1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Türk Tabibler Birliği Basın Açıklaması

Konusu 'Köşe Yazıları' forumundadır ve bayramali tarafından 13 Haziran 2012 başlatılmıştır.

  1. bayramali İSGforum Üyesi






    13 HAZIRAN 2012

    [​IMG]
    TTB Merkez Konseyi, bugün (13 Haziran 2012) TBMM Genel Kurul gündemine gelen "İş Sağlığı ve Güvenliği Yasa Tasarısı" ile ilgili olarak yazılı açıklama yaptı.
    13.06.2012

    BASIN AÇIKLAMASI
    İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YASA TASARISI
    2003 yılında 4857 sayılı yasa ile hazırlıkları başlayan, çeşitli yönetmelik, tüzük girişimleri ve nihayet 2006’da “müstakil bir iş yasası” adıyla devam eden, son bir yılda hız kazanan yasa tasarısı Nisan 2012’de Meclis’e sunuldu. Ana, alt ve tali Komisyon süreçleri tamamlandı. Bugün de TBMM Genel Kurul gündemine geliyor.
    Öncelikle vurgulanması gereken tasarının sahiplerince sürekli yeni ve özgün olduğu ifade edilmesine karşın aslında hammaddesinin, neredeyse tamamının geçmiş yönetmelik ve tüzükler olduğu; kimi noktalarda o düzenlemelerden de geriye gidildiğidir. AB ve ILO’nun normlarına “uyum”un gereği ‘müstakil’ hale getirilmesinden başka bir “yeniliği” olmayan taslak, bu anlayış ve bu içerikle onar onar gerçekleşen işçi ölümlerini engelleyebilecek dinamiklerin önünü açmamaktadır. Tasarı bu haliyle çalışan sağlık ve güvenliği hizmetlerinin 50 ve daha az işçi çalışan işyerlerini ve kamu çalışanlarını kapsaması dışında ülkemizin ihtiyaçlarını karşılayacak düzenlemenin çok uzağındadır.
    Bu uzun süreçte alandaki tüm yapılarla birlikte emekten yana örgütler, DİSK, KESK, TMMOB ve TTB olarak bütün toplantılara katıldık. Bütün olumsuz koşullara, eleştirilerimizin hiçbirinin dikkate alınmadığı sayısız toplantıya rağmen bu çalışmalardan uzak durmadık, yazılar yazdık, değerlendirdik, değişiklik önerilerimizi sunduk. Ülkemize, çalışanlarımızın sağlığına-güvenliğine olan sorumluluğumuzu gerçek anlamda olumlu bir sonuca dönüştürme umudunu sürekli diri tutmaya özen gösterdik. Yasa taslağına ilişkin görüşlerimizi kimi zaman yazıyla kimi zaman eylemle, defalarca, Hükümet kanadına belirtmemize rağmen tasarının özüne ilişkin değerlendirme ve önerilerimizin hiçbiri taslağın son halinde de dikkate alınmamıştır.
    Bilindiği üzere, insanlık tarihinin geçirdiği evreler sonucu çalışma hakkı, temel insan hakkı olarak kabul edilmiştir. Ancak, bu hakkın tek başına soyut olarak kabulünün bir anlam ifade etmediğini de yaşanan deneyimler göstermiştir. Bu hakkın kullanımı ancak diğer temel haklardan olan yaşama hakkının özünü ihlal etmeyecek bir ortamın sağlanmasıyla olanaklıdır. Sağlıklı ve güvenli ortamda yaşama hakkı temel insan hakkı olduğuna göre çalışma hakkının kullanılmasında, çalışanın beden bütünlüğünü ve sağlığını bozacak etkilerden işyerinin arındırılması esastır. Bu hakkın korunmasında ve kullanılmasında Devlet asli sorumludur.
    Bizlerin çabası ve mücadelesi, çalışanların işyerindeki tehlikelerle karşılaşma ve onlara maruz kalma olasılığını en aza indirmek için oluşturulacak örgütlenme, normlar ve sürekli gözetimi mümkün kılan bir yapıyı ortaya çıkarmaktır. Bu yapının gerçek ihtiyaca uygun sonuç alıcı dinamiği çalışanlar ve sendikaları, iş güvenliği mühendisleri ve işyeri hekimleridir. Bu dinamiğin önünün açılması ve taleplerinin karşılanması, güvenlik kültürünün gelişimine ve yapının tesisine güçlü bir temel sağlayacaktır. Bu nedenle, sendikaları, iş güvenliği mühendisi ve işyeri hekimini tasarının içine işlevine uygun ana unsurlar olarak doğru koymak gerekirdi.
    Sonuç olarak;
    İşçi sağlığı ve iş güvenliği alanında yeterli ve kalıcı sonuçlara ulaşabilmek için, işten kaynaklanan ya da işle bağlantılı olarak meydana gelen kazaları, hastalıkları ya da sağlıkla ilgili diğer sorunları önlemeye dönük ulusal düzeyde, bu tasarıdan farklı bir yaklaşımla, sistematik bir politikanın yaşama geçirilmesi zorunludur. Tehlike ve riskleri minimum düzeye indirmeye çaba sarf edecek bu yaklaşım, kaza ve hastalıkların neden olduğu yıkımları azaltacak, iş ile ilgili ortam ve koşulları iyileştirecektir.
    Tasarı bu haliyle ve sorunlu bir sistem üzerinden, çalışanların sağlığı ve güvenliği alanında yaşanan sorunları çözebilmesi ve arzu edilen normlara ulaşabilmesi hedefinden oldukça uzak olduğu gibi, var olan sorunların daha da derinleşmesine neden olacağını düşündürmektedir.
    Çalışanların sağlığı ve güvenliği konusunda piyasa koşullarına bağlı ekonomik ve faydacı yaklaşım terk edilerek, çalışanların sağlığı ve güvenliği yasası, sendikaların, üniversitelerin, TTB ve TMMOB’nin katılımının sağlandığı ve görüşlerinin yansıtıldığı bir çerçevede yeniden düzenlenmelidir.
    Yapılacak düzenlemede çalışanların ve toplumun sağlık ve güvenliği merkeze konulmalı, sistemin en önemli ayaklarını oluşturan işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanlarının meslek kuruluşlarıyla bağları da güçlendirilerek, işlerini mesleki bağımsızlıklarını koruyarak yapabilecekleri bir güvenceye kavuşturulmaları sağlanmalıdır. Ayrıca, bütün bu önerileri somut olarak hayata geçirecek yeni bir sistem çabası içine girilmeli ve tarafların etkin katılımına olanak sağlayacak şekilde düzenlenecek ulusal bir Konsey, bu konuda etkin bir rol üstlenmelidir.
    Diğer yandan, Komisyon’daki son dakika önergeleriyle yapılan değişiklikle yasanın yürürlük tarihinin az tehlikeli bütün işyerlerinde iki yıl sonraya ertelenmesi, işyeri hekiminin tam gün çalıştığı yerlerde diğer sağlık personeli çalıştırılmasından kaçınılması, eğitim sürelerinin fazla çalışma sayılmaması gibi mevcut durumdan da geriye düşen düzenlemelerden de vazgeçilmelidir.
    Ayrıca, hiçbir net çerçeve belirtilmeksizin pek çok temel alanın yönetmeliklere bırakılması yasama yetkisinin devri olduğu gibi çalışanların Çalışma Bakanlığının insafına terk edilmesidir.
    Türk Tabipleri Birliği Çalışan Sağlığı Bildirgesi Çalışanların Sağlığına İlişkin Hekim Sorumluluğu başlığında, “İşyeri hekiminin öncelikli sorumluluğu üretimin verimliliğinin artırılması değil, çalışanların sağlığının korunmasıdır” der. Kuşkusuz bu yaklaşımla Tasarının ruhu uyuşmamaktadır. Bu tasarının ruhu daha çok kar ve yine kardır.
    Anlaşılan o ki, kaybettiğimiz onca cana ve yitirilen sağlığımıza rağmen çalışanların sağlığı ve güvenliği, sermayenin baskısına ve taşeron firmaların kâr hırsına kurban edilmiştir.
    Türk Tabipleri Birliği insana, emeğe verdiği değer, emekçilere olan güveni, bu alandaki geçmişten bugüne çabaları ve mücadelesiyle emekçilerin sağlığı ve güvenliğinde “önce insan” diyen bir yarın için iş kazalarının bir cinayet olduğunu anlatmaya devam edecektir.

    TÜRK TABİPLERİ BİRLİĞİ
    http://www.ttb.org.tr/index.php/Haberler/isg-3212.html
  2. isgforum İSGforum Üyesi

    Yorum1: 1-50 arası çalışan yerlerde ''İş Sağlığı ve güvenliği Çalışan temsilcisi'' atanacak denmiş,bu temsilci sayıya göre artırılmış.Çalışan temsilcinin vasıfları ve özellikleri bilinmiyor ve de merakla bekleniyor.Anlaşılan günah keçisi bulduk sonunda ve çalışan sayısının 50 nin altındaki olan yerlere çözüm olarak.düşünün 50 kişi çalışan yerde siz hangi özellikte bir çalışana bu vasfı dayatacaksınız.mühendis yada teknik eleman olmıyacağı kesin.

    Yorum2:danışmanlık adı altında bir çok firma iş güvenliğini 10 numara sağlamaktadır ve kaymak onların elinde.bakanlık OSGB birimi çıkardı resmiyet kazandırmak ve profesonelce yapılsın diye.ama OSGB uygulama yönetmeliği yok ve sınırları aşamıyor.

    Yorum3:hangi işçi burası tehkikeli ve risk taşıyor ben çalışmam diyebilir.belki mahkemelerde dili yanmış Şantiye şefleri ve müdürleri bunu olağan karşılar yada takdir edebilir ama genelde bu dertle muzdarip bir işçi ya dayak yer yada savsaklanır yada de git işine denir benim güzel ülkemde.kanun çıksın diyelim ki kanunumuz var..başka yok.şu an yasalaşacak kanun bana pinokyoyu hatırlatıyor.