1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Ulaşım sektörü

Konusu 'Sektörel Tehlikeler ve Emniyet' forumundadır ve songuko tarafından 5 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. songuko İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    Kamu
    Merhaba arkadaşlar herkese kolay gelsin. Bir soruya muhatab oldum cevabını veremedim. En iyisi bilenlere danışmak.
    Taksi işletmecisi yanında 3 şoför çalıştırıyor. Ve soruyor. Ben risk analizi yaptıracak mıyım?
    Ve cevabını veremedim :) Bu tarz bir iiş 50'den az çalışan sınıfına girer mi?
    Girer se neyin risk analizini yapacağız? Zaten trafik sigortası yokmu bunun için?
    Tşkler
  2. gökhan derin İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Evet yapacaksınız. işletmede 1 çalışan bile olsa risk değerlendirmesini işveren yapar veya yaptırır diyor.
  3. Fatih Yavuz İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    38627
    Uzmanlık Sınıfı:
    Diğer Belge
    Firma / Kurum:
    Medikal
    Merhaba,
    Taksicinin ticari bir unvanı olduğuna göre basit bir işletme gibi düşünerek risk analizi yaptırması gerektiğini düşünüyorum. Risk analizi yapılması için 50 kişi olması gerekliliği yok. Kuaförden, bakkaldan risk analizi isteniyorsa Taksiciden de istenmesi doğal olur diye düşünüyorum:) Üstelik birçok tehlike ve riski var..Tabi bunlar tamamen bir yorumdur. Doğruluğundan tam olarak emin değilim.
  4. Serdar Özcan İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    130386
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    bireysel
    farzedelimkiii bir kişinin 3 adet kamyonu var 3 adet şoför ü var ve sgk da gösterdiği yer ofis falan değil kendi evi :) böyle bir durumda nereye risk analizi yapıcaz ?? kamyon deseniz tüv e giriyor zaten her yıl .. kamyoncunun yolda kara ambar kamyoncular derneğinde kelle paça çorbası içerken boğazına kemik saplanmasınımı yazcaz :) bir iki istek var bu konuda bana gelen yapamam dedim inanın
  5. ahmetözkan İSGforum Üyesi

    Değerli meslektaşım; risk analizi yapılacaktır. Kamyonun tüv e girmesi o kamyonun teknik muayenesi ve kontrolleridir. Şöforden kaynaklanan riskler, dış etkenler var vs vs. aklıma gelen riskleri alt alta sıralayabilirm yardımcı olması ve yön vermesi açısından :) iyi çalışmalar.

    - şöforün yetersizliği
    -yük kapasitesi aşımı
    -hız sınırı ihlali
    -araç içindeki termal konfor şartları
    -trafik kurallarını ihlal etme
    -araçta donanım eksikliği
    -araçtaki ikaz ve uyarı işaretlerinin çalışmaması
    -Hava şartlarından kaynaklanan buzlanma ve kayma
    -yolculuk esnasında uygunsuz davranışlar
    -şöförün alkollü araç kullanmaması
    -şöför ağır ve uyku getirici ilaç kullanımında yola çıkmaması
    -şöförün peryodik sağlık kontrolleri
    -Şöförün yeterlilik belgeleri
    -yolculuk sırasın da sigara kullanmak ve cep telefonu ile konuşmak
    -bence en önemlisi bu "güvenli sürüş eğitimi" alınmalı ve periyodik olarak tekrarlanmalı, yeterlilik kontrol edilmeli.

    şimdilik aklıma gelenler bunlar. İlave edilecek daha bir çok şey bulunabilir :) iyi çalışmalar.
  6. Anıl Keskin Haber Grubu

    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    92297
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    -benzin istasyonlarında sigara içmemek telefon kullanmamak
    -kişisel hijyenin önem göstermek
    -Yolcularla konuşmamak

