1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Tomruk kesim kazası

Konusu 'Kaza İnceleme ve Araştırmaları' forumundadır ve Fırat Nurdoğan tarafından 15 Eylül 2013 başlatılmıştır.

  1. Fırat Nurdoğan Kaza Olay Araştırma Uzmanı

    • Bölüm Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    66039
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Kaza Tanımı: Tomruk hizarı yaralanması sonucu ölümlü kaza
    Kaza tarihi:10.09.2013

    Yer: Isparta -Yeni Sanayi
    Kaza açıklaması: Isparta'da bir kereste fabrikasında tomruk kestiği hızar makinesinin üzerine düşen işçi hayatını kaybetti.
    Edinilen bilgiye gore, Yeni Sanayi Sitesi'nde bir kereste fabrikasında hızar makinesi ile tomruk kesen Yaşar Aliİmre, (42) dengesini kaybedince makinenin üzerine düştü. Sırtından ağır yaralanan İmre, olay yerinde hayatını kaybetti. İmre'nin cesedi otopsi için Süleyman Demirel Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi'ne kaldırıldı
    Kaza nedeni; Hizar Makinesinin operatör kontrol kısmının koruma hazneli olmaması ve muhtemelen hareket halindeki araba üzerinde korunaksız durulması sonucu makinenin tomruğu sonuna kadar taşıdığı ve geriye döndüğü andaki ani duruş ve geri dönüşü esnasında denge kaybı sonucu çalışma halindeki şeritin üstüne düşmesi..

    Kaza Öncesi alınması gereken önlemler:
    1-Genelde açık olan operatör kontrol kısmı vinç sepeti gibi düzeneklerle korunaklı yapılmalı.
    2-Ani makine hareketlerinde denge kayıplarına karşı kısa mesafeli sabitleme halatı veya bel kemeri kullanılmalı.
    3-Şeritin kesim alanı üzerinde kalan ve dönen kısım için ayarlı koruma aparatı kullanılmalı.
    4-Operatörün hareketli araba üzerinde yürümesi ve ayar yapması gerektiği tebliğ edilmeli.
    6-Tomruk kesim kalınlıklarının ve yönlerinin ayarlanması esnasında testere kapatılmalıdır.
    7-Testerenin bakımları aksatılmamalı,bileyleri düzenli olarak yapılmalı.Çatlayan ve körelen şeritler değiştirilmeli,arabaların hareket rayları veya yolları üzerinde herhangi bir katı atık bulunmamalı.
    8-Mesleki eğitimleri eksik olan elemanlar arabalı hizarlarda çalıştırılmamalı ,özellikle bu makinelerde çalışanlara isg eğitimi verilmelidir.
    9- Arabalı hizar hareket sahası şeritlerle kapatılmalı ve bu hareket sahasına operatör ve kesilen parçayı alan kişinin dışında kimsenin girmemesi sağlanmalı.
    10-Gerekli uyarı levhaları asılmalı ,işçilere gerekli K.K.D ler verilip kullanımları zimmet ve tebliğlerle zorunlu kılınmalıdır.
    *Kazayı başka bir başlık altında paylaşan ve benim farketmemi sağlayan Ergün Çatalbaş bey 'e teşekkür ederim.​
  2. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Acil stop bütonları olmalı yada Fotosel içeren ekipman kullanılmalı..
  3. Ersin Bozkurt Forum Yöneticisi

    • Forum Yöneticisi
    Sertifika Numarası:
    43934
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Makina mühendisi
    kesme işlemi kapalı bölümde olmalı ,Örnek makina çalışması ;