1. İSGForum'a Hoş Geldiniz..
    İSGForum gerçek hayatta 'İş Güvenliği ve Çevre' adına yaşadığınız her şeyi olduğu gibi burada paylaşmanızı, kişilerle iletişim kurmanızı sağlar. Fotoğraf albümü, durum güncelleme, yorum, konu, mesaj vb. şeyleri istediğiniz herkese paylaşabilirsiniz. Üniversite arkadaşlarınızı bulabilir, onları takip edebilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz. Duvarlarına yazarak yorum formatında sohbet edebilirsiniz. İSGForum ile ortamınızı kurabilir, kişilerle fikir - bilgi alışverişi yapabilir ve etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İSGForum'un tüm hizmetleri kuruluşundan beri ücretsizdir ve ücretsiz olarak kalacaktır. Daha fazla bilgi için site turumuza katılmak ister misiniz? O zaman buraya tıklayınız :) Giriş yapmak ya da kayıt olmak için .

Uygun Olmayan Hizmetin Kontrolü Prosedürü

Konusu 'Prosedürler' forumundadır ve Erkan Dündar tarafından 7 Kasım 2012 başlatılmıştır.

  1. Erkan Dündar İSGforum Üyesi

    • Site Yöneticisi
    İl Temsilciliği:
    Trabzon
    Sertifika Numarası:
    47086
    Uzmanlık Sınıfı:
    B Sınıfı Uzman
    1. AMAÇ:
    Kuruluşumuz, entegre yönetim sistemleri (kalite, çevre, ohsas) üzerinde önemli etkilere sahip olan taahhüt ettiği işlerle ilgili faaliyetlerin gerçekleştirilmesi sırasında kalite, çevre, ve İSG açısından uygunsuzlukların tanımlanması, tespiti, dokümantasyonu, etkileşimlerini tespit etmek, düzeltici faaliyetleri başlatan bir sistem oluşturmak, tedbirler almak, hizmet/ imalatın iş planlarında tanımlanan şekilde yapılması için uygulanacak faaliyetleri ve sorumlulukları açıklamaktır.

    2. KAPSAM:
    [TAŞELİ], entegre yönetim sistemleri [kalite, çevre ve ohsas] faaliyetlerindeki riayetsizlik/uygunsuzlukların tanımlanması, tespiti, dokümantasyonu, etkileşimlerini tespit etmek, düzeltici faaliyetleri başlatan bir sistem oluşturmak, tedbirler almak, idame için yöntem ve sorumluluklara bağlı, uygulanmasını ve takibi faaliyetlerini kapsar.


    3. SORUMLULUK:
    Kuruluşumuzdaki bütün personel sorumludur.


    4. UYGULAMA:

    4.1. GENEL:

    Kuruluşumuz tarafından taahhüt edilen ürün/ hizmetin gerçekleştirilmesi proseslerinde herhangi bir nedenden dolayı imalatın veya hizmetin istenen belirlenen şart ve spesifikasyonların sağlamadığı duruma uygunsuzluk denir.

    Uygun olmayan durumlar hatalı durum veya hatalar olarak adlandırılır. Bu hatalı durumlar aşağıdakilerle sınırlı olmamak kaydıyla genelde;
    4.2. Kalite Yönetim Sistemi ‘nde Tespit Edilen Uygunsuzluklar
    4.2.1 Kuruluş dışından temin edilen/satınalınan hizmet veya malzemede kuruluşumuz/ihale makamı kontrolörü/ yapı denetim firması tarafından hata belirlenmesi
    4.2.2. Depodan alınarak kullanılan bir malzemenin/mamulün uygun olmadığının belirlenmesi.
    4.2.3.İhale makamı kontrolörü/ yapı denetim firması tarafından yapılan izleme ve ölçüm gibi kontrollerde imalatın/hizmetin, projede belirtilen ölçü ve yasal mevzuat şartlarından farklı gerçekleştiğinin belirlenmesi
    4.2.4.Kullanılan ekipmanların hatalı seçimlerinden yanlış ayarlamalarından kaynaklanan hataların belirlenmesi
    4.2.5.Faaliyetlerde eksik, yetersiz veya hatalı iş talimatları ve spesifikasyonların kullanılması sonucu yapılan hizmetin uygun olmadığının belirlenmesi durumlarıdır.
    4.3.Çevre Yönetim Sistemi ‘nde Tespit Edilen Uygunsuzluklar ;
    4.3.1. Yasal gerekliliklerinin karşılanmaması [kanunlara uyulmaması veya karşılanmaması, sınırların aşılması],
    4.3.2. Çevre Kazaları [toprak, hava, su], olayları [ramak kalmalar dahil],
    4.3.3. Çevreyle ilgili diğer uygunsuzluklar,
    4.4.İSG Yönetim Sistemi ‘nde Tespit Edilen Uygunsuzluklar;
    4.4.1.Yasal gerekliliklerinin karşılanmaması [kanunlara uyulmaması veya karşılanmaması],
    4.4.2.İş Kazaları, olayları [ramak kalmalar dahil] sonucu uzuv kayıpları veya hasarları sonucu iş görmezlik veya iş kayıpları,
    4.4.3.Mesleki hastalıklar [kulak, göz, titreşim kaynaklı] sonucu kalıcı sorunlar oluşması,
    4.4.4.İşçi sağlığı ve iş Güvenliğiyle ilgili diğer uygunsuzluklar,

    Ekli Dosyalar: