1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Trafik kazası(iş kazası)

Konusu 'Kaza İnceleme ve Araştırmaları' forumundadır ve erol çınar tarafından 5 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. erol çınar İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firmamızın bir personeli şirket aracı ile kaza yaptı. Biz de SGK ya 2 iş günü içerisinde bildirdik. Personelimiz hafif yaralandı ve raporda %100 suçlu bulundu. Firma olarak SGK yada bakanlık ile bir sorun yaşarmıyız. Daha önce iş kazası bildirimi hiç yapmamıştık, bu nedenle soruyorum.
    İyi çalışmalar
  2. Nurdan Dahi İstanbul Temsilcisi

    • Forum Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    İstanbul
    Sertifika Numarası:
    45334
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    TEZ MEDİKAL
    Öncelikle geçmiş olsun, personelinizin kazayı hafif atlatması sevindirici. Hafif yaralanma varsa size bir yaptırım olmaz. %100 kusurlu olmasıda ayrıca enteresan geldi :) Genellikle uzuv kayıplı ve ölümlü iş kazaları çok baş ağrıtır. Personelin özlük dosyası didik didk araştırılır, eğitimleri, sağlık raporları vs.
    Tekrar geçmiş olsun....
  3. erol çınar İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Cevabınız için teşekkürler. Aslında bildirmeyi düşünmüyorduk hatta patron ne gereği var dedi. İş kazalarını bildirmediğimizde firmaya ne gibi sıkıntıları olabilir. Patronu ikna etmem açsından bir kaç birşey söyleyebilmeliyim. Bu nedenle soruyorum.
    Kolay gelsin
  4. Erhan Çeliktürk İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    16620
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Uzman
    Çalışma bölge müdürlüğüne de 3 iş günü içinde bildirimde bulunmanız gerekli.
  5. Nurdan Dahi İstanbul Temsilcisi

    • Forum Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    İstanbul
    Sertifika Numarası:
    45334
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    TEZ MEDİKAL
    Bölge çalışmaya bildirim zorunluluğu kalktı artık, bölge çalışmalar İşkur bünyesine dahil edildi. SGKya 3 iş günü içinde bildirmeniz yeterli.
  6. Erhan Çeliktürk İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    16620
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Uzman
    İşyeri servis aracında işe gelip giderken olan kazalar iş kazası kapsamındadır.Bu kazaları bildirimde bulunmamak suçtur.İşyeri İSG uzmanı bu kazayı bildirmek zorundadır.(Yaralanma olmasa dahi).Tespit edilirse zor durumda kalırsınız.Bence patronu bu şekilde ikna edin.
    --- Tekrar yazılan mesaj birleştirildi, 5 Temmuz 2013 ---
    Hala 4857 nolu iş kanunu eğitiminden kalan bilgilerin etkisi mevcut :) 6331 nolu iş kanununda bahsettiğiniz değişiklikle ilgili yönetmelik değişikliğini iletebilirmisiniz?
  7. erol çınar İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Servis aracı değildi bu, gerçi farketmez ya. Şirketin bu kişiye iş için kullanmak üzere vermiş olduğu özel araçtı. Mesai saatleri içinde oldu kaza.
  8. Nurdan Dahi İstanbul Temsilcisi

    • Forum Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    İstanbul
    Sertifika Numarası:
    45334
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    TEZ MEDİKAL
    İş kazası tanımına bir göz atmak gerek bu soruya cevap vermeden önce; sigortalıyı hemen veya sonradan bedenen ya da ruhen özre uğratan olaydır. Olan iş kazası sonrasında kazazede de sonradan bazı sağlık sorunları çıkabilir , tedavi olması gerekebilir, yada kazazede firmayı şikayet edebilir, o zaman bunun iş kazası olduğu ortayua çıktığında neden bildirim yapmadığınızı açıklayamazsınız. Ceza keserler, tedavi masraflarını size rücu ederler....
  9. Kıymet Eşiyok İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    6205
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    7OSGB
    Merhaba,
    Kazanın trafikte seyir halindeyken gerçekleştiğini varsayalım, hatta şehir dışında olduysa, kaza raporu tutmak için uzmanın oraya gitmesi çok zor. Sigorta şirketi zaten kayıt tutacaktır. Bu kayıtlar bize yeterli olur mu?
  10. Havva Gülenç İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    6331'e göre iş kazasını bildirmemenin 2.oootl üzerinde para cezası var kanundan bakıp net öğrenebilirsiniz bir de çalışan 3 günün üstünde rapor almışsa ücretini sgk öder altındaysa iş veren öder diye bir muhabbet var bunun içinde bildirim yapmak gerekli diye biliyorum
  11. Nurdan Dahi İstanbul Temsilcisi