    Kişisel koruyucu donanım olarak da zaten vitesin yanında levye hazır duruyor :D
  7. gökhan derin İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Psikoteknik eğitiminden geçmeli şoförler
  8. Kadir Ülgül İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    kerem osgb
    Arkadaşlar merhaba. Benimde bir sorum olacak.
    Uzmanlığını yaptığım yurt içi nakliye işi yapan bir firma. Kendi araçları yetmediği zamanlarda dışarıdan kamyoncularla anlaşıp onlara iş veriyorlar. Kamyoncular Yaptıkları iş karşılığında fatura kesiyorlar. Kamyoncunun işin yapımı esnasında geçirdiği iş kazasında baktığım firmanın sorumluluk almaması için matbu sözleşme hazırlıyoruz. Uzmanlığını baktığım firmanın ceza almaması için Sözleşmeye ne gibi ifadeler ekleyebiliriz.
  9. Anıl Keskin Haber Grubu

    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    92297
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    Kadir hocam öncelikle sorumsuz sorumluluk diye bir şey var sıfır sorumlulukla yırtmanız zor böyle bir durumda ama şöyle bir ifade ekleyebilirsiniz firmamızın belirlemiş olduğu iç yönetmeliğe, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili her türlü talimatlara uymak, eğitimlere katılmak vs.. gibi şeyler ekleyip talimatlarınızı bu çalışanlara imzalatıp, görev formlarını da bu diğer firmanın elemanlarına imzalattırırsanız ( çalışacağı tarih, saatler, gideceği yer güzergah artık işinizle alakalı nasıl bir plan yaptıysanız ) bence elinizde gelenin en iyisini yapmış olursunuz.
    Bir de eklemek istediğim bir şey daha var sizin durumunuzdaki bazı firmalarda karşılaştım geçici görev aldıkları firmaların personellerinin özellikle sağlık raporlarını da istiyorlar işe uygunluğu açısından. Yapacağı işe uygun değilse başka bir personel görevlendirmelerini istiyorlar.
  10. Kadir Ülgül İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    kerem osgb
    Öncelikle teşekkür ederim. Kamyoncular firmanın işini yapıyor. ama firmanın elemanı değiller. kendi nam ve hesabına çalışıyorlar. Yaptıkları iş karşılığı fatura kesiyorlar. Bunla ilgili mevzuat yada iştikak varsa paylaşırmısınız.
  11. Anıl Keskin Haber Grubu

