1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Tekstil dok arabaları

Konusu 'Tehlike ve Riskleri Belirle' forumundadır ve Tuğba CABİ tarafından 7 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Tuğba CABİ İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    SHAMROCK TEKSTİL SAN. VE TİC. A.Ş.
    Merhaba,

    Ekte gördüğünüz dok arabasının yuvasına, kaldırma aleti oturmadığı için istemsiz olarak kaldırma aleti yuvadan çıkabiliyor ve uzuvlara zarar verebiliyor.Burada önemli olan arabaların yuvalarının farklı olmasıdır.Bu duruma şahit olan bir arkadaşımız var ise tavsiye verirse sevinirim.

    Ekli Dosyalar:

  2. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
  3. Sait Aktaş Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    41670
    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    :::::::::
    Çekilecek olan dok arabasının yuvasına geniş bir mapa kaynatılıp( veya uygun bir taşıyıcı mesnet ) , taşıyıcı arabaya da buna uygun çekici kanca veya aparat kaynatılırsa çok daha garantili bir taşıma işlemi gerçekleştirilmiş olur. Dok arabası da bu sayede çekicinin kancasından kurtulamayacaktır.
  4. Tuğba CABİ İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    SHAMROCK TEKSTİL SAN. VE TİC. A.Ş.
    Teşekkürler Sait Bey iyi bir fikre benziyor.Fakat kanca yapıldığında çekme aletinin başı yuvaya oturmayacağı için (yani destek alamayacağı için) sadece ucuna kanca tarzında bir aparat kaynatmak dok arabasını bedenen kaldırmasına imkan veremeyebilir.Çünkü mevcut durumda çalışan çekme aletinin ucunu yuvaya yerleştirerek kaldırabiliyor.Diğer taraftan araba çok ağır olduğu için bu güç olacaktır.Kanca fikri iyi, sanırım onu destekleyici bir şey daha bulmak gerekiyor.
  5. Dok arabaları için resimdeki gibi çekiciler vardır. Bunlar hem ergonomi açısından iyi hemde daha güvenli.


    [​IMG]
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 9 Mayıs 2013 ---
    [​IMG]
    Manuel Dok Çekici

    [​IMG]
    Akülü Dok Çekici
  6. Tuğba CABİ İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    SHAMROCK TEKSTİL SAN. VE TİC. A.Ş.
    Teşekkürler,peki bu manuel çekiciler standart mıdır yoksa yuvaya göre ayarlanabilen bir yapısı mı vardır?Bu tarz iş kazaları dok arabalarının standart olmayışından kaynaklanıyor biliyorsunuz.Arabalar standart olmayınca (herbirinin yuvası farklı) çekme aleti de sabit olunca iş kazası için tehlike arz ediyor.
  7. cul_de_sac İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Esasen standart bir yuva olması tabiki gerekli ama bazı ürünler tescil belgeli değilde sanayide üretilmiş bir tanıdıktan alınmış ürünler olunca standartlar tabiki olmuyor, here yerde ISO belgesi var ama ne işe yarıyor haberi olmayan insan çok. Sait beyinde dediği gibi bir kanca veya mapa kaynatmak iyi olacaktır.
  8. Ongun_OKAY İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    standart olmadığını biliyorum dokları çekicinin giriş noktasına göre ayarlamalısınız...gördüğüm kadarıyla sizin dok arabalarınız taşıdığınız ürüne göre modifiye edilmiş yada tasarlanmış... çekicinin topuzunun ölçüsü alınarak dok arabalarını ona göre dizayn ederseniz sizin ve çalışanlarınız açısından daha iyi olur....
  9. Tuğba CABİ İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    SHAMROCK TEKSTİL SAN. VE TİC. A.Ş.
    Fikirler için teşekkürler.
  10. Arabalara dok çekiciye uygun bir yuva kaynatacaksınız. Bir Atölye çalışanın bunu yapması çok zor olmasa gerek.
  11. nedim izgi İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Arkadaşlar,1975 yılından bu yana Tekstil makinaları imalatı yapmakta olan Küçüker Makinanın satış sorumlusuyum. Bahsettiğiniz konuda sıklıkla yaralanmalı iş kazaları meydana gelmektedir. manuel tip taşıyıcılar manivela mantığı ile çalıştığı için, elden kayması durumunda genellikle çene kırılması veya kaburga kırılması gibi ciddi yaralanmalara yol açar. kendi imalatımız olan akülü dok çekme aracının video linkini aşağıda bulabilirsiniz. Türkiyenin büyük boyahanelerinde bu aracımızdan birden fazla adetlerde kullanılmaktadır.




    ilgilenen arkadaşlar detaylar konusunda benimle temas kurabilirler.

    İyi çalışmalar, kazasız günler dilerim.
    Nedim İZGİ
    Tekstil Mühendisi
    0544 261 46 20