım, 5,5 km çift tüplü tünel yapıldı. Çalıştığım süre boyunca böyle bir manzara ile karşılaşmadım:))
    Arkadaşlar bu tarz işler için Man-Lift denilen sepetli özel araçlar vardır. Sepette çalışanın emniyet kemerini bağlayabileceği özel noktalar mevcut olur. Sepetin yük kaldırma kapasıtesi genelde 250 kg/m2 olduğundan 2 kişiden fazla personel aynı anda sepette bulunamaz. Man-Lift sepetten kontrol edilebilen bir kumanda sistemi ile hareket eder. Aynı zamanda yukarıda çalışan personelin herhangi bir sebeple kumanda kontrolünü kaybetmesi durumunda aşağıdan da yedek personelin müdahale edebileceği ikinci bir kumanda ünitesi mevcuttur. Dediğim gibi burada neresinden tutarsanız tutun elinize tutarsızlık gelecek bir çalışma söz konusu. İşe uygun ekipman kullanılmamaktadır. Buradaki arkadaşlar muhtemelen patlatma için dinamit yerleştirmektedirler eğer öyle ise durum daha vahim.
    KKD konusuna hiç değinmiyorum KKD eksikliği zaten aşikar.
    Aydınlatma tripod üzerindeki seyyar bir projektör ile sağlanmaya çalışılmış. Kabloların devamı gözükmemekte ancak muhtemelen yerden geçmekte. Aydınlatma için kullanılacak projektörlerin, aydınlatma gücüne bbağlı olarak belirli mesafeler ile tünel duvarına montajı ve kabloların askıda olması zorunludur. Tünel çalışmasında iş ekipmanları yoğun çalışır. Kablolar yerde çok sık zarar görür, elektrik kaçaklarına sebep olur.

    Ve bence unutulabilecek noktalardan birisi, herhangi bir cebri havalandırma tertibatı görülmemekte fotoğrafta, genelde tünelin patlatma yapılacak noktalarına çok yaklaştırılmaz, belirli mesafede tutulur havalandırma sistemi. Tünelin derinliklerine doğru gidildikçe ortamda oksijen miktarı azalır, çalışan ekipman nedeniyle CO ve CO2 miktarı artar. Hatta metan gibi gazların dahi oluşma tehlikesi söz konusu. Aynen bir maden ocağında olduğu gibi havalandırma tertibatı ve gaz ölçümleri de dikkate alınmalıdır.
  14. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    aydınlatmanın zemine düz konulmamasından dolayı devrilme tehlikesi (risk kişilere çarparak yaralama,yangın,...)
    yedek aydınlatma sistemi de olması gerekir
    ayrıca bir sorum var aşırı yağış ve sele karşı tünel kazılarında neler yapılmalıdır ?
  15. mal ve yük taşıması gereken makine ye insan taşıtamazsın

    kepçeyi nasıl modernize edersen et insan taşıma standardına gelmez

    aydınlatma insan boyunda ki yükseklikten olmamalı ve gözü kamaıştıacak parlakta olmamalı, aydınlatma yetersiz çalışanlarda da bireysel aydındatma düzeni yok
  16. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    böyle bir tehlike varsa,risk hesaplanır ve acil durum uyarı sistemleri geliştirirsiniz..ve uygularsınız..muhtemelen tünel dere yada nehir kenarında ise atıyorum nehrin taşma yüksekliğinde siren çalacak uyarı yapacak sistemler nehir üzerine kurulmalı yada ona göre önleyici faaliyet yapılmalı...bu sorunun cevabını ben yaşadım fakat sel yada baskın riski olan yerde tüneli açtırmayacan kaynağında halletmek lazım bazı şeyleri..
  17. Aslan İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Fotoğraftaki görüntüde ekip, iksa montajı arkasından, çelik hasır bağlamaktadır (herhangi bir patlayıcı yerleştirilmemektedir, patlayıcılar, maden üretim metodlarından bazılarında tavana yerleştirilir) Çelik hasır manlift kullanılarak bağlanabilir. Ancak proje hazırlanırken iksalar olabildiğince parça sayısı az tutularak dayanımı yüksek tutulmaya çalışılır. İksa parçasının kaldırılması, yönlendirilmesi, sıkıştırılması gibi işlemleri manlift malesefki yapamamaktadır. Fotoğraftaki tünelin aynasına yanyana en fazla 2 makina sığabilir. Bu durumda, haliyle devreye, daha güçlü olan loader yada ekskavatör girecektir.
    Değerli arkadaşlar, diyeceğim o ki, Türkiyede iş güvenliği kültürünün oturmasına daha çok uzun zaman var, konuya en başta sadece yasalarla (doğrularla) yaklaşırsanız, işin yürütümü esnasında ki gerçekleri göz ardı ederseniz, işvereni İSG ye karşı cephe aldırmış olursunuz. Benim fikrim şudur. İşvereni, kanun tüzük ve yönetmelik hakkında bilgilendir. Yapılan yanlış uygulamaları işverene bildir, problemin olduğu ve net çözüm getirebildiğin konunun takipçisi ol ve yaptır. İşte bu noktadan sonra çözüm getirebildiğin zamandan sonra sende projenin yada işin ortağı olursun.
  18. Yener Esen İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    48763
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    LEVI STRAUSS&CO
    tunel destekleme.JPG
    Resim üzerinden ne iş yapıldığını tam olarak görmek mümkün değil, dediğiniz muhtemelen daha doğru. Ancak iksa yerleştirilirken kulllanılan manlift benim yukarıda bashettiğim ve patlayıcı yerleştirilirken kullanılan manliftten farklıdır. Benim hatam manlifften bahsederken klasik sadece insan kaldıran manlift üzerinde durmam, tünelde esas kullandığımız modelden bashetmemem oldu . Ancak eklediğim fotoğrafta forklift gibi çatallı ve yük kaldırabilen ve üzerinde sepet bulunan Monıtou marka manlifti göreceksiniz. İksalar bu araç vasıtasıyla kaldırılmaktadır. Bu modelde sepette aynı anda 5 personelin çalışmasına imkan var.
    Eğer İSG mühendisliği ve İSG Uzmanlığı dediğimiz mesleği meslek olarak kabul edip yapmak istiyorsak bizim için hiç bir güvensiz çalışmanın özrü olamaz. Hele günümüz tekniğinde çözümü olmayan hiç bir güvensiz çalışma sistemi yoktur. Tabi burada işverenin makina&ekipman seçerken işe uygun ekipman seçmesi ve bu seçimlerde iş güvenliği uzmanından da teknik destek alıp bütçeyi buna göre planlaması gerekmektedir. Bu resimdeki tünelde 2009da bir göçük oldu, bir işçinin kafasina düşen kaya parçası kafatasını ezdi. 15 dk içinde askeri helikopterle hastaneye kaldırıldı, yaşamaz demiş doktorlar, özel uçakla aynı gece İstanbul'a getirildi. Burada bir ay Memorial'da yattı ve şimdi hayatına aynı şekilde sapasağlam devam ediyor. Eğer bu imkanlar olmasa 25 yaşındaki gencecik işçimiz hayatta kalamayacaktı. Her işveren bu maliyetin altına girmez o ayrı mevzu, ancak biz yapacak bir şey yok böyle çalışmak zorundayız dersek, bize imkan veren firmalarda da imkansız deriz, işçiyi böyle çalıştırmaya devam ederiz.