    • Forum Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    İstanbul
    Sertifika Numarası:
    45334
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    TEZ MEDİKAL
    Kaza raporunu uzman tutmaz zaten arkadaşlar, helede tam zamanlı değilseniz zaten tutmanızın imkanı yok. Kaza incelemesini uzman yapar.
  12. Kıymet Eşiyok İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    6205
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    7OSGB
    kaza raporu derken kastettiğim incelemeydi zaten ve tam zamanlı çalışıyorum :)
  13. Samet Kılıç İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    110245
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Ayrıca kaza yapan kişi herhangi bir nedenle hastaneye kalmış ise orada da kaydı mutlaka vardır. Arkadşınd ediği gibi çalışan ilerleyen süreçte artniyetli davranıp bu durumu aleyhinizde kullanabilir. mutlaka bildiriminizi yapın ve korkmayın. Hatta mümkünse kaza ile ilgili bir rapor hazırlayıp DÖF hazırlayın. Araç kullanma talimatı falan hazırlayın. ileride ölümlü veya ağır yaralanmalı bir akza yaşadığınızda bu tür küçük kazalar gündeme gelebilir, aldığınız önlemler sorgulanabilir.
  14. Nurdan Dahi İstanbul Temsilcisi

    • Forum Yöneticisi
    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    İstanbul
    Sertifika Numarası:
    45334
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    TEZ MEDİKAL
    Uzmanın oraya gitmesine tabiki gerek yok... Kayıtlar, alınan ifadeler varsa çekilmiş fotoğraflar size yardımcı olacaktır.
  15. Ali Ünal İSGforum Üyesi

    Kaza bildirimleri, uzmanın degıl işverenin sorumlulugundadır. İş Güvenliği uzmanının bildirim yapma zorunlulugu olmayıp sadece Kaza kaza arastıma inceleme kayıt altına almanın yanında işvereni bilgilendirme yükümlülüğü vardır.
  16. Taner Yılmaz Etkinlik Grubu

    • Etkinlik Grubu
    İl Temsilciliği:
    Afyon
    Sertifika Numarası:
    57660
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Pazarlama bölümü için benzer örnekteki durumda risk analizine neleri koymalıyız, benim aklıma gelen pek fazla birşey yok, bir şirketin satış bölümü var . Paylaşırsanız sevinirim
  17. Kıymet Eşiyok İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    6205
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    7OSGB
    teşekkürler.
    firmamız satış mühendislerinden biri trafikte seyir halinde iken kaza yapmıştı, neyse ki yaralanma söz konusu değil. Sadece maddi hasar oluştu. Ancak döf açarken ileri sürüş teknikleri veya trafik kuralları ile ilgili eğitim diye döf açtım. Bu eğitimi aldırmak sorun oluyor. başka nasıl bir döf açabilirdim açıkçası bilemedim..
  18. Erhan Çeliktürk İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    16620
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Uzman
    Bence bu durumu risk analizinize ekleyin.Varsa Döf oluşturun.Araç kullanacak arkadaşlara eğitim formu (araç kullanacakların trafik kurallarına uyacakları,şehir içi dışı hız sınırları,içkili araç kullanmayacakları vs vs) ,araçların yetkili servis tarafından bakım yapılacağı ve bakım formu takibi ve ehliyetlerin kopyalarını döf raporunuza ekleyin.Eğitim formlarına imza attırmayı unutmayın.
  19. Erhan Çeliktürk İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    16620
    Uzmanlık Sınıfı:
    A Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    Serbest Uzman
    Bence bu durumu risk analizinize ekleyin.Varsa Döf oluşturun.Araç kullanacak arkadaşlara eğitim formu (araç kullanacakların trafik kurallarına uyacakları,şehir içi dışı hız sınırları,içkili araç kullanmayacakları vs vs) ,araçların yetkili servis tarafından bakım yapılacağı ve bakım formu takibi ve ehliyetlerin kopyalarını döf raporunuza ekleyin.Eğitim formlarına imza attırmayı unutmayın.
  20. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    personel servis araçlarında aranan şartlar.

    Taşımacılar;
    a) Taşınacak personeli taahhüt edilen yere kadar rahat bir şekilde götürüp getirmekle, hizmetinden yararlanacak personelden başka yolcuyu servis taşıtına almamakla,
    b) Taşıt içi düzeni sağlamakla,
    c) Taşıma hizmeti sırasında sürücünün dikkatini dağıtacak ve yolcuları rahatsız edecek nitelikte, görüntülü ve sesli müzik alet ve sistemlerini kullanmamak veya kullandırmamakla,
    d) Yol güzergahları belirlenecek ve Belediyelerce veya il - ilçe trafik komisyonlarınca verilen güzergah izin belgesini araçta bulundurmak, bu
    belgede tayin edilen güzergahın dışına servis aracını çıkartmamak ve trafik komisyonlarının diğer kararlarına uymakla,
    e) Çalıştırdıkları personelin sosyal güvenlik yönünden sigorta işlemlerini yaptırmakla,
    f) Gerçek kişi ise, 507 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Kanununa tabi meslek odalarına, özel hukuk tüzel kişisi ise, ilgili ticaret veya sanayi odaları ile ticaret ve sanayi odalarına kayıtlı olmakla,

    Personel servis araçlarını kullanan sürücülerin;
    a) Türk Ceza Kanununun 403, 404, 414, 415, 416, 418, 429, 430, 431, 432, 435, 436 ve 572 nci maddelerinde belirtilen suçlardan hürriyeti bağlayıcı hüküm giymemiş olması,
    b) Kullanacakları personel servis aracının niteliğine uygun sınıfta en az üç yıllık sürücü belgesine sahip olması,
    c) Asli kusurlu ve bilinçli taksirli olarak birden fazla ölümlü trafik kazasına karışmamış olması, alkollü olarak araç kullanma ile hız kuralını ihlal nedeniyle sürücü belgelerinin birden fazla geri alınmamış olması,
    zorunludur.

    • Araçlar fabrikasından imal edildiği tarihten sonra gelen ilk takvim yılı esas alınmak kaydıyla dokuz yaşından küçük olmalı.
    • Araçlar kasko sigortalı olup yolcuların tamamı her türlü kazaya karşı özel koltuk sigortalı olmalı.
    • Sürücüler ilk yardım eğitimi almış yeterlilik sertefikası bulunmalı.(belge ile ibraz etmeli)
    • Sürücülerin ileri sürüş teknikleri eğitiminden geçirilmiş olmalı olmalı(belge ile ibraz etmeli)
    • Araçlarda araç takip sistemi ve takograf bulunmalı.
    • Araç sürücüleri trafik kurallarına ve hız limitlerine eksiksiz riayet etmeli.
    • 3/2/1993 tarihli ve 21485 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelik ile Türk Standartları Enstitüsü’nün Kasım 2001 tarihli ve TS12257 no’lu Standardına göre;
      1. İmal edilmiş ve iç düzenlemesi yaralanmalara karşı yumuşak bir doku malzemesi ile donatılmış,
      2. Araca ait koltuk adedini gösteren tescil belgesinin, aracın içerisinde görülebilecek bir yere monte edilmiş,
      3. Kapılarının, ikaz sinyali ile sürücülerini uyaracak nitelikte otomatik veya elle kumanda edilebilecek şekilde mekanik olarak imal edilmiş,
    • 18/7/1997 tarihli ve 23053 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliği’nde belirtilen,
      1. Standartlara uygun nitelikte ve sayıda kullanılabilir durumda araç, gereç, malzeme ile donatılmış,
      2. Esaslara uygun olarak koltuklarında emniyet kemeri,
      3. Periyodik trafik muayeneleri ile bir yıllık mutad bakım ve onarımlarının yapılmış olması ve altta sıralanan yükümlülüklerin olması zorunludur ;
    Ø Kaporta düzgün olacaktır
    Ø Dış görünüşü itibari ile boyalı ve bakımlı olacaktır
    Ø Camlarda kırık yada çatlak bulunmayacaktır
    Ø Dış yüzeylerinde tehlike oluşturacak biçimde aksesuarlar bulunmayacaktır. (Anterler bu kapsamda değerlendirilir.)
    Ø Aracın içi temiz, koltukları düzenli ve beresiz olacak, peluş bulunmayacaktır
    Ø Mevcut lastikleri ile aynı ebatta yedek lastiği bulunacak bu
    lastik yolcuların oturmasını engellemeyecektir
    Ø İç göstergeler düzenli çalışır durumda olacaktır
    Ø Işıklandırma için yeterli sayıda lamba çalışır durumda olacak, ancak bu lambalar renkli olmayacaktır
    Ø Bütün kapılar düzenli açılır kapanır durumda olacak, araçların kapıları sürücü tarafından açılacaktır
    Ø Egzosu ve susturucusu zedelenmemiş olacak, yerine iyi
    tesbit edilmiş olacak ve çalışırken gürültü yapmayacaktır
    Ø Park lambaları, stop lambaları “Uzun ve kısa huzmeleri” düzenli çalışır ve ayarlanmış durumda olacaktır
    Ø Farları sarı veya başka renk far olmayacaktır
    Ø Yağ karteri, hidrolik deposu, sanzıman ve diferansiyelden
    kaçak niteliğinde yağ sızması olmayacaktır
    Ø Frenleri tam, gıcırtısız ve dengeli tutabilir durumda olacaktır. (Gerektiğinde fren balataları tekerlek çıkarılarak kontrol edilir.)
    Ø Motorları düzenli çalışır durumda olacak ve egzostan siyah duman çıkmayacaktır
    Ø Lastiklerde dışarıdan görülen bombe yada çatlak bulunmayacak ve lastik diş derinliği ¾ den az olmayacaktır
    Ø Devridaim ve gergi (ekzantrik) kayışları liflenmiş yada çatlak olmayacaktır
    Ø Soğutma sisteminin hortumları aşırı yumuşamamış olmayacaktır
    Ø Rot ayarları yapılmış olacak rot ve rotillerde boşluk bulunmayacaktır
    Ø Karayolu Trafik Kanununun uygun gördüğü nitelikte reflektörleri, yangın söndürücüsü, çekme halatı, takozu ve ilk yardım çantası bulunacaktır
    Ø 21 Araçların kornaları havalı korna olmayacaktır.
    Ø Şoförlerin en az 5-10 yıl arası tecrübeli olması.
    Ø Şoförlerin pisiko teknik raporlarının olması.
    Ø Şoförlerin Bağımlılık yapacak maddeler ile ilişkisi olmaması.​