1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Trafik kazalarına karşı alınması gereken önlemler

Konusu 'Trafik Yönetimi ve Kontrolü' forumundadır ve Cumhur Gültekin tarafından 14 Mayıs 2019 başlatılmıştır.

  1. Cumhur Gültekin İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    80759
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Vakıf Üniversitesi
    Günlük haberleri izlediğimizde her zaman için bir trafik kazası haberini duyuyoruz. Meydana gelen trafik kazaları sonucunda sayısız can ve mal kaybı yaşıyoruz.


    Trafik kazası olmaması için bir kontrol listesi hazırlar ve tüm sürücülerin bu liste üzerinden kendilerini, araçlarını kontrol etmelerini sağlayabilirsek, trafik kazasının olmadığı bir hayat yaşayabiliriz.



    Son kontrol listesi


    Araç

    1. Aracın periyodik bakımı yapıldı mı?

    2. Araç sahibi tarafından ayda bir aşağıdaki araç kontrolleri yapılmalı.
      1. Motor yağı seviyesi,

      2. Fren yağı seviyesi,

      3. Radyatördeki antifiriz / su seviyesi,

      4. Lastikler ve lastik hava basıncı,

      5. Farlar, sinyal lambaları, fren lambalarının yanıp - yanmadığı kontrol edilmeli. Bir eksiklik varsa derhal araç yetkili servise götürülüp, gerekli bakım, onarım yaptırılmalı.
    3. Aracın ilkyardım seti, yangın söndürme tüpü, stepne lastiği var mı? Uygun mu?



      Şoför

    4. Aracı kullanacak şoförün yeterli tecrübesi var mı?

    5. Aracı kullanacak şoför yolculuk öncesi yeterli uykusunu aldı mı? (En az 7 saat.)

    6. Şoför yolculuk öncesi ve yolculuk sırasında asla alkol almıyor.

    7. Yolculuk sırasında trafik kurallarına uyarak araç kullanılacak.

    8. Sollama, şerit değiştirme ve dönüş öncesi sinyal verilecek.

    9. Yolculuk sırasında diğer sürücülerin haklarını çiğnemiyoruz.

    10. Uzun yolculuk sırasında iki saatte bir en az yarım saat mola veriliyor, mola sırasında yürüyüş yapılıyor.

    11. Yolculuk sırasında aracın müzik sesi fazla açılmıyor.

    12. Yolculuk sırasında şoför cep telefonu kullanmıyor, mesaj yazmaya çalışmıyor, başka bir şey ile uğraşmıyor.

    13. Bir günde en fazla sekiz saat araç kullanılıyor. Yolculuk süresi sekiz saatten fazla ise yedek şoför veya dinlenme için konaklama yeri planlaması yapılıyor.

    14. Yolculuk sırasında araçtaki herkes emniyet kemeri takıyor.

    15. Yolculuk sırasında hız limitlerine uyuluyor.

    16. Yolculuk sırasında yağış olursa, sis varsa, hava kararmaya başlayınca, tünele girince, geceleri kısa huzmeli farlar yakılıyor.

    17. Yağışlı havalarda aracın hızı en % 20 düşürülüyor.

    18. Çok soğuk, buzlu yollarda aracın hızı % 50 düşürülüyor.

    19. Şoför, yolculuk sırasında dikkatini sadece yola veriyor.

    20. Yolculuk sırasında asla emniyet şeridi kullanılmıyor.

    21. Öndeki araç takip edilirken, araya en az bir araç girebilecek mesafeden takip ediliyor.

    22. Araç kullanırken sinirlenmiyoruz.

    23. Kavşağa yaklaşırken hızımızı azaltıyoruz.

    24. Normal yaşantımızda geceleri uyuduğumuz için, gece yolculuğu sırasında uykumuz gelir. Bu nedenle özellikle 23.00 ile 06.00 saatleri arasındaki yolculuklarda şoförün yanında, şoförün dikkatinin dağılmamasını, uykusunun gelmesini önleyecek şekilde ara sıra şoförle konuşan, şoförü takip eden bir kişi olması gerekiyor.

    25. Bilmediğimiz bir yere gidiyorsak, öncelikle gideceğimiz yol üzerinde geçeceğimiz yerleri kontrol etmeliyiz. Bu şekilde yanlış yola saparsak, zamanında fark edebiliriz.

    26. Gece araç kullanırken, önümüzde bir araç gidiyorsa veya karşıdan bir araç geliyorsa kısa huzmeli farlarımızı yakıyoruz. Kısa huzmeli farlara ait yükseklik ayarlarının doğruluğunu kontrol ediyoruz. Farlar 6 mt uzaklıkta 1 mt.den daha yukarıyı aydınlatıyorsa gerekli ayarlamaları yaptırıyoruz.


      Yukarıdaki kontrol listesinin mümkünse her sürücüye ulaştırılması (Özellikle yolcu taşımacılığı yapan firmaların şoförleri) sağlanırsa, kamu reklam filmleri ile takviye yapılırsa faydalı sonuçlar alınacaktır.


      Burada bir konu daha ortaya çıkıyor. Emniyet şeridi denilen bir kavram var. Emniyet şeridi genellikle arızalanan, lastiği patlayan araçların durması için düşünülen yol kenarı park etme boşluğu. Ancak şu anda emniyet şeridi ana transit yol olarak kabul ediliyor ve en hızlı şekilde bu güzergah kullanılıyor. (Sırf yüzden sayısız trafik kazası meydana geliyor.)

      Emniyet şeridinde araçlar durma konumunda olduğu için emniyet şeridi hız tahdidi uygulaması konması, emniyet şeridinde araç hız limitinin azami 30 km olarak belirlenmesi gerekiyor. Özellikle flaşörlü araçların emniyet şeridi kullanımına son verilmesi gerekiyor.