    • Haber Grubu
    Sertifika Numarası:
    92297
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    5510 SAYILI SGK ya göre
    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM (1)
    Hizmet Akdiyle veya Kendi Adına ve Hesabına Bağımsız Çalışan Sigortalıların Tabi Olduğu Kısa Vadeli Sigorta
    Hükümleri
    İş kazasının tanımı, bildirilmesi ve soruşturulması
    MADDE 13- İş kazası;
    a) Sigortalının işyerinde bulunduğu sırada,
    b) (Değişik: 17/4/2008-5754/8 md.) İşveren tarafından yürütülmekte olan iş nedeniyle sigortalı kendi adına ve
    hesabına bağımsız çalışıyorsa yürütmekte olduğu iş nedeniyle,
    c) Bir işverene bağlı olarak çalışan sigortalının, görevli olarak işyeri dışında başka bir yere gönderilmesi nedeniyle
    asıl işini yapmaksızın geçen zamanlarda,
    d) (Değişik: 17/4/2008-5754/8 md.) Bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki
    emziren kadın sigortalının, iş mevzuatı gereğince çocuğuna süt vermek için ayrılan zamanlarda,
    e) Sigortalıların, işverence sağlanan bir taşıtla işin yapıldığı yere gidiş gelişi sırasında,
    meydana gelen ve sigortalıyı hemen veya sonradan bedenen ya da ruhen özüre uğratan olaydır.
    İş kazasının 4 üncü maddenin birinci fıkrasının;
    a) (a) bendi ile 5 inci madde kapsamında bulunan sigortalılar bakımından bunları çalıştıran işveren tarafından, o yer
    yetkili kolluk kuvvetlerine derhal ve Kuruma da en geç kazadan sonraki üç işgünü içinde,
    b) (b) bendi kapsamında bulunan sigortalı bakımından kendisi tarafından, bir ayı geçmemek şartıyla rahatsızlığının
    bildirim yapmaya engel olmadığı günden sonra üç işgünü içinde,
    c) (Mülga: 17/4/2008-5754/8 md.)
    (Değişik paragraf: 17/4/2008-5754/8 md.) iş kazası ve meslek hastalığı bildirgesi ile doğrudan ya da taahhütlü
    posta ile Kuruma bildirilmesi zorunludur. Bu fıkranın (a) bendinde belirtilen süre, iş kazasının işverenin kontrolü dışındaki
    yerlerde meydana gelmesi halinde, iş kazasının öğrenildiği tarihten itibaren başlar.
    Kuruma bildirilen olayın iş kazası sayılıp sayılmayacağı hakkında bir karara varılabilmesi için gerektiğinde,
    Kurumun denetim ve kontrol ile yetkilendirilen memurları tarafından veya Bakanlık iş müfettişleri vasıtasıyla soruşturma
    yapılabilir. Bu soruşturma sonunda yazılı olarak bildirilen hususların gerçeğe uymadığı ve olayın iş kazası olmadığı
    anlaşılırsa, Kurumca bu olay için yersiz olarak yapılmış bulunan ödemeler, ödemenin yapıldığı tarihten itibaren gerçeğe
    aykırı bildirimde bulunanlardan, 96 ncı madde hükmüne göre tahsil edilir.
    İş kazası ve meslek hastalığı bildirgesinin şekli ve içeriği, verilme usûlü ile bu maddenin uygulanmasına ilişkin usûl
    ve esaslar, Kurum tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
    Yani buradan çıkarttığım sonuç şu o personel ile ilgili sorumluluk 1. derecede hizmet aldığınız o firmaya aittir. Sizin sorumluluğunuz ise sadece izlemek ve denetlemektir. Aranızdaki sözleşme taşeron sözleşmesi mi bilmiyorum eğer öyleyse bir iş kazası durumunda eğer o işveren bildirmezse iş kazasını sizin bildirim yapmanız gerekir bu durumda siz de sorumlu olursunuz. Konuyla ilgili başka kaynak bulamadım sadece bunu bulabildim.
  12. songuko İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    Kamu
    arkadaşlar çok tşk ederim. Cevabımı almış oldum.
  13. Murat Tosun İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    Firma / Kurum:
    LTB - ÇAK GROUP
    örnek olması babında kamyon, tır, minibüs, otobüs, taksi için risk değerlendirmesi yapan arkadaşlar paylaşırsa çok güzel olur...kafamda hiç bir şey canlanmıyor...ne yapsam eksik olacak gibi bir his var

    herkese kolay gelsin..kazasız günler
  14. songuko İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    Kamu
    peki ne zaman başlaması gerekiyor taksicilerin yada ulaşım sektöründe "çalışan" çalıştıranların.
  15. songuko İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    Kamu
    1.1.2014 demi başlıyordu arkadaşlar?
  16. songuko İSGforum Üyesi

    Uzmanlık Sınıfı:
    Uzman Adayı
    Firma / Kurum:
    Kamu
    cevabı bilen yok herhalde :)
  17. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    çalışan sayısı ve tehlike grublarına göre aşağıda ekten yürülük tarihlerini bulabilirsin...

    Ekli Dosyalar:

  18. umitokay İSGforum Üyesi

  19. Murat ÇAYCI İSGforum Üyesi

    Sertifika Numarası:
    49708
    Uzmanlık Sınıfı:
    C Sınıfı Uzman
    zaten trafik sigortası yok mu???
    aynı mantıkla hareket edecek olursak; işyerlerinde de sigorta var vs var. onlarda mı yaptırmasın?
    taksi işletmecisi 49.32.01 NACE kodludur, az tehlikeli sınıftadır.

    6331 derki; 50'den az çalışanı olan işyerleri için İSG Uzmanı ve İşyeri Hekimi bulundurma zorunluluğu 01.07.2016dır. Ama risk analizi, acil durum eylem planı, temel isg eğitimi alması zorunluluğu ise kanunla beraber yürürlüğe girdi zaten. bunların haricinde az tehlikeli her işyerinde 20 kişiden 1'inde İLK YARDIMCI sertifikası olan personel de olması gerekiyor. aslında dahası da var ama neyse...